2014-12-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Såg ni intervjun i 2:an kväll?

Söder blev avbruten 7-8 åttagånger.

Vilken kurd ( född i Turkiet) eller same kan vara svensk men mest kurd eller same? De vill inte vara svenskar om de inte tjänar på det överhuvudtaget. Har MSM tappat tappat taget fullständig? Önskar jag kan rösta i sametinget. Hatar dessa renar som springer på sommarvägar vilkens enda uppgift är att påkörda.

Ibland önskat man att svt/msm på Södermalm någon gång kunde komma ut från åsiktkorridoreren genom att läsa FB och ta tel av utmärkta skribenter och som faktiskt kunde ge dem mer insikt än ryggduggarjournalism.
Ja, jag såg Aktuellt och sjönk längre och längre ner i fåtöljen och skämdes å allas vägnar samtidigt. Det finns bara förlorare här. Jag skämdes för Sverige att den imbecilla diskussionen ens ägt rum och tagit upp plats. Jag skämdes å Aktuellts vägnar för att redaktionen själva inte begrep skillnaden mellan nation och stat. Jag skämdes å SD:s vägnar för att Söder stod där som en rakad trädgårdstomte och gav konstiga svar på konstiga frågor om en konstig intervju om ett konstigt ämne. Jag skämdes för att vi har mentala 7-åringar som Rosanna Dinamarca i riksdagen. Jag skämdes för Maria Ferm och Willy Silberstein och deras grova, krystade överdrifter. Sverige är en självparodi.
Citera
2014-12-15, 22:18
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tror också att det kan bli svårt om inte någon större finansiär ensam smackar in några hundratusen. Tino hjälps av att han både är känd och omtyckt bland tyckare och antagligen ganska kapitalstarka människor i Stockholm. Tror han utan problem kan nå kanske 200 000 kr via donationer ifrån privatpersoner. Det är den typen av summor som alternativmedia drar in när de ber om donationer.

För att få in mer så krävs det att nån riking bestämmer sig för att leka mecenat. Han har redan fått in 30 000 kr på några timmar. Så snart ligger han på 10% finansierat.

Nu är han strax uppe i 100 000 kr på ca 4h (?)

Jag skulle bli rätt förvånad om han inte klättrar över målet på 400 000 kr inom nån vecka.

Det säger kanske en del om hur svältfödd befolkningen är på invandringskritisk fakta i det här landet.

https://www.kickstarter.com/projects/2079803541/moral-superpower-a-book-on-immigration-by-tino-san
Citera
2014-12-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ja, jag såg Aktuellt och sjönk längre och längre ner i fåtöljen och skämdes å allas vägnar samtidigt. Det finns bara förlorare här. Jag skämdes för Sverige att den imbecilla diskussionen ens ägt rum och tagit upp plats. Jag skämdes å Aktuellts vägnar för att redaktionen själva inte begrep skillnaden mellan nation och stat. Jag skämdes å SD:s vägnar för att Söder stod där som en rakad trädgårdstomte och gav konstiga svar på konstiga frågor om en konstig intervju om ett konstigt ämne. Jag skämdes för att vi har mentala 7-åringar som Rosanna Dinamarca i riksdagen. Jag skämdes för Maria Ferm och Willy Silberstein och deras grova, krystade överdrifter. Sverige är en självparodi.
Du har så rätt. Jag tycker däremot att Söder gjorde alldeles utmärkt ifrån sig - det blev ett självmål för kritikerna. Det var en uppenbar Bonnierprovokation som nu rinner ut i sanden. Vars enda resultat blir några SD röster till.
Senast redigerad av Fnysington 2014-12-15 kl. 22:28.
Citera
2014-12-15, 22:29
Medlem
Munchen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Nu är han strax uppe i 100 000 kr på ca 4h (?)

Jag skulle bli rätt förvånad om han inte klättrar över målet på 400 000 kr inom nån vecka.

Det säger kanske en del om hur svältfödd befolkningen är på invandringskritisk fakta i det här landet.

https://www.kickstarter.com/projects/2079803541/moral-superpower-a-book-on-immigration-by-tino-san

Ja, jag måste erkänna att jag underskattade folks intresse och vilja för detta. Enormt kul att se att det verkar gå att livnära sig på att skriva en bok av den här sorten idag utan att göra sig beroende av etablissemanget.

