2011-12-30, 16:19
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Varför lyfter du in en uppenbar imbecill, vars begränsande kunskap och slutledningsförmåga inte ens äger diskursiv relevans?
Det är uppenbart att dessa "Hedniska Tankar" är av en annan hednisk karaktär än de man vants vid, t.ex. härifrån och från Motpol. Jag tycker att hens kategoriskt antimarxistiska, antitotalitära och optimistiska synpunkter är delvis intressanta, om än missriktade, delvis beroende på rena missuppfattningar av vad Nordin säger, samt på grund av en viss aningslöshet inför tingens tillstånd. Det kanske inte direkt var den vassaste rakkniven i den hedniske barberarens rakknivsväska, men ändå.
Senast redigerad av Condottieri 2011-12-30 kl. 16:23.
Citera
2011-12-30, 16:21
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Det är uppenbart att dessa "Hedniska Tankar" är av en annan hednisk karaktär än de man är vants vid, t.ex. härifrån och från Motpol. Jag tycker att hens kategoriskt antimarxistiska, antitotalitära och optimistiska synpunkter är delvis intressanta, om än missriktade, delvis beroende på rena missuppfattningar av Nordin, samt på grund av en viss aningslöshet inför tingens tillstånd.

Jo det var det markerade jag reagerade på, särskilt det förstnämnda. Han får gärna vara hednisk på vilket sätt han vill.
Citera
2011-12-30, 16:32
Bannlyst
Noomi Berlinger Stahl skriver om ämnet på Newsmill:

Citat:
Svensk judinna: Rasism är inte längre en fråga om genetiskt ursprung utan ett uttryck för att en folkgrupp anser sig vara en annan grupp förmer. Det är en form av rasism att konstatera att Sverige borde vara ett föregångsland för alla, att Sverige är det mest upplysta landet i världen.

Ingen tror längre på att mänskligheten kan indelas i raser. Dagens rasism är därför inte längre en fråga om genetiskt ursprung utan ett uttryck för att en folkgrupp anser sig vara en annan grupp förmer.

Det är bra att Sverige upplevs som ett bra land av svenskarna; en stark och fungerande demokrati, med en relativt stabil ekonomi. Det är bra att svenskarna är nöjda med sin vardag, det är inget främlingsfientligt eller rasistiskt med det. Däremot är det en form av rasism att ta nästa steg och konstatera att Sverige borde vara ett föregångsland för alla, att Sverige är det mest upplysta landet i världen. Eller att håna andra länder och deras kultur.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...p-civilisation
Citera
2011-12-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagedu
Noomi Berlinger Stahl skriver om ämnet på Newsmill:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/...p-civilisation
Citat:
Otaliga gånger i min barndom fick jag höra. "Noomi, det var ett intressant namn. Var kommer du ifrån?" Eller det mer subtila, när jag provade kläder "du kan gärna klä dig i rött, du som har så starka färger. " Det var inte ofta jag fick höra tillmälen, men det var mycket ofta min svenskhet ifrågasattes, så där lite lätt, i förbigående. Oftast då i form av kommentarer i stil med, "vad menar du, firar ni inte jul?" vilket i regel följdes av ett stelt leende.

När man läser det fetmarkerade fattar man ju att hon - tillsammans med de andra judarna som på senaste tiden verkar ha gett sig ut på ett organiserat davidsstjärnetåg mot svenskheten - vill förinta det svenska folket. Maken till rå främlingsfientlighet och ohöljd rasism! Detta från ett "folk" som införde djurrättslagar samtidigt som Hitler!

Annars får Newsmill-artikelns "Svensk judinna:" mig att nästan avancera till nästa nivå i mitt konspirationstänkande. Kan det vara så att det finns en överjudisk agenda som gärna offrar den "lilla juden" för den större saken? Jag får för mig att Berlinger-Stahl och Newsmill vill se, ja närmast kräver, en antisemitisk respons på det här. Det finns de som påstår att överjudarna gärna offrade en del underjudar i samband med de judiska folkförflyttningarna under 30-40-talet eftersom de ansåg att den större saken (förflyttandet av judiskt människomaterial till Palestina) var viktigare än den lilla judens liv och hälsa. Att elitjudarna alltså gillade och ibland bidrog till att skapa (rent explicit) antisemitismen. Kan det vara så att överjudarna på något sätt vill se ett antisemitiskt Sverige i en snar framtid?

