2015-02-12, 23:36
Medlem
Golonkas avatar
Jag höll på att skita på mig när jag läste A-C Marteus... Där har hon suttit, i krönika efter krönika efter spalt och morgonsoffa och verkligen pöööööööst ur sig i skitpräktig förnumsighet... Vilken fräck liten lögnerska! Vilken makalös jävla fräckhet!

Här har hon och hennes kollegor och meningsfränder medvetet och målinriktat stenhårt gått in för att släpa ett helt land, ett helt jävla samhälle med hela dess befolkning och tillgångar, rätt ner i ett ginnungagap medan hon hånfullt avfärdat detta sanslösa demografiska haveris kritiker som bonnläppade epatraktorpiloter och skinnbulor!

Och nu sitter paddan och gör avbön!?!

Sent ska sannerligen syndaren vakna! Och nu är det verkligen så dags!

Hade hon och hennes träsk-kollegor i samma jävla massmedia som i detta nu ägnar sig åt att förfölja och hota dissidenterna istället gjort sitt jävla jobb, så hade vi nu inte stått och balanserat på avgrundens rand och omvärlden hade inte sett på oss som om vi vore ett land av självskärande anorektiker som bara vill dö dö dö snabbt som fan samtidigt som vi drar ner allt omkring oss i smutsen!

Så du har vaknat nu, lilla stumpan? Ska vi försöka vända på kuttingen nu, tror du?

Jag är rädd att skadan är irreversibel för Sveriges del. Det kommer att krävas ett veritabelt stålbad om inte den där FN-rapporten ska bli allvar och Sverige förvandlats till ett perifert u-land i Europas norra flank, för dit är vi på väg med blixtens fart och varje dag väller kött-tsunamin allt högre in över landet!

De ryggradslösa svinen och mähäna i Riksdagen har Marteus och hennes politruker tuktat och dompterat till total skräck och de sitter som husselösa byrackor och sniffar förtvivlat i twitterstormen efter mål och riktning. Ett folk som hämtar sin moraliska kompass från ett par hundra extrema kulturmarxistiska twitteridioter, förtjänar att omedelbart slås i bojor och släpas till Sibirien som krigsbyte -precis i enlighet med Marteus kära kollega Åsa Linderborgs blötaste stalinistdrömmar!

Skämmes! Dubbelt skämmes, tammefan! Det finns bara en bot, Ann-Charlotte: Det är att du omedelbart ställer dig till förfogande för att verka för en allmän tillnyktring i samhällsdebatten, ett pragmatiskt och realistiskt förhållningssätt i invandrings och integrationsfrågorna och se till att jaga upp den där "hemliga gruppen" som sitter just nu och planerar för 400 000 nya asylinvandrare i Sverige de kommande åren! Vi klarar inte mer! Räntan ligger nu på MINUS för att stimulera någon som helst konsumtion i riket. De som äger sina bostäder får ingen rörelse i systemet, kan varken sälja eller köpa, och snart spricker bubblan! Vill du ha hungerkravaller på Stockholms gator? Vill du ha inbördeskrig i Sverige, Ann-Charlotte? IS var inne på en skola i Malmö i går och skulle rekrytera prosetelyter... Fatta att det är brådis!
Citera
2015-02-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Ann-Charlotte Marteus kryper till korset:

http://www.expressen.se/ledare/ann-c...ktskorridoren/

Modigt av henne, men kommer aldrig kunna förlåta någon msm-journalist för deras svek mot vår generation.
Må så vara, men det är mycket hedervärt av Marteus att krypa till korset. Denna sorts självrannsakan kommer ni inte att få höra ett ord av från de hundratals andra väktarna i åsiktskorridoren.

Jag hade ett synnerligen ont öga till hennes raljanta, pompösa och fradgeskummande hatretorik när hon härjade som värst om stöveltramp och att "ingen anständig människa" kan rösta på SD, men jag är beredd att stryka ett streck över synderna i hennes fall för att hon var först ut med en offentlig avbön.

