2016-07-23, 13:03
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det är ordet och vad begreppet antisionismen betyder jag vänder mig mot.
Att uppmärksamma sionismen är inte detsamma som antisionism.
Att motarbeta sionismen görs bäst med att inte gå i fällan och använda klassiska antisemitiska och antisionistiska argument. Det gör tvärtom att sionismen växer.
Låt oss då förtydliga begreppen,

Citat:
The term “Zionism” was coined in 1890 by Nathan Birnbaum.

Its general definition means the national movement for the return of the Jewish people to their homeland and the resumption of Jewish sovereignty in the Land of Israel.
http://www.jewishvirtuallibrary.org/...m/zionism.html

Det är förstås möjligt att bredda begreppet till att också omfatta provinsstyret. Jag föredrar dock den snävare definition som beskrivs ovan. Ifråga om semitism föredrar jag dock en något bredare definition, helt enkelt då de semitiska folkslag som invaderar vårat Norr är mer än blott judar.

Citat:
Definition of Semitism

1
a : Semitic character or qualitiesb : a characteristic feature of a Semitic language occurring in another language

2
: policy or predisposition favorable to Jews
http://www.merriam-webster.com/dictionary/Semitism

Citat:
Full Definition of Semitic

1
: of, relating to, or constituting a subfamily of the Afro-Asiatic language family that includes Hebrew, Aramaic, Arabic, and Amharic

2
: of, relating to, or characteristic of the Semites

3
: jewish
http://www.merriam-webster.com/dictionary/Semitic

Sionismen är i sammanhanget alltså något utav en icke-fråga för vår del, även om den förstås har stor betydelse för palestinier som är direkt drabbade. Vårt problem är i första hand ett annat varför jag tar upp just vikten av att främja antisemitism snarare än talar om antisionism. Det är alltså inte fråga om antisionism kontra sionism, jag borde kanske varit tydligare med denna begreppsförvirring i föregående inlägg.

Citat:
Strategin som jag menar ger bäst effekt är att först identifiera och sedan isolera företeelsen.
Lite av karantän alltså. Men, och detta är viktigt, självvald karantän.
Utveckla gärna hur du tänker dig att detta ska göras rent praktiskt. Det sk mediekriget domineras totalt av judendomen som äger MSM, t ex. Jag har svårt att se framgång genereras på annat sätt genom spridandet av antisemitism i de breda folklagren. Det är också ett beprövat framgångsrecept.

Citat:
Dvs bejaka deras egna politik till den grad att de själva isolerar sig. Att de själva bygger höga murar runt sin egna etnicitet och land. Och de är på god väg. Låt dem gå in i sin egenskapade isolering.
Problemet som jag ser här rör frågan om avstånd eller distans till våra svenska förhållanden. Men visst kan man lyfta exempel om murar som byggs i fjärran land, det säger jag inte emot.

Citat:
Tänk den dagen när vi får se WASP med samma typ av kärnvärden som dessa anger
http://limmud.se/?page_id=313
Det skulle bli :

Citat:
Expanding WASP Horizons – Genom att skapa gemensamma upplevelser stärker vi vår vita protestantiska identitet

Nej det skulle inte tolereras. Varför inte? Varför kan en del men inte andra?

Tack, det du efterlyser här kan jag inte annat än instämma i. Att det skulle bli ramaskri är väl inget att bry dig om, de kan gå och vara toleranta mot varandra i öknen om det inte passar.

Edit: problemet är väl att de flesta svenskar helt enkelt inte förstår sig på vare sig protestantismen eller för den sakens skull sin egen historia. Nyfikenheten tycker man dock borde vara fullt möjlig att väcka.
Senast redigerad av sherm 2016-07-23 kl. 13:07.
Citera
2016-07-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Könssegregering är den naturliga ordningen för dom. Varför skulle dom vilja ändra på det? Det är bara idiotjournalister som har fått för sig att alla invandrare delar Sveriges mediekårs syn på jämställdhet.

Det snabbaste sättet att få journalister och vänstern att börja motarbeta kvinnoförtrycket är antagligen att få det att framstå som att "de svenska männen" (=rasisterna) har börjat acceptera den nya tidens könssegregering för att på så sätt hålla ute kvinnor från högre positioner i samhället osv.

