2016-03-24, 21:49
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Ulf Adelsohn slår tillbaka mot den svenska PK-median.

"Vi blev inbjudna till en diskussion i Studio 1 i Sveriges radio dit man också inbjudit en gästprofessor på JMK (journalistutbildningen), talande nog grundaren och partiledare i maoistiska norska Arbeidernas Kommunistparti, vilket dock inte nämndes. Sådana källor behöver ju inte ifrågasättas i vårt land"

"Nåväl, vi har fått många hundratals sympatiyttringar, inte minst från moderater (med två undantag). Många har givit exempel på nyheter där man utlämnat sådant som kunnat tolkas som invandrarfientligt. Men, och det är det viktigaste av allt."

"Flera av dem som stöttat oss vågar inte träda fram av risk för repressalier. Och det är alldeles uppenbart att sådana utsätts man för. Sådan är debatten i vårt land. Så är det med yttrandefriheten.*Och de som ryar högst om odemokratiska krafter är de som själva är de främsta att vilja tysta och censurera. Quo vadis Sverige?"

[url]http://www.expressen.se/debatt/vi-bedrog-oss-om-det-svenska-debattklimatet/[/url

Quo vadis Adelsohn?

Det verkligt intressanta är VARIFRÅN KOMMER REPRESSALIERNA? Om Adelsohn ville gå ut med detta skulle slaget vara vunnet. Vem hotar hans vänner? Hur ser tillvägagångssättet ut?

Vad skulle hända om Adelsohn och co slog näven i bordet och berättar ALLT de vet?

Vem kommer vara först att visselblåsa på allvar?
Senast redigerad av Passepartout 2016-03-24 kl. 21:52.
Citera
2016-03-24, 21:59
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
DN jobbar på med sin rehabilitering. Ord och inga visor från Magnus Ranstorp:

DN jobbar på med sin rehabilitering. Ord och inga visor från Magnus Ranstorp:

Citat:
Citat:
På ett globalt plan diskuteras ibland vissa stater i termer av ”failed states” – misslyckade stater. I västvärlden finns på vissa håll skäl att diskutera ”failed communities” – misslyckade samhällen. Den belgiske inrikesministern formulerade det träffande när han pratade om landets misslyckade integration med att konstatera att i USA så har en andra generationens invandrare blivit landets president, här blir fjärde generationens en IS-krigare.

Citat:
Citat:
Precis som i Belgien har utanförskapsområden i Sverige varit kraftigt överrepresenterade beträffande extremism och utländska stridande. Vi ser i dagsläget inget som tyder på att den sociala situationen i dessa områden kommer att markant förbättras inom en snar framtid, utan riskerna är överhängande att de fortsätter att utgöra en grogrund för extremism och kriminalitet.

Citat:
Citat:
Det räcker dock inte att stanna vid sociala orsaker. Det finns en salafist-jihadistisk ideologi som sprids genom personer som verkar i dessa områden, och som legitimerar och lockar andra att påbörja vägen mot våldsbejakande extremism. Med löften om att omvandla deras liv från hopplöshet till hjältar har de haft framgång med att rekrytera nya personer till bland annat IS.

Extrema idéer har betydelse. Det finns en koppling mellan idén om att kvinnor tillhör män och att flickor säljs som sexslavar i Syrien. Den bland islamister vida spridda föreställningen att västvärlden är i krig med islam skapar en intellektuell miljö där steget för potentiella jihadister att ta till våld minskar. I grunden existerar en djup konflikt mellan västvärlden och den salafist-jihadistiska ideologin om hur ett samhälle ska styras och fungera.

Det är då bekymmersamt att stat och kommuner i Sverige fortsätter att betala ut generösa bidrag till föreningar som till exempel bjuder in hatpredikanter, separerar män och kvinnor i sin verksamhet eller har en värdegrund som bakom kulisserna står i konflikt med den liberala demokratin. Den salafist-jihadistiska ideologin är antidemokratisk och våldsbejakande till sin natur och det behövs större kunskap om samspelet mellan ideologi och sociala förhållanden.