Andra, som Aftonbladets ledarredaktion, kan jag aldrig på några villkor ursäkta. Det kommer heller aldrig att bli aktuellt eftersom de kommer att strida för vidrigheten till sista man.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-02-12 kl. 23:53.
Citera
2015-02-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Må så vara, men det är mycket hedervärt av Marteus att krypa till korset. Denna sorts självrannsakan kommer ni inte att få höra ett ord av från de hundratals andra väktarna i åsiktskorridoren.

Jag hade ett synnerligen ont öga till hennes raljanta, pompösa och fradgeskummande hatretorik när hon härjade som värst om stöveltramp och att "ingen anständig människa" kan rösta på SD, men jag är beredd att stryka ett streck över synderna i hennes fall för att hon var först ut med en offentlig avbön.

Andra, som Aftonbladets ledarredaktion, kan jag aldrig på några villkor ursäkta.

Men det är ingen överdrift att hennes agerande ödelagt en hel nation och kostat hundratals miljarder, det hon ställt till med kommer inte kunna ställas till rätta. Samtidigt sitter dessa kräk och tror de är demokratins beskyddare när det granskar en krognota på några tusenlappar en gång per år. Snacka om att göra mer skada än nytta. Det borde helt klart vara kriminellt det hon har gjort. Kartellbildning inom journalistkåren för att förhindra demokratin.
Citera
2015-02-12, 23:58
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Samtidigt, samma kväll i en DN-ledare/kolumn:

http://www.dn.se/ledare/kolumner/jas...ionspolitiken/

Kan tycka att dessa tankar borde tänkts och besvarats av herr Selimovic medan han var verksam i (fp). Lättare att sitta vid sidlinjen och vara slug visserligen.
Se där ja! Ännu en som vaknat med baksmälla och med kristaller av gammalt ladd i luftvägarna! Festen är över! SD visar på 19% och är sannolikt näst största parti om ett par opinionsmätningar. Folkpartiet, Kristdemokraterna och Centern har tappat bollen, Moderaterna kommer aldrig att få i väg en tåfjutt efter Decemberdebaclet och på andra sidan har vi en konstellation av verkliga vettvillingar ledda av en gammal svetsare som knappt har ett hemspråk!

Omvändelse under galgen, precis som i fallet Marteus jag diskuterade i ett inlägg här ovan... En lite hemlig loge sitter och filurar ut hur Sverige ska få plats med ett Malmö till av nytillkomna landsmän i detta nu. Modulhus, säger man. Favelas, hör jag! För redan idag har vi sett början på kräftan som kommer att äta oss inifrån. Små minifavelor i parker och grönområden och till och med på Sergels Torg mitt i Stokholm. Favelas, ungdomar... Smaka på det! Jag är glad att mina mor och farföräldrar är döda. Gamla fina sossar allihop. Både de, deras syskon och föräldrar... fackligt arbete, förtroendevalda, aktiva med att bygga ett samhälle från grunden. Föreningsfolk, kooperativ, styrelsearbete, idealister. Aktiva inom politiska klubbar och organisationer. Bildningsförbund, kurser, förkovran. Vilken tur de slipper se denna skit!

Lycka till 2018, Folkpartiet! Finns inte ett "språkkrav" som kommer att rädda er! Ni har ett tynande stöd i era traditionella väljargrupper och jag ser inte på kartan var ni ska attrahera nya väljare från. Kanske om ni anammar en shariaprofil och går all in på IS-konceptet, men annars är det kört för er del!
Citera
2015-02-13, 00:03
Citat:

Andra, som Aftonbladets ledarredaktion, kan jag aldrig på några villkor ursäkta. Det kommer heller aldrig att bli aktuellt eftersom de kommer att strida för vidrigheten till sista man.
Jag sitter på samma åsikt i den frågan. Marteus har mig veterligen hållit en låg profil den senaste tiden så jag föreställer mig att hon är ärlig i det här utspelet. Svinen på Aftonbladet fortsätter dock i samma anda (även fast de borde ha haft tid till eftertanke) att jag aldrig kommer att förlåta dem. Aldrig. Om jag så måste vänta tills jag är 75 år hoppas jag stöta på en Virtanen ute i vimlet och få äran att påminna honom om hans förräderi.
Citera
2015-02-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Jag blir väldigt nyfiken på vad det var som fick Ann-Charlotte Marteus att se ljuset.
----

