2015-07-08, 12:20
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
De lär nog få svårt med naivitetskortet. All fakta tyder på att de inte va det minsta naiva utan sjösatte sitt projekt medvetet och cyniskt från början till slut. Adekvata röster och statistik har hel tiden funnits tillgänglig. Om de glömmer de ska vi och alternativmedia (samt ett ökat antal klokare journalister) med glädje påminna dem.
Det stämmer väl. Redan på 80-talet kom det rapporter om skenande kostnader och "integrationsutmaningar" till berörda makthavare utan att det föranledde någon förändring. Då var invandringen ännu i sin "linda" volymmässigt sett.
Citera
2015-07-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Det stämmer väl. Redan på 80-talet kom det rapporter om skenande kostnader och "integrationsutmaningar" till berörda makthavare utan att det föranledde någon förändring. Då var invandringen ännu i sin "linda" volymmässigt sett.
Alltså, tittar man på 80-talet var det riktigt illa då som du säger också, men det fanns fler områden att förslumma med White flight. Man glömmer lätt bort det, men 80- talen var katastrofår..också. Debatten gick extremt hög då också, tyvärr fanns motståndet då bland moderater men även en hel del nazister som förstörde marknaden för invandringsmotstånd. Men det var ju också ett vänstersverige som valde ut de trots allt ganska fåtaliga nazisterna som ansvariga för allt invandringsmotstånd. Resultatet har vi nu, på randen till inbördeskrig och ett totalt handlingsförlamat etablissemang.
Citera
2015-07-08, 13:45
Medlem
Menveds avatar
PM Nilsson fortsätter sitt projekt med att få M att närma sig SD. Den här artikeln innehåller inget nytt utan handlar bara om att hela tiden hålla frågan aktuell så att ingen får för sig att glömma att det här är ödesfrågan för Sverige och för borgerligheten som PM Nilsson ser det.

http://www.di.se/artiklar/2015/7/8/s...tt-i-gungning/
Citat:
”Vi kan inte annat än att faktiskt prata med Sverigedemokraterna. I många skånska kommuner är de lika stora som vi är och ibland till och med större. Har man 20 till 25 procent av valmanskåren bakom sig så leder det till inflytande”, säger han till Di.
”Det är kanske inte alla som offentligt vill stå bakom den åsikten därför att man inte vill bli uthängd eller kritiserad”, säger han och pekar på att det är många som delar synen.

Ärdet en skånsk hållning?
”Min uppfattning är att Skåne ligger lite före, men att den här synen sprider sig sakta men säkert norrut.”
Riksdagsledamoten Ellen Juntti (M) vittnar om att frågan diskuteras även på riksplanet.
”Jag upplever att den frågan diskuteras väldigt mycket inom Moderaterna på alla plan. Det fattar ju alla att vi gör”, säger hon.
Citera
2015-07-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
PM Nilsson fortsätter sitt projekt med att få M att närma sig SD. Den här artikeln innehåller inget nytt utan handlar bara om att hela tiden hålla frågan aktuell så att ingen får för sig att glömma att det här är ödesfrågan för Sverige och för borgerligheten som PM Nilsson ser det.

http://www.di.se/artiklar/2015/7/8/s...tt-i-gungning/
Från samma artikel: muf vill verkligen press ner moderaterna i opinionen, till viket pris som helst. Killen. och de som håller med i MUF, måste ju vara bindgalna. Lite roligt är det ändå att få skåda sådana galenpannor få verka fritt utan tvångströjor och munkavle.

Citat:
”Någon som kan skickas tillbaka (ang. TuT eller PUT) tror jag inte kommer att ta sig an uppgiften att etablera sig i samhället med samma entusiasm”, säger Rasmus Törnblom, ordförande för Moderaternas ungdomsförbund.
Han anser att en och annan moderat borde ta sig en funderare kring sin politiska hemvist.

”Jag tycker det är fascinerande att det finns företrädare för mitt parti som är så intresserade av ett annat parti. Då kan man undra om inte några av dem har kommit fel”, säger han.
Citera
2015-07-08, 13:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Mothugg kommer nu från utskickade MUF-barn som skall bemöta tidigare utspel.

”Istället för att öppna dörren för SD kan det vara dags att stänga dörren för vissa kommunalråd i Skåne”
Citat:
Vi moderater är övertygade om att alla människor behövs och att alla människor kan bidra till det svenska mångkulturella samhälle vi lever i. Moderater tror på ett samhälle som garanterar individens frihet. Om man inte kan acceptera den hållningen bör man inte vara med i Moderaterna.
Det skriver Julia Klingberg, ordförande för Muf i Höganäs, och Christian Meijling, styrelseledamot i Muf Skåne.

