2014-12-19, 17:15
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
konservativa stora sajten breitbart.com skriver om Sverige o Sverigedemokraterna.
http://www.breitbart.com/london/2014...ises-in-polls/

ps
ser att inlägg ovan gräver ner sig i vad folk (judehatare, suck) skrev för 50 år sen. mer sånt o tråden dör .

Det är väl en diskussion som utgår ifrån ett högst relevant inlägg av Vindhler igår angående rötterna till såväl mediekriget som mångkulturen: (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Om du läser TS så ser du att det förekommit en rad diskussioner som sedan utbrutits ur tråden. Jag känner mig inte orolig för att tråden dör med anledning av detta. Intressant artikel du länkade till i vart fall, va bra jobbat av Ekeroth. Här sätter de fokus på utsträckta händer:
Citat:
But the refusal of these parties to work with the Sweden Democrats has so far been counterproductive, making it not only the king maker but giving it publicity and marking it out as different from the other parties in the Swedish political system.
Kul att de lyckades få Gert från Målilla att uttala sig om invandrarnas beteende:
“We have the asylum seekers in our gardens, they steal our vegetables and flowers, destroying and taking lamps and artwork, refusing to stand in line at the grocery store. They go in the middle of the street and refuse to move away even if there comes a car,” said Gert Schuld, from Målilla. ”
Citera
2014-12-19, 17:15
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Nu kan det blir riktig syntax error för PK-eliten:

http://www.svenskamagasinet.nu/shortnews.9861.html

Är hon en simpel människosmugglare eller en hjältinna i mediakriget?

Är hon svensk eller "svensk"? Eftersom man i texten omnämner en svensk medborgare med annat ursprung, så förmodar jag att hon är svensk.
Citera
2014-12-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

PS Missa inte KO Arnstbergs text om Islamofili och identitetspolitik.

http://morklaggning.wordpress.com/20...titetspolitik/

Intressant nog väljer KO Arnstberg att citera ingen mindre än Strix m/94 i artikeln.
Citera
2014-12-19, 17:54
Moderator
Siegfrids avatar
Offentliga debattörer kan och bör granskas här i tråden och deras etnicitet kan vara en viktig nyckel i denna granskning.
Vad som däremot är off topic är allmänna diskussioner om judiska konspirationsteorier. Diskutera gärna enskilda judar utifrån deras roller i mediakriget, men undvik diskussioner som inte har bäring på mediakriget.
/Mod.
Citera
2014-12-19, 18:47
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
För mig är det obegripligt att inte alliansen gjorde minsta ansats att demontera just denna finansiella infrastruktur som ger näring till sina politiska motståndare.

Andelen borgerliga röster i dessa tidskrifter kan räknas på ena handens tumme, typ.

Förväntade sig Alliansen att deras ensidiga fred skulle mötas av respekt och att vänsterns propagandaorgan skulle enas med borgerligheten i kampen mot SD?

Ja, hur kunde man missa denna möjlighet? Det hade bara varit att härda ut och ta smällen.
Citera
2014-12-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, hur kunde man missa denna möjlighet? Det hade bara varit att härda ut och ta smällen.
Två skäl. Dels är en stor del av de borgerliga politikerna tvättäkta kulturmarxister som t.ex. tycker det är modigt och ett viktigt steg att Margot Wallström beslutar att Sverige ska bedriva en "feministisk utrikespolitik".

Det andra är brist på mod. Vi såg det igår i svt debatt när kristdemokraternas representant konsekvent vägrade stå upp för partiets egna förslag och i stället svarade "vi måste kunna diskutera de här frågorna" och "vi vill få igång en debatt om de här svåra sakerna". Detta var alltså trots att man gjorde utspelet efter att man fått klart för sig att t.ex. SD är helt immunt mot den typ av kritik som normalt är att vänta av den här typen av utspel. Man är som strykrädda hundar; feminiserade toffelhjältar.
Citera
2014-12-19, 19:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Två skäl. Dels är en stor del av de borgerliga politikerna tvättäkta kulturmarxister som t.ex. tycker det är modigt och ett viktigt steg att Margot Wallström beslutar att Sverige ska bedriva en "feministisk utrikespolitik".

Det andra är brist på mod. Vi såg det igår i svt debatt när kristdemokraternas representant konsekvent vägrade stå upp för partiets egna förslag och i stället svarade "vi måste kunna diskutera de här frågorna" och "vi vill få igång en debatt om de här svåra sakerna". Detta var alltså trots att man gjorde utspelet efter att man fått klart för sig att t.ex. SD är helt immunt mot den typ av kritik som normalt är att vänta av den här typen av utspel. Man är som strykrädda hundar; feminiserade toffelhjältar.

