2016-07-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
MR-aktivismen, den politiserade "MR-forskningen" och företrädare för det migrationsindustriella komplexet, t ex advokatförbundet, har flitigt använt MR-argument att trumfa och kritisera allt och alla. Flitigt eroderat nationalstaten och medborgarskapet som ju är garanten och leverantören av de parasiterande krafternas yviga löften och åderlåtning. Fp (numera L) har haft många äckliga översittare i sitt hägn och ledning, t ex Westerberg och Ullenhag. Uppfordrande kritik mot allt som kan sägas bära ett samhälle och göra det hållbart, både incitamenten som reglerar människors beteenden som själva den svenska medelklassen; skam skall opponenterna känna - till självcensur eller entledigande om de dristar yppa sig. Se vilken samsyn som råder, vilken konsensus! Värdegrunden!

K-O Arnstberg gör upp med MR och dess antidemokratiska tillämpning, förutom begreppsförvirringen på området (stick i stäv med det förmenta, goda riktmärke, "måttstock" som Westerberg tycktes hävda):

Citat:
Det blir ju inte bättre av att politikerna också bestämt att svenska skattebetalare ska betala för viss basservice till dessa tiggare, därför att som människa har man vissa rättigheter. Det finns till och med landsting i Sverige där politikerna är så ”rättighetslojala” att de beviljat asylsökande rätt till samma slags sjukvård som svenska medborgare. Detta gäller för Västernorrland, trots att landstingets vårdvalschef varnat för att det saknas finansiering och att ett redan ansträngt vårdsystem blir än mer belastat. Miljöpartisten Eva Andersson säger att hon är stolt över beslutet. Den som för samman mänskliga rättigheter med demokrati gör sig skyldig till det som filosoferna kallar för ett kategorimisstag. Mänskliga rättigheter har inte ett skvatt med demokrati att göra, inte förrän folket på något sätt fått ta ställning till det som politikerna vill genomföra.

https://morklaggning.wordpress.com/2...ti/#more-15221

"måttstock" förresten, det låter normerande. Nicht Du bist der Masstab, sondern die Front.

Så länge det inte finns en målsättning (kvot eller volymtak) med asylinvandringen, varthän den leder, och så länge det inte finns en definition av integrationsmålsättningen, så kommer mångfaldssamhället bli vad det blir - och det kommer inte att bli vackert. Hållhaken skam som MR-aktivister och rasifierade särintressen försöker få att sjunka in i den vite mannens kropp är det dags att kapa en gång för alla; det är till den vita västvärlden som det flockas välfärdsmigranter - eftersom det är en civilisation som förmått skapa värden av materiell och andlig sort, demokratiska värden genom upplysningen, sekulariseringen. Nu drar den teknologiska utvecklingen ifrån och AI/robotisering kommer att bidra till växande klyftor mellan behövda och icke behövda människor, med Europa som epicentrum för transnationell välfärdsmigration, med USA på tryggt behörigt avstånd (marginellt utmanat av mexikanska illegaler) och ett kompetent, expansionistiskt Kina i en svindlande utvecklingskurva och förmögenhetsväxt, utan känsliga MR-knappar till manipulerbar skam. Och nånstans emellan, genom och över allt detta en miljardhövdad armé av islams orcher; till ingen nytta för mänskligheten.
Senast redigerad av Kinuski 2016-07-04 kl. 17:17.
Citera
2016-07-04, 17:39
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Tänk vad tiden går. Vad fort saker ändrar sig.

En utredning på uppdrag av förra regeringen som kom så sent som 2012 är idag nästan lyteskomik.

[...]

Röda korset politiskt och obunden? Ja det var tänkt så men den Svenska delen har tagits över av vänsterpolitiker. Senaste exemplet Veronika Palm som var tilltänkt chef.