Postmarxistiskt floskelbingo när det är som värst. Dom har köpt vänsterns vokabulär rakt av.
Enda skillnaden är att dom drömmer om ett annat utfall.
Citera
2015-07-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

”Istället för att öppna dörren för SD kan det vara dags att stänga dörren för vissa kommunalråd i Skåne”

Postmarxistiskt floskelbingo när det är som värst. Dom har köpt vänsterns vokabulär rakt av.
Det här gläder mig in i själen. De smälter i solen. Och nu är de på väg in i hetluften snabbare än de anat.
Citera
2015-07-08, 14:02
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Man kommer att tänka på Patrik Engellaus krönika om en lunch med en "framstående borgerlig politiker" för några veckor sedan. Vi förstår nu att det måste ha varit en moderat politiker.
Citat:
Häromdagen åt jag lunch med en framstående borgerlig politiker.

Jag frågade varför allianspartierna inte kan sluta tjafsa om decemberöverenskommelsen och till slut acceptera att sverigedemokraterna faktiskt finns och tycks närma sig ett väljarstöd på 20 procent.

Han sa att han hade försökt, men att det varit som att sticka huvudet i en bikupa. Du kan inte ana vilken låsning vi har, sa han. Jag förstod att låsningen fanns inom hans eget parti. Den ena falangen sitter benhårt fast i status quo, den andra vill pröva nya vägar. Som jag tolkar det råder motsvarande förhållanden i andra partier.
http://detgodasamhallet.com/2015/05/...gen/#more-1008
Citera
2015-07-08, 16:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Vi befinner oss i ett race där vi hoppas att kvarvarande svenskar ska vakna i en takt som överstiger ickesvenskarnas avyngling och fortsatta invällning. Vilket enligt mig inte kommer att ske. 2025 är 50% av befolkningen ickesvensk. Nån som tror att SD och förhoppningsvis något ännu sverigevänligare parti kommer att ha 50.1% av rösterna till dess?

Inte jag.

Det var väl det, som var Reinfeldts tanke, när han tog initiativ till en riksdag i riksdagen (decemberöverenskommelse), som ska löpa fram till 2022. Decemberöverenskommelsens huvudsyfte är att säkra, att den unika massinvandringen av inte minst icke-anställningsbara personer årligen ska öka. Fram tills 2022 hoppas gammelpartierna att de gemensamt kan köra så att det ryker med befolkningsutbytet. Det är m.a.o. en slags gerrymandering, som det handlar om.

Oliver Rosengren, förbundsstyrelseledamot i MUF twittrar uppriktigt:

Migrationspolitikens framgång är linjär med beviljade uppehållstillstånd. LÄNK

Det är en öppen frågan, när gammelpartierna tvingas backa från sin gemensamma och unika invandringspolitik. DN, Aftonbladet m.fl mindre tidningar är fast beslutna, att den unika invandringspolitiken ska fortsätta - kosta Svensson vad det kosta vill. Men GP, Expressen och SvD är inte längre helhjärtat med på tåget.

En annan fundering. Ann Charlotte Marteus är skeptisk till svenska politikers självupptäcka naivitet. Marteus skriver:

Citat:
Är svenska politiker naiva? Jojomensan – om de får säga det själva. ... Naivitet är snudd på en dygd: man kanske gör tokiga saker, saker som till och med "saboterar" – men det beror i så fall bara på att man är för god för denna världen...

Men vi bör ta politiker med en nypa salt när de bergfast försäkrar oss att de numera vet precis vad de gör. För "Vi var naiva" kan vara kod för "Jag drabbas ofta av tunnelseende" eller "Jag brukar blunda för jobbiga saker och hoppas att de försvinner" eller "Jag är fanatisk idealist och struntar oftast i verkligheten" eller "Jag insåg direkt att det vara ett galet beslut, men jag ville inte framstå som jobbig och pessimistisk."

Sådant växer man inte ifrån i brådrasket, om någonsin.

http://www.expressen.se/ledare/ann-c...v-i-politiken/

Om fler journalister ser lika klarögt genomskådande som Marteus på den påstådda naiviteten, så borde de vara attraktivt för dagens svenska politiker att motivera och ursäkta sin påstådda naivitet med, att de var lika vilseledda och okunniga som allmänheten/väljarna pga medias selektiva och hårdvinklade agendajournalistik. Det bör ju te sig väldigt lockande för svenska politiker att kunna appellera till, att de ingår i ett förfördelat och misslett "vi" tillsammans med väljarna .

