2014-05-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superlistig
Jag tycker mest han tar ett obehagligt "Von oben"-perspektiv, där orsaken till oron är att pöbeln inte riktigt förstått det förträffliga i samhällsutvecklingen ännu.

Håller med. När hans text kommenterades i början av maj här i tråden skrev jag:

Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Återigen ett till synes resonabelt inlägg som på ett sätt kan ses som ett steg i rätt riktning, men som kanske till sin yttersta konsekvens är helt meningslöst.

Det som är bra är ju att skribenten tillstår att den demografiska förändringen faktiskt "saknar motstycke i historien". Och att den resulterande oron inte ska bemötas med hån, utan förståelse. Kanske empati.

Tack för det, liksom.

Men den oroande utvecklingen i Europa är förstås fortfarande att ursprungsbefolkningen reagerar med skepsis mot den exempellösa migrationen - inte den exempellösa migrationen i sig. Aldrig den exempellösa migrationen an sich.

Det handlar om att den "bildade" klassen med ett inkännande lutat huvud och en tröstande klapp på huvudet få de som känner oro att acceptera den fortgående förändringen, inte att i demokratisk anda låta folkets bästa vara vägledande.

Den förmätna von oben attityden är att stora grupper "upplever" invandringen som negativ för dem, när den franka sanningen är att den ÄR negativ i sina konsekvenser för dessa grupper. Sämre service, högre skatter, mer otrygghet.

Och det omvända klassperspektivet, det omvända tolkningsföreträdet: Det är de grupper som konfronteras med mångkulturen som vet bäst, inte den "elit" som har ett hypotetiskt förhållningssätt till dess konsekvenser. Den exempellösa migrationen är inte bara negativ för de "utsatta" utan även för de privilegierade - det är bara att de senare inte haft förstånd att begripa det ännu.

Citera
2014-05-27, 21:07
Medlem
Amors avatar
Noterar att twitter och facebook återigen ballade ur efter Europaparlamentsvalet. Vuxna människor som skrämmer upp sina barn så att de har svårt sova, mängder av pekoralistiska klagosånger. Uppmaningar till historielärare om att de skall undervisa om 30-talet

Människor som jag i övrigt känner som vettiga stämmer upp i barnsliga känslosvallande reaktioner mot den annalkande nazismen.

Jag förlorar tron på mina medmänniskor när jag läser sociala medier. Räcker inte tänkandet längre? Hur kan man vara så fruktansvärt okritisk i denna informationstekniska tid.

Måste tvinga mig själv att inte gå in på twitter mer.
Citera
2014-05-27, 21:21
Medlem
I takt med att SDs röstandel stiger så sjunker också massmedias skadeverkande lögner.
När en bror,syster,man,hustru,förälder,son,dotter tar steget och lägger sin röst på SD minskar massmedias påverkande roll.

Ety,det stämmer ju inte det som dom säger i Aftonhoran eller på DDRSVT.

Min son sa att han röstat på SD...men han är ju ingen nazist?
Jag känner ju honom..det stämmer inte det som sägs i MSM.

Sålunda så torde MSM påverkande roll vara mer än dubbelt så liten som vid motsvarande tid förra mandatperioden.

Den är dock fortfarande stor,men den minskar med varje SD röst som likt ringar på vattnet visar de uppenbart lögnaktiga beteendena.
Citera
2014-05-27, 22:47
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Noterar att twitter och facebook återigen ballade ur efter Europaparlamentsvalet. Vuxna människor som skrämmer upp sina barn så att de har svårt sova, mängder av pekoralistiska klagosånger. Uppmaningar till historielärare om att de skall undervisa om 30-talet

Människor som jag i övrigt känner som vettiga stämmer upp i barnsliga känslosvallande reaktioner mot den annalkande nazismen.

Jag förlorar tron på mina medmänniskor när jag läser sociala medier. Räcker inte tänkandet längre? Hur kan man vara så fruktansvärt okritisk i denna informationstekniska tid.