Det har länge funnits ett motstånd lokalt mot att verkligen ta tag i denna fråga. Det har gradvis blivit bättre, men det är ännu inte lika självklart och okontroversiellt för politiker och tjänstemän att engagera sig mot islamistisk extremism som mot till exempel nazism. En förutsättning för ett framgångsrikt förebyggande arbete är att skygglapparna kastas, på den punkten finns mer att göra – i både svenska kommuner och hos vissa svenska forskningsinstitut.

http://www.dn.se/debatt/utanforskaps...for-extremism/[/quote]

Det är inga ord och sannerligen inga visor. På Dagens Nyheter har man börjat ana att man under ett par decennier satsat på fel häst. Man har med liv och lust lustmördat Sverige och svenskarna. Man har nu börjat känna opionionsvindarnas snålblåst och helt plötsligt börjar man byta åsikt.

Dagens Nyheters och annan svensk så kallad liberal medias ryggrad sitter i plånboken. När det börjar osa katt ömsar man åsikter som ormar ömsar skinn. Och den dag invandringstryckets vedermödor lättar, så byter Dagens Nyheter och annan svensk liberal media gärna åsikt igen och tycker åter att mångkultur är det bästa av alla världar, oavsett den kulturens praktiska konsekvenser för andra än dem själva.

Dagens Nyheter är som tjuven om natten, som anar att man är honom på spåren, och han har börjat försöka städa undan bevisen. Minsann och i allsin mina dar, vi på Dagens Nyheter har alltid varit för reglerad invandring. Jomen så ere, föstår du, lille du!

Tyvärr, tyvärr för Dagens Nyheter, och dess ägare, och all annan svensk liberal media, så går det inte att städa på Internet. I de egna arkiven och de egna historieböckerna går det så klart att städa, korrigera och retuschera, men Internet rår inte ens DN över. Tji fick de!

Och kom ihåg. Att dessa som i dag talar sig varma för en paus, för ett uppehåll i mottagandet, talar sig varma för hårdare tag, för utvisning och avvisning, bara igår skällde varje annan som förespråkade sådant, för att vara rasist och nazist. Dessutom var det de som helt medvetet släppte in dessa salafister och andra slags -ister, kallade dem till och med för svenskar. Sa att de skulle tolereras. Krävde i mångkulturens namn av oss acceptans för salafism, sharia och lite annat smått och gott. Ty de sades berika Sverige. De skulle ses som svenskar dessa mörkermän från medeltiden, till skillnad från de äckliga obefintliga riktiga svenskarna.

Litar ni, litar du, på dessa kappvändare? De kan synas vara våra vänner i dag, men faktiskt, förvänta er inget annat än att de i morgon önskar livet ur er. Så pålitlig är svensk liberal media. Exakt och precis så pålitliga.

Och jag ställer mig frågan, vem i hela världen kan man lita på? https://www.youtube.com/watch?v=OOWyaXJ50IU

Sverige är en cirkus. Överdriver lite grann. Men det måste man göra ibland.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2016-03-24 kl. 22:07. Anledning: rättstavning
Citera
2016-03-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Alltså att Rensvinet och Borg agerade utifrån okunskap och under påverkan av krafter som vill Sverige illa, kan jag köpa.

Men, de har haft god tid att reflektera. Inget har hänt utan de fortsätter att propagera för att tidigare ställningstagande var riktiga.

Alltså finns inget att tillägga, de är stolta som landsförrädare och några av de som medverkat till att nedmonterat Sverige, som en trygg välfärdsnation.

Tror till och med de är lite stolta. Precis som många andra som är helt ekonomiskt oberoende. Blir det för mycket multikulti i svedala kan man ju alltid åka till villan på franska revieran.

Sippa lite vin, äta gott och garanterat blattefritt.

Borg gav sin prognos i DN:s artikel om "Vreden på Östermalm":

Citat:
Han ( Borg ) räknar med omkring 500 000 invandrare till Sverige fram till och med 2018. Och sedan ytterligare tre, fyra decennier av stora folkvandringar. Som mellan Latinamerika och USA. Först när skillnaden i BNP per capita mellan Nordafrika och Europa sjunker under 50 procent kan det tänkas avstanna.
http://fokus.dn.se/vreden-pa-ostermalm/

Lovande.

