2015-11-02, 19:46
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Helt groteskt. Samtidigt i Uppsala Nya Tidning:

http://www.unt.se/uppland/uppsala/no...l-3950985.aspx

Det ser ut som en samordnad kampanj. Artiklar "får" inte plötsligt nytt liv på nätet. Några drar i trådarna...

-----

PS Gustav Fridolin motionerade om "ett förbud mot rasistiska organisationer" i Motion 2002/03:K322 (tillsammans med Helena Hillar Rosenqvist).

https://www.riksdagen.se/sv/Dokument...322/?text=true
Här om något skulle det behövas en dödskallemärkning av artikeln, typ
"Den här artikeln är skriven för jättelänge sen innan Sverige höll på att knäckas av massinvandringen. Vi uppmanar läsarna att bortse från författarens stolligheter och svenskfientlighet, men tillhandahåller artikeln som ett varnande exempel."
Citera
2015-11-02, 19:51
Medlem
Menveds avatar
Den här Munthe tycks vara finansierad av EU i ett projekt som startades 2011, "When law and hate collide". Det är några olika universitet involverade och man skulle naturligtvis vilja veta hur många miljoner av skattebetalarnas pengar som investerats i detta projekt som ytterst syftar till att avskaffa deras yttrandefrihet och kanske, om nödvändigt, deras rösträtt.
Citera
2015-11-02, 19:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det ser ut som en samordnad kampanj. Artiklar "får" inte plötsligt nytt liv på nätet. Några drar i trådarna...
Det finns många sjuka organisationer som lobbar i frågan. KIT, Juridikinstitutet, NoHate etc. Ska tydligen vara någon "näthatsdag" på onsdag, kan ha med saken att göra:
Citat:
No hate-dagen, som genomförs i samarbete med Nyheter24-gruppen, är en del av No Hate Speech Movement, en kampanj som syftar till att göra internet bättre. Den vänder sig i första hand till barn och unga. Kampanjen ska bidra till ökad kunskap om främlingsfientlighet, sexism och liknande former av intolerans, större förmåga att utnyttja mänskliga rättigheter, högre demokratisk delaktighet, en källkritisk hållning och stärkt eget kritiskt tänkande i relation till medier.

No Hate Speech Movement startade i juni 2013, då Statens medieråd fick regeringens uppdrag att genomföra Europarådets kampanj No Hate Speech Movement i Sverige. Statens medieråd har nyligen fått regeringens uppdrag att fortsätta kampanjen till och med 2016. I det nya uppdraget ingår, förutom ovanstående, att ”värna demokratin mot våldsbejakande extremism genom att stärka barns och ungas medie- och informationskunnighet”. Myndigheten ska också särskilt se till att kampanjen även når barn och unga med kognitiva och intellektuella funktionsnedsättningar.
http://news.cision.com/se/statens-me...ember,c9856942
Citera
2015-11-02, 20:21
Medlem
longbow4ys avatar
"No hate speech movement" har en europeisk hemsida
http://www.nohatespeechmovement.org/

Detta projekt grundar sig på dessa guidelines: http://merlin.obs.coe.int/iris/2009/1/article2.en.html
Citat:
On 3 October 2008, the Council of Europe published two sets of guidelines aiming to encourage respect and to promote privacy, security and freedom of expression within the context of internet access and internet games.

Det intressanta är hur vanlig netikett kan kapas av organisationer och förvanskas till ett redskap för att främja motsatsen till intentionen:
"to promote privacy, security and freedom of expression "

Samma sak sker med mängder med andra goda avsikter som med tiden "trollas" till att innebära motsatsen till intentionen. Det är inget annat än ett systematiskt sätt att angripa i detta fall EU institutioner. Mönstret går igen och jag och många andra, med foliehatten på, menar att mångkulturflummeriet inte har annan avsikt än att skada Sverige och EU.

Det vi ser är att många nu vaknar när samhällsskadan blir uppenbar och ofrånkomlig för var och en.
Men orsaken till att mediekriget om mångkulturen överhuvudtaget behövt föras är att det funnits de som mer än gärna ser att Svenska samhället tar skada. En omstörtande verksamhet med syftet att just omstörta ett samhälle som har stuckit många andra regimer i ögonen av olika skäl.

Exemplet med "No hate speech movement" visar tydligt hus systematiskt detta gått tillväga.
Senast redigerad av longbow4y 2015-11-02 kl. 20:23.
Citera
2015-11-02, 21:45
Medlem
Sillberts avatar
Det klassiska upplägget är att en politiker ger mer eller mindre sanna påståenden och en journalist ställer kritiska frågor. SvD med reportern Louise Andrén Meiton drar detta ett steg till genom att lägga ett tveksamt påstående i munnen på politikern:

http://www.svd.se/andersson-flykting.../om/naringsliv

Citat:
Är ni beredda att förlänga tiden eller skrota målet?

