2015-01-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Danmark visar var skåpet ska stå.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/4224997.svd

Det är väl val i Danmark i år om jag inte misstar mig. Det skulle inte förvåna mig det minsta om Dansk Folkeparti återigen blir ett stödparti åt Venstre efter valet, och därmed stramar åt invandringspolitiken ytterligare. Hur kommer reaktionen i svensk media bli när Danmark genomför det som sägs vara omöjligt att genomföra i Sverige?

Osäker på om du försöker göra en poäng jag inte förstår. Danmark (och många andra länder) har gång på gång genomfört saker som är "omöjliga" att genomföra enligt svenska politiker och tjänstemän. Varje gång har reaktionen i svensk media blivit en öronbedövande tystnad. Min gissning är att det blir så nästa gång också. Och nästa, och nästa, och nästa.......
Citera
2015-01-02, 16:32
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det här är en slutsats jag delar. Min erfarenhet är att det oftast har varit människor på vänstersidan som så att säga....blablablaplagiatplagiatplagiat.....

Kom ihåg var ni läste det först

I någon tråd som handlar om att alliansen splittras.

Är dock enig. Hurvida det lyckas beror på om de mer bildade kan förklara för de mindre bildade att det endast är ett retoriskt knepp som ska avleda uppmärkamhet från DÖ som realpolitiskt står vis makt. Tyvär vinner den som vinner pöbeln, och pöbeln älskar att bli knullad analt.
Citera
2015-01-02, 16:42
Medlem
Rasseltasss avatar
Roland Poirier Martinsson kritiserar DÖ utifrån perspektivet att överenskommelsen upphäver tanken med parlamentarismen:

Citat:
Ett representativt parlament i ett demokratiskt samhälle består i att människor väljer ledare att föra sin talan. Det går inte att telefonrösta om viktiga saker eftersom de kräver att man sätter sig in i fakta och konsekvenser på ett sätt som alla medborgare inte klarar av. Kanske saknar de tid, kanske saknar de förmåga. Därför utses personer vars värderingar är tydliga, personer att lita på.

(...)

De överenskommelser som regeringen och oppositionen nu enats kring är oroväckande. I princip innebär de ett steg mot att i praktiken avskaffa parlamentet och i grunden förändra – några kanske säger försvaga – demokratin. Om filosofin dras till sin spets kan vi avskaffa valkretsarna och tanken att det finns grupper i landet, geografiskt bestämda eller på annat sätt, som representeras med en röst i riksdagen.
http://www.varldenidag.se/kommentar/...-i-forandring/

Man kan undra om politikerna verkligen kommer att lyckas ro DÖ i hamn när det finns sådana starka principiella invändningar mot överenskommelsen.
Citera
2015-01-02, 16:52
Medlem
SigmenFloyds avatar
Detta är väl mer humoristiskt än något annat, men jag tänkte att tråden kunde behöva lite komedi.
Jag höll på att kollapsa av skratt när jag läste detta stränga ultimatum från en av buss-flyktingarna:

Citat:
- Efter att bussen lämnat oss fick vi besked om att vi inte längre skulle få något intyg om att vi ska få flytta till lägenheter inom tre månader. Vi är jättebesvikna. De har lurat oss, säger Moaweyh Ramily.

Han berättar att flyktingarna nu kommer att vänta i matsalen tills Migrationsverket ger dem intygen de utlovats.

- Annars måste vi åka vidare till ett annat land, Norge eller Finland eller vad som helst. Vi kan inte stanna här.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/asy...lamnat-bussen/

Edit: Man undrar ju om buss-gänget är medvetna om att dom är en snackis i hela landet?
Senast redigerad av SigmenFloyd 2015-01-02 kl. 16:56.
Citera
2015-01-02, 16:58
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jovisst är det så. 55 no-go zones är avgjort någonstans i gråskalan på vägen till regelrätt inbördeskrig. Och eftersom svenskarnas undfallenhet mot denna regelrätta ockupation är så stor, så kommer det dock att dröja länge innan någon från etablissemangshåll kommer att våga kalla det för inbördeskrig.

Svensk Intifada - fast tvärt om?

Bosättarna protesterar mot, eh, ja - vad det nu är de protesterar mot.

Subarktiskt klimat & avsaknad av möjlighet till försörjning dymedelst getfösning?

Som tidigare - svenskar i gemen är ganska ointresserade av att få leka röda-vita-rosen.

Däremot är svenskar i gemen måttligt intresserade av att ha en intifada i knät.

Så åter igen:
SD-anpassning av migrationen, avsägande av allt samröre med MP, batonghöger, utvisning av brottslingar, fri vargjakt och ett (eller ett par) jobbskatteavdrag så är man hemma...

Pragmatiskt samförstånd av (icke-)traditionell svensk modell
Citera
2015-01-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
I någon tråd som handlar om att alliansen splittras.

