Tänkte jag skulle ägna min uppmärksamhet en stund åt allas vårt kära Aftonblad. Det progressiva dasspappret och åsiktslatrinen deluxe. Riktigt surmagat och rejält raljerande från min sida. Men i dag har jag både tid och lust att vara båda delarna. Mycket nöje med läsningen.
Ingvar Karlsson på Aftonbladet skriver i dag en ledare med rubriken
Citat:
Efter flyktingkrisen kommer utmaningen
Därefter kommer underrubirken
Citat:
Situationen kräver att hela samhället mobiliserar sina krafter
http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle21523439.ab
Efter fyllefesten kommer baksmällan, är min alternativa rubriksättning till ledaren, som inleds med att Ingvar Persson redogör för inrikesminister Ygeman, eller om han heter Ynkeman, proklamation att det nu är kris i Sverige. Vafalls, kontrar jag! En såssejaldemokratisk minister som erkänner att den sedan decennier helt egna politiken lett till kris? Kors i taket. Invgvar Persson säger i samma andetag därefter, att de senaste veckorna har varit omskakande. Påstår att hela samhället måste samordnas för att ta hand om inflödet av förment flyende från förföljelse på grund av ras, tro, politisk övertygelse o.s.v. Ynkedomen Ygeman säger, att stat svenska statens och alla svenska kommuners resurser nu helt måste inriktas på att sörja för oidentifierade inkräktare. Halelujah!
Den orakade Ingvar Perrson fortsätter därefter med att redogöra för hur den intellektuelle dvärgen, i det avseendet inte olik Pär Lagerkvists
Dvärgen, i lördags förstärkte budskapet om kris. Det är kaos och katasrof, säger Morgan Johansson. Regeringens egen inkvoterade inte bara intellekturella dvärg.
Nu är det allvar minsann, skriver Ingvar Persson. Man riktigt hör hur han dararr på rösten, när han säger högt det han just skrivigt. Fler och fler söker minsann skydd i landet. Och alla dessa ska ha skola vård och omsorg. Och nånstans att bo. Och de måste får mat. De måste äta. Det är är renatv värre än under andra världskriget. Och här kan jag inte annat än för en stund stanna upp och undra, om inte Ingvar Persson är en idiot. Hur kan han jämföra dagens situation i världen med andra världskriget? Är han efterbliven? Mentalt utmanad som amerikanerna skulle säga? Historielös? Helt enkelt på ren gammeldags svenska, dum i huvet? Eller är han bara en trögtänkt och lite lagom korkad politisk kommissarie? Som hade fyllt sin funktion i vilket vansinnesland som helst? I Nordkorea, Sovjetunkionen, DDR eller i nazisternas Tysklan? Och inte bara i Sverige? Men så kan det ju inte vara. I Sverige är ju alla människor kloka och goda. Och särskilt goda och kloka är de som manar andra att göra uppoffringar för den stora sakens skull. Här mångkulturen och den fria invandringens stora sak. Den sak som åt alla lycka bär. Visserligen inte förrän dagens Sverige och vi svenskar utplånats. Sen när vi förlorat vårt självbestämmande, vårt eget land, vår egen identitet, då blir det bra för också oss. Tycker Ynkedom, Mågge och den orakade politikse kommissarien Ingvar.
Det är nästan så det svartnar för ögonen när jag fortsätter att läsa Ingvar Perssons text. Så dum framstår han. Så enfaldig och korkad och stupid, att det svindlar för en. Men ack, vad läser man inte för den goda sakens skull, så säg. I början av slutet av sitt stick, konstaterar Ingvar Persson, att
Citat:
Det kommer att fungera. Det är ett allvarligt läge, men det kommer att fungera. Vi befinner oss trots allt i Sverige.
Kan inte annat än hålla med Ingvar Persson. Nog befinner vi oss allt i Sverige. Landet där nån annan betalar. Landet där nån annan tar ansvar. Landet där såna som Ingvar Persson och Stefan Löfven tvingar andra att ta ansvar. Att det kommer att fungera, det kan jag tala om för Ingvar Persson, det får det nog ta och göra utan min medverkan. Även om jag i hans kontext är någon annan, saknar jag inte egen vilja. Att han föraktar mig svensk och mitt land Sverige, det vet jag. Men jag tror att han och övriga politiskt religiösa i det här landet, ordentligt underksattar den aversion jag och andra känner gentemot deras hatiska tro. Det få vara slut nu, med att nån annan och jag tar hand om de problem idioter som Ingvar Persson och Stefan Löfven skapar. De för lösa den uppkomna krisen mig och nån annan förutan.
I övrigt och framförallt i slutet av sticket, fantiserar Ingvar Persson fritt om att visst kommer det att bli svårt att få alla dessa som det är så synd om, minst 80 procent unga arbetslösa män vad jag förstått, att komma in i det svenska samhället. Det ställer krav på bostadsbyggandet, på arbetsmarknaden och kommunerna. Läsaren bör här lägga märke till att det hela tiden är anonyma, odefinierade storheter som ska lösa dagens kris. Och lösa framtidens kris. Det är nån annan som ska lösa problemen, som skapats av såna som Ingvar Persson. Nån annan förutsätts lösa problemen. Och kommer att, sanna mina ord, om så krävs med våld, tvingas lösa problemen.
Ingvar Persson är så oerhört föraktfull gentemot mig svensk, att jag inte riktigt finner ord. Den kris vi idag ser i Sverige, den har Ingvar Persson eftersträvat och önskat, helhjärtat arbetat för. För honom och hans fränder, ska Sverige bli mångkuluturellt om landet så förgörs och svenskarna utplånas. Och det förväntar sig han och hanses kompisar att jag och andra svenskar ska hjälpa till med. Tur att det finns blodstrycksmedicin.
Läs ledaren i Aftonbladet. Den är intressant ur flera aspekter. Lyssna på dess budskap: Nu måste vi alla hjälpas åt, nu krävs det att vi alla arbetar tillsammans. Och bla, bla bla. Vi kommer att i den snara framtiden få se en hel del på ledarsidor i svenska tidningar, som uppmanar oss alla att hjälpas åt. Försaka oss själva. Lösa de problem som galna svenska politiker och journalister gjort sitt bästa för att besvärja fram. Och jag vill bara anmärka här, att jag för mer än ett år sedan, i tråden om medias propagandavokabulär, förutsåg att det var här vi skulle hamna; uppmaningarna om att nu måste vi lägga våra skiljaktigheter åt sidan och verkligen hjälpas åt blir fler och fler. En dag till och med lag. Tvi vale, säger jag! Ingen skiljaktighet kommer att läggas åt sidan och ingen hjälp från mig kommer att stå att få, för att lösa denna de intellektuella dvärgarnas och hällörade världsfrälsande gråterskorans självförvållade kris i Sverige. Ingvar Persson och såna som han, kan helt enkelt dra åt helvete vad mig anbelangar. Känner på mig att jag inte är ensam i dessa mina tankar. Även om jag så klart som vanligt överdriver. Men den som är så urbota dum att han tar på sig ansvaret att frälsa världen, för klara sig utan mig.