Citat:
Läs om läs rätt.
Jag skrev att skribenterna tycker det räcker nu. Det var för att taktiken med relativismen inte längre fungerar.
Du fick för dig att det berodde på att jag menade "Att skribenterna "egentligen" vill väl".
Det har jag aldrig skrivit. Den tolkningen skapade du själv i ditt huvud.
Citerar mig själv för att förtydliga att du i denna sak är helt ute och cyklar. Plöj gärna igenom min historik.
Citat:
De länkade artiklarna kan också tolkas som att de inser att de är medskyldiga, för att inte säga ansvariga, till relativismen. Men att de nu försöker säga, kanske främst till sina chefer, att nu räcker det.
Citat:
Att han använder Trump, Putin och Le pen som hot är antagligen som alibi för att få igenom artikeln genom censurfiltret.
Jag skriver att de troligen inser att DERAS taktik med relativismen har nått vägs ände.
Just uppmärksammandet av synkronmedias synkroniserade upplägg är ett starkt bevis på att detta faktiskt styrs. Av vem är då givetvis en högst rimlig fråga.
Vad du svarar vet jag men frågan måste också ställas till alla de som ännu inte tänkt tanken.
Så vad kommer efter relativismen i medierna? En överrelativism där allt osorterat skriks ut så att riktiga och viktiga nyheter försvinner i mediebruset? Redan provat. Det gav alternativmedierna utrymme.
Troligtvis kommer krav på att Internet att övervakas, begränsas och kontrolleras enbart för att fel åsikter inte skall nå pöbeln och plebejerna. Det fungerar heller inte med dagens IT teknik.
Vad återstår för att de skall kunna behålla informationsmakten?
Jo DE behöver en stark yttre fiende som enkelt kan ena plebejerna. Pöbeln följer alltid med på köpet.
Däri ligger syftningen på Putin. De behöver lyfta fram honom som ett hot för att behålla sin makt i väst.
Ny taktik, samma strategi. Makt.
Då passar jag på att citera dig:
Citat:
De kommer inte att ge sig så lätt och det här kommer att bli riktigt smutsigt.
Desto fler gånger vi avslöjar strategi och taktik desto mindre smutsigt blir det.
Till slut ÄR kejsaren naken också i plebejernas ögon.