Är dock enig. Hurvida det lyckas beror på om de mer bildade kan förklara för de mindre bildade att det endast är ett retoriskt knepp som ska avleda uppmärkamhet från DÖ som realpolitiskt står vis makt. Tyvär vinner den som vinner pöbeln, och pöbeln älskar att bli knullad analt.
Som jag skrivit i annan tråd så kan SD sabba alliansens teaterspel genom att lägga misstroendeförklaringar mot regeringen eller enskilda statsråd. Eftersom alliansen inte kommer att medverka till att regeringen faller så är det bara för Löfven att göra omröstningen till en kabinettsfråga: "om riksdagen fäller Mehmet Kaplan i en misstroendeomröstning så avgår regeringen". Alliansen kan då inte annat än lyda.

Varje gång sådant händer och vid varje budgetomröstning så kommer alliansen att tappa röster och SD öka.
Citera
2015-01-02, 17:02
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Edit: Man undrar ju om buss-gänget är medvetna om att dom är en snackis i hela landet?

Undrar dessutom hur rapporterande journalister tänker. Vill de stärka den invandringskritiska opinionen? Eller tror de i sin pk-marinering att mediekonsumenterna ska tycka synd om "flyktingarna"? Vad händer inne i svarta lådan?
Citera
2015-01-02, 17:05
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Undrar dessutom hur rapporterande journalister tänker. Vill de stärka den invandringskritiska opinionen? Eller tror de i sin pk-marinering att mediekonsumenterna ska tycka synd om "flyktingarna"? Vad händer inne i svarta lådan?

Subversiv aktivitet från drängskribenterna på golvet kanske?
Citera
2015-01-02, 17:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Subversiv aktivitet från drängskribenterna på golvet kanske?
Jag tror det framkommit att den ene killen på lokalredaktionen hos SVT varit lite "busig" även tidigare.
Citera
2015-01-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Varför klipper du bort svaret för att sen ställa frågan "varför det"? Svaret är makten framför allt. De kommer att tvingas göra det som krävs även om de inte gillar det. De är inte så ideologiskt förblindade att de kommer att fortsätta stå för Reinfeldts vansinneslinje tills sista väljaren har gått. Detta att M är en rakt igenom fanatiskt brinnande ideologisk maskin som likt Terminator inte kommer att stanna förrän de ramlar ner i en degel med smält järn är en fantasi du håller fast vid. De har en smärtgräns som alla andra.

Fast ditt tvärsäkra svar förutsätter ju att du känner till deras mål. Om målet verkligen är "makten framför allt" får du medge att de valt en ganska underlig strategi? Målet kanske är att tillsammans med Bilderbergarna få utse en enväldig guvernör över alla konsumenter i territoriet som tidigare kallades Sverige? Målet kanske är fullständig ödeläggelse av nationen för att de är rubbade satanister? Målet kanske är att så splittring för att ödelägga den nationella sammanhållningen så att de ska kunna genomföra en europeisk federal superstat?

Eller så försöker de bara vinna tid för att själva komma på vad målet är? Jag säger inte att du har fel, men tills krutröken skingrats är din åsikt bara en åsikt bland alla andra.
Citera
2015-01-02, 17:16
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Detta är väl mer humoristiskt än något annat, men jag tänkte att tråden kunde behöva lite komedi.
Jag höll på att kollapsa av skratt när jag läste detta stränga ultimatum från en av buss-flyktingarna:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/asy...lamnat-bussen/

Givet att de har rönt (signifikant) uppmärksamhet på reddit, deras påvisade innehav av smartphones och deras (semilegala) misappropriering av en dator från busschaffisen (mångkulturell misappropriering?) och att det garanterat snart dyker upp (gudarna vete hur förvrängt) på Al-Jazeera är nog svaret på frågan: 'kanske inte än, men garanterat inom en väldigt snar framtid...'

Crime: Being galactically stupid, streaking against arctic climate/ice & primal fear of bears.
Sentence: Eternity.

--
Lustigt hur en sådan här egentlig icke-händelse (jag menar vi har ju varje vecka 'asylanter' som hungerstrejkar pga något tämligen vansinnigt krav) kan bli det som till slut blåser locket av migrationsvansinnet.

Att det till slut blev så vansinnigt att det gick viral.

Frågan är - med bäring på tråden - hur kommer det sig att detta slank igenom PK-filtret såpass oförvrängt?

Att det är så absurt?
Jultidsvikarier från 'sociala medier avdelningen' på nyhetsredaktionen?
Att journalister till slut insåg absurditeten och drog sitt strå till stacken?
Politiskt medvetet beslut?

Teorier, någon?
Citera
2015-01-02, 17:25
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Lustigt hur en sådan här egentlig icke-händelse (jag menar vi har ju varje vecka 'asylanter' som hungerstrejkar pga något tämligen vansinnigt krav) kan bli det som till slut blåser locket av migrationsvansinnet.

Att det till slut blev så vansinnigt att det gick viral.

Hahahaha. Jag dör.

Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Frågan är - med bäring på tråden - hur kommer det sig att detta slank igenom PK-filtret såpass oförvrängt?

Att det är så absurt?
Jultidsvikarier från 'sociala medier avdelningen' på nyhetsredaktionen?
Att journalister till slut insåg absurditeten och drog sitt strå till stacken?
Politiskt medvetet beslut?

Teorier, någon?

Det var helt enkelt för smaskig click-bait för redaktionerna att inte bevaka. I valet mellan partilinjens järnmur och sensationens bekräftelse föll man för frestelsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in