Brukar hålla mig till välvalda delar av twitter för att inte drabbas av för högt blodtryck men råkade slinka in på en del igår där en massa fjortisar (?) verkade tro det stod ett nazistiskt maktövertagande inför dörren.
Citera
2014-05-27, 22:48
Medlem
Valsharessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
V
Har hoppet om kritik av PK-ism i etablerade media dött helt nu? Eller tror ni att folk som Jonas Thente, Richard Schwartz, Anna Dahlberg mm ännu kan leverera? Kan Marika Formgren i Axess återkomma i toppform efter denna nationalistiska yra? Eller blir det locket på nu för allt som kan gynna nationalism och SD?

Jag tror att man är fel ute om man tror att ett par halvt marginaliserade ledarskribenter för tidningarnas ledarsidor har någon som helst påverkan. Dessa personer tjänar möjligen en roll som tidingarnas alibin för att visa att det minsann VISST pågår en öppen debatt.
Mediernas makt ligger inte så mycket i vad som skrivs på ledarsidorna utan snarare i hur nyhetsflödet i övrigt är upplagt. När man pratar om SD i europaparlamentnet försöker man konstant göra dem ansvariga för uttalanden som Nationella Fronten gör medan man på intet sätt håller moderaterna ansvariga för att deras partigrupp EPP till stor del är abortfientlig. Man håller inte Miljöpartiet ansvarigt för att många gröna partier vill legalisera prostitution eller ens undrar hur de kan sitta i samma grupp som sådana extremistpartier trots att det är ungefär lika politiskt inkorrekt som att förspråka rökning i väntrummet på akuten.

Har man en intervju i Studio Ett med Åkesson kan man ge sig tusan på att det i samma sändning, direkt efter eller innan, är ett reportage om en flykting som överlevt simturen utanför Lampedusa eller liknande. Man stämplar allt som ofta SD som 'högerextrema eller invandringskritiska' medan man aldrig någonsin hört stämpeln vänsterextrema eller kapitalfientliga om vänsterpartiet. I GUE/NGL där vänsterpartiet ingår finns för övrigt både personer dömda för kommunistiska kuppförsök(!) och personer som vill förbjuda pridefestivalen. I valvakan på SVT stod en man, inbjuden som expertkommentator, och tog koonstant avstånd från SD som han 'inte saknade i debatten'. Har någon expertkommentator någonsin fått 'ta avstånd' från andra partier i SVT utan att det ens ställs en kritisk fråga från progamledaren?

Svaret tror jag finns att finna i mediakoncentrationen kring Stockholms södra innerstad och att i takt med minskade intäkter så ökar den koncentrationen än mer. SD är stora på landsbygd och i södra Sverige och där må det vara så att diskursen på det lokala fiket är annorlunda än i de sammanhang journalisterna verkar och bor i.
En titt på valresultatet på Södermalm visar att F! fick 14,6%, MP fick 26,2% och V fick 8,9%. De tre partierna till *vänster* om S fick alltså i princip egen majoritet. Om man till daglig dags umgås i kretsar där partisympatierna är så övervägande vänster så är det naturligt att ens 'opartiskhet' utgår i från en mittpunkt som redan placerats extremt långt ut på den kulturella vänsterskalan. Att SD då är högerextrema är alltså inget ställningstagande, det är en naturlig konsekvens av objektiviteten på en skala där socialdemokraterna räknas som 'okej men kanske lite väl mycket till höger'. Sett till Stockholm som helhet är MP största parti med över 4% marginal ner till tvåan.

Det kommer kanske att fortsätta komma ett eller annat kritiskt alibi-stick på expressens ledarsida men någon förändring kommer inte att ske där skadan är som värst.... UTANFÖR ledarsidorna.
Citera
2014-05-27, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jo, han är sund. Men egentligen kan anomiteorin ("ett tillstånd av social otrygghet som människor upplever vid snabba samhällsförändringar") appliceras på två läger i den uppkomna situationen.

