2011-12-30, 23:43
Medlem
trass avatar
Med "diskursiv relevans" menade jag bara att när Lena S, Anders L eller valfri motsvarighet åstadkommer analyser med kvalitet motsvarande vår hedniske antihjältes läsning av Nordinintervjun så publiceras det i TV4 eller Aftonbladet, vilket sätter signaturen tras pedagogiska förmåga och tålamod på svåra prov i måltidskonversationer med sin PK-påverkade storfamilj, hos vilken han för ögonblicket befinner sig. Vår nätbaserade hedning sätter inte det tålamodet på prov eftersom signaturen tras storfamilj aldrig skulle ramla in på vederbörandes blogg. Man kan för all del säga att den gladbloggande hedningen fick klä skott för signaturen tras frustration, vilket förvisso är orättvist. Det är ju ändå jul.
Citera
2011-12-31, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Annars får Newsmill-artikelns "Svensk judinna:" mig att nästan avancera till nästa nivå i mitt konspirationstänkande. Kan det vara så att det finns en överjudisk agenda som gärna offrar den "lilla juden" för den större saken? Jag får för mig att Berlinger-Stahl och Newsmill vill se, ja närmast kräver, en antisemitisk respons på det här. Det finns de som påstår att överjudarna gärna offrade en del underjudar i samband med de judiska folkförflyttningarna under 30-40-talet eftersom de ansåg att den större saken (förflyttandet av judiskt människomaterial till Palestina) var viktigare än den lilla judens liv och hälsa. Att elitjudarna alltså gillade och ibland bidrog till att skapa (rent explicit) antisemitismen. Kan det vara så att överjudarna på något sätt vill se ett antisemitiskt Sverige i en snar framtid?

Eller så är det som Varnagel säger: Det är såna här judarna är helt enkelt, de kan inte rå för det.

Det ena utesluter inte det andra. Båda alternativen kan vara sanna och verkliga samtidigt.
Citera
2011-12-31, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Ja, men man fattar också att de lider ett närmast sinnessjukt hysteriskt mindervärdeskomplex.

Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Ja, den här artikeln var väldigt tydligt skriven ur det perspektivet.

Läs The Jewish Century vid tillfälle, den tar upp detta ämne en del.
Citera
2011-12-31, 15:51
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagedu
Noomi Berlinger Stahl skriver om ämnet på Newsmill:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...p-civilisation

Citat:
Ursprungligen postat av jagedu
Sara Parkman (ännu en judinna?) skriver om det rasistiska Sverige:

Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Jag tycker dessa svenskfientliga artiklar duggar väldigt tätt nuförtiden. Börjar judarna bli desperata?

Från artikeln:

Jag gillar hur hon poängterar att hon är en judinna. Det är viktigt. Judarna existerar som folk, religion och kultur i allra högsta grad, till skillnad från svenskar.

Trevligt citat av Golda Meir:

Som ni märker existerar inte palestinierna heller. Judarnas Modus Operandi verkar vara just att förneka folks existens. Det låter garanterat likadant i samtliga europeiska länder, det finns inga belgare, britter, ester, tyskar, fransmän, norrmän etc etc.

Detta är alltså inte unikt för Sverige. Det är bara unikt judiskt!
Vi kommer att få se mer av den här varan, är jag rädd. Desperationen tilltar och när svenskar som för fram liknande svenskfientliga självhatande åsikter hudflängs med rätta så passar de bättre att Israels barn skickas fram i främsta ledet.
Där kan de påräkna stöd från nyttiga idioter som Johan Lundberg som rycker ut med antisemitkortet i högsta hugg.
Man slipper troligen även kritik från det som borde varit svenskhetens främsta försvarare, Sverigedemokraterna och Avpixlat.
Är deg någon som på allvar tror att Kent Ekeroth skulle gå till angrepp mot judisk svenskfientlighet?
Senast redigerad av Siegfrid 2011-12-31 kl. 15:59.
Citera
2011-12-31, 19:26
Medlem
DRPOEs avatar
Idag var det ju medieprogram på p1klockan elva, där kollegorna bjurwald, knutsson och helin turades om med att bada i sin egen förträfflighet och dunka varandra i ryggen.
På slutet var dom rörande eniga om att fortsätta lobba och verka för att anonymiteten skall försvinna på diverse debattforum. Jag antar att dom är övertygade om anonymitetsbrist och stenkastarvänsten gemensamt skall kunna tygla och tysta minsta lilla kritiska röst till deras älskade mångkulturprojekt.

