Citat:
Neuding klingar falskt. Ingen kunde tänka sig att det skulle gå så illa, skriver hon, inte ens för fem år sen.
Låt mig då få påminna om hennes artikel "Welcome to ramallmö", skriven för lite drygt fem år sen, där hon mot bakgrund av kravallerna vid Davis Cup-matchen mot Israel beskriver malmös arabiska befolkning som antidemokratisk:
http://www.weeklystandard.com/Conten...hcw.asp?page=2
Så visst har Neuding vetat och skrivit. Men varför vill hon nu framstå som okunnig och blind för vad utvecklingen skulle leda till?
Jo, därför att hon hela tiden drivit politiken om öppna gränser. Fri invandring. Sverige åt alla. Kanske med en libertariansk garnering av låglöneri. Men ändå utan bromsar.
Den politiken vill hon gärna behålla.
Genom att erkänna sig skyldig till ett brott hon faktiskt inte begått, klä sig i säck och aska och söka förlåtelse för det, tror hon att det är fritt att fortsätta på sin brottsliga bana att undergräva Sverige genom fri invandring.
http://www.barometern.se/ledare/asik...tade-debatten/
Låt mig då få påminna om hennes artikel "Welcome to ramallmö", skriven för lite drygt fem år sen, där hon mot bakgrund av kravallerna vid Davis Cup-matchen mot Israel beskriver malmös arabiska befolkning som antidemokratisk:
http://www.weeklystandard.com/Conten...hcw.asp?page=2
Så visst har Neuding vetat och skrivit. Men varför vill hon nu framstå som okunnig och blind för vad utvecklingen skulle leda till?
Jo, därför att hon hela tiden drivit politiken om öppna gränser. Fri invandring. Sverige åt alla. Kanske med en libertariansk garnering av låglöneri. Men ändå utan bromsar.
Den politiken vill hon gärna behålla.
Genom att erkänna sig skyldig till ett brott hon faktiskt inte begått, klä sig i säck och aska och söka förlåtelse för det, tror hon att det är fritt att fortsätta på sin brottsliga bana att undergräva Sverige genom fri invandring.
http://www.barometern.se/ledare/asik...tade-debatten/
Intressant!
Massinvandringsevangelisterna består dels av
hänsynslösa cyniker (inkl. psykopater) - för dem är det totalt likgiltigt hur mycket våld, lidande och misär som drabbar den etniskt svenska befolkningen genom den unika invandringspolitiken, och dels avOm eller när dessa två kategorier ska göra en egen taktisk positionsförflyttning på s.a.s. slagfältet ... så är det givetvis mer tilltalande att säga: Jag begrep inte - snarare än jag var (och är) likgiltig för allt som inte drabbar mig personligen (eller drabbar min egen folkgrupp).
närsynta dumbommar - som inte begriper (och inte förutsåg) hur mycket våld, lidande och misär som drabbar (och skulle drabba) den den etniskt svenska befolkningen genom den unika invandringspolitiken
-----
Citat:
Paulina Neuding skriver idag en krönika i Barometern där hon tar sig an Marteus och åsiktskorridoren:
I detta spåras tystnaden om etableringslotsarna. Hur ska journalisterna söka förklara det haveri, den korruption på u-landsnivå som tillåtits uppstå i en statlig myndighet utan att backa från bilden av den gode flyktingen som inget hellre vill än att göra rätt för sig. Detta är en tystnad som noteras från allt fler och läggs till listan över lögner som Miraklet i Sandviken, den selektiva tolkningen av OECD-siffror och den rasistiska brandmannen.
Men det får mig också att fundera på hur mediakriget nu kommer att utvecklas. Det fåtal dissidenter som existerat har lyfts fram under åren. Nu har vi den stora massan, skribenter som Marteus som börjat inse att vi är på väg emot en katastrof (en katastrof kommer inte minst att slå hårt emot deras skrå ).
Kommer vi att se fler avböner som denna är det på väg att svänga till en verklighet där många helt enkelt låtsas att de aldrig ägnat sig åt att krympa den svenska åsiktskorridoren?
Eller så tillämpas den tystnad vi observerar vad gäller etableringslotsarna.
I detta spåras tystnaden om etableringslotsarna. Hur ska journalisterna söka förklara det haveri, den korruption på u-landsnivå som tillåtits uppstå i en statlig myndighet utan att backa från bilden av den gode flyktingen som inget hellre vill än att göra rätt för sig. Detta är en tystnad som noteras från allt fler och läggs till listan över lögner som Miraklet i Sandviken, den selektiva tolkningen av OECD-siffror och den rasistiska brandmannen.
Men det får mig också att fundera på hur mediakriget nu kommer att utvecklas. Det fåtal dissidenter som existerat har lyfts fram under åren. Nu har vi den stora massan, skribenter som Marteus som börjat inse att vi är på väg emot en katastrof (en katastrof kommer inte minst att slå hårt emot deras skrå ).
Kommer vi att se fler avböner som denna är det på väg att svänga till en verklighet där många helt enkelt låtsas att de aldrig ägnat sig åt att krympa den svenska åsiktskorridoren?
Eller så tillämpas den tystnad vi observerar vad gäller etableringslotsarna.
Det är svårt att svara på din fråga, hur mediakriget nu kommer att utvecklas.
Vid en event. mer allmänt omfattad omsvängning i media av "debatten kring integration och migration" (Neudings formulering... integration nämns före migration...) så skulle nog en hel del svenska s.k. journalister helst vilja låtsas, att de aldrig ägnat sig åt att krympa den svenska åsiktskorridoren. Media-Sverige skulle bara (under tystnad) byta fot... och låtsas som om ingenting hade hänt.
Men, det finns ett problem. Expo och liknande organisationer (t.ex Researchgruppen) har dels infiltrerat många redaktioner dels har Expo & co rekryterat fanatiker och rena idealister av Pol Pots, Lenins och Hitlers typ (utöver karriärister och opportunister).
Idealister av Pol Pots, Lenins och Hitlers typ byter inte stillsamt fot under tystnad... och accepterar inte heller att andra gör det.
Utan närmare kännedom om hur många Pol Pot-idealisterna i Expo m.fl. organisationer är, var (och hur) de har infiltrerat och hur de samverkar... så är det svårt att spekulera, hur maktkampen kommer att gestalta sig. Pol Pot-idealisterna kommer att ge järnet för att patrullera åsiktskorridoren och de backas sannolikt upp av bl.a. Expos styrelsemedlem Sahlin och kulturminister Bah Kunke.
Senast redigerad av Meiji 2015-02-23 kl. 17:37.
Senast redigerad av Meiji 2015-02-23 kl. 17:37.