Eller så är det som Varnagel säger: Det är såna här judarna är helt enkelt, de kan inte rå för det.
Senast redigerad av IvanLendl 2011-12-30 kl. 17:11.
Citera
2011-12-30, 16:53
Medlem
Condottieris avatar
Noomi Berlinger-Stahl har ju kräkt ur sig en och annan utgjutelse på Jewswill. http://www.newsmill.se/artikel/2011/...p-civilisation Det är sannerligen en häpnadsväckande sinnesförvrängd smörja som suggan nu kränger ur sig, som i och för sig ger en aning om hur etablissemangssvinen framöver kommer att slingra in sig alltmer i sitt eget vanvett:
Citat:
Att vara multikulturell innebär inte bara att man släpper in alla kulturer i sitt land. Att vara multikulturell är att med en gnutta ödmjukhet acceptera att även andra kulturer har ett egenvärde. Svensk kultur behöver inte vara bra endast i jämförelse med andra, underlägsna kulturer. Sverige har inte monopol på civilisation. Invandringen har berikat det svenska köket, men de som vill kan givetvis hålla sig till husmanskost. Integrationspolitik i all ära, men den verkliga integrationen sker på ett annat plan.

Att alltid hålla invandrare på en armslängds avstånd och markera skillnaden mellan dem och oss löser inga problem. Gamla svenskar behöver tänja på sina gamla begrepp om vad som är svenskt och vad som är utländskt. Kebab kommer från Mellanöstern och pizza från Italien. Snabbmatsställen som säljer kebab och pizza är typiskt svenskt. Det är fint att vara svensk, men inte finare än att vara något annat. Och något annat kan också bli svenskt, om det ges tillfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
När man läser det fetmarkerade fattar man ju att hon - tillsammans med de andra judarna som på senaste tiden verkar ha gett sig ut på ett organiserat davidsstjärnetåg mot svenskheten - vill förinta det svenska folket.
Ja, men man fattar också att de lider ett närmast sinnessjukt hysteriskt mindervärdeskomplex.
Senast redigerad av Condottieri 2011-12-30 kl. 16:58.
Citera
2011-12-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ja, men man fattar också att de lider ett närmast sinnessjukt hysteriskt mindervärdeskomplex.
Ja, den här artikeln var väldigt tydligt skriven ur det perspektivet.
Citera
2011-12-30, 17:46
Bannlyst
Sara Parkman (ännu en judinna?) skriver om det rasistiska Sverige:

Citat:
Det är som att fundamenten i Sverige är uppbyggda kring rasistiska strukturer och de måste vi våga riva, riva, riva. För just nu vill jag kräkas för att jag själv är en del av dessa strukturer som varje dag skapar främlingar och ett "vi och dem".
När det kommer till den praktiska politiken har uppenbarligen inte alla människor samma värde. Har du väl fått den gyllene biljetten som ger dig rätt att stanna i Sverige, är det fortfarande ett komplext nät av strukturella hinder du ska ta dig igenom.
Häromdagen var det en nyhet på radio om att utlandsfödda svenskar har sämre betyg i skolan. Beror det på att generna gör att barn födda i Sverige har bättre läshuvud? Nej, det handlar om strukturer som gång på gång diskriminerar och försvårar och aldrig släpper till.

Strukturer som ser genom fingrarna när papperslösa människor utnyttjas som billig arbetskraft, men som samtidigt inte ger dem rätt till vård. Strukturer som gör att människor i väntan på uppehållstillstånd sitter inlåsta i fängelseliknande, så kallade, ”förvar”. Strukturer som säger att om du är född innanför "Fort Europa" är fri rörlighet det finaste sim finns att försvara, men om du råkar födas utanför gränserna existerar inte den friheten.
Så varför ska ni lyssna på mig? Har jag alla svaren kanske? Nej, men jag är en människa av samma kött och blod.

http://allehanda.se/start/kronikor/1...ar-multikulti-
Citera
2011-12-30, 18:31
Medlem
Citat:
Noomi Berlinger-Stahl har ju kräkt ur sig en och annan utgjutelse på Jewswill. http://www.newsmill.se/artikel/2011/...p-civilisation Det är sannerligen en häpnadsväckande sinnesförvrängd smörja som suggan nu kränger ur sig, som i och för sig ger en aning om hur etablissemangssvinen framöver kommer att slingra in sig alltmer i sitt eget vanvett:

Jag tycker dessa svenskfientliga artiklar duggar väldigt tätt nuförtiden. Börjar judarna bli desperata?

Från artikeln:
Citat:
Hemma talade vi endast svenska, min barndoms böcker och sånger är alla ur-svenska. Men jag har även en annan komponent i min identitet, jag är judinna och jag är, eller var, mörkhårig.

Jag gillar hur hon poängterar att hon är en judinna. Det är viktigt. Judarna existerar som folk, religion och kultur i allra högsta grad, till skillnad från svenskar.

Trevligt citat av Golda Meir:
Citat:
There were no such thing as Palestinians. When was there an independent Palestinian people with a Palestinian state? It was either southern Syria before the First World War, and then it was a Palestine including Jordan. It was not as though there was a Palestinian people in Palestine considering itself as a Palestinian people and we came and threw them out and took their country away from them. They did not exist.

