2016-03-04, 13:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Men plötsligt är låglönesektorn här.
Exakt. Och den fackföreningsrörelse som egentligen borde utlysa generalstrejk avseende detta gör inte ett skit åt saken. Man dricker vin för medlemmarnas pengar, myglar till sig lägenheter, går på porrklubb & utesluter dissidenter. Från fackets sida gör man en väldig massa saker, allt utom att försvara medlemmarnas intressen.
Citera
2016-03-04, 14:14
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En faktor avseende asylfanatikernas lust att placera en massa "flyktingar" ute i landsorten, som jag inte tänkt på innan, är ju egentligen ganska självklar.

Den nuvarande migrantströmmen (jag vill inte kalla det flyktingström) drivs av internationella eliter. Att göra en "falsk klassresa" från Flen, Karlskoga, Edsbyn eller Karlstad till Enskede eller Hammarby sjöstad räcker inte långt för att "komma upp sig" i någon sorts elitskikt i en globalistisk "vinnarcirkel".

Så hade hämndmotivet varit det rätta skulle alla ha blivit lokalpolitiker och drivit igenom saker som "Alla som heter Anders och gick i 3B måste inhysa negrer"; så är det inte. Dock finns det av falska klassresenärer ett tydligt "hembyggdsförakt" som man känner sig tvungen att distansera sig ifrån (EPA-åkande snusande bonnläppar).

Men drar jag mig till minnes så har vi pratat om det här förrut:

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Dom "globalistiskt drivna" migrantströmmarna är drivna av samma neocon-agenda som infördes den 11 september 2001. 2001 dog "antiglobalistvänstern". Så det är nog så lätt som att säga att klassresta karriärpolitiker och klassresta journalister bara är opportunister.

Jag såg på TV igår ett program som hette "rebellerna" som handlade om Maoisterna i Sverige under sent 60-tal och deras entrism. Intressant. Påfallande många namn på intervjupersonerna som fick min juderadar att plinga dock... Det handlar alltså om politisk och massmedial opportunism för att säkerställa sin egen position och kunna betala för sin perverst överbelånade lägenhet.

Samma oportunister som "hängde på" maoismen under 60-talet hade blivit perfekta nazister om dom varit i den situationen när nazismen var på frammarsch. Nu efter 2001 är "sionismglobalism" det som är "inne", och samma personlighetstyper nu som då, sjunger dess lov - inte av någon ideologisk renlärighet utan av opportunism och för att "inte bli som mamma och pappa".

Vi ser redan ett ökande motstånd mot gällande ordning, med Trumps framgångar i USA och Putin och Le Pen i Frankrike, varför sionismlakejerna på DN grinar. Sovjetunionen överlevde 70 år, nu har neocon-agendan hållt på i 15 år, och maoismen kraschade efter ett fåtal år i Sverige.

Gör vi inget kommer PNAC-agendan gälla så länge som det går - världen håller på vakna, så det kanske blir 20 år då...Det är nästan som att mota Olle i grind.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-03-04 kl. 14:31.
Citera
2016-03-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kanske "invandrarnationen" Sverige avser 60-70-talets måttliga arbetskraftsinvandring?

Komiskt exempel av Expressen du länkade, bilbränder som ett naturfenomen. Svepte det in eldsvindar västerifrån, från "pisselandet" Danmark, eller? Det imbecilla språkbrukets kraft ska nog inte förnekas; med en bred uppslutning kring det imbecilla snacket färgar det slutligen tänkandet och kommunikationen och gör sammanhangen diffusare - den imbecilla journalistiska impressionismen.

---

Intervjuartikel i Svenska Yle, som refererar till Kenan Malik:

Mångkulturalismen ingen självklarhet

Citat:
Kenan Malik hör till en av den moderna mångkulturalismens hårdaste kritiker.

Hans huvudargument är individualistiskt: Mångkulturalismen koncentrerar sig på att kräva särrättigheter för minoritetskulturer, men bryr sig inte om att individerna inom minoriteterna nödvändigtvis inte har ett och samma behov.

Vad har en ateistisk bangladeshare i Birmingham för glädje av att "Kommittén för bangladeshares islamska projekt" för hens talan?

