Citat:
Ursprungligen postat av
LeifD2
Det blir knappst någon sanningskommision. Ingen med Makt är intrsserad av en sådan.
Nej, det är osannolikt. Jag hoppas mest.
Citat:
Vad som däremot kommer är ett paradigmskifte. Flera borgliga partier åker ur riksdagen.
Ja, det skall vi hoppas. Jag tycker ju själv synd om KD, och helst skulle jag se att FP och C åker ut. Men, det går i saklig mening bra med vem som av dem.
Citat:
Precis. Och hedern får man aldrig tillbaka. Aldrig. Detta är grundbulten för paradigmskitet som kommer i samband med valet 2018. Alianspartierna kommer att reduceras kraftitgt. SD kommer att ta mycket röster. SD kommer också att få en del röster från S, folk som tröttnar på att S främst jobbar för andra intressen än svenska folket.
Nej, hedern kan inte återskapas. Jag tror också att Alliansen har satt yxan i båten genom mellandagskuppen.
Citat:
Det kommer att komma in minst ett ny mer högerorienterat parti i riksdagen 2018. Kanske även SvP kommer in.
Kanske. SvP tror jag inte på, men ett nybildat borgerligt parti med mer traditionell inriktning, skulle nog kunna lyckas, rätt lett och rätt skött.
Citat:
Fram till 2018 kommer också att asylhanteringan ha kolapsat av logistiska problem. Exakt vad som blir resultat av det är svårt att bedömma.
Migränverket har tidigare meddelat att om man inte får tillräckliga resurser, så måste man släppa invandringen helt fri...