2015-01-23, 08:28
Medlem
SvenskOppositions avatar
Pissmedias, vänsterns - och även judarnas - relativa ointresse för den muslimska anti-semitism som Uppdrag granskning rapporterat om i veckan tycker jag är intressant. Mycket intressant.

Visserligen tycker många judar att det är obehagligt med glåpord och äggkastning och visst kräver man ökat samhälleligt skydd. Men jag får ändå känslan av att man trots allt anser att det är just bara glåpord och äggkastning.

Pissmedia och vänstern är i princip tysta. Jämför gärna med uppståndelsen efter eldsvådan i Eskilstuna-moskén. Det finns kritik från en del judar om att just pissmedia och vänstern inte tar muslimers glåpord och äggkastning mot judar på allvar, och att detta skulle bero på anti-semitism. Att det skulle finnas anti-semitism inom pissmedia tror jag dock inte på.

För både pissmedia, vänster och judar så är det ett anti-vitt och anti-svenskt hat som förenar. Även om muslimers äggkastning är irriterande för enstaka judiska individer så vet judarna att araber är araber. Och att dessa kan tas om han med vapenmakt då den dagen är kommen. Den organiserade judenhetens fiende är trots allt den vita människan, och för att slutgiltigt besegra den vita världen så måste våra samhällen söndras med hjälp av bruna kaoz-människor.

För pissmedia och vänster är UG:s reportage något man vill placera i glömska så fort det bara går. Dels så tycker man att glåpord och äggkastning såklart är trams, men att reportagets narrativ också riskerar att sprida misstro mot det mångkulturella (läs: anti-vita och anti-svenska) projektet.

Denna veckas Uppdrag granskning blev på så sätt en riktig liten delikatess i en metapolitisk betraktelse över det politiskt korrekta Sverige.

Och i väntan på riktig högerextremism att sätta tänderna i så fortsätter Expos och statstelevisionens fiktionsserie Blå ögon.
Citera
2015-01-23, 11:15
Medlem
baggebo1s avatar
Den professionelle "överlevaren" Emerich Roth firar 70-årsjubiléet av Auschwitz befrielse med att kalla SD för gaskammarnazister:
Citat:
När jag ser en propagandabild för Sverigedemokraterna, där Jimmie Åkesson står uppställd mitt emellan två mörkhyade människor, vänder det sig i magen. Budskapet i bilden klingar lika falskt som skylten i Auschwitz: ”Arbeit macht frei.”

Nyligen valde 13 procent av den svenska väljarkåren att lägga sin röst på Sverigedemokraterna, ett parti:

som på 1990-talet var lika öppet nazistiskt som Svenskarnas parti är i dag

vars företrädare på 1990-talet uppträdde uniformerade under hakkorsfanor

vars företrädare inte tvekat att beväpna sig med järnrör

vars företrädare strax före valet har avslöjats med djupt rasistiska åsikter och uttalanden

vars företrädare en tid före valet fotograferats med en hakkorsbindel på armen

vars partiledare likt en papegoja säger att roten till allt ont är invandrarna.

Det otänkbara har blivit tänkbart för 13 procent av väljarkåren.

Hitler och nazisterna blev också valda i demokratiska val, men inte så länge de sprang omkring som en galen mobb och slogs med kommunister på Tysklands gator och torg. Det var när de förstod att klä sig i uniform och underkasta sig militärisk disciplin som de vann förtroende och röster.
Lite judisk psykologi på det:
Citat:
Sverigedemokraterna består av en hård kärna av företrädesvis unga män, negligerade av sina pappor. (Om detta kan jag berätta mycket för den som vill höra på, men det ska jag inte göra nu.) Länge har dessa låtit ungefär som Svenskarnas parti, men har nu blivit listigare. När dessa unga män har fått komma ut som de har gjort, har de väckt liv i främlings- och invandrarfientliga människor och kanske i naiva och historielösa själar.
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...ds-propaganda/

Hela artikeln är full av grova lögner. Farliga lögner som får SD:are misshandlade, sparkade från jobb, stigmatiserade. Hur reagerar SD? Så här:
Citat:
fruktansvärt det han genomgått. Jag kan inte klandra att en person som genomgått de fasor han gjort. söker "ändra historia" & finna mening genom att projicera ondskan mot andra. Sorgligt att media utnyttjar
https://twitter.com/hanna_wigh/with_replies (Paula Bieler "favoritar")
Citera
2015-01-23, 11:30
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den professionelle "överlevaren" Emerich Roth firar 70-årsjubiléet av Auschwitz befrielse med att kalla SD för gaskammarnazister:

Lite judisk psykologi på det:

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...ds-propaganda/

Hela artikeln är full av grova lögner. Farliga lögner som får SD:are misshandlade, sparkade från jobb, stigmatiserade. Hur reagerar SD? Så här:
https://twitter.com/hanna_wigh/with_replies (Paula Bieler "favoritar")

Sjukaste jag läst på länge. En person som varit med om dessa hemskheter borde veta bättre att inte generalisera på detta sätt. Tur att artikeln är nästintill omöjlig att hitta på DN´s hemsida.
Man märker att denna gubbe på 90 bast endast hämtat sin info från MSM.
Citera
2015-01-23, 11:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Han är en professionell lögnare med syfte att folkmörda. Jag har jävligt svårt för folkmordsapologeter och folkmordsrelativister ("de vet inte vad de gör"), bara så du vet. Han vet vad han gör och han tjänar pengar på det.
Senast redigerad av baggebo1 2015-01-23 kl. 11:59.
Citera
2015-01-23, 12:47
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Sjukaste jag läst på länge. En person som varit med om dessa hemskheter borde veta bättre att inte generalisera på detta sätt. Tur att artikeln är nästintill omöjlig att hitta på DN´s hemsida.

Klart han inte vet bättre. Han äter, sover, skiter, pissar som vi andra. Kort och gott är han människa. Och är det en visdom och erfarenhet man kan lära sig, är det att som gamla kan vi inte förväntas att förstå samtidens politiska åsiktssammanhang hos de yngre generationerna, även om vi i god tid före ålderns höst gör anspråk på att behålla den visdomen och de erfarenheterna. En icke obetydlig andel av oss som skriver här, kommer sitta som gamla människor och häva ur oss åsikter som bygger på en grav missuppfattning av hur omvärlden har kommit att bli.

Att långt upp i åldern få behålla förmågan att förstå sin samtid, är en stor ynnest få förunnat.

Det intressanta här är slaskmedias åsiktsprofit på en gammal man.
Citera
2015-01-23, 16:57
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Extra, extra! Hörde just en folkpartist på kvartifemekot säga att kanske är det dags för Fp att börja diskutera vilka volymer Sverige kan ha och ändå bedriva en human invandringspolitik! Detta i sammanhanget dåliga opinionssiffror för Fp och huruvida Björklund borde bytas ut.

Jag vet att det är en oneliner ovan...men den är förbannat bra! Försöker hitta länk till läsbart om saken.

Tillägg: Oytos budgivning fortskrider.
Senast redigerad av sjalvebastedrang 2015-01-23 kl. 17:05.
Citera
2015-01-23, 17:57
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
För pissmedia och vänster är UG:s reportage något man vill placera i glömska så fort det bara går. Dels så tycker man att glåpord och äggkastning såklart är trams, men att reportagets narrativ också riskerar att sprida misstro mot det mångkulturella (läs: anti-vita och anti-svenska) projektet.

Denna veckas Uppdrag granskning blev på så sätt en riktig liten delikatess i en metapolitisk betraktelse över det politiskt korrekta Sverige.

Det är nog många som noterat den stora tystnaden efter veckans UG. Att detta inte är en tillfällighet kommer att framstå som än mer flagrant efter nästa veckas program som handlar om islamofobi. Det är ingen djärv gissning att vi då kommer att få se en omfattande uppföljning från alla mainstreammedia, Mona Sahlin dyka upp med ledsna hundögon och föreslå åtgärdsprogram samt ytterligare stigmatisering av SD och dess väljare, vilket är lika förutsägbart som att efter måndag kommer tisdag.
Citera
2015-01-23, 18:30
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Extra, extra! Hörde just en folkpartist på kvartifemekot säga att kanske är det dags för Fp att börja diskutera vilka volymer Sverige kan ha och ändå bedriva en human invandringspolitik! Detta i sammanhanget dåliga opinionssiffror för Fp och huruvida Björklund borde bytas ut.

Jag vet att det är en oneliner ovan...men den är förbannat bra! Försöker hitta länk till läsbart om saken.

Tillägg: Oytos budgivning fortskrider.

Citat:
Partiet måste leverera nya konkreta förslag inte minst på integration och migrations-området. Det säger bland annat partistyrelseledamoten Staffan Werme, som tycker att det är viktigt att Jan Björklund nu stannar kvar på posten som partiledare.

– Jag skulle vilja att Folkpartiet som första parti skulle våga diskutera vilka volymer vi som land klarar av för att ha en human invandringspolitik.