Fram tills nu är det bara ett jäkla velande från gång till gång och de kan inte bestämma sig för om nackdelarna överväger fördelarna med att vrida tillbaka klockan 200 år i jämställdhetsarbetet.
Citera
2016-07-23, 14:26
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Det snabbaste sättet att få journalister och vänstern att börja motarbeta kvinnoförtrycket är antagligen att få det att framstå som att "de svenska männen" (=rasisterna) har börjat acceptera den nya tidens könssegregering för att på så sätt hålla ute kvinnor från högre positioner i samhället osv.

Vad du måste förstå är att svensk feminism och svensk henvänster inte är ett dugg intresserade av varken "kvinnofrågor" eller jämställdhet. Vi såg den fabricerade "hijabryckningen" i Farsta när svensk fenministisk elit (Gudrun Schyman, Åsa Romson, Veronica Palm) drog på sig hijabben direkt för att det gällde "valfrihet att klä sig hur man vill".

Svensk feminism och henvänster är ute efter makt. Bara makt. Det är därför dom skäller på världens bästa, och världens mest jämnställda vita män som inte tar tillräckligt många pappadagar som rabieshundar. Detta alltmedan förtryckarimamer i förorten och taharrush-araber får hållas, utan att denna hen-vänster gör ett skit. De jobbar mest för att relativisera detta problem. Dessa imamer och araber har nämligen ingen egentlig makt i det svenska samhället, och tilldelas därför offerrollen.

Vita män är dom som besitter makten, därför är importerade problem "vanliga i Sveriges historia, vi har alltid haft...." osv. Svenska feminister och hen-vänster är idioter. Att svenska män skulle börja bete sig som "kvinnor tige i församlingen" som för 400 år sen är bara kontraproduktivt.

Det är bättre att gång på gång visa att svensk feminism och svensk hen-vänster gör fel analys och alltid hamnar åt helvete när dom försöker bevisa förekomsten av "strukturell rasism" eller för den delen taharrush gamea från svenska, jämställda, pappalediga, vita män.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-07-23 kl. 14:36.
Citera
2016-07-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Svensk feminism och henvänster är ute efter makt. Bara makt. Det är därför dom skäller på världens bästa, och världens mest jämnställda vita män som inte tar tillräckligt många pappadagar som rabieshundar. Detta alltmedan förtryckarimamer i förorten och taharrush-araber får hållas, utan att denna hen-vänster gör ett skit. De jobbar mest för att relativisera detta problem. Dessa imamer och araber har nämligen ingen egentlig makt i det svenska samhället, och tilldelas därför offerrollen.

Precis. Min poäng var ju dock att om/när ÄVEN den svenska vita cis-mannen börjar tala varmt om könssegregering, det är DÅ henvänstern kommer att projicera sin kraft på det.

Dvs, vill man att henvänstern ska kämpa mot något så skapar man bara ett narrativ att cis-männen står för det, så löser det sig självt. En miljon debatter om hederskultur och könssegregering har mindre utsikter att förändra deras apologetiska politik än om någon "cis-mansgris" som typ Jan Guilliou skulle skriva en debattartikel om alla positiva fördelar han ser med könsuppdelning i samhället.
Senast redigerad av Reflector 2016-07-23 kl. 15:21.
Citera
2016-07-23, 15:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Precis. Min poäng var ju dock att om/när ÄVEN den svenska vita cis-mannen börjar tala varmt om könssegregering, det är DÅ henvänstern kommer att kunna rattat in rätt mål.

Dom kommer aldrig att "ratta in" rätt mål enligt dig och mig, för dom kommer fortsätta skälla på dom som har makten för att försöka ta den sagda makten. Henvänstern och feministerna kommer aldrig att byta fokus från cis-männen. Om "maktgruppen" öppnar upp fler attackvektorer kommer "maktgruppen" att attackeras på fler sätt, inte att gruppen byts till dom som egentligen förespråkar könssegregering, kvinnoförtryck och klanheder.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-07-23 kl. 15:31.
Citera
2016-07-23, 15:31
Medlem
Citat:
Dom kommer aldrig att "ratta in" rätt mål enligt dig och mig, för dom kommer fortsätta skälla på dom som har makten för att försöka ta den sagda makten. Henvänstern och feministerna kommer aldrig att byta fokus från cis-männen. Om "maktgruppen" öppnar upp fler attackvektorer kommer "maktgruppen" att attackeras på fler sätt, inte att gruppen byts till dom "som egentligen förespråkar könssegregering".