Mångkulturalismen garanterar mångfalden mellan kulturer, men inom kulturerna erkänns ingen mångfald, hävdar Malik.

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/0...n-sjalvklarhet

Enklavernas åsiktskorridorer och vallgravar mellan enklaverna? Är det vad vi har att se fram emot? Med miljardtals kronor som ständigt plöjs ner för att bygga broar mellan enklaverna, som ett slags manifestationer för Mångfaldens succé... Jag bjuder på monumentets namn, Mångfaldens succé, en vittrad bro som kräver ständigt underhåll. Multikulti fyller mantrats roll; något att mässa, men egentligen sitter även mässarna i sina enklaver och runkar precis som alla andra.
Citera
2016-03-04, 19:18
Medlem
SigmenFloyds avatar
Intressant begreppsutveckling på Aftonbladet.

Det som tidigare kallats "näthat", "hatmelj", "rasistattacker" etc ad nauseam har just idag ersatts med det betydligt mindre laddade "raserimejl".
(det tog några sekunder innan hjärnan insåg att det inte stod "rasistmejl" som hjärnan Pavlovianskt förväntade sig utan "raserimejl")

SVT skyddar Gina från raserimejlen efter mellanakten
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle22377216.ab

Citat:
Hon menar att många som mejlat uttryckt sin åsikt ”på ett bildat sätt”.
– Det är många som är besvikna för att vi ändrade i nationalsången, de tycker inte att man får göra så. Vi försöker svara på så många som vi hinner.
– Det som är så tråkigt är att många missuppfattat vår avsikt och känner sig kränkta. Det var verkligen inte det vi ville uppnå, vi ville visa hur musiken förenar kulturer och ursprung.
Hade ni kunnat göra nåt annorlunda?
– Nej, inte på det sättet som vi ville göra det på. Jag tycker att vi gjorde ett jättefint nummer, vi står för det vi är stolta, säger Anette Helenius.

Inte nog med att hatet förvandlats till raseri, mejlen är dessutom formulerade ”på ett bildat sätt”.
Kanske blåser försoningens vindar över Aftonbladets redaktion? Kanske har man insett att det inte är speciellt produktivt att hetsa och polarisera vid varje tänkbar möjlighet?

Att SVT sedan tycker man gjort ett "jättefint nummer" som visar "hur musiken förenar kulturer och ursprung" är mest bara en komisk illustration över hur avskärmade SVT:s ledning är från frustrationen som rister den svenska samhällskroppen för närvarande.

Senast redigerad av SigmenFloyd 2016-03-04 kl. 19:20.
Citera
2016-03-04, 20:52
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Den nuvarande migrantströmmen

[..]

Samma oportunister som "hängde på" maoismen under 60-talet hade blivit perfekta nazister om dom varit i den situationen när nazismen var på frammarsch. Nu efter 2001 är "sionismglobalism" det som är "inne", och samma personlighetstyper nu som då, sjunger dess lov - inte av någon ideologisk renlärighet utan av opportunism och för att "inte bli som mamma och pappa".

Bra formulerat. Man har i svensk massmedia egentligen inga egna värderingar annat än att vara inne. Som ett slags amerikanska tonårsfilmsarketyper. Man gör uppror mot det gamla och upplevda unkna. Det som gett en möjligheten att ens uttrycka en egen åsikt utan straff.

68-vänsterns frontfigurer bestod mest av mätta och lite lagom lönnfeta bortskämda snorungar, som sin fria uppfostran till trots mestadels identifierade sig med totalitära ideologier utövade av förtryckarregimer på behörigt avstånd från Sverige. Dagens mediamedarbetare är likadana.

Det är inte åsikter, ideologier eller politisk teori i sig som intresserar dem. Det är det egna välbefinnandet som styr. Och det egna välbefinnandet styr vilken åsikt man har, vad man säger sig tycka, vad man säger sig tänka. Men det blir besvärligare och besvärligare.

