2016-06-09, 15:51
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Det måste börja kännas tungt att heta Anders Lindberg och försöka diskutera mångkultur i dagens Sverige. Några ytterst få, ytterst tappra med samma avsaknad av sjukdomsinsikt håller med. Resten av mediavärlden gör det inte.
...
Så fort mångkulturen kommer upp på tapeten blir det fel för stackars Anders.

Grundproblemet för vänstern är att de agerar ombudsmän för "utsatta grupper" "arbetarklass" Invandrare" och allsköns andra grupperingar. Men själva tillhör de inte dessa grupper så deras ingångsvärden är åsikter. Åsikter som en gång i tiden gav dem tillträde till ombudsmannarollen men som nu eroderas då dessa grupper idag minst av allt vill ha en ombudsman som inte förstår hur de själva uppfattar verkligheten. Rödvinsvänstern är inget annat än en ombudsman sina egna åsikter idag.

Anders Lindberg och alla andra ombudsmän kan helt enkelt inte ändra åsikt utifrån verkligheten då de inte är förankrade i verkligheten.
Det är snudd på lyteskomik med deras försök till att beskriva verkligheten. En verklighet som de är självpåtagna ombudsmän för men som inte finns i verkligheten.

Vad blir då deras utväg ur detta moras?
En väg är som Aftonbladets politiska chefredaktör Karin Pettersson som skaffat sig ett stipendium för att studera ett år i USA. När hon kommer tillbaka kan hon ta en helt annan vinkling i debatterna.
http://www.resume.se/nyheter/artikla...ga-pa-harvard/

Anders Lindberg kanske värvas till RT och får där leva ut sina fantasier?

Eller ännu bättre. Han av alla borde bosätta sig i Husby ett år som ett socialt experiment och skildra verkligheten som den är på plats. Skildra mångkulturen som den är i verkligheten på plats.
Senast redigerad av longbow4y 2016-06-09 kl. 15:55.
Citera
2016-06-09, 17:36
Medlem
Prawitzs avatar
Ett nyvaket intresse att skriva om svenska förorter tycks ha infunnit sig. Jag tror det ligger krasst ekonomiska motiv bakom, upplopp i förorter genererar nog många klick.

Citat:
För andra natten i rad utsattes polisen för stenkastning i Rinkeby.

– Det är bara att konstatera att det är så här det går det till, säger Sven-Erik Olsson, informatör vid Stockholmspolisen.

Även natten mot i går utsattes polis för stenkastning i Rinkeby. Stenarna träffade en polisbil men ingen skadades. En man i 20-årsåldern greps misstänkt för försök till grov misshandel.

I går besökte statsminister Stefan Löfven Rinkeby.

– Vi har redan lagt mer resurser på polisen för att lösa problemet med kriminalitet och stenkastning i de mest utsatta områdena i landet. Vi måste också arbeta med orsakerna till det som sker; med den sociala utsattheten, sociala klyftor och segregation, arbetslöshet och låg utbildningsnivå, sa han till TT.

http://www.expressen.se/nyheter/ny-s...lis-i-rinkeby/

Citat:
Kriminella tvingar butiker att slå igen

Kriminella har i flera år hindrat Sevedsbor från att få postpaket hem. Nu är de på väg att stänga butiken där invånarna hämtar ut paketen. Boende är oroliga över vad som ska hända i området de kommande månaderna.

– Vi måste se till att hålla fokus på Seved under sommaren då vi är kraftfullt decimerade, säger Pernilla Nilsson som är områdeschef för polisområde Norr i Malmö.

Många boende och affärsinnehavare känner att brottslingarnas makt i området är större än polisens.

– Polisen åker i väg, de kriminella stannar kvar, säger en annan butiksägare.

http://www.expressen.se/kvallsposten...-att-sla-igen/

Citat:
Ett område där kriminella styr och där invånarna riskerar att berövas grundläggande samhällsservice.

Oacceptabelt, menar Andréas Schönström, kommunalråd med ansvar för trygghet och säkerhet i Malmö.

