2015-09-03, 17:18
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
är det gammelmedias absolut sista suck?

Jag hoppas det men jag tror inte det, lite liv finns det allt i MSM denna kraftsamling tyder inte minst på det. Men det ska bli intressant när nästa opinionsmätning kommer där IKEA massakern är medräknad.
Min gissning som sagt är att SD fått 30% och de fått panik. Deras sätt att dra igång så här tyder på panik, man försöker alltså sig på en Goebbels taktik där kriget är på väg att förloras men där man fortsätter hammra in sitt budskap med frenesi. Vågskålen är dock på väg att luta över åt andra hållet.

Vi får se hur länge denna offensiv fortsätter, sen så kommer det märkas ännu mer då vi kommer få in ännu fler av dessa unga arga muslimska män, och de grabbarna är grymma på att skapa SD väljare.
MSM kan fortsätta sitt filma de enstaka familjer de kan hitta men tittar man i bakgrunden så är det idel unga arga extremister till män som anländer, samma gäng som håller på med kriminalitet och fanstyg.
Citera
2015-09-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Jag sa upp tv-licensen igår. Borde ha gjort det tidigare men den sista tidens eskalerande flyktingpropaganda och Behrang Miri blev droppen.
Hela MSM går all-in nu och jag ser tonvis med folk på sociala medier som säger "Nu kommer vändningen äntligen. Nu vaknar humanismen. Hejdå SD, DF, FrP, Le Pen, Farage..."

Stackars satar. De förstår inte att om hela MSM unisont hamrar ut ett budskap vars underliggande signal är "mer invandring och det genast" så skrämmer de upp en skitstorm bland folk som redan hängde på SD-låset.
Citera
2015-09-03, 17:35
Medlem
Media går ut med precis allt dom har nu. Ska bli intressant att se hur rektionen blir.
Citera
2015-09-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Media går ut med precis allt dom har nu. Ska bli intressant att se hur rektionen blir.

Troligen en rejäl baksmälla.
Citera
2015-09-03, 17:42
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Hela MSM går all-in nu och jag ser tonvis med folk på sociala medier som säger "Nu kommer vändningen äntligen. Nu vaknar humanismen. Hejdå SD, DF, FrP, Le Pen, Farage..."

Stackars satar. De förstår inte att om hela MSM unisont hamrar ut ett budskap vars underliggande signal är "mer invandring och det genast" så skrämmer de upp en skitstorm bland folk som redan hängde på SD-låset.

Underbart inlägg!

Satte precis på p1 men stängde lika snabbt av, Anders Lindbergs ljusa stämma är inget man törstar efter en dag som denna.
Det som är slående kan jag tycka är att ingen, absolut ingen med avvikande åsikter får komma till tals torsdag den tredje september. Nu är det verkligen EN linje som gäller. Offensiven är självfallet kontraproduktiv då merparten av det svenska folket nog anser att riket gjort mer än tillräckligt redan.

Säkerligen julafton för de "rättrogna" men de blir nog besvikna när de upptäcker att tomten inte finns på riktigt.
Senast redigerad av S.Kandal 2015-09-03 kl. 17:45.
Citera
2015-09-03, 17:43
Medlem
Sillberts avatar
Citat:

Precis, narrativet de senaste dagarna är att opinionsundersökningarna har fel och nu har pendeln svängt och alla vill ha massinvandring från MENA. Studio Ett i P1 hade precis ett närmast surrealistiskt reportage där korrespondenten i Danmark förde fram tesen att danskarna nu vill ha fler flyktingar och därefter ett ännu tokigare reportage att finländarna unisont drömde om att bli mångkulturella.

Reportaget sändes ungefär 17:15 - 17:30 och rekommenderas för alla som vill höra public service vrida den agendasättande journalistiken ett snäpp till.
Citera
2015-09-03, 17:50
Medlem
Stakeholders avatar
Flyktingsmugglare tar 100.000 per gubbe för att köra över dom med sjöodugliga båtar och sen vidare i livsfarliga lastbilar mot löfte om livstids försörjning i Sverige. Först gubben, sen kommer hela släkten via anhöriginvandringen.

Frågan är vem som ska anklagas för alla dödsfall, den som viftar med godispåsen (Sveriges regering) eller reseledarna.

Allt i Sverige är inrikespolitik, även detta tyvärr.
Citera
2015-09-03, 17:52
Medlem
Badios avatar
Just nu i SVT. Landet runt. Har hittills bara handlat om flyktingar. Första reportaget var om en kvinna och hennes barn som kommit till Örkelljunga för några dagar sen som anhöriginvandrare då mannen är här redan.
Finns inga bostäder att få i Örkelljunga det är fullt. Då lät det så här...
Citat:
Jag trodde att allt fanns här. Men nu har jag ändrat uppfattning. Vi vill ha en bostad. Men det är svårigheter med allt. Man kräver pengar av min man.

40 sek in för den som vill se reportaget.
http://www.svtplay.se/video/3420669/...-10?start=auto
Citera
2015-09-03, 17:55
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:

När man verkligen inte trodde att volymrattarna kunde vridas längre än till 11 så skruvar MSM upp till dubbla volymen och bombar med bilder på barnlik.

På kort sikt tror jag att det kan hejda tillväxten hos SD, men priset är verkligen högt. Polariseringen i debatten och tonläget kommer få ett vanligt avsnitt av "Debatt" i SVT att verka stillsamt som retreat på kloster.

Efter denna initiala effekt (vilket eventuellt kan innefatta tillfälligt minskade siffror för SD åtföljda av vanvettigt segerrusiga mediekomentarer) så är jag dock övertygad om att en än värre backlash kommer.

Vanliga svenssons kommer inse att det verkliga migrationstrycket är så stort att det riskerar att få Julia Ceasars domedagsprofetior att verka smakfulla och de kommer skicka upp SD på all time high igen. Samtidigt som en inte obetydlig andel av befolkningen verkligen tror att en röst på SD är detsamma som att man verkligen vill döda barn. Denna grupp kommer vara så utom sig av uppiskat hat och ångest att de ser varje medel som rättfärdigat för att stoppa SD och deras väljare.

Grattis MSM.
Citera
2015-09-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejsa
SVT:s utbud denna vecka osv måste ju vara ett gott skäl till att slippa betala TV-Licence !!!

Det är inte bara det, det är en politiskt ställningstagande i direkt konflikt mot sändningstillståndet. Men nu är det Sverige vi pratar om där ändamålet helgar medlen. Kommunisternas då.
Citera
2015-09-03, 18:00
Medlem
Jag tycker det är kanon att media ger detta den uppmärksamhet det förtjänar. Det som håller på att hända nu med flyktingarna i Ungern är fruktansvärt. Jag hoppas att detta kommer lösas på EU-nivå och att de flyktingar som sitter där i misären kan slussas ut över EU-länderna. Därefter kan vi börja hämta hit de som ännu inte gett sig ut på den livsfarliga resan till Europa.
Citera
2015-09-03, 18:02
Bannlyst
SVT vill bara att vi ska öppna våra hjärtan och visa solidaritet. Vad är felet med det? SVT återspeglar samhället och i det samhället är omkring 80% villiga att rösta för en öppen flyktingpolitik.

Varför ska SVT rapportera om flyktingmottagningen utifrån 20%:s perspektiv? Ni är bara 20% som tänker rösta för en annan flyktingpolitik än den som Annie Lööf, Fridolin och de andra demokratiska partiledarna förordar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in