2014-11-05, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munchen79
Det verkar mer och mer som att "kriget" kan komma att vinnas av inre stridigheter om rätt väg hos etablissemanget. Deras liering med feminister och "antirasister" kan komma att visa sig fatalt när insikten når dom om att det är galningar dom har att göra med och absolut inte några goda krafter.

Debatten kring mångkulturen bland korrar inom SR är ett tydligt exempel. Nu börjas det med rygghugg bland dom "goda".

Nu blossar en ny inre stridighet bland feminister/HBTQ-folk upp. Ett rejält getingbo som många i etablissemanget satt sig i, där alla snedsteg utanför sin egna åsiktskorridor av vanföreställningar och feberdrömmar omedelbart möts av aggressivt knivhugg i ryggen.

Ett exempel är stridigheterna kring Kajsa Ekis Ekman. För vissa inom godhetsrörelsen är hon jesus själv, medan hon för andra representerar ondskan personifierad. Underhållande om inte annat.

Från en krönika av en manlig transvestit i Nöjesguiden. http://nojesguiden.se/artiklar/maria...sa-ekis-ekmans

Sen drar det som vanligt igång på twitter. https://twitter.com/unnidrougge/stat...33521523228672

Sunt förnuft verkar helt ha avskaffats i dagens mediadebatt. Men som tur är inte bland vanligt folk.

Din förhoppning om att mediekriget ska vinnas av invandringskritiker tack vare fraktionering bland "de goda" är nog en aning fåfäng, den önskan var själva anledningen till trådstarten för fyra år sedan. Men de ståndpunkter som kommer fram i medierna är väl tyvärr ungefär desamma idag. Man kan gå ännu längre tillbaks, titta på slutdebatten från 1994 års valrörelse med Vivianne Franzén och förundras över hur lite som förändrats i debatten. Dock: väljaropinionen talar sitt tydliga språk, och mediekriget kommer att vinnas genom MSMs slutgiltiga marginalisering - den har kommit en bra bit redan.

Sunt förnuft saknas mycket riktigt. Jag blir fullkomligt galen på bristen på konsekventa ståndpunkter. Hur kan Södernissar som bråkar sinsemellan om minimaliteter som korrekt användning av pronomen tro att de verkligen gillar olika? Och hur kan journalister anklaga välformulerade och utbildade personer som påpekar problem med brottslighet hos romer för att vara fördomsfulla och kulturessentialister, medan romer själva i public service på bästa sändningstid får berätta att romer är karismatiska och inte gillar byråkrati och svenskar är fördomsfulla?

Sverige är inte så rationalistiskt och sekulärt som det påstås, modernitetens ställning har fått ge plats för ett slags postmodernistisk nyreligiositet: tron på att bara man är god mot alla utom de makten utsett som onda så blir allt bra.
Senast redigerad av SimonStyliten 2014-11-05 kl. 22:56.
Citera
2014-11-05, 22:52
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ett exempel är stridigheterna kring Kajsa Ekis Ekman. För vissa inom godhetsrörelsen är hon jesus själv, medan hon för andra representerar ondskan personifierad. Underhållande om inte annat.

Från en krönika av en manlig transvestit i Nöjesguiden. http://nojesguiden.se/artiklar/maria...sa-ekis-ekmans

Lustigt att vi så snabbt importerat den här knasdebatten ifrån USA. Steve Sailer har skrivit en del om hur transaktivismen blivit det nya svarta bland progressiva.

Det är sjukt roligt att följa. I ena ringhörnan så har vi radikalfeminister som är,tja, radikalfeminister. De hatar män och litar inte det minsta på könsöverskridande män som försöker infiltrera deras rörelse. Speciellt om männen har kvar sin kuk och ser sig som lesbiska. Finns en del fenomenalt tokroliga texter på radikalfeministbloggar där de beklagar sig över hur äcklade de blir över transornas sexuella inviter. Sedan motsvarande texter på transbloggar där de framför att kuken inte är manlig utan kvinnlig då de ju är kvinnor egentligen. Funkar inte så bra då PIV-kritiken är etablerad i kretsar som dessa. Leder till sexuellt frusterade radikalfeministiska transvestitmän och sura lesbiska separatistfeministkvinnor.

