2015-09-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just det där har jag haft uppe tidigare, det är dags att kräva att politikerna presenterar Dödslistan över hur många som har dött efter att det svenska biståndet dragits ner för att istället finansiera massinvandringen.

Jag tycker mig inte heller ha sett några tyngre debattörer lyfta den här frågan, det känns som om det är viktigare nu än någonsin tidigare. Barnen dör som flugor & 7-klövern bara tittar på & skär ner i biståndet. Satans mördare.

Etablissemangets mål är att förändra Sverige, inte att hjälpa världens mest utsatta människor.
Citera
2015-09-03, 18:44
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är verkligen anmärkningsvärt att Wolodarski nu vill in & försämra patientsäkerheten. Ett regelverk som utvecklats under lång tid, i samförstånd, för att skapa en bra & säker vård, skall nu slängas på soptippen för att underlätta massinvandring.

Festligt att han tror sig begripa i stort sett allt, även medicinvetenskap.

Det är verkligen full retard som gäller på DN.

Enligt DN:s ägare, det vill säga Expressens ägare, så är det numera ok att bemöta meningsmotståndare med enbart personangrepp. Bara att kolla gårdagens eller om det är i förrgårs, Expressen. Dess första sida till och med. Där betonade man den uthängdas orala galvanism och elöverkänslighet. Nu är det så att jag inte är elöverkänslig, men väl felöverkänslig. Jag får rysliga besvär bara jag kommer i närheten av folk som har fel. Räcker att jag läser nåt som nån som har fel, har skrivigt. Har dock valt att aldrig bemöta meningsmotståndare genom att hänvisa till deras skadliga inverkan på min överkänslighet. Ity det vore ett personangrepp. Men i ljuset av malligaste morgintidningen DN:s vanartiga lillebror Expressens tilltag, så har jag nu förstått att personangrepp är helt ok. Det är helt enkelt inte fel, att gå till personangrepp. Därför gör jag det angående DN:s agendasättande chefredaktör och uppenbarligen medicine kandidat, Pidde Woldemortski. Och jag gör det så här.

Amerikansk media uppmärksammade för en tid sedan en vit kvinna, som för att få jobbfördelar, låtsades vara svart. Eller om det heter afroamerikan. Eller rasifierad. Jag vet faktiskt inte riktigt. Hur som helst så lånade hon negrernas identitet och deras utsatthet och marginalisering. För att få jobbfördelar. Hon avslöjades och fördömdes som sig bör för detta fula approprierande. Nu framhärdar hon dock i att trots att hon är född av två helvita föräldrar, så är hon neger. Läs själva här. http://edition.cnn.com/2015/06/16/us...dolezal-naacp/ Så klart är hon tokig. Rentav lite pajasaktig. En clown rentav. Och det är här jag kommer till Pidde Woldemortski. Vars judiska föräldrar på mycket goda grunder lämnade gårdagens kommunistiska Polen. Och nu kommer personangreppet.

Den polske juden Pidde Woldemortski, som saknar all historisk och varje annan anknytning till Sverige, har iklädd en till midsommaren hörande blomsterkrans, poserat som en riktig svensk. Han approprierar helt skamlöst min svenska identitet, utan att vara svensk. Han gör det inte för att han tycker om mig svensk, utan för att legitimera sitt agendasättande i det för honom i allt annat än sett till uppehället, främmande landet Sverige. Pidde är minsann en klipsk filur. Rentav en pajas. Eller kameleont. Och precis som den kritvita kvinnan som låtsades vara neger för att få fördelar och även bli tagen på allvar när hon uttalade sig som diskriminerad neger, så låtsas Pidde Woldemortski vara svensk, för att förläna tyngd och legitimitet åt sitt agendasättande och påverkansarbete i Sverige. Visst är det Nya Sverige ett spännande ställe, så säg!