Roligt att se att Paulina Neuding har retweetat uppmaningen att bidra också. Tino ser ut att kunna lyckas och kan i så fall lägga grunden för fler att försörja sig på kritik mot massinvandringen.
Citera
2014-12-15, 22:46
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det tycks mig som att PK-eliten funnit att uttrycken svensk och människa är synonymer. Den som förnekar att någon är svenskt förnekar därmed också vederbörandes människovärde. Det är väl det yttersta beviset för nationell hybris, att hävda att alla är svenskar? Tanken om "Den Humanitära Stormakten" har något obehagligt chauvinistiskt över sig, om varken bygger på ödmjukhet eller saklig analys. De kommer småningom att få äta upp detta.

Vad som egentligen är den allra innersta essensen i hela PK-hysterin kring invandring hos svenskarna är en väldigt bra fråga.

Många gånger känner jag att allt egentligen handlar om svenskens konsensusorientering, jantelagen, det fega och samtidigt självgoda sättet, kalla det vad ni vill.

Att vi så gärna vill att våra nya gäster ska tycka om oss, att vi minsann är bäst, men samtidigt oerhört rädda, att svensken samtidigt har en röst i bakhuvudet som säger att vi inte ska tro att är något, att vi är beroende av utlänningars godkännande, för de är ju så exotiska och spännande och har sin kultur.

Jag vet inte vad svenskens jävla problem är, ärligt talat, men kanske en kombination av vikingakultur, gammalt storhetssinne som blivit skadat efter stormaktstidens fall, ett kallt landskap med långt mellan byarna och försiktig gemenskap, samt ett historiskt väldigt homogent folk som betraktar omvärldens folk som ett slags spännande aliens, vi vill så gärna bjuda in dem så vi kan skämmas och glädjas samtidigt.

Ärligt talat påminner svenskar lite om japaner; ett homogent folk med säregen kultur som har en bisarr slags fascination mot omvärlden som samtidigt är riktad inåt och mot det egna samförståndet.

Det är bara verkligheten att många svenskar aldrig kommer riktigt se på sina somaliska grannar som etniska svenskar, att de är exakt som oss, men vi vill så gärna gotta oss i vår goda gemenskap, att intala oss själva, att vara duktiga, även fast vi inte är det.
Citera
2014-12-15, 22:51
Moderator
Tinuviels avatar
Fokus åter på mediakriget.

// mod
Citera
2014-12-15, 22:55
Medlem
Den normalt så bedrövliga tidningen Sydsvenskan har faktiskt tagit in en annorlunda åsikt för en gång skull... En som inte gått på myten om att immigration är att tälja guld med smörkniv utan faktiskt erkänner att Tullberg nog har rätt i sina beräkningar.

Ann-Marie Pålsson, docent i nationalekonomi och tidigare riksdagsledamot (M), skriver i en artikel att det är dags att ta bladet från munnen och berätta för svenskarna vad kallaset kostar och reda ut vem som ska betala. Mycket bra analys:

Citat:
Den bristfälliga redovisningen av invandringens kostnader skapar ytterligare misstänksamhet mot den förda politiken. Inte så att uppgifter saknas, men att de som förmedlas ofta andas överdriven optimism. Särskilt de siffror som presenteras av näringslivets organisationer uppfattas av många som alltför positiv till den förda politiken.

http://www.sydsvenskan.se/ingen-sekt...itiken-kostar/

Sydsvenskan kan dock inte låta ett sådan nyfacistiskt påstående passera obemärkt utan måste genast kontra med en dryg och ogrundad artikel på dagisnivå...
Citat:
Men det mest upprörande är att Ann-Marie Pålsson inte alls tar upp invandringens oerhörda fördelar för samhället.
http://www.sydsvenskan.se/opinion/me...stnaderar-fel/

/
Citera
2014-12-15, 23:00
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Såg ni intervjun i 2:an kväll?

Söder blev avbruten 7-8 gånger.

Vilken kurd ( född i Turkiet) eller same kan vara svensk men mest kurd eller same?De vill inte vara svenskar om de inte tjänar på det överhuvudtaget. Har MSM tappat taget fullständig? Önskar jag kan rösta i sametinget. Hatar dessa renar som springer på sommarvägar vilkens enda uppgift är att påkörda.

