2017-02-05, 13:18
Medlem
longbow4ys avatar
En liberal tar sig an att försvara globalismen i en radiokrönika.
Citat:
Johan Norbergs krönika om globaliseringstvivel
Problemet med vår värld är att nationalisterna är så säkra på sin sak och globalisterna är så fulla av tvivel.
...
Överklassen, har alltid kunnat resa och se omvärlden, konstaterade statsministern. Men ”bilen”, sade han, ”var en demokratiserande faktor, därför att den gjorde det möjligt för vanligt folk att erövra andra miljöer”.

Det är denna djupt förankrade mänskliga vilja, att komma förbi Vingåker kyrka, som är globaliseringen.
...
Jo, det gamla politiska etablissemanget har hamnat i vanrykte. Men är det på grund av globaliseringen?
...
Ilskan mot eliten har nog handlat mer om misslyckade krig, finanskris, eurokris och det faktum att banker och bedragare klarade sig så bra undan
...
När världen i själva verket mer än på länge behöver ett principiellt försvar för människans naturliga vilja att komma bortanför Vingåker Kyrka, och vidare till Katrineholm, Örebro – och världen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6622507

Helt fantastisk krönika. Helt fantastiskt naiv.
Liten parantes:
Samtidigt har vi en regering som vill minska bilismen. Hur skall han få in det i sin berättelse om globalism? Är det ett tecken i tiden för vår tids nya globalistfundamentalister? Säga en sak och göra en annan?

Sanningen är så enkel att globalisterna har förlorat folkets förtroende och att då komma med anekdotiska naiva försvar eller önsketänkande om annan valutgång i USA förstärker bara bilden av dåliga förlorare på gränsen till antidemokrater.
Antidemokratisk globalism är precis det som globalisternas främsta företrädare, liberalerna anklagas för och Johan Norbergs krönika förstärker precis den bilden. Dålig förlorare, liten respekt för demokratin och naiv utifrån sin skyddade tillvara i en filtbubbla där inget verkligt problem når in till ekokammaren.

När även Johan fått lite livserfarenhet, och "been there done that" kommer kanske han också se sitt ursprung med helt andra ögon.

Wiki om Johan
Citat:
Johan Kristofer Norberg, född 27 augusti 1973 i Katarina församling, Stockholm, är en svensk författare, debattör, dokumentärfilmare och filosofie magister i idéhistoria som arbetar för liberalism, kapitalism och globalisering. Han är kolumnist i dagstidningen Metro. Han kallar sig själv liberal i den klassiskt europeiska traditionen, men benämns i media ibland nyliberal
Citera
2017-02-05, 14:05
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ilskan mot eliten har nog handlat mer om misslyckade krig, finanskris, eurokris och det faktum att banker och bedragare klarade sig så bra undan
Ja, det var ju förmätet av populasen att snöa in sig på så oväsentliga detaljer i det nyliberala lyckoriket som misslyckade krig, finanskriser, eurokriser och det krypto-kommunistiska finanssystemet som plundrar samhället på allt som inte är fastskruvat i en betongvägg, och glömmer att globalismen möjliggjort att man kan åka bil ända till Vingåker.

Vad som glädjer mig oerhört är att Norberg numera ses som en pinsam föredetting, även av den mest fanatiska kaozliberal. Inte minst på Flashback. Vad som glädjer mig ännu mer är att den formidable sophögen Norberg är medveten om denna tråd, och till sin förtvivlan kan beskåda hur ett gäng glada amatörer klär av varenda desperat mediakrigare in på bara kroppen. Ta till flaskan Norberg, för det är den enda tröst du kommer att ha från och med nu. Bjud gärna Alice Teodorescu på en slurk.
Citera
2017-02-05, 14:38
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
En av de främsta korridorvakterna inne i korridoren är Fredrik Virtanen som nu utför ofrivillig komik:
I en krönika på ledarsidan (Dvs en ledare) i Aftonbladet skriver han:
[...]
För fortsätter man och ser vem som skriver de andra artiklarna i denna "alternativa verklighet" finner man att medierna blivit slagfältet för marknadsföring under täckmantel av journalism. Precis som ovan planterade beställning som Virtanen tar för sin sanning.