Ja, Du har nog rätt i båda aspekterna och ibland kan sannolikt en person vara litet av båda utan ens vet om det själv. Lyssnade på Spanarna i P1 i eftermiddag, och där berömdes kovändningen av deltagande kulturmarxister, även om jag uppfattade Jonas Hallberg som påfallande lågmäld. Vänstermedia har en enorm makt och att vara folkvald väger oerhört lätt jämfört med att vara självutnämnd journalist. Starkare än så är inte demokratin.
Citera
2014-12-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenLomond
Jag avstavade för att det finns med bland Flashbacks tips om hur man skall citera vill jag minnas. D.v.s. inte ta med för mycket.

Judarna har funnits i Sverige i hundratals år och jag kan inte påminna mig något större söndrande som uppstått ur det. Hur många är de; 20-30000? Tror du på allvar att de har ambitionen att ta över Sverige? Hur fan skall det gå till?

Jag tror du blandar ihop postmodernism och judiskhet samt etablissemang och judiskhet. Det finns judar i båda dessa läger. Därmed delar de vissa (enligt mig relativt stolliga) idéer med vänsterintellektuella. Andra som är judar har en del makt och inflytande för att de helt enkelt är en del av etablissemanget. Kanske irriterande för en antisemit men för oss andra varken bättre eller sämre än en vanlig ursvensk i etablissemanget.

Om du kan plocka fram statistik och exempel på när och hur judarna skadat Sverige så finns något att diskutera. Diffusa idéer om att de på något unikt judiskt vis konspiratoriskt försöker förstöra Sverige är allt annat än övertygande.

Så här ligger det till, (vilket du säkert har högst personlig erfarenhet av?) att judarna ägnar sig åt systematiskt etnisk nepostism och nätverkande. Det blir ett etablissemang i etablissemanget.

Ibland är det uppenbart, som när man återfinner juden Wolodarski som väldigt ung chefredaktör för judiskägda DN samtidigt som man hittar honom i redaktionskomitten för Judisk Krönika. Ungefär på samma sätt som när juden Katizif Silberstein häromåret tjugotvå år gammal blir en slags utrikespolitisk expert på SvD.

Men oftast är det inte lika uppenbart, speciellt för de som inte vet att varenda judeunge i Sverige varje år skickas på judiska sommarläger kors och tvärs i världen för att bygga upp sitt etniska nätverk.

De flesta judar har inte funnits i Sverige i flera hundra år. De kommer och går som katten. För judarna är Sverige inte en ödesgemenskap utan en plattform, fullt utbytbar om något finansiellt eller politiskt högriskprojekt, typ massinvandring, skulle gå åt helvete. Då gör de som de gjort förr, flyter iväg från den sjunkande skutan med hjälp av sitt internationella etniska nätverk och prövar lyckan någon annanstans.

Om man analyserar deras roll i det ljuset så förklaras mycket av den nonchalanta och oppurtunistiska
hållningen de uppvisar visavi politiska högriskprojekt.
Citera
2014-12-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Flashbacks regelverk uppmuntrar inte att användare klipper och klistrar i andra användares inlägg i syfte att vinna billiga poäng, inte heller uppmuntrar de användandet av halmgubbar. Men jag förstår att det känns bekvämt att leva i den villfarelsen.
Om du vägrar se att det var judar som initierade debatten om mångkultur och att det var judar som sedan dominerade densamma är det inte så mycket jag kan göra åt det, lev du i din alternativa verklighet så kan vi andra förhålla oss till fakta.
Har du ens läst informationen jag länkade till?

Mellan 1964 och 1968 startade Schwarz hela tolv tidningsdebatter kring invadrarfrågan, ingen annan person initierade mer än en debatt i samma fråga, han stod för hela 37 av sammanlagt 118 debattinlägg under dessa år, alltså nästan var tredje inlägg. Schwarz arbetade också aven politiskt inom socialdemokraterna, han intervjuade och talade med politiker angående invandringspolitiken. I kommande debatter fick Schwarz stöd från etniska minoriteter där särskilt Estländarna Sven Alur Reinans och Voldemar Kiviaed samt Judarna Leif Zern och Olle Wästberg kan nämnas.

http://www.forumbiodiversity.com/sho...l=1#post655743

Har du några exempel på hur Sverige konkret skadats av judar?
Hårdfakta alltså, med siffror eller referenser till riktiga händelser.

Att du hittat något slags samband mellan ett antal tidningsdebatter i något visst ämne kanske kan vara intressant men inte mycket att hänga i julgranen som samband betraktat. Om man menar att det varit skadligt för Sverige.