– Det får vi analysera, men det kommer att vara svårare att nå.

Men allt går inte i moll. När fler flyktingboenden öppnas och många människor ska lära sig svenska skapas nya jobb. Mer lånade pengar in i ekonomin bör också öka tillväxten.

Magdalena Andersson skiner upp och säger ja, tillväxten blir troligen högre och arbetslösheten lägre på kort sikt. Men räknemaskineriet på finansdepartementet har precis börjat, en ny prognos kommer först i december.

Om man lånar pengar och betalar till privata bolag, t.ex. Bert Karlssons, kommer BNP att öka. Det är sant. Med vad naturligtvis både Magdalena Andersson och Louise Andrén Meiton vet är att befolkningstillskottet av folk som inte arbetar gör att BNP per capita, vilket är det intressanta måttet vid ändrad befolkningsmängd, går NED. Med konstant skatteuttag finns det alltså mindre pengar per innevånare att spendera på välfärd.

Reportern Louise Andrén Meiton har jobbat på SvD sedan 2013 och innan på Ekot i Sveriges Radio. Det säger väl allt.
Citera
2015-11-02, 22:11
Medlem
Durcherrss avatar
Den i tråden hyllade Ivar Arpi hade nyligen en debatt i Aktuellt där han argumenterade emot SD och SD-borgarnas biståndsargument. Arpi har ju beskrivits av många i tråden som en frontfigur inom den konservativa sidan av "mediakriget" och smyg-SD:are, men idag så försvarade han att regeringen tar från biståndet för att finansiera invandringen.

Islamkritik kanske inte per automatik betyder att man är emot invandringen? Arpi har väl iaf. avslöjat sina rätta färger nu.

Här är debatten: http://www.svtplay.se/klipp/4564083/...rpi-i-aktuellt

Blev själv rätt förvånad över att Arpi stöder den nuvarande flyktingpolitiken.
Senast redigerad av Durcherrs 2015-11-02 kl. 22:16.
Citera
2015-11-02, 22:15
Medlem
Den här sortens klagovisa känner vi igen från andra motsvarande personer som kommit till Sverige och "inte längre känner igen det Sverige de ser idag". Denna gång är det Alice T som tycker att det som nu inträffar är "ett stort svek". Hon anför vidare att "Det Sverige min familj sökte tillflykt till för 26 år sedan finns i mångt och mycket inte kvar". Vad hon syftar på just denna gång är det faktum att det skottskadas fem gånger så många i de svenska storstäderna som i övriga nordiska grannländers huvudstäder TILLSAMMANS! Finns separat tråd om detta här på FB.

Ja du Alice. Jag håller med helt. Det är ett stort svek mot det svenska folket. Sorry att du inte "känner igen dig" i det land du flytt till. Själv känner jag inte igen mig i det land jag fötts i. En liten fråga Alice, har det där otäcka V-ordet någonting med någonting att göra? Du vet det där V-ordet man inte får ta i sin mun om man är extremliberal och tycker att det där med fri invandring är alldeles hejsanhoppsan? Hade ju annars varit på sin plats att i en ledare där man uppriktigt beklagar sig över att man inte "känner igen sig längre" i sitt nya hemland försöka förklara det med att folksammansättningen inte längre ser likadan ut i det land du en gång kände igen dig i. Beroende på det där förbjudna V-ordet (volym Alice..... volym....). För övrigt känner jag som svensk, i brist på försök till förklaringar från Alice T, att hon anser att det är mitt fel allting. Det är jag som svensk som är förklaringen till den bristande integrationen =utanförskap=skjutningar=case closed. Men att Alice T skulle ta det snuskiga V-ordet i sin mun får vi nog vänta till pensionering eller död för att se i svart på vitt.

PS, redan innan jag trycker på sänd. Om någon skulle "överbevisa" mig vad avser Alice och V-ordet, så lägger jag redan nu in en defensiv brasklapp och hävdar att den i så fall (oerhört hypotetiskt) är hänförlig till "tillfälliga" extremtoppar i just V-frågan. I princip har Alice inga som helst problem med V (att den skulle kunna bli för stor på sikt alltså) men ibland kan V bli lite jobbigt om det blir för mycket V på en och samma gång. Finns det inga madrasser i Skåne så finns det inga madrasser i Skåne hur mycket extremliberal man än är. DS

http://www.gp.se/nyheter/ledare/leda...tt-enormt-svek
Citera
2015-11-02, 22:16
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Den i tråden hyllade Ivar Arpi hade nyligen en debatt i Aktuellt där han argumenterade emot SD och SD-borgarnas biståndsargument. Arpi har ju beskrivits av många i tråden som en frontfigur inom den konservativa sidan av "mediakriget" och smyg-SD:are, men idag så försvarade han att regeringen tar från biståndet för att finansiera invandringen.

