Ja dithän har vi kommit. Alla (nåja, nästan) propagerar numera för klassisk SD-politik. Undantaget är den hårt anfrätta vanvettsvänstern, men deras tid att krypa till korset kommer nog den också. Det som behövs för att komma åt just den subkulturella restprodukten bland hasch- och rödvinsdimmorna samt det narcissistiska förnöjdhetskimmer ett idogt godhetsknarkande lindat in dem i, är nog att blattifierade själva får komma till tals utifrån en annan förståelsehorisont än de goda riddarnas av all världens sorgliga skepnader egna. T ex en avislamiserad iranier som levt under IS-hot.
Gästskribent Nima Dervish: Barbarer kräva dessa bomber
Citat:
Första året i irakiska Kurdistan var bra. Regionen genomgick en ekonomisk boom och huvudstaden Hewler [Erbil] spåddes bli nästa Dubai. Så kom IS-sommaren: i juni 2014 tog IS Mosul, 85 km från Hewler (ungefär avståndet mellan Stockholm och Storvreta).
Initialt fokuserade IS på Irak, men snart avancerade de även mot Kurdistan.
”Här slutar jag skriva om islam” tänkte jag, ”lägger ner allt, svär dyrt och heligt att ignorera nyheter om islamistdåd och leva ett normalt liv fritt från halshuggningsklipp … Men nej, islamonazisterna kommer dit jag är”. Det kändes lite som den där scenen i Gudfadern 3: ”Just when I thought I was out, they pull me back in!”
Initialt fokuserade IS på Irak, men snart avancerade de även mot Kurdistan.
”Här slutar jag skriva om islam” tänkte jag, ”lägger ner allt, svär dyrt och heligt att ignorera nyheter om islamistdåd och leva ett normalt liv fritt från halshuggningsklipp … Men nej, islamonazisterna kommer dit jag är”. Det kändes lite som den där scenen i Gudfadern 3: ”Just when I thought I was out, they pull me back in!”
Citat:
Plan D: ”Om du blir fast i Hewler ligger svenska konsulatet tio minuter bort. Kanske kan de göra något?” Jag lurade nog mig själv. Vad skulle konsulatet kunna göra? Jag skulle vara stekt: Iranier är lika med shia och enligt IS är en bra shia en död shia. Att påpeka att jag faktiskt inte är shia då jag lämnat islam skulle inte precis förbättra läget.
Om IS-soldaterna bestod av bara araber kunde jag kanske med hjälp av min hjälpliga kurdiska låtsas vara kurd, och därmed sunni, från Iran?
Ett litet problem bara: Min hebreiska tatuering på ena underarmen! Som ”jude” eller ”sionistlakej” skulle man få VIP-plats på slaktlistan, kanske även hedras med en egen youtube-video.
”Bär långärmat vad som än händer.” Men tänk om man tvingades klä av sig?
”Skäggmongona är obildade och vet nog inte ens hur hebreiska ser ut. Bluffa
Om IS-soldaterna bestod av bara araber kunde jag kanske med hjälp av min hjälpliga kurdiska låtsas vara kurd, och därmed sunni, från Iran?
Ett litet problem bara: Min hebreiska tatuering på ena underarmen! Som ”jude” eller ”sionistlakej” skulle man få VIP-plats på slaktlistan, kanske även hedras med en egen youtube-video.
”Bär långärmat vad som än händer.” Men tänk om man tvingades klä av sig?
”Skäggmongona är obildade och vet nog inte ens hur hebreiska ser ut. Bluffa
Citat:
Till slut blev lösningen (var var vi nu, plan H?) att om IS tog staden och jag inte hann iväg fick jag ta en kniv och skrapa huden på underarmen så hårt att när blodet stelnade skulle det täcka tatueringen helt. Det var avgörande att skrapa så djupt att när såret läkte så skulle tatueringen inte skönjas. Skulle jag våga? Svaret fanns i filosofen Nicholas M. Butlers citat: ”Necessity does the work of courage”.
Citat:
https://detgodasamhallet.com/2016/08...-dessa-bomber/
Den 8 augusti kom det äntligen: 30 kilometer från Hewler, motsvarande avståndet mellan Stockholm och Södertälje, fick annalkande IS-trupper en blixdejt med amerikanska flottans jaktplan och kysstes av 500-pund tunga laserguidade bomber.
Jag antog att latte-vänstern i Sverige skulle himla med ögonen och fälla standardkommentarer om ”amerikansk inblandning”, men de kunde faktiskt dra åt helvete.
Det var inte ”antirasisters” förnumstiga Facebookaktivism mot islamofobi som tillät Hewlers muslimer att fortsätta med vardagen.
Det var inte Svenska kyrkans ängsliga floskler om ”fredens religion” som gjorde att assyrierna, även december 2014, kunde dekorera sina hus som om jultomtens släde hade exploderat över stadsdelen Ankawa.
Det var inte tomma ord från den moraliska stormaktens politiker som tryggade tillvaron för de svenskkurder som hade flyttat tillbaka till Kurdistan.
Det var piloterna, drönaroperatörerna och besättningen på hangarfartyget USS George H.W. Bush i Persiska viken, varifrån attackplanen lyfte, som såg till att mina syriska kollegor och mina elever från Baghdad slapp fly än en gång.
I fredsskadade Sverige är det lätt att förakta ”militärt våld”, men när din stad hotats av blodsberusade barbarer för vilka dialog är ett icke-existerande koncept – ja då är F/A-18-plan änglar på våra axlar, ord som Hellfiremissil och Predator-drönare är poesi, och CNN-bilderna efteråt, på rökmoln synliga från kurdiska Khazar-checkpointen, är en underskön syn.
Jag antog att latte-vänstern i Sverige skulle himla med ögonen och fälla standardkommentarer om ”amerikansk inblandning”, men de kunde faktiskt dra åt helvete.
Det var inte ”antirasisters” förnumstiga Facebookaktivism mot islamofobi som tillät Hewlers muslimer att fortsätta med vardagen.
Det var inte Svenska kyrkans ängsliga floskler om ”fredens religion” som gjorde att assyrierna, även december 2014, kunde dekorera sina hus som om jultomtens släde hade exploderat över stadsdelen Ankawa.
Det var inte tomma ord från den moraliska stormaktens politiker som tryggade tillvaron för de svenskkurder som hade flyttat tillbaka till Kurdistan.
Det var piloterna, drönaroperatörerna och besättningen på hangarfartyget USS George H.W. Bush i Persiska viken, varifrån attackplanen lyfte, som såg till att mina syriska kollegor och mina elever från Baghdad slapp fly än en gång.
I fredsskadade Sverige är det lätt att förakta ”militärt våld”, men när din stad hotats av blodsberusade barbarer för vilka dialog är ett icke-existerande koncept – ja då är F/A-18-plan änglar på våra axlar, ord som Hellfiremissil och Predator-drönare är poesi, och CNN-bilderna efteråt, på rökmoln synliga från kurdiska Khazar-checkpointen, är en underskön syn.
Nej inte har pacifistiska antirasistiska hbtqwerty lattedrickande vänsteraktivister räddat livet på speciellt många, inte ens när de kastat gatsten eller hindrat polis att utföra sitt arbete.