Den här tråden och dess märkliga längd och intresse är i mångt och mycket ett skämt.
Diskursen bland media i det här landet avseende mångkultur är väl närmast att likna vid en diskussion, huruvida svenskarna skall vara utrotade om femtio eller sextio år.
Citera
2012-01-01, 11:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Idag var det ju medieprogram på p1klockan elva, där kollegorna bjurwald, knutsson och helin turades om med att bada i sin egen förträfflighet och dunka varandra i ryggen.
På slutet var dom rörande eniga om att fortsätta lobba och verka för att anonymiteten skall försvinna på diverse debattforum. Jag antar att dom är övertygade om anonymitetsbrist och stenkastarvänsten gemensamt skall kunna tygla och tysta minsta lilla kritiska röst till deras älskade mångkulturprojekt.

Den här tråden och dess märkliga längd och intresse är i mångt och mycket ett skämt.
Diskursen bland media i det här landet avseende mångkultur är väl närmast att likna vid en diskussion, huruvida svenskarna skall vara utrotade om femtio eller sextio år.

Jag skrev för ett par dar sedan bl.a:

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vad har mina herrar för prognoser inför 2012 vad gäller "mediakriget om mångkulturen", som fortfarande inte i egentlig mening tycks äga rum i etablissemangsmedia, utan snarare mellan å ena sidan etablissemangsmedia och Särskoletankesmedjan Ullenhag, å andra sidan nätets många oberoende aktörer och vanliga svenska människor som talas vid IRL? Jag citerade tidigare Da-Buzz och tycker han/hon i princip har rätt i sak:

Stör mig otroligt mycket på att den enda "debatt" som släpps fram när det gäller denna viktiga fråga är den diskussion som förs mellan massinvandringsförespråkarna från DN/Aftonbladet/Expo/Regeringen och massinvandringsförespråkarna från Axess/Timbro/Luf.

Ska vi ha något krig får vi ordna det själva. Radikal kritik av bestående maktordningar kan entusiasmera ungdomar till både ord och handling:

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Army_Faction

Jag tror dock inte att 1970-talets händelser i Tyskland kommer att få några copy cats vare sig där eller i Sverige inom överskådlig tid. Men en sak är klar - det räcker inte med elegisk nostalgi för att åstadkomma något. Jag citerade tidigare med uppskattning nedanstående yttrande:

Citat:
Ursprungligen postat av Tankesmedjan Feminix
Jämför med folkets röst representerad av Julia Caesar (från Jan Millds blogg):

"Själv lever jag i ett försvunnet land. Jag föddes i ett land och lever i ett helt annat. Under min livstid har Sverige förvandlats till oigenkännlighet, och det har skett utan folkets tillstånd. Vi blir allt fler som lever i exil i vårt eget land. …

Jag lever i ständig protest och avgrundsdjup sorg över allt som har tagits ifrån mig, från oss alla. Jag rasar över den politiskt korrekta elitens besudlande och vanhedrande av de miljoner människor som byggde Sverige till vad det en gång var. De förbryter sig grovt mot något som inte tillkommer dem. Vi lever i en gigantisk påtvingad lögn. Och en dag kommer den att spricka. Som alla lögner.”

Årets första dag i Sverige år 2012 kan man se två säkert alldeles utomordentliga program på SVT2 (tack gode Gud för att SVT finns förresten, och att Bonniers inte tagit över det också) som just är elegiskt nostalgiska:

Citat:
16:10 - Mandelblom, kattfot och blå viol.

Svensk dokumentär från 2010. Flera av blommorna i Evert Taubes älskade visa "Sjösala vals" är inte längre någon självklar del av den svenska sommaren. Den betade ängsmarken - ett gammalt svenskt kulturlandskap - håller på att försvinna. En film om vår hotade biologiska mångfald av Anette Lykke Lundberg.

Citat:
21:15 - Landet som inte längre är.

Peter Gerdehag, fotografen bakom dokumentärer som "Hästmannen" och "Kokvinnorna" har följt livet på en bondgård under flera årtionden. Filmen har blivit en eftertänksam, ibland sanslöst vacker bildberättelse, utan intriger och konflikter. En helt omöjlig filmidé, med andra ord, men en hyllning till det hårda arbetet i det småländska stenriket innan den moderna tiden svepte in och skingrade den sortens kunskap för alla världens vindar.

Jag tänker se båda programmen, men i efterhand, eftersom jag har andra plikter i dag.

