Citat:
Ursprungligen postat av
KaktusFlaktus
Du missförstår mig inte. Ditt svar är en förklaring på det jag känner mig förvirrad av och leder till slutsatsen att jag totalt har överskattat vänsterns förmåga. Det handlar om en motståndare som inte kan vinna. Det är ju en tröst, men samtidigt är det något som säger att det inte kan vara så enkelt.
Mitt exempel var ett i mängden på inslag som jag inte kan minnas att jag sett för bara några månader sedan. I Aktuellts inslag om kaoset på Kos som jag nämnde häromveckan är ett annat. Till skillnad från din totala idiotförklaring av mediaetablissemanget lockades jag till tanken att det måste vara någon form av infiltration som vi ser. Antalet enskilda individer inom media som motsätter sig den vänsterradikala hållningen måste ju rimligen växa parallellt med den övriga opinionen, om än i mindre och mer försiktig skala. Kriget lär inte bara föras på ledarplatser och krönikor utan även mer subtilt när det gäller rubriksättning och nyhetsvärdering.
Den typen av inslag och reportage har alltid förekommit flitigt i media, även jag som pga mitt jobb är flitig P1 lyssnare har ofta häpnat när det under en dags lyssnande har förekommit en mängd inslag som alla på ett eller annat sätt har handlat om problem som mer eller mindre beror på invandringspolitiken.
På morgonen kan det diskuteras om gängvåldet, senare i Tendens kan det handla om en kvinna som misshandlats svårt av en man som nu befinner sig i sitt gamla hemland i något MENA-land. Senare intervjuas någon flyktingman som beklagar sig över att någonting inte är så perfekt som han hade förväntat sig osv osv.
Sedan avslutas all denna jeremiad med någon betraktelse eller krönika om vikten av tolerans eller något om mångkulturens förträfflighet!
Ibland har jag då undrat om det är två läger som slåss om verklighetsbilden eftersom det ju borde vara självklart att alla hemskheter och misär med "flykting"anknytning som ideligen basuneras ut inte kan leda till annat än att lyssnarna blir negativt inställda till den förda politiken.
Min slutsats är numera istället att folket inom media och framför allt SR och SVT faktiskt tror att gemene man delar deras egen uppfattning om samhället och att vi precis som dom uppfattar allt detta elände som positivt eller i värsta fall enkelt att lösa bara V eller FI får makten.
Dom tror nog att vi upprörs när vi får höra att dom unga männen måste betala sina egna bussbiljetter . När vi får veta att ungdomsgängen terroriserar biblioteken så tror journalisterna att vi förargas över att det saknas ungdomsgårdar, när granaterna briserar i Malmö så tror dom att vi skäms för den strukturella rasismen osv osv.
Saken är nog att vi, folket och journalisterna mfl står så långt ifrån varandra att vi inte helt kan förstå varandra.
Vi kan inte förstå deras agerande och dom är helt oförmögna att förstå varför vi måste rösta på SD.