Ser man bara till det han skriver i just denna ledare om utländska osvenska läkare, Peter Wolodarski, så är det uppenbart att han har fel. Ljuger han medvetet är hans skriverier helt i linje med tidigare agendasättande lögnledare. Även de mer eldfängda. Är han okunnig, eller rentav bara dum, bör nog Bonniers fundera på lämpligheten att ha just honom som agendasättare på Sveriges malligaste morgontidning DN. Är han verkligen en duglig mediekrigare?

Mitt personangrepp här är ju bara på skoj. Peter Wolodarski är ju ärligheten själv och så pursvensk att det nästan dammar vitt om honom, råkar man nudda hans skinn. Hoppas alla förstår, att jag bara skojar. Och han har väl humor, den gamle skälmaren! Det är ju det han är mest känd för.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-09-03 kl. 18:54. Anledning: som vanligt: partiell rättstavning
Citera
2015-09-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Efter denna initiala effekt (vilket eventuellt kan innefatta tillfälligt minskade siffror för SD åtföljda av vanvettigt segerrusiga mediekomentarer) så är jag dock övertygad om att en än värre backlash kommer.
Naturligtvis, granskningen av politiker och dess ineffektiva offentliga sektor konstruerad på 70-talet för Astrid Lindgrens homogena sagovärld tar paus nu för att återkomma till våren. Verkligheten däremot vilar aldrig och kommer att fortsätta arbeta oförtrutet, när MSM försiktigt lyfter på locket igen till våren är segregationen större, skjutningarna fler, poliserna mer desillusionerade, socialtanterna mer utarbetade, skolorna kaozigare, u-landsbiståndet mer nerskuret, arbetslösheten större, fler kommuner med rejäla underskott (Inte Danderyd och Vellinge då naturligtvis.) osv. och *tada* SD större.

Det är lördag kl 03 och fulla murveln beställer en 8 cl whiskey med planen att den ska göra morgondagens baksmälla lindrigare. Genialt!
Citera
2015-09-03, 19:47
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacroce
Min fetning. Miri presenterar här en samhällsanalys värdig en mellanstadieelev.

* Den falsifierade myten om lönegapet förs fram
* Majoritetssamhället (etniska svenskar) är onda
* Invandrare är per definition normbrytare. Detta utvecklas inte närmare
* Svenskar är lika patriarkala som invandrare
* Svenskar tror att invandrare äter barn
* Normalisering av rasism är ett "faktum"
* Svenskar tror att livet är som en Hollywoodfilm

Denna man har SVT:s vd betrott med arbetet att föra in (ännu mer) mångfald i den före detta stöttepelaren i svensk demokrati - Sveriges Television.

Ja, fanns det inte rasism innan så kommer det ju göra om ett tag med SVT.
Citera
2015-09-03, 19:47
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg som behandlar medias satsning på flyktingfrågan flyttade hit: (FB) Medias storsatsning på flyktingmisären (Samlingstråd/Mod)
Fortsätt gärna den diskussionen där.
/Mod.
Citera
2015-09-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Naturligtvis, granskningen av politiker och dess ineffektiva offentliga sektor konstruerad på 70-talet för Astrid Lindgrens homogena sagovärld tar paus nu för att återkomma till våren. Verkligheten däremot vilar aldrig och kommer att fortsätta arbeta oförtrutet, när MSM försiktigt lyfter på locket igen till våren är segregationen större, skjutningarna fler, poliserna mer desillusionerade, socialtanterna mer utarbetade, skolorna kaozigare, u-landsbiståndet mer nerskuret, arbetslösheten större, fler kommuner med rejäla underskott (Inte Danderyd och Vellinge då naturligtvis.) osv. och *tada* SD större.

Det är lördag kl 03 och fulla murveln beställer en 8 cl whiskey med planen att den ska göra morgondagens baksmälla lindrigare. Genialt!