Även G-P svalde den med hull och hår: länk

Enligt G-P kommer alltså artikeln från WEF själva, inte ett knyst om att det är en insändare från en (förmodligen inhyrd) PR-byrå.

G-P tog även chansen att banka Katerina Janouch i huvudet med "rapporten":
"Sverigebilden utomlands har diskuterats livligt den senaste tiden, inte minst efter att barnboksförfattare Katerina Janouch gett sin bild av landet i tjeckisk tv."
Kan inte någon ställa G-P mot väggen och reda ut vad det kostar att få in propaganda hos dem på nyhetsplats?

Sen är det kanske inte jättesvårt för valfri alternativ-journalist att gräva fram "the smoking gun" genom att begära ut alla offentliga handlingar som rör korrespondens mellan UD/Svenska ambassaden i London och PR-byrån.

Får även ge lite cred till Lobengula där jag först såg detta nämnas: länk

Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Chefen för roteln för grova brott i Örebro kommer tvinga media att bekänna färg i mediakriget efter följande inlägg på facebook igår. Vilken av tidningarna kommer att plocka upp det här först?

Var precis inne och kollade på hans Facebook-postning: länk

Det fullkomligen kokar av helt vanliga Svenssons som skriver ett antal kommentarer i minuten om hur de håller med. 17k likes just nu, antalet delningar stiger snabbt och är snart över 10k.

Det här har potential att bli riktigt stort. Och även om just denna saken inte blir det, så hör man hur det knakar allt mer i vårisen.

Kommer islossningen snart? Hur kommer gammelmedia att förhålla sig till något som faktiskt är en tvättäkta "folkstorm" på Facebook?
Citera
2017-02-05, 14:48
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
En av de främsta korridorvakterna inne i korridoren är Fredrik Virtanen som nu utför ofrivillig komik:

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/v...-finns-kanslor

Men så kontrollerar man det fetmarkerade:

https://www.weforum.org/agenda/2017/...out-everything

Och ser att längst ner står:

Går man vidare till Formative Content hittar man följande:

http://formativecontent.com/who-we-are/

Man undrar vilken svensk myndighet som beställt en uppdaterad mediebild, ja en alternativ verklighet, för att lanseras på World Economic Forum?

Och att Virtanen av alla uppmärksammade allmänheten på detta är stor komik.
Men det stoppar inte där. För fortsätter man och ser vem som skriver de andra artiklarna i denna "alternativa verklighet" finner man att medierna blivit slagfältet för marknadsföring under täckmantel av journalism. Precis som ovan planterade beställning som Virtanen tar för sin sanning.

Ex:

https://www.weforum.org/agenda/2017/...es-with-cities
En artikel som argumenterar för globalism mellan städer istället för länder då allt större del av världens rikedomar enligt artikel genereras i städer. Dvs ren propaganda för globalism och mot nationalstater.

Författare?
Rodrigo Tavares, Founder and CEO, Granito and Partners och
Ana Teresa Tavares-Lehmann, Associate Professor of Economics, University of Porto

Lehmann? Känner jag igen det namnet?

Går man vidare och ser vad Granito och Partner är hittar man på deras sida följande:

http://granitopartners.com/about/about-us/

Alternativ fakta någon?

Virtanen och Aftonbladet är trollade av kapitalet. Av deras alternativa fakta.

Vad kommer ske med Virtanen och de andra på Aftonbladet när de kommer till insikt att de är lurade uppåt väggarna av kapitalet?

