Citat:
Ursprungligen postat av
mr.arne
Meiji du är klipsk, men trodde du på fullt allvar att media skulle ta upp denna enorma kostnadsökning? Njut i stället av hur kreativa de (media och politiker) kommer vara när de ska trolla bort dessa >50 miljarder de kommande månaderna och åren. Vi har bl a diverse budget- och fördelningspolitikdiskussioner framför oss då detta inte kommer nämnas alls. Du måste se det som att du är på teater och följer en komedi från första parkett. Att skratta och peka finger är det enda rätta, det är normalt vid beskådande av komedier.
Trodde jag, att media skulle ta upp denna kostnadsökning? Om du hade frågat mig i förväg... så hade jag sagt NEJ, inte en chans.
Men, när man kan ta del av s.a.s
in your face... svenska s.k. journalisters skamlösa, monumentala förakt för väljarna och den demokratiska processen... så kippar man ändå lite efter andan.
Man kan se det som en komedi... eller kanske snarare en tragedi, att svenska s.k. journalister är moraliskt korrupta och spelar teater inför väljarna - föreställningen heter: Nu ska vi blåsa Nisse i Hökarängen, (tihi, fnitter)... Men, när man inte tar det, som det heter, "på allvar", så är det en slags acceptans och innebär därmed även en normalisering av Sveriges genomkorrupta s.k. journalistkår.
Det är en del av svensk kultur - på gott och ont - att tåligt böja nacken och stillatigande uthärda prövningar. Man skyddar sig, genom att låta det rinna av sig, och skratta åt groteska övergrepp. Övergreppen betraktas som "normala"... för "så brukar det ju vara". Svensken är van vid, att de som har makt har Jantelagens perspektiv: "Du ska inte tro att du är någon!". Svensken har lärt sig att det är hans lott... och det kostar minst att skratta, när man blir trampad på.
Jag vill inte delta i den normaliseringen. Man bör imo påtala svenska s.k. journalisters (informations)krig mot väljarna. Det de gör, är helt oförsvarligt. Marika Formgren valde att byta yrkesbana och det är nog den enda riktigt anständiga utvägen i Sverige för en journalist med resning. Heder åt Marika Formgren!
A propos tålighet. I går skrev Ivar Arpi en ovanligt klarspråkig (eller ska det heta klarspråkande?

) ledare i SvD:
Citat:
Teleskopbatongen träffade honom i magen. Det kom plötsligt, berättar Magnus Törne för mig. Till vardags är han politisk tjänsteman på Moderaternas riksdagskansli. En kväll var han på en fest där han hälsade på en ytlig bekant. Det skulle han inte ha gjort. Vad han inte visste var att personen han hälsade på – förutom att arbeta på universitet – var aktiv inom Antifascistisk aktion (AFA). Några snabba sekunder senare hade han fått ett hårt slag med batongen i magen. Det har gett honom bestående men. Orsaken? Hans bekant i AFA visste att han var moderat.
[---]
Magnus Törne anmälde aldrig misshandeln, vilket han ångrar. I stället tog han en fika med gärningsmannen. Där fick han veta att misshandeln inte var fel. Inte egentligen. Även den demokratiska högern representerar nämligen ett samhällssystem som kan likställas med våld mot arbetarklassen, fick han förklarat för sig. Våldet är därför bara självförsvar.
Det var ju tåligt av Magnus Törne... men det är förkastligt att inte polisanmäla! Man ska självfallet polisanmäla, om någon i oträngt mål klipper till med ett batongslag och påstår, att det skulle vara "självförsvar" (!), eftersom "den demokratiska högern representerar .. ett samhällssystem som kan likställas med våld mot arbetarklassen".
Ledaren har den eufemistiska rubriken: "Extremvänstern försvarar inte demokratin" - men Ivar Arpi kanske inte själv har satt rubriken?
http://unvis.it/www.svd.se/opinion/l...in_3774350.svd
----
TILLÄGG
Marika Formgren berättar om sitt beslut i Danmarks röst och samtalar tillsammans med Per Ström och Widar Nord med Mikael Jalving om medveten eller omedveten censur.
Rekommenderas!
http://arkiv.radio24syv.dk/video/100...ost-23-07-2014