Citat:
Ursprungligen postat av
medelklassman
Har du kvar jobbet än Gromph?

Jodå, men med en kommande rödgrön regering som driver näringslivet i sank eller ur landet så är det bara en tidsfråga. För de flesta av oss. Men för min del kan jag få jobb utomlands och det går ju bra då jag är positiv till arbetskraftsinvandring. Värre då för de som inte är det. Då är de bara att stanna i misären i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
medelklassman
Det är faktiskt beklämmande att det skall till en förnedrande valförlust och ett sönderslaget M och en uträknad Allians för att man skall kunna börja tala om det som alla vet att alla vet är det som fäller alliansen liksom det kommer att fälla S om man inte tar migrationspolitiken på allvar och förändrar den i grunden.
Det har inte varit möjligt att tala om det. Vad jag kan se. Inte ens efter Reinfeldts uppmärksammade tal verkar det ha varit möjligt. Frågan är väl om det är möjligt nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
medelklassman
Man talar om genierna Reinfeldt och Borg - på det här området, migrationspolitiken, så har man amatörmässigt underskattat kraften i frågan och väljer alltså hellre döden i form av valförlust än att ha skapat en egen uthållig migrationspolitik för alliansen.
Som jag nog sagt 50-11 ggr så tror jag inte man underskattat frågan. Inte inom M iaf. M-styrda kommuner visar deras ovillighet. Och Reinfeldt vill inte tvinga kommunerna. Och det är genom att inte tvinga kommunerna som problemen expanderar och blir synliga hos MV.
Men så länge det inte går att få majoritet för något så går inget att göra. Det är bara att vänta och se om opinionen rör på sig. M+Sd är ca 30%. Det får man inte igenom något på. Det är bara idioti att försöka.
Reinfeldt har lyckats hålla ihop en allians av 4 partier i 8 år. Det är en närmast extrem bragd som kräver exceptionell politisk skicklighet. Hade han försökt få igenom något med Sd hade han inte haft någon Allians sedan. Jag förstår inte riktigt hur folk inte kan inse det.