Apropå att vakna upp så sker det också i kultursvängen, om än i små steg:

http://www.gp.se/sara-kadefors-i-min...diem-1.4141848

Här i Sverige har vi haft liknande organisationer som typ Oss Alla. De som skulle punktera 10 myter om invandring. Bara för att krossas av Sanandaji och därefter valet där SD dubblade sin storlek. Sedan har verkligheten gjort sitt. Oss Alla är/var som de flesta vet en allians av Arenagruppen, LO, Svenskt Näringsliv och Timbro.

Nu måste man alltså leta utomlands för att finna sådana här lobbygrupper. Vi får se hur det står sig konkurrensen med utländsk media som sprider negativ bild av Sverige och svensk invandring.

Sådana som Virtanen, Lindberg eller Dahlberg kommer inte att ändra sin verklighetsbild utifrån fakta. De kommer att försvinna ur debatten när de successivt inte längre är relevant på samma sätt som skett med feminismen. Låt vara att Dahlberg och Teodorescu är ärlig med att invandringen fått negativa konsekvenser, även att den kanske är något för stor just nu, men de bekänner sig till samma värdgrundsprinciper och har fanatisk tilltro till mångkulturprojektet.
Citera
2017-02-05, 14:54
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Även G-P svalde den med hull och hår: länk

Enligt G-P kommer alltså artikeln från WEF själva, inte ett knyst om att det är en insändare från en (förmodligen inhyrd) PR-byrå.

G-P tog även chansen att banka Katerina Janouch i huvudet med "rapporten":
"Sverigebilden utomlands har diskuterats livligt den senaste tiden, inte minst efter att barnboksförfattare Katerina Janouch gett sin bild av landet i tjeckisk tv."
Kan inte någon ställa G-P mot väggen och reda ut vad det kostar att få in propaganda hos dem på nyhetsplats?

Sen är det kanske inte jättesvårt för valfri alternativ-journalist att gräva fram "the smoking gun" genom att begära ut alla offentliga handlingar som rör korrespondens mellan UD/Svenska ambassaden i London och PR-byrån.

Får även ge lite cred till Lobengula där jag först såg detta nämnas: länk

Var precis inne och kollade på hans Facebook-postning: länk

Det fullkomligen kokar av helt vanliga Svenssons som skriver ett antal kommentarer i minuten om hur de håller med. 17k likes just nu, antalet delningar stiger snabbt och är snart över 10k.

Det här har potential att bli riktigt stort. Och även om just denna saken inte blir det, så hör man hur det knakar allt mer i vårisen.

Kommer islossningen snart? Hur kommer gammelmedia att förhålla sig till något som faktiskt är en tvättäkta "folkstorm" på Facebook?

Ja nog för att det har knakat i fogarna ett tag nu men nu är det inte längre tal om små sprickor utan nu lossnar hela isflaket när som helst. Polismannens modiga och sanningsenliga uttalande går hand i hand med Tinos nya bok som hamnat på topplistorna. Suget efter sån här information är enorm bland svenskarna, vi har törstat under låååång tid efter nån sorts förnuft, logik, fakta, bevis på det alla innerst inne vetat om. Nu återstår bara ett erkännande från dom etablerade medierna, kommer dom erkänna och anamma den bistra sanningen eller kommer dom fortsätta bortförklara med allt mer bisarra ursäkter och vinklingar?
Citera
2017-02-05, 15:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
En liberal tar sig an att försvara globalismen i en radiokrönika.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6622507

Helt fantastisk krönika. Helt fantastiskt naiv.
Liten parantes:
Samtidigt har vi en regering som vill minska bilismen. Hur skall han få in det i sin berättelse om globalism? Är det ett tecken i tiden för vår tids nya globalistfundamentalister? Säga en sak och göra en annan?

Sanningen är så enkel att globalisterna har förlorat folkets förtroende och att då komma med anekdotiska naiva försvar eller önsketänkande om annan valutgång i USA förstärker bara bilden av dåliga förlorare på gränsen till antidemokrater.
Antidemokratisk globalism är precis det som globalisternas främsta företrädare, liberalerna anklagas för och Johan Norbergs krönika förstärker precis den bilden. Dålig förlorare, liten respekt för demokratin och naiv utifrån sin skyddade tillvara i en filtbubbla där inget verkligt problem når in till ekokammaren.