Den där skriften av Bengt Westerberg kommer jag ihåg. Läsvärd som en studie i freudiansk felsägning av det mer grandiosa slaget. En makthavares freudianska felsägning. Alltihop är ju mest en beskrivning av Westerbergs egen rädsla för vanligt folk, eller vad man nu ska kalla oss, och hur han projicerar sin egen rädsla för det för honom i sanning främmande, på just oss vanliga genom att hej vilt kleta främlingsfientligheten på oss. Han använder även det fula tricket att tala om vi, det vill säga att försåtligt inkludera sig själv i sin beskrivning av dem han är rädd för, så att vi hummande ska hålla med och åtminstone låtsas känna igen oss själva i hans beskrivning av oss för honom främmande. Främlingsfienden inom Bengt Westerberg vore en mer passande titel på den där skriften. I övrigt skandalöst att sådant skräp får ges ut som offentligt tryck. Och om jag inte minns fel så tjänade herr Westerberg en rejäl hacka på uppdraget att snacka skit om oss svenskar. Var väl en del glada tillrop i pressen när den kom, men den fick också kritik minns jag. Egentligen blev det väl aldrig nåt större ståhej på något sätt, åt någondera hållet, när betänkandet lades fram med buller och bång.

Själv tycker jag en intressant detalj i texten på den sida som du länkat till, är följande stycke.

Citat:
Utredningens titel, "Främlingsfienden inom oss", motiveras av att det stora hotet mot utsatta grupper inte är de extrema grupperna utan de många människorna. Även i dag gör sig många skyldiga till olika former av vardagsrasism. Med fel signaler från ledande politiker kan den snabbt växa till svårare former av främlingsfientlighet. Historiska erfarenheter från såväl andra länder som Sverige är varnande exempel. Arbetet mot mer brutala former av främlingsfientlighet måste börja med den främlingsfientlighet som finns i vardagen. Vi måste börja med oss själva.

Här kommer det fram vad herr Westerberg vill ska ske från svenska statens sida och massmediers med fleras sida. Det är att uppfostra svensken. All lagstiftning och alla regelverk tar redan hänsyn till olika ursprung och bakgrund, statens tv och radio och överväldigande delen av svensk massmeida sjöng (sjunger fortfarande?)för fulla halsar och av hjärtans lust, mångkulturens lov. Det som återstod (återstår?) är att uppfostra oss svenskar. All form av skepsis mot den fria invandringen och dess följder, all form av beskyddande och bevarande av det svenska, är av ondo. Vi skulle och behövde (ska och behöver fortfarande?) upplysas om att alla våra tvivel på mångkulturen som mål och som statsbärande ideologi, om invandringen som dess främsta medel, beror på att vi inom oss bär en liten ful främlingsfiende. En liten dödsknarkarrasistnazist inom oss själva helt enkelt.

Det Bengt Westerberg alltså fick i uppdrag att göra var att motivera och initiera en koordinerad folkuppfostringskampanj. Och den kampanjen pågår fortfarande, inte minst i massmsedia, om än med lite avbräck här och där; verkligheten blir ju allt oftare och allt mer nåt som inte går att skylla på svenska inneboende främlingsfiender, till vissa och mångas uppenbara förtret. För som vanligt är verkligheten utan större ansträngning nästan alltid den andtrutne utopistens och den galne idealistens allra värsta fiende. Hoppas det fortsätter så.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2016-07-04 kl. 17:51. Anledning: rättstavning X 2
Citera
2016-07-04, 18:29
Bannlyst
"-Törs man ens rösta borgerligt?"

Per Gudmundson är tillbaka!

Är det SvD som kommer att föra den "nya" agendan?
Tyvärr ställer han alldeles för många slutna frågor.

Johan Forssell, riksdagsledamot och Moderaternas talesman i migrationsfrågor pudlar såå försiktigt..

http://www.svd.se/tors-man-ens-rosta-borgerligt
Citera
2016-07-04, 19:24
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
"-Törs man ens rösta borgerligt?"

Per Gudmundson är tillbaka!

Är det SvD som kommer att föra den "nya" agendan?
Tyvärr ställer han alldeles för många slutna frågor.