Man vill för allt i världen inte avvika från det man uppfattar som det korrekta. Samtidigt ser man fler och fler exempel på att det man uppfattar som det korrekta, inte stämmer med verkligheten. Man känner till värdegrunden, säger sig hålla med om den, bekänner sig offentligen och dagligen till den i ord, men mer och mer av den egna praktiska vardagen stämmer inte överens med värdegrunden. Man handlar inte själva efter värdegrundens principer. Man pratar värdegrundsprat, men handlar värdegrundsvidrigt. Fördömer samtidigt andra, till och med dem som bara i ord kritiserar värdegrunden, men i handling är mer lojala mot den än de själva är. Självklart uppstår då hos många medarbetare inom media en dissonans, för även om man är politiska vindflöjlar, så är man inte alltid helt utan perceptionsförmåga. Man anar inkonsekvensen i sitt eget agerande. Detta gäller dock inte psykopaterna på såna ställen som Dagens Nyheter och Sveriges statsmedia.

Och som du skriver, hade förmodligen många goda i dagens Sverige, varit lika bra på att vara goda i dåtidens Tyskland.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2016-03-04 kl. 21:06. Anledning: bortplockande av ett "bara" + ett , till ett m
Citera
2016-03-04, 20:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Att SVT sedan tycker man gjort ett "jättefint nummer" som visar "hur musiken förenar kulturer och ursprung" är mest bara en komisk illustration över hur avskärmade SVT:s ledning är från frustrationen som rister den svenska samhällskroppen för närvarande.

Själva numret var för övrigt en förbluffande patetisk uppvisning i pretentiös folkuppfostran, hemmahörande i sent 80-tal, tidigt 90-tal. Verkshöjden så låg att den svårligen kan provocera ens en regelrätt dödsknarkarrasist.

Den låga verkshöjden kan i och för sig vara ett resultat av att även SVT märker av "tidsandan"; jag tyckte mig nämligen se lite mer tidsanda i senaste UG där dom hade letat på en arg svensk som tyckte att "man kunde förstå att asylboenden brann" och att "det var bra för hans barn att det inte blev nåt asylboende just där han bodde". Sen sa vederbörande att "om det hade varit en folkomröstning hade ingen röstat för nåt asylboende iallafall" varpå Josefsson tyckte "ja, men då kanske folk hade röstat nej överallt, och var ska politikerna sätta flyktingarna då?" varpå "dödsnazistpyromanen" tyckte "ja, men politikerna måste ju lyssna på folket."

Sen klipp. För ett år sen eller ett halvår sen hade UG skaffat fram ett helt koppel med rabieshundar för att måla en "motbild" till "den människolivsföraktande mordbrännarförsvarande dödsnazistpyromanen". Så någon verklighetsförankring, örat mot någon räls kanske någon på SVT har iallafall.

Eldprovet för SVT kommer väl som vanligt runt jul, när kulturmarxisterna ska slå sönder svenska religösa högtider, men jag tror det är slut på blatterappare och negerlucior även på SVTs luciasändningar. Mello är ju lika bögigt som Pridefestivalen och är därför öppet för mer "normkritik" bara därför.

Senast redigerad av Nostradumbass 2016-03-04 kl. 21:29.
Citera
2016-03-04, 21:41
Medlem
Citat:
Den låga verkshöjden kan i och för sig vara ett resultat av att även SVT märker av "tidsandan"; jag tyckte mig nämligen se lite mer tidsanda i senaste UG där dom hade letat på en arg svensk som tyckte att "man kunde förstå att asylboenden brann" och att "det var bra för hans barn att det inte blev nåt asylboende just där han bodde". Sen sa vederbörande att "om det hade varit en folkomröstning hade ingen röstat för nåt asylboende iallafall" varpå Josefsson tyckte "ja, men då kanske folk hade röstat nej överallt, och var ska politikerna sätta flyktingarna då?" varpå "dödsnazistpyromanen" tyckte "ja, men politikerna måste ju lyssna på folket."

Sen klipp. För ett år sen eller ett halvår sen hade UG skaffat fram ett helt koppel med rabieshundar för att måla en "motbild" till "den människolivsföraktande mordbrännarförsvarande dödsnazistpyromanen". Så någon verklighetsförankring, örat mot någon räls kanske någon på SVT har iallafall.

Eldprovet för SVT kommer väl som vanligt runt jul, när kulturmarxisterna ska slå sönder svenska religösa högtider, men jag tror det är slut på blatterappare och negerlucior även på SVTs luciasändningar.