Iallafall. Det kommer mer och mer bland de progressiva. Ännu ett steg på vägen mot att utplåna all fast identitet för den framtida posthumanistiska människan. Personligen så tycker jag att det känns lite överdrivet. Finns en transvestit på nånstans mellan 10000 och 50000 invånare. Några hundra i hela Sverige alltså. Borde finnas mer relevanta grupper att lyfta upp och hypa. Min misstanke är att majoriteten av alla transvestiter faktiskt bara är vanliga ordinära sinnessjuka. Sinnessjuka får ju för sig allt möjligt knäppt. Att vi i dagens samhälle kapar organen och låter dem leva ut sina fantasier via skattesubventioner antar jag säger nånting om vårat samhälle. Vet inte riktigt vad men helt positivt är det nog inte.
Citera
2014-11-05, 23:03
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Faktiskt den enda fråga som egentligen intresserar mig numera när det kommer till knäppis-Sverige. Orkar inte skriva den typen av inlägg som jag berikade tråden med de första några hundra sidorna eller så. Finns ingenting som är så intellektuellt dödande som att följa mainstream-sekteristerna. Inte ens skoj att försöka analysera dem.

En del är ju uppenbara idioter. En sådan som Maria Ferm (fd kokainist, numera miljöpartist) tror jag ligger på kanske runt 85 i IQ. Helt olämplig för en samhällelig maktposition. Uppskattar att mellan 20-30% av de styrande är av hennes kaliber. Man kan egentligen inte bli allt för upprörd på idioterna. De är ju trots allt idioter. Vet inte bättre utan hamnat på positioner långt över deras potential.

På kanske varannan idiot finns det en slipad psykopat. Dessa är helt enkelt ondskefulla människor och använder progressiv ideologi för att tvinga på samhället sin sadism. Samvetslösa människor som blandar en djup nihilism med amoraliska ideal och en vilja till makt. Även dessa är olämpliga för allt vad samhälleliga positioner heter. Exempel är väl ungefär varenda sjupartiungdomsförbundsordförande de senaste tio åren. En Birgitta Ohlsson, Ali Esbati eller Fredrik Federley. Mer eller mindre utbytbara med varandra. Det är folk som dessa dessa som machiavelliskt placerar idioter på samhälleliga positioner då det underlättar deras egna verksamhet.

Sedan har vi de som verkligen tror på den progressiva religionen. Dessa är svåra att skilja ifrån idioterna och psykopaterna. Liksom smarta idioter. Så smarta så att man tror att de fejkar när de uppvisar trohet till knäppa ideal. Men det gör de inte. Om de säger nånting som pekar på tillfällig brist i tron så kommer den tvekan bara leda dem till en framtida djupare tro.

Resten är rena karriärister. Egentligen likgiltiga till styret och idéer så länge som de har sin position. Dessa är faktiskt vettiga att ha på maktposition så länge som som styret i övrigt är sunt. Om styret är vansinnigt så kommer karriäristerna cyniskt anpassa sig efter tidsandan.

Ärligt talat så tror jag att de gamla grekerna var nåt på spåren då de skrev att demokrati i slutändan urartar och kollapsar i sin egen idioti. Antligen det eller att vi egentligen inte har nån demokrati alls och att hela skiten är fejkad sedan lång tid tillbaka. Vet faktiskt inte längre vilken av varianterna som är mer trolig.

Mitt i prick. Jag har själv en del insikter från svensk lokalpolitik under 80- och 90-talet, och jag brukar dela in i tre kategorier.

1) Idioterna. Antingen direkt svagbegåvade, alternativt knäppgökar med symtom av elallergi, oral galvanism eller UFO-tro.

2) "Starke män". Maktgalna (oftast men inte bara) män med grandios självbild.

3) Någorlunda normalt fungerande människor. Det är inte dessa som blir kända i kommunerna, men de är oumbärliga för den kommunala demokratin.

Även om jag rent generellt avskyr typen så tror jag att lokalpolitiker av sorten "starke män" kan vara en god tillgång i kampen mot vansinnet. Växjös Bo Frank är ett exempel på detta.
Citera
2014-11-06, 08:16
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Slår på radion P1 strax efter kl 08:00. Hamnar mitt i reportage om ensamkommande. Det är som ett skämt. Jag kan inte längre lyssna på radio utan att hamna i detta.

1000 tvångsplaceringar under året. Ingen egentlig problematisering av det. Man ställer inte ens frågan varför? Inte heller hur ett sådant tvång kan påverka förhållandet mellan stat och kommun.

Reportaget går mot sitt slut och nyhetsuppläsaren går över till "Nu går vi mot vinter...". Jag tittar ut genom fönstret. -10 och snö. Tänker: Det är en smal stockholmsbild som förmedlas i radion och nog går delar av landet mot vinter. Men en helt annan typ av vinter.
Citera
2014-11-06, 09:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Lustigt att vi så snabbt importerat den här knasdebatten ifrån USA. Steve Sailer har skrivit en del om hur transaktivismen blivit det nya svarta bland progressiva.
Man har ju vunnit "The G-War" om bögars rättigheter & likhet inför lagen. Så för att inte tappa farten så har man istället uppfunnit "The T-War" där man för över samma vapenarsenal till ett ytterst marginellt randfenomen.