Det är inte SD-anhängare som för mest oväsen om samhällsförändring just nu, det är deras motståndare som befinner sig i ett tillstånd av upplevd overklighet och som inte kan hantera det rationellt utan springer runt som yra höns och letar efter nödutgången. De lever i villfarelsen att något "nytt" håller på att hända, som att SD kom från det blå och planterade ett ondsketräd som nu växer okontrollerat. SD representerar knappast en "snabb samhällsförändring", de fångar upp en långsamt krympande jätteopinion som har varit känd under de 20 år man tagit tempen på den regelbundet. Om man är så j-a blåst att man varje år läser i tidningen att halva befolkningen vill minska flyktinginvandringen men ändå blir helt chockad när de gradvis börjar rösta därefter, hör man inte till den alerta delen av befolkningen...

Citat:
Ursprungligen postat av Amor

I söndags följde jag SVTs valvaka från början till slut, med endast korta pauser. När ValU:n presenterades, stod glädjen högt i tak. Att SD skulle erövra ett mandat var förväntat och alla inblandade hade mental beredskap för detta, alla visste ju redan från början att SD gör dåligt i från sig i EU-val. MP gick fram ordentligt och Fi troddes komma in i stor stil, till och med litet större än SD, vilket så klart gladde hönsen. I över två timmar pratades det och närmast skålades för att SD inte blev större och för att MP och Fi växt ordentligt, V höll ställningarna och S i allt väsentligt låg kvar. M hade dessutom praktkollapsat, så HÖGERNS var nu helt uträknad. Så klart fick inte studions ensidiga bedömningar något motstånd från någon mer opartisk röst.

Så kom då kl 23.00. De verkliga räknade rösterna presenterades. En iskall tystnad spred sig i salongen. ValU:n hade på väsentliga punkter fel! Fi blev inte alls så stort som bedömts. SD ökade dramatiskt, nästan dubbelt så stort som Fi och inte så många procentenheter ifrån M. Transformationen från valvaka till likvaka skedde som med ett trollslag. Nu visste man varken in eller ut, men reptilhjärnan slog snart till. Alla positiva effekter skulle framhållas - SD förtigas, eller helst nedgöras. Det tog ca två timmar innan någon ledande företrädare för SD intervjuades om framgången, som visade sig vara störst av alla partier och till och med större än vad SD själva hade vågat hoppas på, för de visste ju också att de gjorde dåligt i från sig i EU-val.

Måndagen fortsatte i alla medier med glädje över MP + Fi, skadeglädje över Ms genomklappning och fördömande av SDs framgångar. Någon djupare analys av orsakerna framkom inte, annat än möjligen att "de bruna" hade gått fram i ett flertal länder och blivit största parti i gamla demokratier som UK, Frankrike och Danmark. Måndagen avslutades stilenligt i ett extrainsatt Agenda.

På tisdagen började det smyga sig in en och annan tvivlande kommentar. Fördömandet och de ideologiska övertonerna är fortfarande massiva. Både svenska och utländska partier som avviker från den beordrade normen, och därtill gjort det framgångsrikt, översköljs med allehanda invektiv. Men ett spår av tvivel smyger sig in här och där. Det är sannolikt att om någon vecka kommer mer av diskuterande att nå ytan. Skräcken börjar då kompletteras med ett förskrämt undrande "hur gick detta egentligen till?" och vad göra nu? Den borgerliga pressen börjar redan nu inse att "Alliansen är rökt" och snart börjar man fundera på varför. Meningen var ju att M och Alliansen skulle vinna på att "ta ansvar" och göra upp med MP om invandringen - insåg inte väljarna storheten i detta beslut?

Snart kan det således börja sjungas på mer än en visa, och det blir intressant att lyssna på hur den konserten artar sig.