Ibland önskat man att svt/msm på Södermalm någon gång kunde komma ut från åsiktskorridoren genom att läsa FB och ta del av utmärkta skribenter och som faktiskt kunde ge dem mer insikt än ryggduggarjournalism.
Min fettmärkning. Är det inte logiskt att det är på det viset? En kurd i en isolerad by i Turkiet tjänar inget på att bli nysvensk i det sammanhanget han befinner sig i. Men om han hamnar i Sverige så blir det mer vettigt. Vad är din poäng med det som jag fettmärkt i din text?
Citera
2014-12-15, 23:04
Medlem
Sixts avatar
Intressant artikel i Fokus skriven av Klas Eklund.

Citat:
Marknadens relativa förnöjsamhet är inte något belägg för att läget på längre sikt är tillfredsställande.Tvärtom.

Men marknadens relativa förnöjsamhet är inte något belägg för att läget på längre sikt är tillfredsställande. Tvärtom. Skolan, arbetsmarknaden och utanförskapet är sammanlänkande problem som blir allt värre – och där fungerande lösningar skytts av regeringar på ömse sidor blockgränsen.

Utrikes födda unga män har dåliga studieresultat och har svårt att komma in på arbetsmarknaden. Klyftorna gentemot »vanliga« svenskar ökar.

I Framtidskommissionens sekretariat diskuterade vi denna utveckling som det främsta hotet mot sammanhållning och tillit i Sverige. Men politikerna – i alla partier – har mest duckat och talat vackert om ett framtida »kunskapssamhälle« som bringar allmän lycka.

Citat:
Utmaningen blir alltmer akut – ja, i dagens politiska klimat faktiskt ödesmättad – genom Migrationsverkets senaste prognoser om asylsökande. Enligt dessa ska ytterligare några hundra tusen flyktingar in på arbetsmarknad och bostadsmarknad de närmaste åren. Men i dag är median-tiden innan en flykting får jobb åtta år. Det skärper de redan försummade kraven på en annan arbetsmarknadspolitik samt på en ny bostadspolitik, med ökat byggande, ökad rörlighet och färre kostnadsdrivande byggregler. Krav som måste åtgärdas även utan nya flyktingar men som blir än viktigare att möta om Migrationsverkets prognoser blir verklighet och flyktingmottagandet ska fungera.

Riksdagspolitikerna spelar ett högt spel. Med medborgarnas väl och ve som insats.

http://www.fokus.se/2014/12/farligare-an-folk-forstar/

Jag tycker helt klart det råder en lite annan tongång i de lite mer etablerade samhällssfärerna på senare tid. Jag tolkar det som att det helt klart finns många som är oroade inför framtiden i det svenska samhället och de problem som politikerna inte klarar av att lösa.
Citera
2014-12-15, 23:05
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Sydsvenskan kan dock inte låta ett sådan nyfacistiskt påstående passera obemärkt utan måste genast kontra med en dryg och ogrundad artikel på dagisnivå...

Den skribent som replikerar är pensionerad lokal brevbärare och tillika kommunist. Som sådan uppenbarligen inte pensionerad. Aktiv i partiet "demokratisk vänster i Lund", vilket givetvis inte nämns.

Bara i Sverige, barn. Bara i Sverige.
Citera
2014-12-15, 23:05
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

http://www.sydsvenskan.se/opinion/me...stnaderar-fel/
/

Känns ju vettigt att de har uppdaterat analysen med matargument och snack om en åldrande befolkning.

Citat:
Men det mest upprörande är att Ann-Marie Pålsson inte alls tar upp invandringens oerhörda fördelar för samhället. Det syns överallt, ett Mormors bageri, alla restauranger och take away–ställen med mat från olika kulturer som nu dyker upp som svampar ur jorden. Dessutom, ur demografisk synpunkt är invandringen med all säkerhet bra för vårt samhälle med tanke på landets åldrande befolkning.

Har man ju aldrig hört förut

Redan tagits upp i tusen trådar om varför den typen av argument inte håller. Så jag lämnar det okommenterat.
Citera
2014-12-15, 23:06
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Du har så rätt. Jag tycker däremot att Söder gjorde alldeles utmärkt ifrån sig - det blev ett självmål för kritikerna. Det var en uppenbar Bonnierprovokation som nu rinner ut i sanden. Vars enda resultat blir några SD röster till.

Nja, när soldaterna ger sig ut i mediekriget bör de sträva efter resultat liknande de Marine Le Pen uppnår i sina skärmytslingar, här en total överkörning gent emot ett fullblodsproffs från BBC, en sann krigare.

https://www.youtube.com/watch?featur...&v=83NsHR5-0-Y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in