Johan Forssell, riksdagsledamot och Moderaternas talesman i migrationsfrågor pudlar såå försiktigt..

http://www.svd.se/tors-man-ens-rosta-borgerligt

Kanske. Men kanske ändå inte.

Svenska Dagbladet är bara ännu en publikation vars främsta bekymmer är ekonomin. Lite intet förpliktigande flört med de ur mångkulturell synvinkel uppenbara grumliga dagsaktuella opinionsvattnen kostar inget. Svänger det upplevda opinionsläget svänger Svenska Dagbladet och med dem Per Gudmundsson. Säkert som amen i kyrkan.

Det enda Per Gudmundsson med sina anti-islamistskriverier och lite andra tafatta skriverier med ett svenskt perspektiv, är ju egentligen bara att ha retat den yttersta tokvänstern. En vänster som visserligen är väl representerad både inom massmedia och i våra myndigheters ledningar, men ändå, särskilt kontroversiell är han inte på riktigt. Han är en i gänget och kommer alltid att vara så, vad jag kan se, om än lite opassande frispråkig ibland. Lite låtsas-farlig.

Och vad gäller moderaterna så är de är i självvald opposition. Gissningsvis bland annat för att man kände att man var tvungna att kunna tala fritt och föreslå åtgärder och en politik som man åtminstone säger sig gilla, utan att hela tiden behöva snegla på riksdagens sammansättning ur ett genomförandeperspektiv. Det perspektiv som är den av kollegialitet bundne makthavarens slutliga begränsning.

Jag litar inte en sekund på den moderate politikern som interjuvas av jounarlisten Per Gudmundsson. Den makthavare som inte behöver ta ansvar för det han säger i form av beslutsfattande, är inget att bry sig om. Tycka kan alla. Även jag. Det kostar inget.

Men kanske kommer Svenska Dagbladet att sätta den nya agendan. Jag kan ju ha fel. Per Gudmundsson betraktar jag dock bara som ännu en jounarlist som söker försörjning. Han har nischat sig som det skråets gossen Ruda, mycket försiktigt brytandes mot det skråets konvetioner och uppsatta ramar, men nån revolutionär på det mångkulturella området är han inte alls. Snarare tvärtom enligt min uppfattning. Förmodligen tycker många jounarlister och bevisligen uppenbarligen en del riskdagsmän, att Per Gudmundsson är sådär lite spännande tryggt ofarligt farlig, men samtidigt en i gänget. Per Gudmundsson kittlar etablissemanget med sin upplevda frispråkighet, samtidigt som man vet att han aldrig någonsin kommer att ifrågasätta dem på riktigt. Inte på riktigt.

edit.
Min kommentar är inte avsedd att vara negativ mot dig. Jag hoppas att det blir så som du antyder. Men jag tvivlar på att det blir så att SvD eller Per Gudmundsson eller moderaterna kommer att göra någon skillnad.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2016-07-04 kl. 19:34. Anledning: edit: tilläg av tre meningar + rättstavning
Citera
2016-07-04, 20:04
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Kanske. Men kanske ändå inte.

Svenska Dagbladet är bara ännu en publikation vars främsta bekymmer är ekonomin. Lite intet förpliktigande flört med de ur mångkulturell synvinkel uppenbara grumliga dagsaktuella opinionsvattnen kostar inget. Svänger det upplevda opinionsläget svänger Svenska Dagbladet och med dem Per Gudmundsson. Säkert som amen i kyrkan.

Det enda Per Gudmundsson med sina anti-islamistskriverier och lite andra tafatta skriverier med ett svenskt perspektiv, är ju egentligen bara att ha retat den yttersta tokvänstern. En vänster som visserligen är väl representerad både inom massmedia och i våra myndigheters ledningar, men ändå, särskilt kontroversiell är han inte på riktigt. Han är en i gänget och kommer alltid att vara så, vad jag kan se, om än lite opassande frispråkig ibland. Lite låtsas-farlig.