Som ni märker existerar inte palestinierna heller. Judarnas Modus Operandi verkar vara just att förneka folks existens. Det låter garanterat likadant i samtliga europeiska länder, det finns inga belgare, britter, ester, tyskar, fransmän, norrmän etc etc.

Detta är alltså inte unikt för Sverige. Det är bara unikt judiskt!
Citera
2011-12-30, 18:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagedu
Sara Parkman (ännu en judinna?) skriver om det rasistiska Sverige:

Det verkar vara en festlig massinvandringsfanatisk tjej som har nära till ilskegråten :

http://www.nationell.nu/2011/09/02/s...listernas-van/
Citera
2011-12-30, 18:40
Medlem
Durgas avatar
"Ursprungligen postat av Ezzelino
Sedan kan jag upplysa tras om att svenska folket inte kommer att räddas genom att en liten liten självberömmande kulturkonservativ bokklubb för äldre herrar med universitetsförankring sitter i ett slutet rum och yvs över sin "diskursiva relevans".

Så sant som det är sagt och dessutom uttryckt med några enstaka rader dessutom.
Det är med stor behållning som man tagit del av dessa diskussioner angående orsak och verkan vad det gäller massinvandringen.
Men som praktiker har man inte tålamodet att älta samma sak i oändlighet då man vet att det inte leder någonstans , det blir till sist bara rundgång och tomgång av det hela när diskussionen i egentlig mening aldrig förs framåt mot ett avslut.
Vetskapen måste ju också kunna omsättas i praktisk betydelse annars är den ju värdelös och blir inget annat än vetskap i stället för kunskap
Citera
2011-12-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Sedan kan jag upplysa tras om att svenska folket inte kommer att räddas genom att en liten liten självberömmande kulturkonservativ bokklubb för äldre herrar med universitetsförankring sitter i ett slutet rum och yvs över sin "diskursiva relevans".

:-D

Det svenska folket kommer inte heller att räddas av några judemedvetna skribenter. När förutsättningarna är de rätta kommer åter en man med järnnäve stiga upp ur de europeiska folkdjupen och skapa förutsättningar för fred, frihet och välstånd för européerna.
Citera
2011-12-30, 20:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pu
:-D

Det svenska folket kommer inte heller att räddas av några judemedvetna skribenter. När förutsättningarna är de rätta kommer åter en man med järnnäve stiga upp ur de europeiska folkdjupen och skapa förutsättningar för fred, frihet och välstånd för européerna.

En icke sönderrunkad, celibatär och i sanning titanisk man? Vi får väl se vad de väldiga krafter som befinner sig på kollisionskurs i vår turbulenta och överbefolkade värld kommer att leda till för händelseutveckling, det är mycket svårt att sia om. Jag vet inte om någon "stor ledare" kommer att infinna sig eller vara möjlig, men att "mångkulturen" och samhällssönderfallet kommer att kasta de europeiska nationerna in i ett historiskt skede där det dolda blir uppenbart tror jag man kan utgå från. Det dolda och förnekade är bl.a. det Nordin ordfäste i DN-intervjun:

Citat:
De unga ser inte skörheten i vår moderna civilisation. De ser inte förutsättningarna – att all civilisation uppehålls av makt och våld. Allt som hände före 1989 tycks vara bortglömt. Att läsa om världskrigen har blivit som att se en spännande film. För dem som fötts rakt in i den moderna och globaliserade världen kan historien uppfattas som tillryggalagd. Unga människor lever i illusionen om att det finns någon förutbestämd harmoni.

– Vi lever i en brutal värld. Rivaliteten finns där och är en del av tillvarons grundvillkor.

(MItt godmodiga om än måhända en aning oborstat rabulistiska skämt i första meningen av detta inlägg kanske kräver en kort kommentar: det syftar på ett inlägg (sedermera raderat) som Pu gjorde om omskärelse och vådan av den onaniepidemi han anser gripit om sig i västvärlden och som gjort de unga männen försvagade.)

Vad har mina herrar för prognoser inför 2012 vad gäller "mediakriget om mångkulturen", som fortfarande inte i egentlig mening tycks äga rum i etablissemangsmedia, utan snarare mellan å ena sidan etablissemangsmedia och Särskoletankesmedjan Ullenhag, å andra sidan nätets många oberoende aktörer och vanliga svenska människor som talas vid IRL? Jag citerade tidigare Da-Buzz och tycker han/hon i princip har rätt i sak:

Citat:
Stör mig otroligt mycket på att den enda "debatt" som släpps fram när det gäller denna viktiga fråga är den diskussion som förs mellan massinvandringsförespråkarna från DN/Aftonbladet/Expo/Regeringen och massinvandringsförespråkarna från Axess/Timbro/Luf.
Senast redigerad av Ezzelino 2011-12-30 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in