Litet vid sidan:
Lägger märke till att P1 idag rapporterar om att man i Tunisien fått ""landets första yttrandefrihetsfånge sedan revolutionen". Hans brott? Jo, "för att ha publicerat teckningar av profeten Mohammed".
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5873610

Samtidigt kan man minnas hur det går i Sverige om man är en provokativ konstnär:
(FB) Regimkritisk konstnär fängslad - Går Sverige mot ett nytt Sovjet? ( Dan Park )

Fast det är förstås en helt annan sak. Helt annan...
Citera
2014-05-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
I över två timmar pratades det och närmast skålades för att SD inte blev större och för att MP och Fi växt ordentligt, V höll ställningarna och S i allt väsentligt låg kvar. M hade dessutom praktkollapsat, så HÖGERNS var nu helt uträknad. Så klart fick inte studions ensidiga bedömningar något motstånd från någon mer opartisk röst.

Så kom då kl 23.00. De verkliga räknade rösterna presenterades. En iskall tystnad spred sig i salongen.
Jag var inte med före kl 23 utan knäppte på ljudet exakt 5 sekunder innan. Programledaren fann sig rätt snabbt och låtsades inte om vad som hade hänt utan kommenterade en massa andra saker och ställde irrelevanta frågor till någon statsvetare som naturligtvis omedelbart påpekade att det stora var siffran för SD som avvek så markant från VALU.

Jag menar att allt det här beteendet från journalister och även vår statsminister legitimerar ett massivt valfusk i september. Om SD inte är på plats i varje vallokal så kommer vi att få en stolen election. Det är helt uppenbart.
Citera
2014-05-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsharessa
Jag tror att man är fel ute om man tror att ett par halvt marginaliserade ledarskribenter för tidningarnas ledarsidor har någon som helst påverkan. Dessa personer tjänar möjligen en roll som tidingarnas alibin för att visa att det minsann VISST pågår en öppen debatt.
Mediernas makt ligger inte så mycket i vad som skrivs på ledarsidorna utan snarare i hur nyhetsflödet i övrigt är upplagt. När man pratar om SD i europaparlamentnet försöker man konstant göra dem ansvariga för uttalanden som Nationella Fronten gör medan man på intet sätt håller moderaterna ansvariga för att deras partigrupp EPP till stor del är abortfientlig. Man håller inte Miljöpartiet ansvarigt för att många gröna partier vill legalisera prostitution eller ens undrar hur de kan sitta i samma grupp som sådana extremistpartier trots att det är ungefär lika politiskt inkorrekt som att förspråka rökning i väntrummet på akuten.

Har man en intervju i Studio Ett med Åkesson kan man ge sig tusan på att det i samma sändning, direkt efter eller innan, är ett reportage om en flykting som överlevt simturen utanför Lampedusa eller liknande. Man stämplar allt som ofta SD som 'högerextrema eller invandringskritiska' medan man aldrig någonsin hört stämpeln vänsterextrema eller kapitalfientliga om vänsterpartiet. I GUE/NGL där vänsterpartiet ingår finns för övrigt både personer dömda för kommunistiska kuppförsök(!) och personer som vill förbjuda pridefestivalen. I valvakan på SVT stod en man, inbjuden som expertkommentator, och tog koonstant avstånd från SD som han 'inte saknade i debatten'. Har någon expertkommentator någonsin fått 'ta avstånd' från andra partier i SVT utan att det ens ställs en kritisk fråga från progamledaren?

Svaret tror jag finns att finna i mediakoncentrationen kring Stockholms södra innerstad och att i takt med minskade intäkter så ökar den koncentrationen än mer. SD är stora på landsbygd och i södra Sverige och där må det vara så att diskursen på det lokala fiket är annorlunda än i de sammanhang journalisterna verkar och bor i.
En titt på valresultatet på Södermalm visar att F! fick 14,6%, MP fick 26,2% och V fick 8,9%. De tre partierna till *vänster* om S fick alltså i princip egen majoritet. Om man till daglig dags umgås i kretsar där partisympatierna är så övervägande vänster så är det naturligt att ens 'opartiskhet' utgår i från en mittpunkt som redan placerats extremt långt ut på den kulturella vänsterskalan. Att SD då är högerextrema är alltså inget ställningstagande, det är en naturlig konsekvens av objektiviteten på en skala där socialdemokraterna räknas som 'okej men kanske lite väl mycket till höger'. Sett till Stockholm som helhet är MP största parti med över 4% marginal ner till tvåan.