– Den avgörande faktorn är att få bort gänget som säljer narkotika. De måste bort, säger han.

http://www.expressen.se/kvallsposten...ka-maste-bort/

När ska någon erkänna att svenska myndigheter helt har tappat kontrollen över dom mest mångkulturella områdena i Sverige? Ändå verkar det som om politiker tror att det här går att lösa med lite samtalsterapi och lite "satsningar" på förorten. Vill man få ordning på det här kommer det krävas helt andra åtgärder äv vad som finns på bordet just nu. Frågan är hur långt kaoset ska sprida sig i samhället innan riksdag och regering agerar på riktigt.
Citera
2016-06-09, 19:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Är inte listan på årets sommarpratare också ett tecken på att något håller på att hända.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6448529

Tidigare har detta ansetts som det mest värdefulla propagandaverktyg som regimen har till sitt förfogande. Så sent som förra året så utnyttjade man det till max.

Den här listan signalerar till mig att man vill ta en paus i vänsterpolitik och mångkulturpropaganda tills läget stabiliserats och man konsoliderat sin makt som man nu känner gunga lite under fötterna.
På tal om sommarpratare så ser jag att man i HD har en artikel om detta ämne.

Man låter någon slags festlig praktikant skriva ärekränkande om Bert Karlsson.
Citat:
Från rasist till entreprenör
Mitt i dessa solskenshistorier dyker en gammal rasist upp och tituleras entreprenör.
Sanningssägare blir alltid tystade, påstår den före detta Ny Demokrati-ledaren Bert Karlsson och blir i Sveriges Radios famn en av alla personer som tillåts prata oemotsagt i 90 minuter.
Detta borde vara åtalbart.

Skrivet av Elina Pahnke:
Citat:
Elina Pahnke är 21 år gammal och utbildar sig till journalist på Skurups folkhögskola. På fritiden driver hon bloggen Fittjournalen.

http://www.hd.se/2016-06-09/fran-ras...ll-entreprenor
Citera
2016-06-09, 19:42
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Oacceptabelt, menar Andréas Schönström, kommunalråd med ansvar för trygghet och säkerhet i Malmö.
Hur många år har man inte sagt att det är "oacceptabelt" med knark och kaoz? Nu ska journalisten göra sitt förbannade jobb och pressa kommunalrådet tills han kippar efter andan på vad som ska göras. Den jäveln ska inte komma undan innan han tvingats presentera en fullständig plan med milstenar och slutdatum exakt angivna. Sedan ska journalistjäveln kontrollera i detalj att planen fullföljs, och om den inte gör det ställa till med ett jävla liv.

Det kommer självfallet aldrig hända.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Skrivet av Elina Pahnke:

Självklart är det åtalbart. Om asylbaronen Karlsson ville ta det till domstol så skulle HD få krypa till korset. Jag tror inte att det skulle bli åtal, med tanke på att det är en tidning som skriver det, men det skulle bli livat i holken och sympatierna skulle riktas mot människohandlaren och handelsresanden i mänsklig misär Bert Karlsson.
Citera
2016-06-09, 19:43
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:

Skrivet av Elina Pahnke:

Det må jag säga, det var bland det mest korkade jag läst.

Tippar på att denna Elina är nyss fyllda 20 och bedövad av stolthet över att få komma in i journalistvärmen. Hon vill såklart visa sina ärofyllda kollegor att även hon minsann har de rätta åsikterna, gick tyvärr något snett här.

Att detta överhuvudtaget nådde pressarna är frapperande.
Citera
2016-06-09, 19:47
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Tippar på att denna Elina är nyss fyllda 20 och bedövad av stolthet över att få komma in i journalistvärmen. Hon vill såklart visa sina ärofyllda kollegor att även hon minsann har de rätta åsikterna, gick tyvärr något snett här.

Gå in på Fittjournalen och läs. Det är sju resor värre än artikeln i HD: https://fittjournalen.se/

Citat:
ni skär genom haven
där månen säljs av sitt eget ljus
hav som lyfter dessa män
i sin färd, mot den vaginala världsomseglingen
Senast redigerad av LuktenUtavBajs 2016-06-09 kl. 19:49.
Citera
2016-06-09, 20:01
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Gå in på Fittjournalen och läs. Det är sju resor värre än artikeln i HD: https://fittjournalen.se/

Tack, missade den biten. Sidan är senast uppdaterad i september förra året ser jag. Antar att Elina nu seglar vidare mot nya mål, detta var dock ett gigantiskt självmål,

Ja, herrejösses vilken artikel. En blivande klassiker!
Citera
2016-06-09, 20:59
Medlem
Sillberts avatar
Citat:

Skrivet av Elina Pahnke:

Inte bara praktikanter skriver om Bert Karlsson. Erika Hallhagen i SvD: Jag läser ”Lasermannen” istället för att lyssna på Bert

Citat:
Okej. Här är eftergiften. Nåt för alla var det. ”Vi kan ju inte välja någon från SD, men vad sägs om Bert, hans parti var ju ändå lite mer på skoj – drag under galoscherna och allt sånt. Och om vi ger honom en och en halv timme att orera om hur 'pk' det här samhället har blivit, slipper vi kanske bli kritiserade för att vårt urval är det.”