När även Johan fått lite livserfarenhet, och "been there done that" kommer kanske han också se sitt ursprung med helt andra ögon.

Wiki om Johan

"Naiv" fångar inte Johan Norbergs personlighet. I likhet med andra utopister så är han likgiltig för konsekvenserna för andra (de, som lite nedlåtande kallas för "förlorarna") av hans utopis förverkligande.

Inside many liberals is a totalitarian screaming to get out.

Catherine Marcal - en annan utopis förkunnare - vill "kompensera" dem... men hon kan lika lite som Norberg överge sin utopi.

Citat:
När den urbana elit som har tjänat mest på globaliseringen ser det som sin uppgift att sjunga globaliseringens lov utan att på allvar kompensera (både ekonomiskt och kulturellt) dem som inte har dragit samma vinstlott, då är något fel. Steve Bannon har rätt när han säger att det finns en global liberal elit som är övertygad om att de vet bäst hur världen ska styras. Jag har träffat dem. Det är inte svårt. De rör sig mellan banker, politik, lobbying och toppuniversitet. Det där är ingen konspirationsteori, det existerar.

https://unvis.it/aftonbladet.se/leda...a-oss-av-honom
Citera
2017-02-05, 15:20
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Ja, det var ju förmätet av populasen att snöa in sig på så oväsentliga detaljer i det nyliberala lyckoriket som misslyckade krig, finanskriser, eurokriser och det krypto-kommunistiska finanssystemet som plundrar samhället på allt som inte är fastskruvat i en betongvägg, och glömmer att globalismen möjliggjort att man kan åka bil ända till Vingåker.

Vad som glädjer mig oerhört är att Norberg numera ses som en pinsam föredetting, även av den mest fanatiska kaozliberal. Inte minst på Flashback. Vad som glädjer mig ännu mer är att den formidable sophögen Norberg är medveten om denna tråd, och till sin förtvivlan kan beskåda hur ett gäng glada amatörer klär av varenda desperat mediakrigare in på bara kroppen. Ta till flaskan Norberg, för det är den enda tröst du kommer att ha från och med nu. Bjud gärna Alice Teodorescu på en slurk.

Njae, han är fortfarande husidol hos SvD ledare. I synnerhet för firma Jan-Erik Larsson och Lifvendahl.
Citera
2017-02-05, 15:39
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Catherine Marcal - en annan utopis förkunnare - vill "kompensera" dem... men hon kan lika lite som Norberg överge sin utopi.

Jodå. Hon är på väg. Som så många andra.
Första steget i gummistövlar är taget:
Citat:
Jag håller på att lämna London. Som så väldigt många andra i min ålder. Från världsstaden och in i det som är resten av landet.

I vårt fall till en liten by på den engelska landsbygden.

Förra året flyttade över 65 000 människor i trettioårsåldern från London och bara drygt 35  000 flyttade in.
...
Stadens utveckling är oundvikligen sammankopplad med globaliseringens
...
Stora städer som London har ekonomiskt blivit till timglas: många välbetalda jobb i toppen och många lågbetalda i botten. Men i mitten finns inte mycket. Storstaden utvecklas mot en plats för de rika samt den invandrade tjänsteklass som tjänar dem.
...
Den politiska frågan kan inte vara: hur ska landsbygden komma ikapp?

Utan: hur förändrar vi det ekonomiska system som med utgångspunkt i våra globala städer skapar dessa klyftor?

Själv tar jag på mig gummistövlarna.