Länk

Nu kan jag kan aldrig tänka mig att FP rent konkret kommer att verka för minskade volymer. Men även i detta fall är den metapolitiska aspekten den viktigaste. Nämligen att legitimera volymfrågan som en politiska fråga bland andra.
Citera
2015-01-23, 18:46
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Pissmedias, vänsterns - och även judarnas - relativa ointresse för den muslimska anti-semitism som Uppdrag granskning rapporterat om i veckan tycker jag är intressant. Mycket intressant.

Visserligen tycker många judar att det är obehagligt med glåpord och äggkastning och visst kräver man ökat samhälleligt skydd. Men jag får ändå känslan av att man trots allt anser att det är just bara glåpord och äggkastning.

Pissmedia och vänstern är i princip tysta. Jämför gärna med uppståndelsen efter eldsvådan i Eskilstuna-moskén. Det finns kritik från en del judar om att just pissmedia och vänstern inte tar muslimers glåpord och äggkastning mot judar på allvar, och att detta skulle bero på anti-semitism. Att det skulle finnas anti-semitism inom pissmedia tror jag dock inte på.

För både pissmedia, vänster och judar så är det ett anti-vitt och anti-svenskt hat som förenar. Även om muslimers äggkastning är irriterande för enstaka judiska individer så vet judarna att araber är araber. Och att dessa kan tas om han med vapenmakt då den dagen är kommen. Den organiserade judenhetens fiende är trots allt den vita människan, och för att slutgiltigt besegra den vita världen så måste våra samhällen söndras med hjälp av bruna kaoz-människor.

Och i väntan på riktig högerextremism att sätta tänderna i så fortsätter Expos och statstelevisionens fiktionsserie Blå ögon.

Va? Har du bott under en sten eller är det selektivt minne du har? Missade du mediacirkusen kring Israel-matchen, Ilmar Reepalu som får besök från USA/Jude-lobbygrupper för att få rätt på antisemitismen i Malmö. Hur stor kontrovers det blev när någon smällde en smällare utanför judiska församlingen? Han den där juden som jag inte kan komma på namnet som figurerade i media och snackade om den oerhörda antisemitismen.

Det är ju knappast ett ointresse här inte.

Det som är verkligen märkligt, är när tusan blev situationen i Malmö en fråga för judarna? Seriöst, det är så jäkla stort fokus på den här lilla minoritetens välmående medan svenskarna å andra sidan åker än mer illa ut. Bara för att ta egna upplevelser så har jag aldrig sett en jude i Malmö, och framförallt inte någon som har åkt illa ut. Däremot har jag själv åkt illa ut pga mitt ursprung. Likväl har jag sett andra blivit påhoppade av invandrare pga att de är svenskar.

Men var är rapporteringen om det? Varför bryr sig inte media om det? Nej, istället kallas man för alltifrån främlingsfientlig till islamofob och nazist. Men ändå, media skiter fullständigt i detta. Men ändå ska det tas upp judarnas situation, likadant med vad som skedde i Paris nyligen. Sedan när handlade det om judar? Var det inte andra människor inblandade bland offren också? Varför reagerar ingen på det?
Citera
2015-01-23, 18:48
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Det är nog många som noterat den stora tystnaden efter veckans UG. Att detta inte är en tillfällighet kommer att framstå som än mer flagrant efter nästa veckas program som handlar om islamofobi. Det är ingen djärv gissning att vi då kommer att få se en omfattande uppföljning från alla mainstreammedia, Mona Sahlin dyka upp med ledsna hundögon och föreslå åtgärdsprogram samt ytterligare stigmatisering av SD och dess väljare, vilket är lika förutsägbart som att efter måndag kommer tisdag.

Efter Uppdrag Gransknings andra del, kommer det inte att vara tyst. Det är min gissning. Då kommer hatet mot svenskarna att skrikas ut över hela Sverige.