Onsdagen den 27 juli kl 13.00 kommer jag istället för att slå på radion bläddra fram till sidan 42 i Gellert Tamas bok ”Lasermannen” och läsa kapitlet om Ny Demokrati och den roll partiet spelade för den rasism som eskalerade under 1990-talet, och som har många paralleller till dagens främlingsfientlighet.

http://www.svd.se/jag-laser-hellre-l...yssnar-pa-bert
Citera
2016-06-09, 21:21
Medlem
ojhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Det känns snarast som en strategi. Hatstormen riktas mot en eller annan skogstokig 20-åring, klicken tillfaller Bonnier. Ingen kommer ändå ta HD i örat för det genomusla publicistiska beslutet. Och folk som oss slösar tid på att mata trollen istället för att tänka större.
Citera
2016-06-10, 08:49
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Den här veckan har visat SR:s "agendaarbetssätt" med perfekt tydlighet. Topic har varit ensamkommande. Om än med en för samtiden ovanlig kritisk granskning. Så här fungerar det:

Inför för varje vecka beslutar man på P1 om ett ämne, eller ibland flera, som skall exploateras under veckan. Sedan sänder man nya vinklar på ämnesområdet varje eller varannan dag. Denna vecka inleddes med åldersbluffen. Idag är det de enorma kostnaderna för ensamkommande som problematiseras.

Så rullar det på, med nya ämnen varje vecka. Endast om man varje dag lyssnar på P1 så uppfattar man detta. Den flyktige lyssnaren ser inte sammanhanget och arbetssättet över tid. Han eller hon lyssnar på ett reportage här och ett där. Det låter som vilken seriös journalistik som helst.

Men låt oss tänka efter en stund. Vad innebär det att en redaktion på fredagen sätter nyheterna för en stor del av etertiden under hela kommande veckan? Man fyller s.a.s. potten "seriösare djupdykning" med god framförhållning, istället för att (med kompetenta journalisters hjälp) göra djupdykningen i mer eller mindre samma stund som nyheten uppstår, eller åtminstone alldeles strax därefter. Det innebär att man styr nyhetsflödet och bedriver opinion. Och visst, jag är glad för denna veckans opinionsbildning i P1. Tack P1 för ert gedigna valarbete!

Men. Betänk alla år med just detta arbetssätt, innan vinden kantrade. Och här finner man även anledningen till att en stor del av världen är svarta fläckar i nyhetsrapporteringen i P1. För hur ska man hinna med Japan, Australien, Sydafrika, Portugal, Paraguay, ..., när de enda verkliga nyheterna är små notiser, oftast genom agendaurval via TT? Den största delen av tiden upptas av planerade nyheter.

Det är denna planering som nu förmodligen har blivit mycket krånglig att få ihop. Från snyft till realism är ingen enkel resa att göra.
Citera
2016-06-10, 08:51
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
...och just när jag lägger sista handen vid inlägget ovan, så intervjuar man Jan Tullberg om ensamkommande! Han jämför provokativt kostnader för ensamkommande med internatelever i Sigtuna i en artikel.

Om jag ändå kunde få blicka in i arbetsmiljön på SR.
Citera
2016-06-10, 08:57
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
Vad är det specifik du tänker på? Bortsett från Sakine Madon och Bert Karlsson är det väl knappast någon på den listan som tidigare luftat invändningar mot mångkulturen? SR kanske inte drar på med de tunga kryssningsrobotarna från vänster, men något sensation var det knappast att tala om.

Jag kan dock tänka mig att Sakine Madon kommer sikta in sig på identitetsmuppvänstern i sitt pratande.
Även Marianne Lindberg de Geer, Alexander Bard och identitetsvänsterns hatobjekt nr 1 just nu Sara Mohammad är ju personer som öppet har kritiserat PK-idiotin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in