Det kommer kanske att fortsätta komma ett eller annat kritiskt alibi-stick på expressens ledarsida men någon förändring kommer inte att ske där skadan är som värst.... UTANFÖR ledarsidorna.

Miljöpartiet 26%, Ha! Tror jag det, månne detta (sug på denna alla feminister) vara en anledning till att så få kvinnor finns representerade i styrelser, i börsbolag såväl som i kommunala bolag?
Citera
2014-05-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Japp. Han skriver:

Det finns inte på hans karta, att människor inte vill få det sämre och/eller anser det oacceptabelt att Sverige ska "förändras" på bekostnad av "lågutbildade, underprivilegierade" jämte fysiskt svaga människor och inte minst de äldre.
Det är synd att svenska politiker är så arroganta och maktfullkomliga. Det är nu två år sedan Labourledaren Miliband höll ett tal där han ödmjukt erkände partiets misstag och delgav en korrekt analys.

Citat:
Setting out a new direction on immigration policy requires knowing how and why the last Labour government went wrong. Quite simply, we became too disconnected from the concerns of working people. We too easily assumed those who worried about immigration were stuck in the past. Unrealistic about how things could be different. Even prejudiced.

But Britain was experiencing the largest peacetime migration in recent history. And people's concerns were genuine.
Det var vi som var fördomsfulla. Vi sket i knegarna. Men de hade goda poänger.
Citat:
Why didn't we listen more? At least by the end of our time in office, we were too dazzled by globalisation and too sanguine about its price. By focusing too much on globalization and migration's impact on growth, we lost sight of who was benefiting from that growth – and the people who were being squeezed. And, to those who lost out, Labour was too quick to say ‘like it or lump it'. But the truth is that the public were ahead of us in seeing some of the problems caused by the rapid pace of migration, especially from the expanded EU. And they were ahead of us in seeing some of the costs of migration as a whole.
OK, vi erkänner - ni var inte bakåtsträvare, ni var mer framsynta än vi. Vi snöade in på globalisering och fattade inte vad som hände nere på marken.
Citat:
First, rapid changes in population led to pressures on scarce resources such as housing and schools. Some areas were not equipped to cope in the short-term and it brought to the fore questions about entitlements.

Second, there were problems with the pace of change in some of our communities. Ties of solidarity and community are not built overnight. And sometimes migration ran faster than the time it took to build that sense of community, to build those ties. These are vital questions because they are about how we choose to live together.
Tänk så enkelt och snyggt man kan uttrycka det utan att racka ner på knegare och lågutbildade, utan att peka ut invandrarna, och ändå visa att man gjort en vettig och pragmatisk analys och förstått orsakssambanden. Och så slutklämmen: DET HÄR ÄR VIKTIGT SOM FAN.

Svenska politiker kan inte göra sunda analyser, inte erkänna att de drivit en feltänkt politik, och inte ge väljarna ett uns av cred för sina synpunkter. Svenska väljare ska ledas, styras, övertygas, ignoreras, och i nödfall bekämpas.
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-05-27 kl. 23:54.
Citera
2014-05-28, 00:01
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
I söndags följde jag SVTs valvaka från början till slut, med endast korta pauser. När ValU:n presenterades, stod glädjen högt i tak. Att SD skulle erövra ett mandat var förväntat och alla inblandade hade mental beredskap för detta, alla visste ju redan från början att SD gör dåligt i från sig i EU-val. MP gick fram ordentligt och Fi troddes komma in i stor stil, till och med litet större än SD, vilket så klart gladde hönsen. I över två timmar pratades det och närmast skålades för att SD inte blev större och för att MP och Fi växt ordentligt, V höll ställningarna och S i allt väsentligt låg kvar. M hade dessutom praktkollapsat, så HÖGERNS var nu helt uträknad. Så klart fick inte studions ensidiga bedömningar något motstånd från någon mer opartisk röst.