Vanligast är väl att man brukar ange Olof Palme som den som startade multikulturprojektet i Sverige. Om han sedan inspirerats av judar eller ej är en bisak. Troligen har han, liksom de judar du skriver om och en mängd andra politiker och tänkare influerats av ungefär samma postmoderna snömos från 60-talet och tidigare. Men du kanske betraktar hela postmodernismen som judisk vad vet jag?

Däremot har du (och några till) övertygat mig om att judar förmodligen är överrepresenterade bland dem som propagerar för integration och mångkultur (utom i Israel får man förmoda). Men de är långt ifrån ensamma och hade aldrig kommit någon vart om inte även t.ex. sossar och liberaler hakat på idén.

Nepotismaspekten är ganska ointressant. Nepotism finns överallt. Men det är klart att den märks tydligare hos judar, speciellt om man håller ögonen på just dem och deras efternamn.
Senast redigerad av BenLomond 2014-12-19 kl. 21:21.
Citera
2014-12-19, 21:16
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
För att få tid med boken tar han ledigt ifrån sitt egentliga jobb i flera månader. Säg fem månader ggr 45000 eller vad han nu kan tänkas ha som han avstår ifrån för att skriva boken.

Vänta nu. Jag har inte sett honom skriva någonstans att han kommer att ta ledigt från sitt jobb. De som har utfäst sig att ge pengar till det här bör fråga honom om han tänker göra det, om hans arbetsgivare har gått med på det, hur lång tid han tänker ägna åt att skriva boken, hur mycket pengar han går miste om, om han tänker redovisa vilka utlägg han har, om han tänker betala tillbaka pengar han inte spenderar eller om han bara behåller de medlen själv, och så vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tycker tvärtom att det är bra att han får betalt för sitt arbete. Så brukar det inte vara. Ett stort problem för antietablissemanget är att allt grundar sig på frivilligarbete. Vi har inte samma mjuka finansieringsstruktur som vänstern.

Jag håller i princip med. Om vi ska kunna hoppas på någon förändring måste det gå att tjäna pengar på att gå emot etablissemanget i invandringsfrågan. Men just Sanandajis upplägg gör ett tvivelaktigt intryck på mig.
Citera
2014-12-19, 21:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenLomond
Har du några exempel på hur Sverige konkret skadats av judar?
Hårdfakta alltså, med siffror eller referenser till riktiga händelser.

Att du hittat något slags samband mellan ett antal tidningsdebatter i något visst ämne kanske kan vara intressant men inte mycket att hänga i julgranen som samband betraktat. Om man menar att det varit skadligt för Sverige.

Vanligast är väl att man brukar ange Olof Palme som den som startade multikulturprojektet i Sverige. Om han sedan inspirerats av judar eller ej är en bisak. Troligen har han, liksom de judar du skriver om och en mängd andra politiker och tänkare influerats av ungefär samma postmoderna snömos från 60-talet och tidigare. Men du kanske betraktar hela postmodernismen som judisk vad vet jag?

Däremot har du (och några till) övertygat mig om att judar förmodligen är överrepresenterade bland dem som propagerar för integration och mångkultur (utom i Israel får man förmoda). Men de är långt ifrån ensamma och hade aldrig kommit någon vart om inte även t.ex. sossar och liberaler hakat på idén.

Nepotismaspekten är ganska ointressant. Nepotism finns överallt. Men det är klart att den märks tydligare hos judar, speciellt om man håller ögonen på just dem och deras efternamn.

LÄS och starta sedan en tråd, om det du vill diskutera.
Citera
2014-12-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Vänta nu. Jag har inte sett honom skriva någonstans att han kommer att ta ledigt från sitt jobb.
Det viktigaste pengarna köper är tid. Jag behöver tack vare er generösitet ingen försörjning i flera månader, vilket frigör enormt mycket arbetstid.

http://www.tino.us/
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
De som har utfäst sig att ge pengar till det här bör fråga honom om han tänker göra det, om hans arbetsgivare har gått med på det, hur lång tid han tänker ägna åt att skriva boken, hur mycket pengar han går miste om, om han tänker redovisa vilka utlägg han har, om han tänker betala tillbaka pengar han inte spenderar eller om han bara behåller de medlen själv, och så vidare.
Dina frågor är ju mer lämpliga för en som överväger att skänka pengar att ställa direkt till Tino. Om man inte är nöjd med svaret behöver man inte skänka. Om jag får spekulera så tror jag att de som skänker pengar har ett stort förtroende för personen ifråga. Du har det inte och bör därför inte skänka. Svårare än så är det knappast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in