Som du skriver så finns det ett litet fåtal, förmodligen psykiskt instabila, som verkligen tillhör denna grupp. Bögar som tycker det är lite kittlande att bli påsatta iklädda kvinnokläder räknas inte.

Det flesta tillhör nog dock den grupp som Fula Gubben beskrev så målande:
Citat:
Hästansikten från Miljöpartiet som tror att de är lesbiska fast de bara är frigida
Nu kan dom även inbilla sig att dom är "transpersoner" för att förklara varför dom känner sig så "utanför" i sin kufighet.

De olika grupperna som skall värnas betyder naturligtvis inte ett skit för postmarxisterna, det viktiga är att med dessa grupper som vapen bryta ner & förstöra det nuvarande samhället. Det får man aldrig glömma, det handlar om ondska i sin renaste form.
Citera
2014-11-06, 10:30
Medlem
Munchen79s avatar
Det är tydligt att man försöker slå ihop trupperna, HBTQ och antirasister sida vid sida.
Problemet är att ledarna för trupperna har olika mål och börjar slåss internt istället. Uppmuntrande är att stödtrupperna och artilleriet i MSM inte vet vem dom ska skjuta mot. Många av dom börjar också inse att om dom är oförsiktiga så riskerar dom att utsättas för Friendly Fire.

Deras krig fortsätter, men snart är alla varandras fiender. Ett sånt krig är omöjligt att föra och måste, förr eller senare, förloras.
Citat:
En transperson berättade vid ett seminarium i samband med Malmö regnbågsfestival att unga ofta trakasserade henne för att hon (som biologiskt är en man) klädde sig i ”kvinnokläder”. Hennes bild var att 90 procent av dem som är ansvariga för det är ungdomar som inte är etniska svenskar.
http://www.sydsvenskan.se/asikter/ka...ras-samtidigt/

Min fiendes fiende är min vän.
Citera
2014-11-06, 11:01
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Det är tydligt att man försöker slå ihop trupperna, HBTQ och antirasister sida vid sida.
Problemet är att ledarna för trupperna har olika mål och börjar slåss internt istället. Uppmuntrande är att stödtrupperna och artilleriet i MSM inte vet vem dom ska skjuta mot. Många av dom börjar också inse att om dom är oförsiktiga så riskerar dom att utsättas för Friendly Fire.

Deras krig fortsätter, men snart är alla varandras fiender. Ett sånt krig är omöjligt att föra och måste, förr eller senare, förloras.

http://www.sydsvenskan.se/asikter/ka...ras-samtidigt/

Min fiendes fiende är min vän.

I hbtq-smeten är [homosexuella män] den sammanhållande faktorn. Övriga grupper är för små eller politiskt ointresserade för att s.a.s. bilda kritisk massa. Men gruppen [homosexuella män] är kapad, och anförs, av - fördomsfullt uttryckt - exhibitionistiska kultur- och glitterbögar. Därav pride t.ex. Talespersonerna för gruppen har byggt hela sin identitet och framgång på två saker: Sin homosexualitet och provocerande åsikter. Det sistnämnda kan löst sammanfattas med mer av allt. Det som inte är som tidigare är också bra. Alla som inte förr fick solidaritet, skall nu få den i oändlighet och för evigt. Sådana människor kan inte inta en försiktig, skeptisk hållning till mångkultur, om så deras bästa vänner rutinmässigt knackas av utlänningar. Varje sådan kritik skulle få paljetterna att mattas, lösögonfransarna att lossna och skänka ett ospännande förnuftigt drag åt den egna personligheten.

Jag tycker det kan vara på sin plats att påpeka att det nog finns många homosexuella män som inte uppskattar hur saken utvecklats. Man kan bara hoppas på att det kommer någon slags intern opposition mot tokerierna.
Citera
2014-11-06, 11:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Jag tycker det kan vara på sin plats att påpeka att det nog finns många homosexuella män som inte uppskattar hur saken utvecklats. Man kan bara hoppas på att det kommer någon slags intern opposition mot tokerierna.
Jag fick själv kommentarer från bögar i en annan tråd som visade på att flera av dom redan har insett att postmarxisterna är direkt skadliga för bögarnas situation i samhället.
Citera
2014-11-06, 11:32
Medlem
Som för att intyga, befästa och understryka att det är de trådskribenter som har rätt som de senaste sidorna ser alla tecken på en nyformerad, kompakt sköldmur så sviker DN mina machiavelliska förhoppningar genom att idag publicera en lång generaltext av - filosofie studenten Arnstad. Ointressant i sin svulstiga utformning, talande i sin själva publicering.