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle23995033.ab

Det blir intressant och se hur lång tid det tar för också Catherine Marcal att ta in verkligheten.
Citera
2017-02-05, 15:41
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Citat:
Vem behöver sanning när det finns känslor?
...
Välkommen till den alternativa verkligheten, välkommen till postsanningspolitiken, välkommen till samtiden.
...
Orimliga påståenden går lika lite att motbevisa som utsagan ”Sverige är på väg åt fel håll”. Vad spelar sysselsättningsstatistik och internationella jämförelser för roll när det finns känslor? Vad spelar World economic forums rapport ”Därför slår Sverige andra länder i nästan allt” för roll är det finns alternativa fakta?

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/v...-finns-kanslor

Men så kontrollerar man det fetmarkerade:

https://www.weforum.org/agenda/2017/...out-everything

Och ser att längst ner står:

Citat:
Written by

Alex Gray, Formative Content

The views expressed in this article are those of the author alone and not the World Economic Forum.

Går man vidare till Formative Content hittar man följande:

Citat:
We are a journalist-led content marketing agency, delivering strategic corporate content of relentlessly high quality and at high volume for global businesses and organisations.

http://formativecontent.com/who-we-are/

Man undrar vilken svensk myndighet som beställt en uppdaterad mediebild, ja en alternativ verklighet, för att lanseras på World Economic Forum?

Och att Virtanen av alla uppmärksammade allmänheten på detta är stor komik.
Men det stoppar inte där. För fortsätter man och ser vem som skriver de andra artiklarna i denna "alternativa verklighet" finner man att medierna blivit slagfältet för marknadsföring under täckmantel av journalism. Precis som ovan planterade beställning som Virtanen tar för sin sanning.

Ex:
Citat:
Economic nationalism is on the rise, but the future of trade lies with cities

https://www.weforum.org/agenda/2017/...es-with-cities
En artikel som argumenterar för globalism mellan städer istället för länder då allt större del av världens rikedomar enligt artikel genereras i städer. Dvs ren propaganda för globalism och mot nationalstater.

Författare?
Rodrigo Tavares, Founder and CEO, Granito and Partners och
Ana Teresa Tavares-Lehmann, Associate Professor of Economics, University of Porto

Lehmann? Känner jag igen det namnet?

Går man vidare och ser vad Granito och Partner är hittar man på deras sida följande:

Citat:
Granito & Partners is an international consulting firm that works with corporates to maximize their economic value and their full potential to impact human and sustainable development.
http://granitopartners.com/about/about-us/

Alternativ fakta någon?

Virtanen och Aftonbladet är trollade av kapitalet. Av deras alternativa fakta.

Vad kommer ske med Virtanen och de andra på Aftonbladet när de kommer till insikt att de är lurade uppåt väggarna av kapitalet?

Apropå att vakna upp så sker det också i kultursvängen, om än i små steg:

Citat:
Sara Kadefors: "I min lilla värld carpar ingen diem"
...
Jag log också eftersom alla i mitt liv är helt överens om att filmen är fantastisk, långt innan de har sett den. Det råder en konsensus i min värld, lite som i en kommunistisk diktatur. Alla går på samma filmer (Manchester by the sea), läser samma böcker (de på DN:s kritikerlista), lyssnar på samma musik (First aid kit), äter samma mat (koreansk)... Ett simpelt biobesök fick mig nu att återigen tänka på vilken liten värld jag tillhör. Avgrunden mellan mig och 32-åringarna växte i salongen och blev till ett oövervinnerligt gap. ”Hur ska vi någonsin kunna mötas?” tänkte jag. ”Vad kan jag göra? Sträcka ut en hand i mörkret? Fråga om vi ska ta en fika efteråt?” I nästa ögonblick sansade jag mig. De kanske skulle börja häva ur sig floskler á la ”Carpe diem!” eller börja orera om att alla invandrare är våldtäktsmän, man vet ju aldrig.
http://www.gp.se/sara-kadefors-i-min...diem-1.4141848

Älskar ditt gräv! I Wikileaks Podestamail diskuterar Matt Browne (Huffington Post) och Javier Moreno Barber (El Pais) hur de ska gå tillväga för att internationellt implementera en positiv nyhet om Hillary Clinton. Tyvärr har jag inte lyckats klura ut vilken artikel det gäller, Clinton drog straxt därefter igång sin kampanj. Aftonbladet omnämns som en självklar kanal.