Det är möjligt att SVT vid någon tidpunkt upptäcker sitt feltänk. De vill ha acceptans för mer mångkultur, och tror att om man gnuggar folk i ansiktet med diverse mångkulturbejakande grepp som att låta Ernman och Dirawi leda årets högtidshöjdpunkter och ändra i nationalsången så kommer man att omvända skeptiker eller åtminstone få dem att kapitulera inför en vapenskramlande fiendes maktdemonstration.

Om någon spelar hög musik och grannen dunkar i väggen kommer en höjning av volymen inte att leda till att grannen får upp ögonen för tjusningen med hög musik. Grannen kommer att ringa störningsjouren, hyresvärden eller polisen, eller hämta hagelbössan. Den enda politiska påverkan SVT kan åstadkomma med det där, är att några går till SD, inte från. Om Hanna Stjärne vore psykologiskt bevandrad och smart skulle hon fylla rutan med idel vita män som om det vore 1966 för att ge sken av att allt är som vanligt i Sverige. Plötsligt skulle SD:s väljarstöd och antalet anmälningar till radionämnden sjunka.
Citera
2016-03-04, 21:45
Medlem
Citat:
Eldprovet för SVT kommer väl som vanligt runt jul, när kulturmarxisterna ska slå sönder svenska religösa högtider, men jag tror det är slut på blatterappare och negerlucior även på SVTs luciasändningar.

Jag har inte mycket till övers för svensk public service. Dessa kulturmarxistiska klåpare och kulturrelativister ger upphov till mycket oavsiktlig komik och underhållning.

Ett av deras skickligare drag var dock kombinationen av ghetto-rapparen och den svarta lucian för något år sedan. Syftet var givetvis att provocera fram en reaktion som man sedan kunde angripa från en oantastlig moralisk höjd, vilket också blev resultatet.

Du faller i samma identitetspolitiska fälla som grillades och som många låg-IQ svenskar föll i.

Du hänfaller till att kritisera "negerlucior" på EXAKT samma sätt som s k "rasifierade" kritiserar vita (att "vita" approprierar "svart" kultur).

Kombinationen av något som verkligen förtjande kritik (ghetto-rap bastardiseringen av luciafirandet) med något (en svart lucia) som hade varit helt okontroversiellt om Sverige hade haft en normal invandringspolitik var en lysande utformad provokation.

Trist att du hänföll till retorik som placerar dig i samma grupp som rasister såväl som de "rasifierade" återfinns i.
Citera
2016-03-04, 22:09
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Trist att du hänföll till retorik som placerar dig i samma grupp som rasister såväl som de "rasifierade" återfinns i.

Tonen kanske var i överkant raljant, men hela min poäng var att jag tror det är slut på detta nu. Liksom jag tror det är slut på rasifierade debattörer, Nogger Black kränkta Afrosvenskar osv. Det var mer en poäng om "tidsandan" som jag ser håller på ändras. Det viktiga är det, och att SVT vad jag tror har insett detta och backat lite.

Jag tror också vi kommer att få se mer och mer reträtter från multikulturens lovsång. Vi är förbi "peak mångkultur" och snart är det inte roligt längre. Ens för kulturmupparna på SVT.

Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Kombinationen av något som verkligen förtjande kritik (ghetto-rap bastardiseringen av luciafirandet) med något (en svart lucia) som hade varit helt okontroversiellt om Sverige hade haft en normal invandringspolitik var en lysande utformad provokation.

Det får vara en hur lysande provokation det vill. Jag tycker inte kulturrelativistisk ghettofiering av svensk kultur hör hemma i Pulic Service. Det är att jämställa med "trolöshet mot huvudman" då det faktiskt är befolkningen som finansierar skiten genom statligt tvång. Kulturmarxisterna har visat sig oförmögna att förstå sitt public-service-uppdrag och borde därför avsättas. Varenda jävel.

Om dom vill hålla på provocera får dom skapa en egen TV-kanal och finansiera den själva.
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-03-04 kl. 22:55.
Citera
2016-03-04, 23:13
Medlem
Belisarioss avatar
Citat:
Jag tror också vi kommer att få se mer och mer reträtter från multikulturens lovsång. Vi är förbi "peak mångkultur" och snart är det inte roligt längre. Ens för kulturmupparna på SVT.

