Citat:
De avhysta "EU-migranterna" i Malmö har gjort comeback och manifesterar utanför stadshuset. Ett par sten-/handgranatskast därifrån manifester ett tjugotal vänsterpartier och -organisationer för en generösare flyktingpolitik, som det heter:Märkligt att frågan ens ställs. Er skribenten korkad? Det vore ju bra för hans egen del. En acceptabel ursäkt.
SD är det enda partiet som inte är öppet feministiskt. Varför skulle jag som man rösta på ett parti som går ut med att säga at man har för avsikt att direkt motarbeta mig? Så jävla dum är jag inte ens om jag är både full och påtänd.
Nej, skärpning, kära 7-klöver och analytiker. Ni vinner inga röster på att be potentiella röstare fara åt fanders. Över och ut, kära 7-klöver.
SD är det enda partiet som inte är öppet feministiskt. Varför skulle jag som man rösta på ett parti som går ut med att säga at man har för avsikt att direkt motarbeta mig? Så jävla dum är jag inte ens om jag är både full och påtänd.
Nej, skärpning, kära 7-klöver och analytiker. Ni vinner inga röster på att be potentiella röstare fara åt fanders. Över och ut, kära 7-klöver.
Citat:
Ett tjugotal organisationer – med Vänsterpartiet i Malmö i spetsen – arrangerar på tisdagskvällen en manifestation i protest mot Sveriges tuffare flyktingregler.
– Botten är nådd, nu är det nog, säger oppositionsråd Hanna Thomé (V).
– Botten är nådd, nu är det nog, säger oppositionsråd Hanna Thomé (V).
Citat:
– Det skapas en berättelse om att vi har kris. Vi har väl för fan ingen kris. Här faller inga bomber, säger Joanna Johnson.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/hund...yktingpolitik/
"skapas en berättelse"... Pockandena på en vansinnig politik för att lindra vänsteristernas samvetsömhet. Den sortens politik som ledde hit och stimulerar fortsatt immigration.
Asylsvenskans ledare godtar en respit genom åtstramning, "dessvärre", med hopp om att snart kunna vrida upp volymen igen; återstår väl att först konstatera att volymerna pålitligt minskar först:
Citat:
Resultatet i SCB-mätningen speglar sannolikt den frustration som många väljare har känt över det vankelmod och den handlingsförlamning som regeringen länge uppvisade i flyktingkrisen. Ministrar skakade bekymrat på huvudet när myndigheter slog larm och situationen runt om i kommunerna förvärrades.
I förra veckan kom så omläggningen. Sveriges asylpolitik blir dessvärre tillfälligt mer restriktiv, en nödvändig anpassning till verkligheten och ett sorgligt resultat av EU:s oförmåga att ta ett gemensamt och solidariskt ansvar. Förhoppningen är att Sverige återgår till sin traditionellt generösa, men reglerade, invandrings- och flyktingpolitik så snart omständigheterna tillåter.
Men SD:s politik är en helt annan sak. SD bryr sig inte så mycket om volymen, oavsett hur många flyktingar som kommer är det för mycket. SD bryr sig inte heller om integration – de som trots allt kommer till Sverige ska istället assimileras.
I förra veckan kom så omläggningen. Sveriges asylpolitik blir dessvärre tillfälligt mer restriktiv, en nödvändig anpassning till verkligheten och ett sorgligt resultat av EU:s oförmåga att ta ett gemensamt och solidariskt ansvar. Förhoppningen är att Sverige återgår till sin traditionellt generösa, men reglerade, invandrings- och flyktingpolitik så snart omständigheterna tillåter.
Men SD:s politik är en helt annan sak. SD bryr sig inte så mycket om volymen, oavsett hur många flyktingar som kommer är det för mycket. SD bryr sig inte heller om integration – de som trots allt kommer till Sverige ska istället assimileras.
http://unvis.it/http://www.sydsvensk...t-visa-varfor/
Det förväntas av S och M att de kan förklara varför "SD har fel"... Ledarskribenten är väl svaret skyldigt, varför Sverige ska vara värst, gå under på kuppen. Det ska trollas med knäna, stångas blodigt mot hopplösa realiteter, utan att någon någonsin givit ett hållbart svar på varför. Och integrationen som är någon sorts essentiell beståndsdel i trollformeln har ej heller preciserats, vad som ska uppnås och vilka samhällskonsekvenser demografins omvandling medför. Den curlade, feminina vänstern är helt frikopplade från proportioner och konsekvenser, medan liberalerna är oärliga genom att i den svenska debatten aldrig redogöra för problemen med sin predikade politik, vare sig de kör med dolda kort, agendor eller anser att priset för Utopia inte får komma till allmänhetens kännedom. Rudbecks "barnsliga" liberalism har förnuftigt nog lagts i malpåse, i mötet med en hårdnande verklighet bestod den inte kraven. Liberalismen som den gestaltar sig i Sverige är dock en månghövdad hydra som kommer att sticka upp gång på gång, även om tankegodset åldrats betänkligt och ertappats svarslös inför välfärdsmigrationen och islamismen.