2015-04-08 – 07:

Citat:
Feels like we've milked this about as much as is warranted Thanks for doing such a great job. This is also now with the FT Europe, Aftonbladet (Sweden -- but with circulation in Denmark and Norway) and NRC Handelsbladt in Netherlands. We can try for Eastern Europe too, if you're interested. ​MB

Citat:
Do you have connections in UK, Netherlands or Scandinavia. If not, we may send directly to FT or Guardian, NRC Handelsblad and Aftonbladet.

https://www.wikileaks.org/podesta-emails/emailid/24664

Virtanen hakar straxt därefter på:

2015-04-17:
Citat:
Varför älskar alla svenskar Hillary Clinton?
Veckans avsnitt av #Åsiktskorridoren leds av den strängt opartiske Fredrik Virtanen.

https://unvis.it/aftonbladet.se/leda...cle20643024.ab

Andra artiklar i AB i april 2015 http://sok.aftonbladet.se/?q=clinton...15-04&start=20
Senast redigerad av Passepartout 2017-02-05 kl. 15:47.
Citera
2017-02-05, 15:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Njae, han är fortfarande husidol hos SvD ledare. I synnerhet för firma Jan-Erik Larsson och Lifvendahl.

Tove Lifvendahl är lika irrelevant hon som Norberg. Jag kommer bara att tänka på flödeschemat som Andreas Johansson Heinö gjrode. Han har placerat in Lifvendahl perfekt. Favorit i repris.

Är det viktigt att ha en åsikt? --> Ja --> Har du bestämt vad du tycker? --> Nej --> Tove Lifvendahl.

Genialiskt. Och visar exakt vilken tyngd sopan Lifvendahl har i debatten.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-02-05 kl. 15:49.
Citera
2017-02-05, 15:59
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
I Wikileaks Podestamail diskuterar Matt Browne (Huffington Post) och Javier Moreno Barber (El Pais) hur de ska gå tillväga för att internationellt implementera en positiv nyhet om Hillary Clinton. Tyvärr har jag inte lyckats klura ut vilken, Clinton drog straxt därefter igång sin kampanj. Aftonbladet omnämns som en självklar kanal.

Virtanen hakar straxt därefter på:

2015-04-17:

https://unvis.it/aftonbladet.se/leda...cle20643024.ab

Synkronmedia?
Kontrollerad opposition?

Matt Browne är så mycket mer är Huffington post:
Citat:
Matt Browne is a Senior Fellow at American Progress, working on building trans-Atlantic and international progressive networks and studying trans-Atlantic policy issues. Previously, Matt was director of public affairs in APCO Worldwide’s London office, where he ran the company’s Europe, Middle East, and Africa government relations practice. Matt is also the former director of Policy Network—the international network founded by Tony Blair, Gerhard Schroeder, Goran Persson, and Giuliano Amato—and remains a member of the organization’s governing board and advisory council. During his time at Policy Network, Matt worked closely with a host of progressive leaders, prime ministers’ and presidents’ offices across the globe, and international organizations such as the U.N. and WTO. Matt also ran the international press operation for New Labour’s general election campaigns in 2001 and 2005.

https://www.americanprogress.org/abo...owne-matt/bio/

Och vad är Center for American progress?
Jo
Citat:
The Center for American Progress is an independent nonpartisan policy institute that is dedicated to improving the lives of all Americans, through bold, progressive ideas, as well as strong leadership and concerted action. Our aim is not just to change the conversation, but to change the country.

Mer här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Center...rican_Progress

CAP, Ett verktyg för demokraterna att påverka medierna.