Kanske bidragande?

http://scontent-a.cdninstagram.com/h...68238938_n.jpg

Kan handla om ett hundratal romer med stora plastsäckar som dagligen köar utanför frikyrkan vid 18-tiden, för att tillbringa natten i Filadelfiaförsamlingens byggnad. De boende i området är måttligt roade av projektet. Marteus bor ett par hundra meter från akutboendet.

Kyrkan passeras exempelvis av Marteus om hon ska ta sig till närmaste systembolag, kyrkans akutboende ligger ungefär mittemellan hennes bostad och systemet.
Citera
2015-02-13, 00:07
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Må så vara, men det är mycket hedervärt av Marteus att krypa till korset.

Bränn en bil, få ett jobb - Ljug för läsekretsen, få ett förlåtande?

Ett erkännande om medvetna lögner i en bransch vars hela syfte är att försöka ta reda på sanningen om samhällets tillstånd, och vi ska vifta undan det och därefter ge en klapp på axeln med "vad modigt att du vågade gå emot åsiktskorridoren du själv skapade"? Skulle inte tro det.

Nej, det finns inget försvar för journalisters beteende det senaste decenniet. Gammelmedia måste gå under, oavsett hur de än bönar och ber om att få vara kvar även efter det att verkligheten har hunnit ikapp dem. Deras förtroendekapital ligger på noll och ska aldrig ges en andra chans. Framtidens nyheter ligger inte hos våra traditionella mediehus, den tekniska utveckling vi har gör tidningsbranschen förlegad som man följer i (FB) Gammelmedias annalkande död med champagnen på kylning. Något nytt, som ännu inte framkristalliserats kommer ta över tidningarnas nyhetsförmedling, och det ska vi vara mycket glada över. Marteus har bara ett val om hon menar allvar i ursäkten inför det svenska folket: säg upp din tjänst och byt bransch.
Senast redigerad av Uran233 2015-02-13 kl. 00:35.
Citera
2015-02-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uran233
Marteus har bara ett val om hon menar allvar i ursäkten inför det svenska folket: säg upp din tjänst och byt bransch.

Korrekt. Det finns så många andra områden där dessa människor inte ens är i närheten av något uppvaknande. Hon tror antagligen fortfarande att ett HBTQ-försvar är en bra ide och att inkompetenta rasifierade ska kvoteras in och ersätta äckliga vita heterosexuella faktabaserade män för att få det härliga mångkulturella samhället att blomstra. Det finns inget hopp för dessa människor. Ursäktas ska de verkligen inte.
Citera
2015-02-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Men det är ingen överdrift att hennes agerande ödelagt en hel nation och kostat hundratals miljarder, det hon ställt till med kommer inte kunna ställas till rätta. Samtidigt sitter dessa kräk och tror de är demokratins beskyddare när det granskar en krognota på några tusenlappar en gång per år. Snacka om att göra mer skada än nytta. Det borde helt klart vara kriminellt det hon har gjort. Kartellbildning inom journalistkåren för att förhindra demokratin.
Men vad ska hon göra då? Hon kan fortsätta in i kaklet med vansinnet eller idka självrannsakan och göra avbön. Det finns inget tredje alternativ där hon uppfinner en tidsmaskin och åker tillbaka och bitchslappar sitt yngre jag till sans.