När Uppdrag Granskning behandlat islamofobin klart, kommer alla svenskar att få sina fiskar varma. I princip all svensk media hatar Uppdrag Granskning, men nu har Uppdrag Granskning sagt att man ska granska islamofobin i Sverige, Inom svensk media vässar man sina pennor, laddar upp med invektiv-ammo, peppar sig för en svnskhatar-attack utan dess like, ett slags svensk massmedias D-DAY. Sveriges Atlantvall kommer att stormas. Svenskarnas inneboende rasism kommer att förintas. Svensken kommer att förintas. Efter att Uppdrag Granskning avslöjat, i Svenska Statens Televisions regi, sanningen bakom svenskens islamofobi. Uppdrag Granskning kommer att avslöja att först så lurar alla svenskar en massa godtrogna islamister att komma till Sverige. Sen lurar de rasistiska svenskarna islamisterna att man tycker om dem och att de har nåt att erbjuda Sverige. Svenskarna försörjer på ett bakslugt sätt islamisterna. Svenskarna erbjuder och betalar illvilligt för islamisternas sjukvård i Sverige, och än mer illvilligt för islamisternas barns skolgång i Sverige. Ja sannerligen, värre ondska har världen aldrig skådat, än den islamofobi som vi svenskar gett prov på. Utan att islamisterna ens behövt lyfta ett finger, har deras barn fått gratis skolgång, de själva har försörjts utan att behöva arbeta, deras gamla föräldrar har fått mer i pension än fattiga gamla svenskar., Ja vad mer kan man säga, än att det är ett svek från svenskens sida, att så föraktfullt ha behandlat islamisten.

Och nästa veckas Uppdrag Granskning kommer bara att avslöja en enda sak. Och det är att svenskar är onda och islamister är goda. Det är synd om araber och alla andra från Mellanöstern. Och det är svenskens plikt, svenskens skyldighet, att inte bara acceptera att Sverige tas över av de kloka och goda människorna från Mellanöstern. Det är också svenskens skyldighet att försörja alla dessa goda flyktingar från Mellanöstern.

Det Uppdrag Granskning kommer att komma fram till, det är att vi svenskar måste hålla truten, det är vår plikt att hålla truten, det är vår skyldighet att tycka om att Sverige förvandlas från ett välordnat och tryggt land, till kaos och förakt för allt svenskt. Det är inte bara Uppdrag Gransknings budskap, det är både Svenska Statens Visionärers uppfattning, det är även Sveriges regerings uppfattning. På båda ställena hatar man oss svenskar. Läs vilken tidning som helst, lyssna på vilket radioprogram som helst, se vilket svenskt teveprogram som helst. Föraktet och hatet mot oss svenskar, det är den röda tråden. Allt svenskt är dåligt. Allt utländskt är gott.

Tror inte att jag har fel, när jag påstår att det mångkulturella Sverige, det kommer att gå åt helvete. Svensk massmedia kommer så klart att beskriva allt i ett rosa skimmer. Annat kan de inte. Och det är det mediekriget handlar om. Svensk massmedia beskriver allt ihärdigare och ihärdigare, allt mer desperat och desperat, det Nya Sverige som ett paradis. Fastän man ser att allt runtomkring faller allt mer och mer isär, så beskriver svensk massmedia det som att allt blir bättre och bättre. Uppdrag Granskning kommer att göra detsamma i sitt reportage om islamofobin i Sverige. Svenskens aversion mot islamister kommer att beskrivas som irrationell och ologisk. En eller två muslimer kommer att få utrymme att säga att de älskar Sverige och vill att alla i världen ska hålla handen och inte bråka. Samtidigt kommer du och jag vanlig svensk, att skuldbeläggas, förnekas att vi finns på riktigt, ses som ett problem i det Nyas Sverige, för att till slut och till sist, av Uppdrag Granskning förnekas en egen svensk identitet, samtidigt som Uppdrag Granskning uppmanar till bejakandet av islamisternas bevarandevärda identitet.

Så är det, för det vet jag. För sådant är det svenska mediekriget.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-01-23 kl. 18:55.
Citera
2015-01-23, 19:27
Medlem
Citat:

Sverige och svenskarnas förnedring och bortskaffande är överordnat allting annat och förenar över alla politiska, religösa och minoritetsgränser verkar det som. Känns lite som ett syrienkrig i media där alla fraktioner samarbetar eller ingår tillfälliga vapenvilor när det syftar till att försvaga Assad, men hugger varandra i strupen vid andra tillfällen för att manövrerar sig till en fördelaktigare position.
Citera
2015-01-23, 19:35
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasle...karlsson
Sverige och svenskarnas förnedring och bortskaffande är överordnat allting annat och förenar över alla politiska, religösa och minoritetsgränser verkar det som. Känns lite som ett syrienkrig i media där alla fraktioner samarbetar eller ingår tillfälliga vapenvilor när det syftar till att försvaga Assad, men hugger varandra i strupen vid andra tillfällen för att manövrerar sig till en fördelaktigare position.

En ohelig koalition. Svenskheten måste upphöra före 2030!
"Min fiendes fiende är min vän.!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in