Saken är den att dessa program berättar en hel del om det Sverige vi vill erövra tillbaka, kosta vad det kosta vill. Att vara sorgsen över det förlorade, eller defaitistisk inför de prövningar vi kommer att ställas inför, räcker dock ingenvart. Den mänskliga historien är en ofta brutal kamp om att få finnas till och se människor som liknar en själv fortsätta leva så fria liv som möjligt på det territorium man förfogar över tillsammans med sina folkfränder. Som sagt, "mediakriget" består inte i att judinnan Paulina Neuding skriver ännu en meningslös nyliberalt massinvandringsförespråkande artikel med en liten inlindat elak udd mot de mer traditionalistiska muslimerna, eller att Bonniers och synagogans bäste köpte vän Johan Lundberg gör något liknande. Neuding och Lundberg kan vad mig anbelangar gärna köpa en enkelbiljett på en El Al-flight. Det är egentligen obegripligt varför deras tanketomma artiklar överhuvudtaget tas på något allvar av människor som vid det här laget borde känna till vad det är som står på spel.
Citera
2012-01-01, 12:31
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Så är det. Den förmenta debatten handlar om siffror i marginalen. Inga släpps fram som inte delar viljan att fortsätta massinvandringen. Inte ens rasliberala sionistiska SD vill ändra på det.

Nu när 2012 kommit till oss kan jag passa på att fylla i utsikterna för året. Jag tror att även i år kommer inte mediahusen bjuda på mer än vad måstes för att upprätthålla illusionen som granskande. Det kommer inte heller i år finnas något mediakrig i den bemärkelsen att någon stor tidskrift klart tar sida mot massinvandringen och propagerar mot den lika tydligt som de andra propagerar för den. Det enda som skulle kunna röra om i oligopolet är nylanseringar och inga sådana tornar upp sig vid horisonten.
Citera
2012-01-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
En icke sönderrunkad, celibatär och i sanning titanisk man?

Ja.

Citat:
Vi får väl se vad de väldiga krafter som befinner sig på kollisionskurs i vår turbulenta och överbefolkade värld kommer att leda till för händelseutveckling, det är mycket svårt att sia om.

Ja, det är sant.
Citera
2012-01-01, 18:52
Medlem
Thomas Nydahl, Sveriges mest frispråkige författare börjar det nya året med följande rader på sin blogg:
Citat:
Hur börjar man om? Måste man börja om? Jag tror det.
Och då vet vi alla att en avbön är på väg. Kanske har någon av regimens svartklädda agenter slagit in bakrutan på hans bil eller skrivit ett anonymt brev till hans barn. Kanske har Expo dragit igång en förundersökning för tankebrott. Det brukar inte behövas så mycket.

Men läser man vidare så hittar man ingen avbön utan istället detta:
Citat:
Den sista lilla notis jag läste i nyår, handlade om ett sådant samhälle i Sverige där man med ett kommunalt klubbslag beslutade stänga fritidsgårdarna, samtidigt som man renoverar lokaler vilka med stor personaltäthet ska hysa de människor som med 2011 års värsta eufemism kallas ”ensamkommande”. Vi har sett alltför mycket av den sortens förnedring de senaste åren.
Och det verkligt nya för mig som har följt hans blogg ett längre tag är att han slutgiltigt tar klivet över till förbjudna tankar, att den stora massan av regimens legotrupper alltid kommer att utgöra en fientlig kontingent:
Citat:
En annan populär eufemism brukar beteckna det som ”utanförskap” – själv menar jag att det är ett falskt begrepp som lägger skulden på mig. Men handen på hjärtat – vad i hela friden skulle jag kunna göra för att somalier, män och kvinnor, skulle kunna bli en del av det svenska samhället? Det finns undantagsfall, jag vet det, men för den stora majoriteten är det bara förorten, bidragsberoendet, kattuggandet och moskén som gäller.
Lite senare låter han som Tidsgest och Ezzelino - när de inte talar om judefrågan:
Citat:
Det som Hans Magnus Enzensberger kallade för ett lågintensivt inbördeskrig tar sig just sådana uttryck. Frågan är bara hur länge det förblir lågintensivt. Sverige är ett nygammalt klassamhälle, där överheten – inom såväl politik som industri – skor sig alldeles ogenerat, samtidigt som det forna folket numera utgör städpatruller åt medelklassen, med egen rätt att göra skatteavdrag.
Å ena sidan skriver han:
Citat:
Jag är som bekant inte så naiv att jag inbillar mig att nationalismen är en väg framåt.
något han även skrivit tidigare. Å andra sidan tycks han ändå hålla dörren öppen för att lösningen ligger i frågans riktning:
Citat:
Hur skulle den nationalism se ut som fick skutan att vända? Nej, det är ingen retorisk fråga. Den är viktig att ställa för varje människa som inte vill sjunka ner i det apatiska tillstånd där man sätter sin lit till överbetalda medlemmar av de politiska församlingarna och i de beslutande organen.
Avslutningen gör klart att vi inte har någon avbön att vänta:
Citat:
Oavsett vad som sker på sociala, politiska eller kulturella arenor tänker jag använda min yttrande- och tryckfrihet och säga mitt hjärtas mening. Det finns egentligen inget tabubelagt ämne för mig. Sedan länge är jag immun mot ord som ”islamofobi” och ”främlingsfientlighet”. Om man vet var man själv står måste man också tala fritt om det som i Sveriges tycks vara allra svårast. Att problematisera politiska mytologier - ”jämlikhet”, ”välfärdsstat”, ”mångkultur”, ”integration” - innebär inte att man ansluter sig till något slags rännstenskultur av självgodhet.