Hon har trott stenhårt på sin grej. Mänsklig tro på en grej är ett livsfarligt vapen. Den senaste omgången av forskare som studerat nazismen har krossat myten om den banala ondskan som hålls vid liv genom att alla gör vad de blir tillsagda. Drivkraften var tro. Precis som ISIS drivkraft är tro. Eller Al Qaeda. Eller scientologer. Eller revolutionära fronten. Eller svenska PK-maffian. Eller våra genusvetarpuckon. Alla är de uppslukade av fanatisk tro på en sak och hatar passionerat allt som går emot tron. De är totalt självblinda när de är mitt uppe i det. Som Marteus skrev: "Fast jag uppfattade det inte som en korridor. Åsiktskorridoren har samma magiska egenskaper som Doctor Whos Tardis: När man är inne i dess värme verkar den oändligt stor; lika stor som Sanningen. Det är först när man med akut samvetsångest tar ett steg ut som man upptäcker hur smal den är. Och krympande."

Man vet naturligtvis vad man gör, men man är helt blind för möjligheten att det man gör kanske är dåligt. Man sitter inte i åsiktskorridoren i full vetskap om att man är den onda kraften. Man kan endast upptäcka det om man på något jävla vänster råkar få en förnimmelse av sig själv utifrån.

Det är intressant att hela Expressens ledarredaktion tycks ha avprogrammerat sig själva från hjärntvätten och börjat tänka själva. Det trodde jag ärligt talat inte skulle hända. Jag trodde att Expressen skulle agera mer som makarna Goebbels och hellre utplåna hela familjen med cyanid än ge upp den fanatiska tron. Att de skulle stå på samma sida som Aftonbladets ledarredaktion i mediakriget. Nu är det bara Aftonbladet kvar som helt saknar nyanser.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-02-13 kl. 00:29.
Citera
2015-02-13, 00:40
Medlem
Citat:
...

Hon får väl göra vad hon vill, skadan är redan skedd. Hennes avbön gör ingen skillnad, hon kunde lika gärna fortsätta med sina skitkrönikor. Det absolut värsta som kan hända är att dessa inkompetenta nollor ber om ursäkt och sedan ska få uppdraget att rätta till vad de ställt till med.

Mejla henne och fråga vad hon tycker om att islamistiska grupperingar i Sverige får mångmiljonbelopp i bidrag, garanterat tycker hon fortfarande att du är rasist som ens frågar frågan. Fråga henne om det i fortsättningen ska vara viktigt att ha en härlig mix av rasifierade och muslimer istället för folk med den främsta kompetensen. Hennes insikter sträcker sig inte längre än att det börjat bli lite för många romer kring hennes bostad.
Citera
2015-02-13, 00:51
Medlem
harrowdownhills avatar
Journalister som har brustit å det grövsta i epistemiskt ansvar tycks påbörja krypandet till korset.

Det är inte utan att man känner som Samuel Frölers karaktär i Bergmans "Den goda viljan" efter att hans farfar efter ett liv av försummelse ber om försnoning å sin döende frus vägnar, då han utbrister full av förakt

Det är genant att betrakta en människa jag alltid respekterat för sin omänsklighet plötsligt falla ur och bli sentimental. [...] Gå till den kvinnan som kallas min farmor och hälsa henne att hon har förtjänat sitt liv och sin död, min förlåtelse får hon aldrig. Hälsa henne att jag föraktar henne för min mors skull, och min skull, just så som jag avskyr dig och din sorts människor.
Citera
2015-02-13, 01:02
Medlem
Månsans avatar
Inget nytt under solen.
När Marteus och folkparti-juggen överraskande visar förnimbara tecken på tillfrisknande stormar en Malmö-sosse in och går fem jättekliv tillbaka i en fantastiskt verklighetsfrånvänd debattartikel i DN.

http://www.dn.se/debatt/tvinga-fler-...ot-flyktingar/

Kortversionen: Tvinga kommuner att ta emot flyktingar, massinvandring är en nationell angelägenhet, alla partier måste samarbeta, dock inte SD (hon glömmer att vissa partier är på väg att försvinna). Vidare Sverige bör förbli en humanitär stormakt (inser inte folk att begreppet är förbrukat och bär ett löjets skimmer över sig), mera pengar till invandring, ännu mer pengar till invandring, enorma summor till invandringen så kommer allt fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in