Borg tycks mena att massinvandring är en helt normal och oundviklig utveckling, som inte ska hejdas eller ifrågasättas. En halv miljon invandrare ska pumpas in de kommande 3 åren, enligt Borg.

Krig eller fred i verkar inte ha någon avgörande betydelse för de kommande folkvandringarna som Borg skisserar upp under de närmaste 30-40 åren, utan drivkraften utgörs av migration av ekonomiska skäl beroende på skillnader i BNP per capita - invandringen ska minska de ekonomiska klyftorna globalt genom att Europa försvagas ekonomiskt genom massinvandring.
Citera
2016-03-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Quo vadis Adelsohn?

Det verkligt intressanta är VARIFRÅN KOMMER REPRESSALIERNA? Om Adelsohn ville gå ut med detta skulle slaget vara vunnet. Vem hotar hans vänner? Hur ser tillvägagångssättet ut?

Vad skulle hända om Adelsohn och co slog näven i bordet och berättar ALLT de vet?

Vem kommer vara först att visselblåsa på allvar?

I en fri nation hade det fungerat men nu lever vi i DDR-light

Även om det kom fram rena övergrepp mot yttrandefriheten kan inte våra låtsas journalister skriver om det. De blir av med jobbet då. De är helt i händerna på PK-infekterad media. Räkningarna är det som definierar yttrandefriheten nu förtiden. Boendet på södermalm är dyrt. 50000 per m2 och ökar hela tiden.Håller man käften kan man sälja om något år och köpa villa på Solsidan.
Senast redigerad av Lagring 2016-03-24 kl. 22:13.
Citera
2016-03-24, 22:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
I viss mån håller jag med, men rapporteringen måste också stå i proportion till nyhetsvärdet.

Alla medier rapporterade om den plötsliga nedläggningen av Ullenhags prestigeprojekt, etableringslotsprogrammet. Men endast Expressen gjorde någon form av gräv och uppföljning.

Satsningen på etableringslotsar var ett praktfiasko av gigantiska mått. Tänk dig Nuon-affären, fast skattepengarna gick istället till organiserad brottslighet och terrorism. Större skandal, större magplask, större nyhet står knappt att finna i Sverige på den här sidan tvåtusentalet.

All massmedia kan säga att man rapporterat om händelsen. Samtidigt är den extremt styvmoderliga hanteringen av nyheten också ett solklart fall av invandringsrelaterad mörkläggning.

Det räcker inte med en pliktskyldig TT-notis i tickern när nyheten har stort allmänintresse.

Att Ullenhag sitter kvar på sin toppost utan att knappt ha fått en enda fråga om miljardtransfereringen av allmänna medel till maffiaverksamhet och terrorism är ett journalistiskt svek utan motstycke.
Självklart är det så, men man kan inte värdera nyhetsvärdet som man gör idag. Titta på vad Adhelssons egentligen sade och vad som skrivs...
Citera
2016-03-24, 22:45
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
http://www.dn.se/debatt/utanforskaps...for-extremism/

Det är inga ord och sannerligen inga visor. På Dagens Nyheter har man börjat ana att man under ett par decennier satsat på fel häst. Man har med liv och lust lustmördat Sverige och svenskarna. Man har nu börjat känna opionionsvindarnas snålblåst och helt plötsligt börjar man byta åsikt.

Dagens Nyheters och annan svensk så kallad liberal medias ryggrad sitter i plånboken. När det börjar osa katt ömsar man åsikter som ormar ömsar skinn. Och den dag invandringstryckets vedermödor lättar, så byter Dagens Nyheter och annan svensk liberal media gärna åsikt igen och tycker åter att mångkultur är det bästa av alla världar, oavsett den kulturens praktiska konsekvenser för andra än dem själva.

Dagens Nyheter är som tjuven om natten, som anar att man är honom på spåren, och han har börjat försöka städa undan bevisen. Minsann och i allsin mina dar, vi på Dagens Nyheter har alltid varit för reglerad invandring. Jomen så ere, föstår du, lille du!