Jo maktbiten kvarstår.
Med "ratta in rätt mål" menar jag bara att de kommer att börja argumentera EMOT könssegregering som fenomen, som ju är önskvärt ur samhällets synvinkel på ett samhälleligt plan och för kommande generationer kvinnor.
Senast redigerad av Reflector 2016-07-23 kl. 15:36.
Citera
2016-07-23, 15:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jo maktbiten kvarstår.
När henvänstern väl har bestämt sig för att könssegregering är dåligt, då kan Jan Guillou-männen skriva nya artiklar där de ändrat tillbaka igen. :-)

Det har ju försökts förr, du får ursäkta bristfälliga källor men jag kommer ihåg dessa

Staffan Danielsson (C) ifrågasatte ålder på ensamkommande barn. Henvänsterhärdsmälta.
Tobias Billströms "volymer"-utspel. Henvänsterhärdsmälta.
Bertil Torekull, 104 år, ifrågasatte "migrationsöverrenskommelsen". Henvänsterhärdsmälta.
Hanif Bali säger nåt vettigt. Henvänster-husneger-twitterstorm.

Makten är central. Och "for the record", Jan Guillou är en etablisemangsfegis så du kan sluta hoppas på att han ska komma ut som "cis-mansgris". Det gjorde han på "polisongåldern" där på FIB Kulturfront. Inte nu.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-07-23 kl. 15:53.
Citera
2016-07-23, 15:54
Medlem
Citat:
Det har ju försökts förr, du får ursäkta bristfälliga källor men jag kommer ihåg dessa

Staffan Danielsson (C) ifrågasatte ålder på ensamkommande barn. Henvänsterhärdsmälta.
Tobias Billströms "volymer"-utspel. Henvänsterhärdsmälta.
Bertil Torekull, 104 år, ifrågasatte "migrationsöverrenskommelsen". Henvänsterhärdsmälta.
Hanif Bali säger nåt vettigt. Henvänster-husneger-twitterstorm.

Makten är central. Och "for the record", Jan Guillou är en etablisemangsfegis så du kan sluta på att han ska komma ut som "cis-mansgris". Det gjorde han på "polisongåldern" där på FIB Kulturfront. Inte nu.

Men poängen är ju att INTE säga något vettigt. Poängen är att få fram ett narrativ att cis-männen ser fördelar med henvänsterns nuvarande hållning för att få henvänsterns politik att ändra sig. (För kommande generationer kvinnors skull)
Citera
2016-07-23, 16:00
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Men poängen är ju att INTE säga något vettigt. Poängen är att få fram ett narrativ att cis-männen ser fördelar med henvänsterns nuvarande hållning för att få henvänsterns politik att ändra sig. (För kommande generationer kvinnors skull)

Ah. Jag tror inte att henvänstern förstår skillnaden på en "seger" och en "ironisk pyrrhusseger". Jag pratade med en politiker en gång om hur någon i min bekantskapskrets ibland spelar "djävulens advokat" i diskussioner. Då såg politikern trött ut, och sa till mig: "Det kan man göra i sällskap som förstår skillnaden."

Därtill hör inte dom flesta politiker. Allt är kamp. Allt är politik. Inget är ironi, och jäulens advokat finns inte. Det är inte dom smartaste du har träffat, dessa politiker. Jag lovar.

EDIT:
Nåt som skulle reta hen-vänstern och skydda framtida kvinnogenerationer skulle vara att förbjuda kvinnor i yrken som har kontakt med barn. Bara män som haft riktiga jobb och gjort militärtjänst) får vara föreskole, skole, gymnasie och högskolepersonal. Då skulle du kunna "rädda framtida generationer kvinnor".
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-07-23 kl. 16:24.
Citera
2016-07-23, 21:16
Medlem
Äntligen Karin Pihl i en krönika i Expressen har lyckats med att pinpointa den stora problematiken med "MÄN" som antastar och tafsar på kvinnor.
citat..
"Majoriteten av alla män begår inte övergrepp.
(kan man väl hålla med om)
Då är det ingen vits att rikta in sig på män i allmänhet.(självklart!)
I stället bör man fokusera på grupper med hög riskbenägenhet att begå sexualbrott.(typ tafsganer,araber,ensamkommande medeltidsmän med en förlegad kvinnosyn?)
Till dessa hör personer som lider av sexmissbruk, har låg impulskontroll och ett problematiskt förhållande till alkohol eller droger.( Hm jaha den tiondels promillen som vet att de gör något fel men skiter i det?)
Här kan samhället göra mer, genom exempelvis fler stödtelefoner för personer i riskzonen och bättre terapi för att minska återfall.(stödtelefoner på arabiska,pashti,hazariska,persiska , eller hur menar du karin?)
Det är åtgärder som fungerar.( hm som utröttad flashbackare, Källa på det?)";

Fantastiskt hur man ägna ett helt veckoapanage för en krönika som enbart är till för att behaga husse ,utan att nämna den där berömda elefanten i rummet.

Jodu Karin Skäms på dig.
Länk, sorry , http://www.expressen.se/ledare/karin...v-popfeminism/
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2016-07-23 kl. 21:22.
Citera
2016-07-23, 23:37
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Äntligen Karin Pihl i en krönika i Expressen har lyckats med att pinpointa den stora problematiken med "MÄN" som antastar och tafsar på kvinnor.
citat..
"Majoriteten av alla män begår inte övergrepp.
(kan man väl hålla med om)
Då är det ingen vits att rikta in sig på män i allmänhet.(självklart!)
I stället bör man fokusera på grupper med hög riskbenägenhet att begå sexualbrott.(typ tafsganer,araber,ensamkommande medeltidsmän med en förlegad kvinnosyn?)
Till dessa hör personer som lider av sexmissbruk, har låg impulskontroll och ett problematiskt förhållande till alkohol eller droger.( Hm jaha den tiondels promillen som vet att de gör något fel men skiter i det?)
Här kan samhället göra mer, genom exempelvis fler stödtelefoner för personer i riskzonen och bättre terapi för att minska återfall.(stödtelefoner på arabiska,pashti,hazariska,persiska , eller hur menar du karin?)
Det är åtgärder som fungerar.( hm som utröttad flashbackare, Källa på det?)";

Fantastiskt hur man ägna ett helt veckoapanage för en krönika som enbart är till för att behaga husse ,utan att nämna den där berömda elefanten i rummet.

Jodu Karin Skäms på dig.
Länk, sorry , http://www.expressen.se/ledare/karin...v-popfeminism/

Klena förslag från Pihl, men bra att hon öppnar för en debatt om inriktningen på den feministiska ideologin. Problemet är att feminismen underkastat sig en större poliutisk kamp som inkluderar mängder av andra rättighetskämpar som alla satsat sina kort på att den "vita mannen" är den stora fienden.

Om svenska feminister skulle börja prata om att rangordna sina politiska mål efter en nyttomaximeringsprincip så skulle vissa invandrargrupper genast hamna i sikte. Det skulle aldrig accepteras av feministernas nuvarande allierade: islamister, postkolonialister, antirasister, normkritiker, m.fl.
Citera
2016-07-23, 23:48
Medlem
Prawitzs avatar
Reportage från Hildebrand och Madon om svenska förorter. Det verkar nu som om problemen har blivit så akuta att en del etablerade journalister inte längre orkar gå genom dom vanliga kanalerna och istället satsar på egenproducerad rapportering om ghettoproblemen i Sverige.

Sjukt hemskt att bevittna det Sverige som mångkulturen skapat. Jag har inte röstat för den här skiten. Den enda lösningen är att Sverige genomför negativ invandring dom kommande åren.

https://www.youtube.com/watch?v=42QaiPTjgsA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in