p.s. respektera att det främst är en litteraturblogg och att han inte vill öppna spalterna för en massa slentrianmässig invandringskritik.
Citera
2012-01-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Thomas Nydahl, Sveriges mest frispråkige författare börjar det nya året med följande rader på sin blogg:

p.s. respektera att det främst är en litteraturblogg och att han inte vill öppna spalterna för en massa slentrianmässig invandringskritik.

Thomas Nydahl håller möjligen (omedvetet) på att bygga upp ett litet nätverk av sydsvenska intellektuella dissidenter. Han skriver ibland på "Snaphanens" sida liksom den emminenta "Julia Ceasar". Han upplåter ibland sin blogg åt den mångkulturkritiske utmärkte kalmarpoeten Anders Johansson. Han har haft några kortare meningsutbyten med Jan Olov Bengtsson som sannolikt torde ha god kontakt med Svante Nordin då dom båda är (eller har varit?) verksamma på samma institution. Här finns kanske ett frö till en konservativ sverigevänlig think-tank som skulle kunna våga vara det som inte Axess vågar?
Kanske skulle man kunna åstadkomma en nätpublikation med en betydligt större intellektuell tyngd och betydligt högre trovärdighet än Motpol och Avpixlat?
Senast redigerad av BengeRunflak 2012-01-01 kl. 19:54.
Citera
2012-01-01, 20:20
Medlem
Haddings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Thomas Nydahl håller möjligen (omedvetet) på att bygga upp ett litet nätverk av sydsvenska intellektuella dissidenter. Han skriver ibland på "Snaphanens" sida liksom den emminenta "Julia Ceasar". Han upplåter ibland sin blogg åt den mångkulturkritiske utmärkte kalmarpoeten Anders Johansson. Han har haft några kortare meningsutbyten med Jan Olov Bengtsson som sannolikt torde ha god kontakt med Svante Nordin då dom båda är (eller har varit?) verksamma på samma institution. Här finns kanske ett frö till en konservativ sverigevänlig think-tank som skulle kunna våga vara det som inte Axess vågar?
Kanske skulle man kunna åstadkomma en nätpublikation med en betydligt större intellektuell tyngd och betydligt högre trovärdighet än Motpol och Avpixlat?
Nydahl tillhör redan Axess och Sverige behöver inte fler sådana tankesmedjor. Vill han stoppa invandringen? Förmodligen inte. Precis som resten av Axessgänget berör han väl aldrig sådana väsentligheter?
Senast redigerad av Hadding 2012-01-01 kl. 20:25.
Citera
2012-01-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadding
Nydahl tillhör redan Axess och Sverige behöver inte fler sådana tankesmedjor. Vill han stoppa invandringen? Förmodligen inte. Precis som resten av Axessgänget berör han väl aldrig sådana väsentligheter?
Thomas Nydahl är en sån här närmast fanatisk Israel- och judedyrkare (vet inte om han själv är jude, han ser ganska judisk ut) som är arg på muslimer för att de är antisemiter. Han är antinationalist och har inget emot ickemuslimsk invandring. Den typen av människor har vi redan alldeles för många av, de är en del av problemet, inte av lösningen.

http://nydahlsoccident.blogspot.com/...mens-gift.html

http://nydahlsoccident.blogspot.com/...k-fascism.html
Senast redigerad av IvanLendl 2012-01-01 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in