Tyvärr, tyvärr för Dagens Nyheter, och dess ägare, och all annan svensk liberal media, så går det inte att städa på Internet. I de egna arkiven och de egna historieböckerna går det så klart att städa, korrigera och retuschera, men Internet rår inte ens DN över. Tji fick de!

Och kom ihåg. Att dessa som i dag talar sig varma för en paus, för ett uppehåll i mottagandet, talar sig varma för hårdare tag, för utvisning och avvisning, bara igår skällde varje annan som förespråkade sådant, för att vara rasist och nazist. Dessutom var det de som helt medvetet släppte in dessa salafister och andra slags -ister, kallade dem till och med för svenskar. Sa att de skulle tolereras. Krävde i mångkulturens namn av oss acceptans för salafism, sharia och lite annat smått och gott. Ty de sades berika Sverige. De skulle ses som svenskar dessa mörkermän från medeltiden, till skillnad från de äckliga obefintliga riktiga svenskarna.

Litar ni, litar du, på dessa kappvändare? De kan synas vara våra vänner i dag, men faktiskt, förvänta er inget annat än att de i morgon önskar livet ur er. Så pålitlig är svensk liberal media. Exakt och precis så pålitliga.

Och jag ställer mig frågan, vem i hela världen kan man lita på? https://www.youtube.com/watch?v=OOWyaXJ50IU

Sverige är en cirkus. Överdriver lite grann. Men det måste man göra ibland.

Nu vet jag i och för sig inte om du riktade dig till mig personligen men för tydlighets skull vill jag säga att jag inte har påstått att jag litar på DN, konstaterade bara att de släppt fram Ranstorp och utgår från att syftet med det var att rehabilitera sig, inte mig.

Aftonbladet tycks tro att slaget ännu kan vinnas, Patrik Lundberg bräker på:
Citat:
Människor kopplar på hatet i stället för sorgen. Hashtagen #StopIslam trendar på Twitter. USA:s presidentkandidat Donald Trump återupp*repar sin önskan om att stoppa alla muslimer från att resa in i landet. Vänner på Facebook insinuerar att alla som tror på islam är potentiella terrorister.

De som säger emot dem blir … stämplade som förrädare.

Alla som inte ställer upp på idén om att islam vill ta över världen med heligt krig är i deras ögon förrädare. Exakt som jihadisterna tycker, med andra ord.

Jag skriver inte det här för att skuldbelägga. Jag skriver för att rannsaka mig själv och alla andra som tror på värden som öppenhet, demokrati och religionsfrihet. Vad gör vi själva? Vi stämplar också oliktänkande, tvingar dem att bli som vi.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle22503038.ab
Stämpla oliktänkande var det ja, som rasister t ex.
Senast redigerad av fasligt 2016-03-24 kl. 22:48.
Citera
2016-03-24, 23:08
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
http://www.dn.se/debatt/utanforskaps...for-extremism/

Sverige är en cirkus. Överdriver lite grann. Men det måste man göra ibland. [/quote]
Inte mycket överdrifter där inte. Instämmer helt och fullt. Så lätt kommer de inte undan.
Citera
2016-03-24, 23:22
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Nu vet jag i och för sig inte om du riktade dig till mig personligen men för tydlighets skull vill jag säga att jag inte har påstått att jag litar på DN, konstaterade bara att de släppt fram Ranstorp och utgår från att syftet med det var att rehabilitera sig, inte mig.

Aftonbladet tycks tro att slaget ännu kan vinnas, Patrik Lundberg bräker på:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle22503038.ab
Stämpla oliktänkande var det ja, som rasister t ex.
Vet inte vem du är personligen. Det var inte alls så att jag trodde att du ansåg att DN avsåg att rehabilitera sig, genom att släppa fram Ranstorp. Ber om ursäkt om det framstod som så. Min svada var riktad mot Dagens Nyheter. Inte mot Ranstorp och inte mot dig. Ber som sagt om ursäkt om det framstod som så. Tvärtom mycket bra att du uppmärksammade artikeln.

Patrik Lundberg gör en DN. Han har skällt och gnällt, åbäkat sig och bröstat upp sig, i sin iver att smutskasta allt och alla som bara andats tvivel angående minsta detalj hos mångkulturen. Men även den tondöve Patrik, som ännu minns och vårdar småskolans oförätter, känner av de skiftande opinionsvindarna. Han försöker sig på lite halmgubberier och svär sig sedan fri med en torftig bekännelse; även han har varit dum. Aja baja mig! Säger Patrik. Och Patrik tror att han fortfarande är på dagis, tror att Sverige är ett dagis där man kommer undan genom att pluta med munnen och se gullig ut. Tror att det kommer nån dagisfröken och ställer allt till rätta.
Citera
2016-03-24, 23:47
Medlem
fasligts avatar
Gynnarna i KIT drar ånyo en lans för godheten. Nu har man begärt eldunderstöd från Rädda Barnen i det viktiga barnindoktrineringsarbetet. Här låter man psykologen Maria Schillaci guida oroliga föräldrar i den grannlaga uppgiften att för sina barn förklara terrorism utan att beröra varför ideliga terrorattentat utspelar sig. I sju punkter leds vi varsamt fram till insikten att det verkligen inte är något oroväckande i att Europa fylls på med sisådär miljonen nya muslimer på löpande årsbasis:
Citat:
– Händelserna i till exempel Paris och Bryssel kan ju också vara en utgångspunkt för diskussion och förståelse kring varför människor flyr, alltså att det är precis bort från ett liv som präglas av denna typ av terror och rädsla.

De goda människorna i världen är fler. Det är viktigt att komma ihåg – och att berätta för barnen.
https://kit.se/2016/03/24/40842/hur-...e03b4970cbf5f3
Citera
2016-03-25, 00:28
Medlem
fasligts avatar
DN igen. Göteborgs kommun hyr inte ut lokal till Sveriges Förenade Muslimer som ska ha sin årliga konferens "Jag är muslim", (o)passande nog hålls detta event under värdlandets största kristna högtid. Tillbakadragandet av hyresavtalet med kort varsel motiveras av säkerhetsskäl. Rasistkortet drogs givetvis utan dröjsmål.
Citat:
Kommunens förvaltningschef Pia Zätterström säger att beslutet fattats på grund av det informationsutbyte som kommunen har med polisen i samband med arbetet mot våldsbejakande extremism.

– Vi fick information om att polisen upprättat en anmälan där personer knutna till den aktuella verksamheten kan misstänkas för brott inom området våldsbejakande extremism. Det ledde fram till beslutet att avbryta bokningen, säger Zätterström.
Citat:
Åtgärden har väckt starka reaktioner. I ett öppet brev undertecknat av ytterligare nio organisationer riktar SFM hård kritik mot kommunen.

"Självklart ska en person som misstänks för brott prövas, korrekt och rättvist, men att kollektivt bestraffa en hel organisation är ytterst problematiskt från en demokratisk ståndpunkt", skriver SFM på sin hemsida.

SFM anklagar kommunen för diskriminering och skriver att beslutet inte bara handlar om SFM utan om alla svenska muslimers möjligheter till organisering, mötesfrihet och ett liv fritt från stigmatisering, demonisering och rasism.
Citat:
SFM bildades 2011 och har sitt säte i Göteborg. Organisationen har tidigare kritiserats för att anlita ideologiskt kontroversiella föredragshållare. I fjol avslöjade SVT:s Uppdrag granskning att föreningen anlitat en IS-sympatisör som föreläsare. Samtidigt väcktes kritik mot att kommunen hyrde ut lokaler till SFM och att man gett föreningen bidrag med 150 000 kronor.

Enligt Amanj Aziz har det förekommit felaktiga uppgifter i medierna och han säger att företrädare för kommunens arbete mot våldsbejakande extremism besökte deras konferens i fjol och prisade arbetet.
Citat:
SFM överväger att vidta rättsliga åtgärder mot kommunen, bland annat på grund av ökade kostnader.

Det var vid ett möte i mars mellan Göteborgs kommun, Säpo och polisen i Västra Götaland som beslutet fattades om att det skulle lämnas in en brottsanmälan. Emelie Kullmyr, biträdande polisområdeschef i Storgöteborg, säger att alla parter var eniga om att det fanns grund för en anmälan. I övrigt hänvisar hon till Säpo.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sve...te-hyra-lokal/

Även GP rapporterar om denna extraordinära händelse och har rubriken "Förening anklagar kommunen för islamofobi".
Citat:
- Vår förvaltningschef Pia Zätterström tog beslutet efter samråd med polis, Säpo, Göteborgs stads samordnare mot våldsbejakande extremism och stadsledningskontoret, berättar Annika Holm, kommunikationschef på förvaltningen.
Citat:
SFM anklagar kommunen för "islamofobi" och skriver att föreningen tänker agera juridiskt mot Göteborgs kommun.

SFM bildades 2011 och har sitt säte i Göteborg. Föreningen har vid flera tillfällen anklagats för att anlita ideologiskt tveksamma föredragshållare till sina möten. I fjol visade SVT:s Uppdrag granskning att SFM anlitat IS-sympatisörer som föreläsare.

En annan av föreningens flitigt anlitade föreläsare har, enligt Uppdrag granskning, inte uttryckt sympati med IS men glorifierat martyrskap och att dö i strid för religionen.
Citat:
Temat för påskhelgens konferens är "de samhällsproblem och utmaningar som muslimer dagligen påträffar, och som tyvärr utvecklas mot det mer negativa."

Bland programrubrikerna finns ingen som avhandlar radikalisering eller extremism i islams namn. Föreläsningarna hålls i stället om "Hur ska vi hantera rasism och diskriminering?", "Tveksamheter om islam bland muslimska ungdomar", "Lär känna Koranen - din primära bok" och "Kriminalitet bland muslimska ungdomar".
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....for-islamofobi

Jag har inte hittat något uttryck för invändningar mot Göteborgs kommuns tilltag. Ja bortsett från SFM:s då.
Citera
2016-03-25, 00:52
Medlem
fasligts avatar
NWT har en sylvass ledare som förtjänar att läsas i sin helhet. Vill vi bekämpa terrorismen?
Citat:
Än en gång har Europa drabbats av en terrorattack och än en gång ljuder solidaritetsropen över vår världsdel. Vi skall stå enade mot terrorismen! Vi är Charlie! Den här gången är det Ik ben Brussel eller Je suis Bruxelles som gäller. Men menar vi verkligen det vi säger?
Citat:
Nu sägs det än en gång att den islamistiska terrorismen, denna gång i Islamiska Statens skepnad, utgör ett existentiellt hot mot våra fria och öppna samhällen. Men i avsaknad av adekvata svar mot detta hot måste vi ställa oss frågan om vi verkligen tror på vad vi säger.
Citat:
Eller så tror vi på det vi säger, men då visar vi bara att vi saknar den moraliska beslutsamheten att bekämpa terrorismen på riktigt. Det är i så fall ett ordentligt fattigdomsbevis, men givet det intellektuella diskussionsklimatet är det månne inte så förvånande. Det finns tyvärr ett mått av självförakt hos oss och ett drag av värdenihilism, som gör att våra västliga värderingar inte anses värda att försvara. Inte på ett sätt som verkligen har betydelse.
Citat:
Det går an att twittra lite menlöst, som exempelvis Veronica Palm (S) gjorde: ”Öppenhet och frihet försvaras bäst med öppenhet och frihet. Motsatsen är att ge vika för hat och terrorism.” Som policyrekommendation är detta dock helt meningslöst och potentiellt farligt. Det är klart att vi måste försvara vår frihet och demokrati med våld om så krävs. Så besegrades nazismen, och så övervanns till slut terrororganisationer som IRA, ETA, Röda Brigaderna och Röda Arméfraktionen. Inte genom mysigt handhållande och dialog.