Detta tillsammans med ledarsidans reträtt från Birgerssons tidigare osentimentala position och ytterligare en artikel där man återigen oblygt ljuger om att invandringen är lönsam (för Storbritannien), visar väl att man - ännu, åtminstone - fortsatt är nöjd med att vara primus motor i en eroderande indoktrineringsapparat.

Det är långt till nyval - och det kanske finns ett egenvärde för de starka (DN, M) att hålla linjen tills de svaga (SvD, KD) är döda? För så var det ju med den fungerande sköldmuren - den var så tätt packad att det inte fanns plats för stupade att falla till marken.
Citera
2014-11-06, 11:46
Moderator
Siegfrids avatar
På DN:s ledarsida ifrågasätts nu det svenska politiska systemet. Det proportionella valsystemet håller inte för partier som sverigedemokraterna. Ja, inte ens partier som står vid sidan av höger-vänster-skalan passar in. Det går fort nu när demokratin ska monteras ner.

Citat:
Vårt proportionella valsystem var en gång tänkt att rymma ett fåtal partier i ett prydligt intervall utefter höger-vänsterskalan.

En sådan ordning ger hyfsade förutsättningar för kompromisser och koalitioner. För väljarna går politiken både att förutse och begripa i efterhand.

När modellen byggdes tänkte ingen på att den också skulle inhysa ett parti som Sverigedemokraterna, vars tillvaro kretsar kring en enda fråga.

http://www.dn.se/ledare/sds-skenheli...r-problemet-1/
Citera
2014-11-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
På DN:s ledarsida ifrågasätts nu det svenska politiska systemet. Det proportionella valsystemet håller inte för partier som sverigedemokraterna. Ja, inte ens partier som står vid sidan av höger-vänster-skalan passar in. Det går fort nu när demokratin ska monteras ner.

Mycket märkligt att samma kritik inte drabbat miljöpartiet. Nästan så att man skulle kunna tro att det beror på att MP är goda.
Citera
2014-11-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonStyliten
[...] Visst var det väl någon i tråden som flaggade för att Alliansen eventuellt skulle vilja öka anslagen till M+I, för att tvinga SD till pestellerkoleravalet rödgrön skitbudget eller något bättre alliansbudget men sämre i SDs hjärtefråga? Frågan är om de vågar vara så väljarföraktande.

Vem var det som kläckte idén? Jag hittar inte inlägget, kanske var det i tråden om budgetomröstningen. Nu nämner faktiskt DN samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid

Saxat:

Citat:
Sverigedemokraterna vill hålla de andra partierna på halster. Det heter att partiet tänker avvakta och sedan ge sitt stöd åt budgetalternativet som visar sig ”minst skadligt för Sverige”. Tyngst väger förstås invandringen, men även andra, vaga kriterier står på SD:s lista.

Så kan Sverigedemokraterna framställa sig som en modererande kraft i svensk politik och fortsätta påminna väljarna om sin position som tungan på vågen.

Det är ett skenheligt spel, som har lett till spekulationer kring och krav på hur alliansen ska hantera den osäkra utgången av budgetvoteringen. Om de borgerliga partierna vill avskräcka SD från att rösta på deras förslag skulle de till exempel kunna krydda sin gemensamma budget med extra utgifter på migration och integration.

Allianspartiernas roll som opposition är dock en annan: att hitta svagheter hos regeringen, gestalta ett alternativ och ge liv åt politikens skiljelinjer. Partiernas trovärdighet hänger på att de tar uppgiften på allvar.

Ja, "rollen är dock en annan", men nu är anden ur flaskan. Samtidigt finns det väl ingen anledning för SD att inte rösta på alliansen ändå, mer pengar borde ju också kunna få till effekt att Migv kan utreda asylärendena bättre och inte släppa in flera som inte har giltiga skäl - just bristen på pengar är väl en anledning till att asylinvandringen i stort sett är fri nuförtiden.

Åkesson får förresten 27% i förtroendemätningen av partiledarna i Aftonbladet - han låg klart lägst av alla på 10% i april. Reinfeldt högst på 44, Löfven 35, Romson 17.
Senast redigerad av SimonStyliten 2014-11-06 kl. 12:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in