Islamkritik kanske inte per automatik betyder att man är emot invandringen? Arpi har väl iaf. avslöjat sina rätta färger nu.
Arpi sa bara rena självklarheter. Det är klart att vi måste skrota biståndet i den här situationen. Alla pengar behövs här hemma.

Sedan så anser de flesta normalbegåvade att det är mycket bättre att hjälpa på plats och att stänga gränserna men den frågan debatterades inte.

Dock sa Arpi något som kanske var första gången i statlig tv nämligen att varje nationalstat har som främsta plikt att hjälpa sina egna medborgare.

Sammanfattningsvis ett bra framträdande av Arpi.
Citera
2015-11-02, 22:34
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Arpi sa bara rena självklarheter. Det är klart att vi måste skrota biståndet i den här situationen. Alla pengar behövs här hemma.

Sedan så anser de flesta normalbegåvade att det är mycket bättre att hjälpa på plats och att stänga gränserna men den frågan debatterades inte.

Dock sa Arpi något som kanske var första gången i statlig tv nämligen att varje nationalstat har som främsta plikt att hjälpa sina egna medborgare.

Sammanfattningsvis ett bra framträdande av Arpi.

Jaha, då förstår jag. Tack så mycket.

Arpi är alltså en sån där sublim frontfigur som man måste tyda mellan raderna för att förstå. EGENTLIGEN så vill Arpi - precis som SD - att "flyktingarna ska hjälpas på plats, men han tvingas inta den mer "rationella" positionen för att invandringen är så stor? Vi struntar i att han EGENTLIGEN argumenterar emot en central del av SD:s och SD-borgarnas argumentation, för EGENTLIGEN så vill Arpi att invandringen ska minska och biståndet höjas? Typ 85% av SD:s argument mot invandringen bygger på att biståndet ska höjas istället för att finansiera flyktingmottagningen i Sverige.

Arpi står, precis som han själv säger, och försvarar regeringens politik... Men egentligen så vill han minska invandringen och höja biståndet

Nej, jag köper inte det där.
Senast redigerad av Durcherrs 2015-11-02 kl. 22:40.
Citera
2015-11-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
BNP är ett ganska värdelöst välståndsmått för att relatera till det egna landets utveckling, inte ens BNP per capita håller om siffrorna inflaterats av lånefinansierad konsumtion av välfärdstjänster... Pengarna går upp i rök men skulden växer för svenskarna.

---

På Bonnierägda TV4:s nyhetssändning just nu meddelades slutligen att (vänsteraktivisternas) överklaganden till tre olika instanser (!) inte ändrar avhysningsbeslutet rörande den av zigenare ockuperade privattomten i Malmö. I ett par år har de tillåtits ockupera, i strid med alla rättsbegrepp, från den fria rörligheten, äganderätten, sanitära hänsyn... I detta läget väljer TV4 att skildra det hela ur det oroliga, inkännande perspektivet; inkännande med de olaga ockupanterna, att "högerextremister" kan komma att utnyttja situationen. Den vanemässiga felfokuseringen, där gärningsmän görs till offer och där imaginära högerkrafter pekas ut på förhand.

---

Jag kan rekommendera Houellebecqs "Underkastelse", som även om det är fiktion har övertygande dokumentära och aktuella beröringspunkter med Frankrike och de facto Sverige, med den skillnaden att den identitära rörelsen är långt mer utvecklad i Frankrike. Det skjuts på gatorna i Paris; kusligt nog hade boken release samma dag som jihadisterna mördade medlemmar av Charlie Hebdo-redaktionen m fl i Paris. Vi har den mediala mörkläggningen, vi har politiska block som inte blir regeringsfähiga och framväxten av det muslimska samfundet som kniper makten. Långt gångna anpassningar till nya sedvänjor och segregeringen och sedermera alienationen av innanförskapet som distanserat sig från verkligheten.

---

Arnstberg misströstar, nyss hemkommen från utlandet för att återvända till den svenska mångfalden:

Citat:
Lyssnar till ett radioinslag om romer i Malmö, som riskerar att drivas bort från sin boplats. Polisen ska slå till, men ingen vet riktigt när. De sitter vid sina lägereldar och en rom säger att han bott där i två år. Jag undrar varför han inte har blivit utslängd efter tre månader. Många människor har samlats för att stödja och hjälpa romerna. Dessa vårt hårda samhälles allra svagaste offer! Jag ger mig fan på att de flesta är kvinnor, men vet givetvis inte. Det är det som är allra svårast att ta, att majoriteten av Sveriges medborgare har en god nattsömn och mår förträffligt av att hjälpa till med att skapa framtidens skitsamhälle.