Elin Ørjaæter skriver:

Citat:
Jag kan bara upprepa min huvudpoäng: Demokrati vilar på förutsättningen om en upplyst allmänhet. (min fetstil) När fakta saknas kommer de folkvalda att basera sin politik på ideologi, inte på realiteter. Svenska forskare måste nu bevisa att de faktiskt önskar att dela sin kompetens och sina resultat med den svenska allmänheten – oavsett om resultaten är politiskt bekväma eller inte.

http://www.svd.se/vad-ar-det-for-fel...ensk-forskning

Elin Ørjaæter kommenterar det svenska forskarsamhällets underlåtenhet att förse allmänheten/väljarna med ett faktaunderlag, som väljarna kan använda för att utvärdera invandringspolitikens konsekvenser. Men Ørjaæters kritik är lika adekvat för den svenska journalistkårens agerande.

Kan "vi var också vilseledda av media" bli en väg, som (ngr av) dagens politiker försöker slå in på - eller bedöms ett krig mellan politiker och media kanske som alltför riskabelt?
Senast redigerad av Meiji 2015-07-08 kl. 17:00.
Citera
2015-07-08, 16:55
Medlem
envackerblommas avatar
Ullenhags "Vi var naiva" bör följas av ett ansvarstagande för den misär vi kommer se. Ullenhag bör säga
"Jag var naiv. Jag förstår det lidande jag orsakat svenska folket genom den politik jag genomfört. Jag vill ta mitt mitt ansvar o avstår härmed från min statsrådspension. Skulle läget förvärras ämnar jag sälja min Östermalmsvåning o donera de miljonerna till fattiga äldre svenskars tandvård. Ett hyresrätt i Hjällbo blir min rättvisa lott "
Senast redigerad av envackerblomma 2015-07-08 kl. 17:17.
Citera
2015-07-08, 17:05
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Ullenhags "Vi var naiva" bör följas av ett ansvarstagande för den misär vi kommer se. Ullenhag bör säga
"jag var naiv. Jag förstår det lidande jag orsakat svenska folket. Jag vill ta mitt mitt ansvar o avstår härmed från min statsrådspension. Skulle läget förvärras ämnar jag sälja min Östermalmslya o donera de miljonerna till fattiga äldre svenskars tandvård. Ett hyresrätt i Hjällbo blir min rättvisa lott "
Kan det bli så att Sanandajis bok som ska komma nu i augusti leder till att en del politiker måste börja pudla? Jag tror det beror på hur GP, DI, NWT, SvD och andra väljer att bevaka den.

Tino har hotat med att släppa en engelsk version samtidigt vilket kan innebära att Financial Times skriver om den. Det kan bli pinsamt för svensk media om boken får stor uppmärksamhet utomlands men förtigs i Sverige. Det gick med Arnstberg/Sandelin och Tullberg men blir betydligt svårare den här gången.

Dessutom så känns det som vi står och väger och att det nu finns en kritisk massa av invandringskritiker inom media för att de ska tro sig kunna starta ett drev.
Senast redigerad av Menved 2015-07-08 kl. 17:07.
Citera
2015-07-08, 17:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Kan det bli så att Sanandajis bok som ska komma nu i augusti leder till att en del politiker måste börja pudla? Jag tror det beror på hur GP, DI, NWT, SvD och andra väljer att bevaka den.

Tino har hotat med att släppa en engelsk version samtidigt vilket kan innebära att Financial Times skriver om den. Det kan bli pinsamt för svensk media om boken får stor uppmärksamhet utomlands men förtigs i Sverige. Det gick med Arnstberg/Sandelin och Tullberg men blir betydligt svårare den här gången.

Dessutom så känns det som vi står och väger och att det nu finns en kritisk massa av invandringskritiker inom media för att de ska tro sig kunna starta ett drev.
Jag tror att det står & faller med hur mycket publicitet detta får utomlands i första hand.
Att förtiga & begrava obekväma uppgifter är man mästare på i Svensk media.
Citera
2015-07-08, 17:57
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Tino har hotat med att släppa en engelsk version samtidigt vilket kan innebära att Financial Times skriver om den.
Skönt att höra, det viktigaste är att övriga västvärlden får kännedom om förhållandena i Absurdistan, jag tror att påtryckningar utifrån är viktigare än pressen ifrån väljarna för politikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in