Vi söker gärna terrorismens orsaker i oss själva och pekar ut saker som rasism, kolonialsim och imperialism, gärna i institutionaliserad och strukturell tappning. Det är islamofobi och diskriminering hos oss som kastar folk i armarna på jihadisterna. Och när vi väl svarar på terrorismen genom militära interventioner i länder som Afghanistan och Irak, som hyst, tränat och underlättat för terrorister, så heter det att vi bara orsakar ännu mer hat och förbittring där och därmed göder terrorn. Alltför sällan söks rötterna till terrorismen hos de våldsbejakande ideologierna själva, och sällan läggs ansvaret för terrordåden på terroristerna själva eller på deras ledare och ideologer.
Däremot har vi ett ansvar att vi inte förmått se och bekämpa terrorns hatpredikanter från att breda ut sig i våra utanförskapsområden, och för att inte ha förmått att upprätthålla rättsstatens våldsmonopol där. Istället har de blivit en grogrund för växande kriminalitet och extremism.
http://nwt.se/asikter/ledare/2016/03...n?refresh=true

Så då kunde det slutligen utsägas offentligt, i fullkomlig klartext och på renaste prosa, i anständig media och allt. Visserligen landsortspress, men wtf
Citera
2016-03-25, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det finns ingen borglighet värd att nämna i Sverige. Det var moderaterna och Allahiansen som tillsatte den vänsterextrema Hanna Stjärne som boss på SVT. För dom passar vänsterextrimismen utmärkt: Den är såväl antidemokratisk i sin natur + att den propagerar för fri invandring och islam. Vad mer kan moderaterna, centern och "partiet som tidigare var känt under namnet folkpartiet" önska sig?
Nja. VD:n för SVT tillsätts av styrelsen. Den består just nu av...

- Anna-Carin Celsing (som headhuntade Stjärne). Civilekonom, f.d. bankdirektör
- Astrid Assefa, skådespelare, teaterregissör
- Lars Burman, professor, litteraturvetare
- Anita Hansbo, rektor för högskolan i Jönköping
- Monica Lindstedt, civilekonom, grundade städföretaget Hemfrid
- Svante Weyler, förlagschef, f.d. SR-korre och kulturskribent
- Dag Tuvelius, journalist och präst
- Per Norman, chef för diverse media- och spelbolag

Den nya PK-offensiven från SVT började inte med Stjärne. Startpunkten var snarare SVT:s mångfaldspolicy som lades fast av ledningen i april 2011. Det är knappast en tillfällighet att det skedde kort efter SD:s riksdagsinträde. Man gjorde antagligen den klassiska bedömningen att skepsis mot invandring och mångkultur kan botas genom att man kokar skeptikerna i mångfald tills de ber om nåd. Stjärne håller stafettpinnen just nu, men det började under Hamilton.

Citat:
Dom enda som är i närheten av något borgligt är KDisarna, men dom är så få att dom kan man räkna bort.
Det verkar finnas en hel del folk med sunda, borgliga värdingar, men dom röstar på annat än KD, troligen på grund av det där med "krist" samt en del pro-multi-kulti-element även i det partiet.
Du menar såna som KD-politikern Adaktusson? Jag tror alla här har sett klippet från 1990 där Adaktusson blev tomatröd i ansiktet av ilska över att det fanns enstaka moderater som ville skärpa asylpolitiken. Han anklagade Bildt och M för att vara antidemokrater. Dessutom spelade han upp en gammal intervju där Adelsohn snackade om att invandrarbarn åkte limousine till hemspråksundervisning som nåt slags bevis för att Adelsohn och Bildt tillhörde ett rasistparti. Båda de politiska kommissarierna som höll korsförhöret med Bildt ville hoppa upp och slå brunfascismen ur honom med spikklubba, det var endast det faktum att alltihop filmades som räddade Bildt från deras mordiska raseri.

Ungefär 30 år gammalt är det där PK-trycket som skrämt både socialdemokratin och borgerligheten till lydnad. Adelsohn lämnade partiledarposten 1986 och kom således undan med en hårsmån. Han och många med honom har nog fortsatt att vara "riktiga borgare" bakom kulisserna, men det har inte fungerat som politiskt verktyg. Gammelmoderaterna av Lundgren- och Adelsohn-snitt åkte på stryk gång på gång på gång. Endast blåsossarna i "Nya M" hade en chans mot den rödgröna röran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in