Delar din analys men du är alldeles för pessimistisk! Det kommer att rinna oerhört mycket vatten under broarna redan under hösten, som nödvändiggör fullt medialt fokus på cirkus bizarro på hemmaplan. Redan den kommande budgeten kommer att bli en höjdare för alla oss med dragning åt det makabra. DÖ-diskussionerna kommer att gå höga milt uttryckt. Vidare är det en riktig lågoddsare att det när som helst smäller till med något utöver det vanliga på hemmaplan. Ett ordentligt upplopp i valfri ghettoförort? En brutal gruppvåldtäkt utförd av "svenska" män? Ett mysigt litet trippelmord på en svensk familj sittandes på ett café, utfört av någon med lite krigstrauma i ryggsäcken? Den mediala ordningen kommer snart vara återställd. Och visst har väl SD vunnit några röster under tiden, om inte annat av utmattningsskäl kopplade till pågående hysterikampanj.

PS Den njutning jag fick när jag nyligen formulerade anledningen till min uppsägning av TV-licensen (jag höll inte direkt igen om man säger så) var påtaglig. Ska vi se hur länge det dröjer innan någon SVT-lakej knackar på dörren och vill ha en pratstund! DS
Citera
2015-09-03, 22:00
Moderator
Tinuviels avatar
Ytterligare ett antal inlägg flyttade till:
(FB) Medias storsatsning på flyktingmisären (Samlingstråd/Mod)

Som Siegfrid skrev tidigare, diskussionen ska ske där.

// mod
Citera
2015-09-03, 22:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Enligt DN:s ägare, det vill säga Expressens ägare, så är det numera ok att bemöta meningsmotståndare med enbart personangrepp..
Inte bara ok, det verkar snarare vara den föredragna metoden. Det blir så tydlig nu i dessa dagar att om inte Bonniers avskedar Wolodarski och/eller Orrenius så betyder det att ägarfamiljen måste stå bakom & även stödja denna strategi av smutskastning. Då är dom gemensamt & i samförstånd ansvariga för vad som utspelas.
Citera
2015-09-03, 22:38
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacroce
Mina damer och herrar, mångfaldsentrepenören Behrang Miri, SVT:s nya gunstling.

http://www.sydsvenskan.se/skane/det-...parka-nerat-1/

Min fetning. Miri presenterar här en samhällsanalys värdig en mellanstadieelev.

* Den falsifierade myten om lönegapet förs fram
* Majoritetssamhället (etniska svenskar) är onda
* Invandrare är per definition normbrytare. Detta utvecklas inte närmare
* Svenskar är lika patriarkala som invandrare
* Svenskar tror att invandrare äter barn
* Normalisering av rasism är ett "faktum"
* Svenskar tror att livet är som en Hollywoodfilm

Denna man har SVT:s vd betrott med arbetet att föra in (ännu mer) mångfald i den före detta stöttepelaren i svensk demokrati - Sveriges Television.

Alltså vad fan är det där för text Miri har skrivit? Ska det föreställa en debattartikel?
Snacka om dåligt diskussionsunderlag, hade det varit en trådstart på Flashback hade den åkt i papperskorgen direkt.
Ribban för publikation i Sydsvenskan verkar inte vara speciellt hög.
Citera
2015-09-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Alltså vad fan är det där för text Miri har skrivit? Ska det föreställa en debattartikel?
Snacka om dåligt diskussionsunderlag, hade det varit en trådstart på Flashback hade den åkt i papperskorgen direkt.
Ribban för publikation i Sydsvenskan verkar inte vara speciellt hög.

Betänk att han är handplockad av SVT:s vd Hanna Stjärne.
Citera
2015-09-04, 07:00
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Mats Knutsson skriver lite jakande om hur opinionen ser ut. Detta stycke var intressant. Jag gissar på att utfallet av den nuvarande offensiven från SVT kommer vara en stor besvikelse på samma nivå som när Sd skulle "ut ur riksdagen"

" Trots en omfattande medierapportering om flyktingströmmen till Europa och en intensiv debatt om migration och integration i Sverige tycks det alltså inte ha resulterat i några kraftiga svängningar i opinionen åt ena eller andra hållet."

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ma...jupt-splittrad
Citera
2015-09-04, 07:23
Moderator
Tinuviels avatar
Inlägg om flyktingmottagandet i Sorselse överförda hit:
(FB) SVT: Ensamkommande flyktingbarn vinstmaskiner

// mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto