Citat:
Ursprungligen postat av
eradnup
Reinfeldt höll nyss tal live på SvT och sa att pengarna är slut, allt kommer gå åt till invandringen.
http://www.svtplay.se/video/2247750/...drik-reinfeldt
Först ca 12.45 minuters väntan sedan hurra vad regeringen är bra... utbyggd tunnelbana i Stockholm... hyror... mer "förtätning" av storstäder och mer skövling av parker och naturvårdsområden, billigare byggkostnader pga sämre möjlighet till parkering i anslutning till bostaden och förkortade byggprocesser genom minskad möjlighet för grannarna m.fl. att överklaga och det ska KOSTA att överklaga... små bostäder med hög bullernivå ska byggas ... satsa på skolan (haha... trovärdigheten är noll) ... satsa på försvaret (haha... trovärdigheten är noll) ...
Nu har vi nått 29.30... Ryssland, Ukraina... Syrien, norra Afrika ...
"Sverige är inte en military stormakt, men Sverige är ... en *humanitär* stormakt... Sverige ska vara den största finansiären av EUs och FNs humanitäta bistånd"
33.28
"Jag kommer nu att vädja till svenska folket idag, att ha tålamod med det som nu följer den ökande flyktingströmmen och öppna sina hjärtan för de mycket utsatta människor som vi nu ser runt om i världen ...
När stora tal, när många människor flyr på kort tid då skapar det spänningar i svensk samhället därför att då kommer väldig manga fler, än vad vi först har planerat för och det leder till diskussioner hemma i Sverige om kostnader och jag kan redan nu saga, att det kommer att bli *omfattande* kostnader kopplat till de människor som redan kommer och kommer att komma de kommande åren.
De är så pass omfattande att det kommer att lägga omfattande restriktioner på vad som är möjligt de kommande åren, jag kommer att vara helt och hållet öppen med detta. Därför sager jag: Vi lovar nära nog ingenting i den här valrörelsen för det kommer inte att finnas utrymme för det. ...
Nu ber jag svenska folket att ha tålamod med detta, att känna solidaritet med en värld som ser ut, som den gör och att vi behöver samla oss för att göra det de kommande åren".
I den korta frågestunden beskrev han detta som "oförutsedda kostnadsökningar".
-----
Reinfeldt vädjar alltså till det sovande trälfolket/galärslavarna och ber om "stöd för den prövning" svenska folket nu har framför sig med Reinfeldt som galärslavarnas hövding.
Tror ni, att det sovande trälfolket köper detta?
Reinfeldt vill i praktiken närmast ställa landet på krigsfot... alla resurser ska gå till den världsunika invandringspolitiken.