Citat:
Ursprungligen postat av
LNBW
Det har funnits perioder i Sveriges historia när de etniska svenskar utgjort en mindre andel av befolkningen än idag. Detta är på inget sätt ett nytt "problem".
Åter till kärnan: igen och igen påstås det att media/staten/etablissemanget/eliten förnekar att det svenska folket existerar.
Detta idiotiska påstående bygger i princip bara på att Zlatan kallas för svensk och en del lösryckta citat från ultraidioter på vänsterkanten.
Vi har aldrig tidigare i historien förflyttat människor hit från hundratals mil bort, med språk, sedvänjor och utseende så helt och hållet annorlunda än vårt. Det som idag är staten Sverige, för inte så länge sedan
nationalstaten Sverige, vilar på en grund med anor tillbaka till förmodligen bronsålder, som allra minst järnålder. Det är anor längre tillbaka än de flesta stater idag har. Det vi ser idag har ingen historisk parallell och statsbildningar som är bara fåtalet sekler gamla tillåts betrakta sig själva som ett folk utifrån ett nationalistiskt perspektiv. Men nej, i Sverige går det inte.
Svensk är inte ett epitet jag tillåts använda om min etniska tillhörighet, utan att det genast skall ploppa upp en duktig modernist bakom varje buske och problematisera något som för miljarder av människor i världen är tämligen självklart. Du är ett sådant exempel.
Jag vill påminna om din mentalsjuke landsfaders ständiga pladder om hur Jimmie Åkesson minsann alltid vill återkomma till vad som är svenskt och hur samma pajas och förrädare inte har försuttit en chans att just ifrågasätta huruvida man öht kan definiera svenskhet. Så be nu dina tio ave plånbok och öppna ditt hjärta.