Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det är verkligen anmärkningsvärt att Wolodarski nu vill in & försämra patientsäkerheten. Ett regelverk som utvecklats under lång tid, i samförstånd, för att skapa en bra & säker vård, skall nu slängas på soptippen för att underlätta massinvandring.
Festligt att han tror sig begripa i stort sett allt, även medicinvetenskap.
Det är verkligen full retard som gäller på DN.
Enligt DN:s ägare, det vill säga Expressens ägare, så är det numera ok att bemöta meningsmotståndare med enbart personangrepp. Bara att kolla gårdagens eller om det är i förrgårs, Expressen. Dess första sida till och med. Där betonade man den uthängdas orala galvanism och elöverkänslighet. Nu är det så att jag inte är elöverkänslig, men väl felöverkänslig. Jag får rysliga besvär bara jag kommer i närheten av folk som har fel. Räcker att jag läser nåt som nån som har fel, har skrivigt. Har dock valt att aldrig bemöta meningsmotståndare genom att hänvisa till deras skadliga inverkan på min överkänslighet. Ity det vore ett personangrepp. Men i ljuset av malligaste morgintidningen DN:s vanartiga lillebror Expressens tilltag, så har jag nu förstått att personangrepp är helt ok. Det är helt enkelt inte fel, att gå till personangrepp. Därför gör jag det angående DN:s agendasättande chefredaktör och uppenbarligen medicine kandidat, Pidde Woldemortski. Och jag gör det så här.
Amerikansk media uppmärksammade för en tid sedan en vit kvinna, som för att få jobbfördelar, låtsades vara svart. Eller om det heter afroamerikan. Eller rasifierad. Jag vet faktiskt inte riktigt. Hur som helst så lånade hon negrernas identitet och deras utsatthet och marginalisering. För att få jobbfördelar. Hon avslöjades och fördömdes som sig bör för detta fula approprierande. Nu framhärdar hon dock i att trots att hon är född av två helvita föräldrar, så är hon neger. Läs själva här.
http://edition.cnn.com/2015/06/16/us...dolezal-naacp/ Så klart är hon tokig. Rentav lite pajasaktig. En clown rentav. Och det är här jag kommer till Pidde Woldemortski. Vars judiska föräldrar på mycket goda grunder lämnade gårdagens kommunistiska Polen. Och nu kommer personangreppet.
Den polske juden Pidde Woldemortski, som saknar all historisk och varje annan anknytning till Sverige, har iklädd en till midsommaren hörande blomsterkrans, poserat som en riktig svensk. Han approprierar helt skamlöst min svenska identitet, utan att vara svensk. Han gör det inte för att han tycker om mig svensk, utan för att legitimera sitt agendasättande i det för honom i allt annat än sett till uppehället, främmande landet Sverige. Pidde är minsann en klipsk filur. Rentav en pajas. Eller kameleont. Och precis som den kritvita kvinnan som låtsades vara neger för att få fördelar och även bli tagen på allvar när hon uttalade sig som diskriminerad neger, så låtsas Pidde Woldemortski vara svensk, för att förläna tyngd och legitimitet åt sitt agendasättande och påverkansarbete i Sverige. Visst är det Nya Sverige ett spännande ställe, så säg!
Ser man bara till det han skriver i just denna ledare om utländska osvenska läkare, Peter Wolodarski, så är det uppenbart att han har fel. Ljuger han medvetet är hans skriverier helt i linje med tidigare agendasättande lögnledare. Även de mer eldfängda. Är han okunnig, eller rentav bara dum, bör nog Bonniers fundera på lämpligheten att ha just honom som agendasättare på Sveriges malligaste morgontidning DN. Är han verkligen en duglig mediekrigare?
Mitt personangrepp här är ju bara på skoj. Peter Wolodarski är ju ärligheten själv och så pursvensk att det nästan dammar vitt om honom, råkar man nudda hans skinn. Hoppas alla förstår, att jag bara skojar.

Och han har väl humor, den gamle skälmaren! Det är ju det han är mest känd för.