Och vad gäller moderaterna så är de är i självvald opposition. Gissningsvis bland annat för att man kände att man var tvungna att kunna tala fritt och föreslå åtgärder och en politik som man åtminstone säger sig gilla, utan att hela tiden behöva snegla på riksdagens sammansättning ur ett genomförandeperspektiv. Det perspektiv som är den av kollegialitet bundne makthavarens slutliga begränsning.

Jag litar inte en sekund på den moderate politikern som interjuvas av jounarlisten Per Gudmundsson. Den makthavare som inte behöver ta ansvar för det han säger i form av beslutsfattande, är inget att bry sig om. Tycka kan alla. Även jag. Det kostar inget.

Men kanske kommer Svenska Dagbladet att sätta den nya agendan. Jag kan ju ha fel. Per Gudmundsson betraktar jag dock bara som ännu en jounarlist som söker försörjning. Han har nischat sig som det skråets gossen Ruda, mycket försiktigt brytandes mot det skråets konvetioner och uppsatta ramar, men nån revolutionär på det mångkulturella området är han inte alls. Snarare tvärtom enligt min uppfattning. Förmodligen tycker många jounarlister och bevisligen uppenbarligen en del riskdagsmän, att Per Gudmundsson är sådär lite spännande tryggt ofarligt farlig, men samtidigt en i gänget. Per Gudmundsson kittlar etablissemanget med sin upplevda frispråkighet, samtidigt som man vet att han aldrig någonsin kommer att ifrågasätta dem på riktigt. Inte på riktigt.

edit.
Min kommentar är inte avsedd att vara negativ mot dig. Jag hoppas att det blir så som du antyder. Men jag tvivlar på att det blir så att SvD eller Per Gudmundsson eller moderaterna kommer att göra någon skillnad.

Man får buga å tacka för en intressant analys, vilka får man inte ifrågasätta på riktigt? De som verkligen styr, sägs det. Vore onekligen intressant att höra din analys där.
Citera
2016-07-04, 20:23
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Man får buga å tacka för en intressant analys, vilka får man inte ifrågasätta på riktigt? De som verkligen styr, sägs det. Vore onekligen intressant att höra din analys där.

Där sänkte du mig. Blottade mig i min ytlighet.

Det där var en knivig fråga. Jag skriver bara rakt på. Jag reagerar bara, utan att egentligen tänka, när jag kommenterar här uppå Internets stora hav. Som jag skrivit flera gånger, kan jag ha fel. Och har förmodligen fel. Analysera har aldrig varit min starka sida. Agera är det jag gör, när jag arbetar. Utan att egentligen fundera särskilt mycket utom att göra det jag kan.

Internets soliga havsstränder är bara en avkoppling för mig. Där jag agerar utan att egentligen tänka alls. Man ska inte ta det jag skriver allt för allvarligt. Som jag sagt mer än en en gång, jag överdriver alltid, för det är bästa sättet att driva hem en poäng. Men ska jag vara klyschig, och det kan jag vara, så är svaret på din fråga, att man ska följa pengarna.

Har ingen bäring på den här tråden, men läs gärna omdömena i mer seriösa delar av massmedia om Riksrevisionen. Korruption är numera vardagsmat i Sverige. Och många betraktar det som nåt helt naturligt. Samma med den mångkulturella ideoligien. Den är genomrutten, men många, kanske de allra flesta i det här landet, betraktar den som helt naturlig. Liksom den uppenbara korruptionen inom svensk politisk elit, till och med på, inte för att vara ärerörig, den ärevördiga instutitionen Riksrevisionen.

Inte det svar du väntade dig kanske?
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2016-07-04 kl. 21:12. Anledning: rättstavning - ber om ursäkt
Citera
2016-07-04, 21:18
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Tänk vad tiden går. Vad fort saker ändrar sig.

En utredning på uppdrag av förra regeringen som kom så sent som 2012 är idag nästan lyteskomik.
"Främlingsfienden inom oss " från kulturdepartementet av Bengt Westerberg.
http://www.regeringen.se/rattsdokume...11/sou-201274/

Läsvärt under en regnig dag som tidsdokument över alliansens världsbild om den oskuldsfulla mångkulturen. Enda problemet de såg var rasister och strukturell rasism. Det fanns inga andra problem förknippade med mångkulturen.
...
Besynnerlig skrivelse. Man staplar resultat från otaliga undersökningar, och alla visar på hur intoleranta och rasistiska vi är. Nästan så man börjar misstänka en viss tendens i urvalet av fakta... ?

Bilaga 6 visar sig vara en av de undersökningar som refereras i skrivelsen. Det kan ju då vara intessant att titta på vad som faktiskt står i en sådan undersökning. Några klipp:

Om anpassning:

Citat:
Bland ungdomar med utländsk bakgrund är, kanske inte så överraskande, ömsesidigheten den dominerande attityden – en åsikt som rimmar väl med inställningen om multikulturalism. (Här kan vi nämna att 17 procent av barn med utomeuropeiska rötter förespråkar en öppenhet från svenskarna men inte en anpassning från invandrarna.

Om utsatthet som minoritet:

Citat:
Våra resultat visar att elever med svensk bakgrund känner sig mer mobbade i invandrartäta skolor. Det finns en motsvarande tendens för barn med utländsk bakgrund i svensktätaskolor, dock inte lika tydlig. Farhågan för att ungdomar med utländsk bakgrund skulle vara särskilt utsatta för negativ behandling får alltså inget stöd i våra data: det är i stället elever med svenskfödda föräldrar som uppger sig vara mest utsatta när de utgör en minoritet i skolan.

Om jämställdhet:

Citat:
det [är] vanligare bland elever med utländsk bakgrund att man väljer ett könsstereotypt
svar
...
En särskilt intressant grupp är flickor med utländsk bakgrund, som tenderar att svara betydligt mer ”jämställt” än pojkar med samma bakgrund, men samtidigt inte fullt lika jämställt som flickor med svenskfödda föräldrar.

Om attityder till familj, relationer och sexualitet:

Citat:
Mönstret från frågorna om jämställdhet går igen: elever med utländsk bakgrund tenderar att inta en något mindre tolerant hållning.
...
Emellertid finns det också skäl till att inte vara alltför optimistisk när det gäller etniska minoriteters – framför allt pojkars – attityder till jämställdhet, familj och relationer. Vi finner ingen stor konvergens när det gäller attityder mellan generationer, som skiljer ungdomar som själva invandrat från de som är födda i Sverige av utlandsfödda föräldrar. För pojkar finner vi ingen konvergens alls, dock för flickor – som ju sannolikt har mest att vinna på vidsynta idéer inom de områden vi studerar (t.ex. jämställdhet, abort, skilsmässa).

Om religiositet:

Citat:
Andelen barn till svenskfödda föräldrar som uppger att religionen är ”mycket viktig” för dem är låg: fem procent för pojkar, och än lägre för flickor. Bland utlandsfödda och barn till utlandsfödda är andelarna betydligt högre och relativt jämnt fördelade mellan könen. Figur 8.3 visar ingen tendens till avmattning från första till andra generationen

Om främlingsfientlighet:

Citat:
[F]rämlingsfientligheten – tolkat som negativa attityder till andra etniska grupper – [är] snarast mer utbredd i minoritetsbefolkningen än i majoritetsgruppen. Föreställningen om att det är ett problem att svenska ungdomar hyser negativa attityder till minoriteter är därmed fel på ett grundläggande sätt: de negativa attityderna till nästan alla minoritetsgrupper vi undersökt är av samma omfattning hos barn med utländskt påbrå och dessa hyser dessutom mer negativa attityder till ”västliga” grupper än vad majoritetsgruppen gör.

Om diskriminering:

Citat:
[V]åra studier [visar] att upplevelser av fenomenet [diskriminering] är ovanligt. När våra ungdomar rapporterar om diskriminering eller orättvis behandling – alltså en ganska bred definition – inom fyra väsentliga områden (skola, affärer, transporter, samt av vakter och polis), avslöjar de låga nivåer och liten variation mellan etniska grupper. Detta gäller i Sverige, men också i England, Holland och Tyskland. När vi specialstuderar finindelade grupper i Sverige, så långt våra data håller, finner vi ingen systematik så att utomeuropeiska grupper, eller synbara minoriteter, är mer drabbade än andra.

Således en helt annan bild än den som skrivs fram av Westerberg. Tendens, agenda, förbannad lögn.
Citera
2016-07-04, 21:34
Medlem
Prawitzs avatar
Det finns ingenting mer patetiskt än att höra nollorna i sjuklöven bjäbba om "radikala" åtgärder mot problem som har varit kända och uppmärksammade i årtionden.

Citat:
Övergreppen på festivalerna är sista droppen. Det räcker nu. Lagen måste skärpas. Och det krävs sexualundervisning på asylboenden. Det skriver Sofia Jarl, förbundsordförande Centerkvinnorna.

Det har varit en sval vår, men rapporteringen om tjejer som ofredas på festivaler, kvinnor som mördas av villkorligt frigivna män och frikännande domar för gruppvåldtäkter får oss att koka av ilska. Övergreppen på festivalerna de senaste veckorna känns som sista droppen. Det räcker nu. Centerkvinnorna vill inte se fler armband med ”tafsa inte”, separata badtider eller straffrabatter för återfallsförbrukare. Vi vill se resultat och kräver att regeringen stramar upp den slapphänta rättspolitiken.

http://www.svd.se/c-kvinnor-sexbrott...cering?ref=yfp

För bara ett par år sedan var det här rena Hitler politiken. Varför ville idioterna i Centerpartiet inte se några åtgärder mot den slapphänta rättspoltitiken under sina 8år vid makten? Då var det minsann inga problem med utländska våldtäktsmän som sprang runt i Sverige och inte behövde oroa sig för utvisning vid grova brott. Slapphänthet är ju annars ett signum när det gäller svensk kriminal- och invandringspolitik. Är inte det här ett uslag för populism finns det knappt några exempel på det.

Det börjar bli tydligt att den invandrarrelaterade brottsligheten blir allt svårare för media att hantera. Ju mer media kommer censurera detsto mer tydligt kommer det bli framöver.
Citera
2016-07-04, 21:42
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Besynnerlig skrivelse. Man staplar resultat från otaliga undersökningar, och alla visar på hur intoleranta och rasistiska vi är. Nästan så man börjar misstänka en viss tendens i urvalet av fakta... ?

Bilaga 6 visar sig vara en av de undersökningar som refereras i skrivelsen. Det kan ju då vara intessant att titta på vad som faktiskt står i en sådan undersökning. Några klipp:

Om anpassning:

Om utsatthet som minoritet:

Om jämställdhet:

Om attityder till familj, relationer och sexualitet:

Om religiositet:

Om främlingsfientlighet:

Om diskriminering:

Således en helt annan bild än den som skrivs fram av Westerberg. Tendens, agenda, förbannad lögn.

Det hindrade inte bilageförfattaren för att indignerat skriva på DN Debatt om att det minsann inte fanns någon mobbing mot svenskar där dessa var i minoritet:

Citat:
Kan det vara så att barn med utlandsfödda föräldrar är positiva till svenskar i allmänhet men hatar sina svenska klasskamrater? Vi ställde tre frågor om mobbning: om man var rädd för, retad av, eller mobbad av andra elever (vi vet dock inte av vilka). Nära 7 procent svarar ”ja, minst en gång i veckan” på minst en av dessa tre indikatorer, en siffra som gäller både för dem med utlandsfödda och svenskfödda föräldrar. Siffran är något högre (9 procent) för den senare gruppen om de går i invandrartäta skolor, men detta speglar det allmänna förhållandet att grupper som är i minoritet något oftare är mobbade. Vi är långt ifrån den verklighetsbeskrivning som Hannah och Mohemsson gör sig till tolk för, där deras ”etniska svenskar” dagligen utsätts för rasistiska påhopp.

Högerextrema politiska partier liksom näthatare har länge spridit bilden av ett utbrett ”svenskhat” bland ungdomar med invandrarbakgrund. Den bilden finner inget som helst stöd i vår studie.

Jämför med bilagans
Citat:
Farhågan för att ungdomar med utländsk
bakgrund skulle vara särskilt utsatta för negativ behandling får
alltså inget stöd i våra data: det är i stället elever med svenskfödda
föräldrar som uppger sig vara mest utsatta när de utgör en minor-
itet i skolan.

http://www.dn.se/debatt/svenskhat-i-...ig-granskning/
Citera
2016-07-04, 22:39
Medlem
S.Kandals avatar
Ett exempel på medias allt svårare balansgång är det aktuella tafsandet. Skrev i en annan tråd att svenska kvinnor känner svenska män och vise versa, det finns liksom ingen kvar att lura.
Det är självfallet bra mycket enklare för media att trumma på med budskap om rangliga båtar osv.
Högst på agendan står nu alltså löjeväckande nog ALLA mäns behandling av kvinnokroppen. Min bedömning är att detta är en strid media aldrig skulle givit sig in i då de inte kan vinna den med bibehållen retorik. Hörnet de är inmålade i nu beskådas av hela svenska folket och min bedömning är att de gjort ett självmål av stora mått.
Citera
2016-07-04, 22:58
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det hindrade inte bilageförfattaren för att indignerat skriva på DN Debatt om att det minsann inte fanns någon mobbing mot svenskar där dessa var i minoritet:

Jämför med bilagans

http://www.dn.se/debatt/svenskhat-i-...ig-granskning/
Men suuuck. Jonsson är så fräck att han skriver fram en politiskt korrekt slutsats ur sin egen ganska så inkorrekta rapport. När man hoppades att åtminstone forskare hade heder. Jag har har förstås ingen aning om varför jag trodde det, mina egna erfarenheter ger bara svagt stöd för den övertygelsen.
Citera
2016-07-04, 23:06
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ett exempel på medias allt svårare balansgång är det aktuella tafsandet. Skrev i en annan tråd att svenska kvinnor känner svenska män och vise versa, det finns liksom ingen kvar att lura.
Det är självfallet bra mycket enklare för media att trumma på med budskap om rangliga båtar osv.
Högst på agendan står nu alltså löjeväckande nog ALLA mäns behandling av kvinnokroppen. Min bedömning är att detta är en strid media aldrig skulle givit sig in i då de inte kan vinna den med bibehållen retorik. Hörnet de är inmålade i nu beskådas av hela svenska folket och min bedömning är att de gjort ett självmål av stora mått.
Så här säger Annie Lööf:

Lööf tycker att det är frustrerande att höra tjejer berätta om trakasserier och övergrepp.
– Det är helt oacceptabelt, säger hon.
Lööf tror inte att sextrakasserier och övergrepp blivit vanligare, däremot att de anmäls oftare.

– Sedan vet alla kvinnor med mig att det i alla tider har varit tufft att som tjej vara ute på uteställen, att röra sig i miljöer med mycket människor, där män tar sig friheter och där man går över gränsen.

Cynismen i detta är så oerhörd att det är svårt att ta in. Lööf vet att övergreppen har exploderat i antal och att det är hennes eget fel. Hon vet också att alla svenska tjejer över 30 vet att det inte var så här tidigare, men hon väljer att ljuga sig ur situationen. Annie Lööf måste åtalas och sättas i fängelse. Det kan ta 30 år men du ska inte tro att du kommer undan.

http://www.sydsvenskan.se/2016-07-03...a-sexovergrepp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in