Festen är över snart. Då kommer baksmällan och den plötsliga insikten att allt man har satsat på inte är värt något längre. Och vad ska man leva av när uppdragen sinar, jobberbjudanden uteblir och ingen efterfrågar de kompetenser man har?
Citera
2016-03-04, 23:30
Medlem
Citat:
Tonen kanske var i överkant raljant, men hela min poäng var att jag tror det är slut på detta nu. Liksom jag tror det är slut på rasifierade debattörer, Nogger Black kränkta Afrosvenskar osv. Det var mer en poäng om "tidsandan" som jag ser håller på ändras. Det viktiga är det, och att SVT vad jag tror har insett detta och backat lite.

Tyvärr tror jag att det är mer av en from förhoppning att vi skulle vara "förbi 'peak mångkultur'". De demografiska förändringarna har nått så långt att det inom något decennium eller två inte längre kommer behöva kvoteras in invandrare på programledartjänster i SVT och SR, kandidaterna är ändå "rasifierade", och Lucian kommer att vara neger inte för att jävlas med allmogen eller för att kulturmarxisterna vill provocera utan för att det bara råkade falla sig så, givet hur det kommer att se ut i samhället. Fram till dess sitter Jan Helin-gubbar som programdirektörer, Hanna Stjärne-kärringar är vd:ar, Behrang Miri och palestinskan Dirawi frossar i traditionstyngda positioner på bästa sändningstid medan barnprogramledarna fortsatt hyllar gamla blodtörstiga vänsterikoner.

Det vore förmodligen en avsevärd lättnad att här och nu helt ge upp tanken på ett sammanhållet samhälle.
Citera
2016-03-05, 00:32
Medlem
Eftersom mediekriget gått på kollo - ni vet, där man bor på olika gårdar och kan kriga över brännboll och efteråt mötas för att grilla korv tillsammans - så letar jag förstrött efter stoff, bränsle. Turen gick till udda UNT, detta kuriosum; och sanna mina ord, det finns kufiska varelser i akvariet:

En föränderlig samsång

Kumbaya?

Citat:
Att Sarah Dawn Finer i förra veckans Mello sjöng ”Till Österland vill jag fara” på hebreiska var inte bara vackert utan också logiskt: efter de första stroferna, hämtade från en nederländsk förlaga, följer en parafras på Höga visan.

"parafras på Höga visan"... Halleluja! Och säg mig, exakt när blev Melodifestivalen "Mellon"? Med månaders uttagningar och mer glutamat i apparaten.

Citat:
Nationalsången speglar en beundran för stormaktstidens ”fornstora dar”, ett fundament i det nationalistiska propagandaprojekt som blev möjligt då folkskolan infördes 1842. Skolan undervisar om ”det svenska lynnet” utifrån klichéer och stereotyper. Storsvensk kolonialism och krigföring glorifieras, och de germanska svenskarnas förfäder är alltid lika urgamla och enastående. Svenskheten är således en uppfinning som pådyvlas uppifrån.

Så ock kulturradikalismen - ovanifrån.

Citat:
Nationalsången växte fram genom tradition för över hundra år sedan. Långsamt accepterad av folket, med kunglig sanktion – men aldrig försedd med officiell status. Sådana processer bör ses som skrivna i vatten snarare än huggna i sten.

Samhörighetskänslans ständiga skiljaktighet och naturliga föränderlighet finner sin styrka i processen. Och i denna måste det vara fritt att både intressera sig för sitt land och att ifrågasätta nationsgränser och nationalism. Eller helt enkelt bara omfatta universella värden.

"Sådana processer", "skrivna i vatten"... För envar att manipulera, raljera och försälja? För random utlänning med statstelevisionen i ryggen, ja.

http://unvis.it/www.unt.se/asikt/led...g-4134358.aspx

Detta deltar inte i kriget, se det istället som ett studium beträffande fiendeskapet. UNT hör till kuriosa. Soldaten i fält: Först förplägnad, sedan förströelse. Sverige är alltså skrivet i vatten, inte hugget i sten, enligt Maria Ripenberg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in