Citat:
Ursprungligen postat av
mr.arne
Vad röstade dessa bildade på genom åren?
En bra fråga, som jag tycker kräver ett litet svar, ursäkta om det går lite offtopic.
Jag tror att dom flesta är för insnöade i systemet för att realisera kopplingar till ideer med att pröva något nytt, med det faktum att sveriges förvaltning är usel och att svenskar blir alltmer pressade och trängda. Man ser inte detta, eller åtminstone så kläder man det oftast inte i ord.
För egen del så är jag nog vänster i hjärtat och har i unga dagar röstat på lars werner.
Vänster kräver dock två saker enligt mig.
1. En känsla av samhörighet och solidaritet inom samhället. För mig är detta i dagsläget omöjligt.
Svenskar och svenska män i synnerhet beskrivs av politiker och media alltför ofta som ett problem, som måste lösas, inte olikt tongångarna i 30-talets tyskland. Sedan att janne josefsson i tv från malmö får förklarat för sig, att han skall sticka fort som fan för att "detta är vårt område nu" av två kolonisatörer, kombinerat med människor vid en moske som delar ut reklam för islamsk fundamentalism, så undrar man onekligen vart det bär hän och om man verkligen skall utsätta sina efterlevande för det.
2. En tilltro till trygghetssystem och samhällsfunktioner.
För mig är det helt ok att betala hög skatt. Fast då vill jag ha en trygg och välfungerande stat, skola, rättsamhälle etc etc och avseende sveriges situation gällande detta får man nog vara både blind och blåögd, om man skall tycka vi är på väg åt rätt håll.