Det är såväl ett lidande som en sorg att komma hem och återigen upptäcka att svenskarna är idioter. Inte bara politiker, akademiker och journalister utan också – hur mycket det än bär mig emot att säga det – en skrämmande mängd vanligt folk. Kan det möjligen vara så att vi har de makthavare som vi förtjänar? Vi röstar ju fram våra politiker, vi läser Dagens Nyheter, Aftonbladet och de övriga stora tidningarna. Vi lagar mat samtidigt som vi lyssnar på nyheterna i P1. Vi bänkar oss framför Rapport och Aktuellt. Vi läser, lyssnar, ser och lär. Vi hjälper folk som har det sämre än vi!

https://morklaggning.wordpress.com/2...em/#more-13901

Arnstberg pekar på kunskapsföraktets och känslosåsens dominans i dagens Sverige. Man kan vara expert på korv och knuttimrade hus, men uttrycker man misshagliga kunskaper efter årtiondens etnologiska studier på professorsnivå så kan vilken amatör med kränkthetsprivilegium detronisera en.

---

I skrivande stund pä TV4 Nyheterna, en nordbo som fackligt ombud, som konverterat till islam. Jag påminns om boken "Underkastelse". Och medan jag läste boken påmindes jag om Sverige.

---

Som avslutning på denna pytt-i-panna till inlägg, eller snarare Biff à la Rydberg, vill jag tipsa om Patrik Engellau som genomskådat FN:s karaktär, som ett omfördelningskontor av typen socialbyrå, för överföring av förmögenheter, med ständigt växande anspråk att prägla nationernas förehavanden, på samma högtidliga, inträngande vis som rikspolitikerna i Stockholm klåfingrigt vill styra alla aspekter av livet, inom och utom hemmet; med den humanitära fjädern putsad.

http://detgodasamhallet.com/2015/11/...030/#more-2697
Citera
2015-11-02, 23:17
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs

Här är debatten: http://www.svtplay.se/klipp/4564083/...rpi-i-aktuellt

Blev själv rätt förvånad över att Arpi stöder den nuvarande flyktingpolitiken.

Jag uppfattade inte att Arpi stödjer den nuvarande flyktingpolitiken, utan att han stödde att biståndspengar använts för att betala invandringen när den nu föreligger som den gör. Saken är den att flyktingpolitiken är den enda möjligheten att knäcka ryggen på det biståndsindustriella komplexet, som den därvarande Bo Forsberg representerade, och som hittills alltid klarat sig undan alla försök till reduktion. Detta skulle kunna vara en av få verkligt goda bieffekter av flyktingströmmen, så jag förstår att Arpi stödjer tanken.

Minns att biståndsminister Gunilla Carlsson höll på i åratal med att försöka reformera Sida utan att lyckas, och till slut valde hon att avgå. Nu är chansen här, så det gäller att ta den.

Samtidigt är det fascinerande som mediedramaturgi. Biståndsvurmarna är så gott som undantagslöst stora tillskyndare av mångkulturalism och massinvandring. Men när krubban är tom så bitas hästarna. Nu hamnar biståndsetablissemanget på de anklagades bänk; de vill inte bidra till att finansiera Den Heliga Massinvandringen. Det är så klart ytterst ovant för dem, som normalt brukar sitta på höga moraliska hästar.

Det vi ser exempel på här är alltså en form av konflikt, förmodligen även en kommande del av mediekriget, mellan olika inriktningar av mångkulturalism; den sida som vill ha mer invandring utan att kostar u-hjälpen något och den sida som vill ha mer invandring även till priset av sänkt u-hjälp.
Citera
2015-11-03, 00:23
Medlem
Min-Jeddaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En mycket obehaglig debattartikel som dessutom har stöd av den i tråden uppskattade DN-skribenten Erik Helmerson.

Tycker dock du missade det allra sjukaste i artikeln.

Tycker att vare sig Kinuski eller Baggebo fick med det allra märkligaste stycket i denna artikel:

Citat:
Den inrikes utvecklingen i Sverige är förstås mil ifrån den exempellösa våldsspiral som nu pågår i Syrien och Irak, men den är på samma kurva, där statlig handfallenhet gradvis leder till förlorad kontroll, undergrävd rättsstat, en demokrati på defensiven och växande otrygghet.

(Min fetning)

Vad menar artikelförfattarna här?? Beror IS framväxt på regimerna Hussein och Assads handfallenhet gentemot subversiva element i sina befolkningar? En smula mer eftertryck i repressionen hade varit önskvärd? Jag har läst och läst om och kan helt enkelt inte för mitt liv begripa vad som menas: Svenska staten bör inte upprepa samma misstag som Saddam och Assad genom att vara alltför slapp gentemot extremisterna - hårdare tag mot näthatarna nu?

Är detta hur eliten inom svensk "filosofi" uttrycker sig när DN upplåter sin plattform?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in