Citat:
From 2003 to 2007, CAP received about $15 million in grants from 58 foundations. Major individual donors include George Soros, Peter Lewis, Steve Bing, and Herb and Marion Sandler.
Edit: Alla dessa namn har en och samma koppling med etnicitet/religion. Slut Edit

Varför är jag inte förvånad?

Edot:
Det fetmarkerade ovan handlar om
http://www.policy-network.net/
En viktig aktör i det globala mediekriget om mångkulturen.

Citat:
Policy Network is an international thinktank and research institute. Its network spans national borders across Europe and the wider world with the aim of promoting the best progressive thinking on the major social and economic challenges of the 21st century.

Our work is driven by a network of politicians, policymakers, business leaders, public service professionals, and academic researchers who work on long-term issues relating to public policy, political economy, social attitudes, governance and international affairs. This is complemented by the expertise and research excellence of Policy Network’s international team
...
The progressive governance network brings together centre-left heads of state, governments, politicians and intellectuals from across the world to address key challenges in a globalised world.

While the challenges facing progressives in today’s interdependent world are immense, so are the possibilities for change. Globalisation has led to unprecedented opportunities but its benefits have not reached many and inequalities have increased. The recent financial crisis called into question the neo-liberal consensus that dominated the global political economy since the 1980’s and the time is ripe for a paradigm shift to a more sustainable and inclusive system

Notera att politikernas makt är delad med mängder av icke valda aktörer men som skaffar sig makt på de folkvalda politikernas bekostnad. Dvs på folkets bekostnad.
Extra tydligt när man betraktar ledningen:
http://www.policy-network.net/content/344/Board-members
Senast redigerad av longbow4y 2017-02-05 kl. 16:36.
Citera
2017-02-05, 16:03
Medlem
fasligts avatar
Liberaler söker sig själva, och hittar sig inte självklart längre i mångkulturen, eller bikulturen borde det kanske heta då ju migrationen inte medför värst mycket mångfald. Det är mest män i första vändan, muslimska män, mestadels sunnimuslimska män, som vad det lider importerar mestadels värdegrundsmarinerade sunnimuslimska kvinnor. Tillsammans producerar de sedan sunnimuslimskt indoktrinerade barn som växer upp till ...

Börjar det gå upp för liberaler att det inte är migration i sig som är den stora frågan utan vilka det är som migrerar. Arbetslinjen har inget att hämta hos världens mest arbetsobenägna folkslag. Mångkultur har heller inget att hämta hos världens mest intoleranta och förändringsobenägna folk. Vad blir då resultatet av en massiv invandring av just den sortens folk? Snart blir det omöjligt att uppbåda andra svar än oro, obehag och olust.
Citat:
Best-selling author, activist and neuroscientist Sam Harris joined Bill Maher on the latest episode of HBO's 'Real Time.'
Citat:
At the onset of the discussion with Harris, Maher made the blanket statement, "We both think this is a dumb idea, the Muslim ban, because we are liberals." But, as the conversation continued the two agreed that, "It's not about immigrants it's about ideas."

“You don't have to be a fascist or a racist or even a Trumpian to not want to import people into your society who think cartoonists should be killed for drawing the prophet," said Harris, who's books include titles like "Islam and the Future of Tolerance."*"

"The left has allied itself with Islamists and closet Islamists," continued Harris, who added that "the president [Obama] has been lying for eight years" when saying there is no relationship between Islam and jihadism.
Citat:
"And again, size matters," Maher quipped. "There are entire terrorists armies, ISIS, obviously, Boko Haram, al-Qaeda. People talk about the KKK like it's an equivalent. The KKK is not seeking nuclear weapons."
http://www.haaretz.com/us-news/1.769...medium=twitter

Javisst har storleken betydelse, liksom idéer. Idén att väst bör förstöras till förmån för islamisering är inte attraktiv. På en fri marknad vore den produkten stendöd. Nu hålls liket sprattlande på artificiell väg, men frågan är hur länge till det är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in