Så kom då kl 23.00. De verkliga räknade rösterna presenterades. En iskall tystnad spred sig i salongen. ValU:n hade på väsentliga punkter fel! Fi blev inte alls så stort som bedömts. SD ökade dramatiskt, nästan dubbelt så stort som Fi och inte så många procentenheter ifrån M. Transformationen från valvaka till likvaka skedde som med ett trollslag. Nu visste man varken in eller ut, men reptilhjärnan slog snart till. Alla positiva effekter skulle framhållas - SD förtigas, eller helst nedgöras. Det tog ca två timmar innan någon ledande företrädare för SD intervjuades om framgången, som visade sig vara störst av alla partier och till och med större än vad SD själva hade vågat hoppas på, för de visste ju också att de gjorde dåligt i från sig i EU-val.

Måndagen fortsatte i alla medier med glädje över MP + Fi, skadeglädje över Ms genomklappning och fördömande av SDs framgångar. Någon djupare analys av orsakerna framkom inte, annat än möjligen att "de bruna" hade gått fram i ett flertal länder och blivit största parti i gamla demokratier som UK, Frankrike och Danmark. Måndagen avslutades stilenligt i ett extrainsatt Agenda.

På tisdagen började det smyga sig in en och annan tvivlande kommentar. Fördömandet och de ideologiska övertonerna är fortfarande massiva. Både svenska och utländska partier som avviker från den beordrade normen, och därtill gjort det framgångsrikt, översköljs med allehanda invektiv. Men ett spår av tvivel smyger sig in här och där. Det är sannolikt att om någon vecka kommer mer av diskuterande att nå ytan. Skräcken börjar då kompletteras med ett förskrämt undrande "hur gick detta egentligen till?" och vad göra nu? Den borgerliga pressen börjar redan nu inse att "Alliansen är rökt" och snart börjar man fundera på varför. Meningen var ju att M och Alliansen skulle vinna på att "ta ansvar" och göra upp med MP om invandringen - insåg inte väljarna storheten i detta beslut?

Snart kan det således börja sjungas på mer än en visa, och det blir intressant att lyssna på hur den konserten artar sig.

Litet vid sidan:
Lägger märke till att P1 idag rapporterar om att man i Tunisien fått ""landets första yttrandefrihetsfånge sedan revolutionen". Hans brott? Jo, "för att ha publicerat teckningar av profeten Mohammed".
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5873610

Samtidigt kan man minnas hur det går i Sverige om man är en provokativ konstnär:
(FB) Regimkritisk konstnär fängslad - Går Sverige mot ett nytt Sovjet? ( Dan Park )

Fast det är förstås en helt annan sak. Helt annan...

Ja, hur många besök gjordes det överhuvudtaget på SD:s valvaka under kvällen? Det var först den gången då de intervjuade det där kommunalrådet i rosa skjorta. Och sedan en kort intervju med Jimmie Åkesson där han anklagade medierna för att de aldrig ställer frågor till t.ex. Vänsterpartiet om deras samarbetspartners i EU. Efter det verkade det som om SVT tyckte att det kunde räcka med sverigedemokratiska konversationer. Inte ett enda klipp på hur reaktionerna var på SD:s sensationssiffror. Å andra sidan var det tydligen mycket intressant och viktigt att visa hur Miljöpartiets medlemmar stod och studsade upp och ner till musik vi ändå inte kunde höra.

Jag tror att vi mycket riktigt kan få en ganska omfattande baksmälla hos medieetablissemanget inom kort. Vi ser det redan här och där. Britta Svensson på Expressen, t.ex. Hon verkar ha nått något smärtsamt uppvaknande. I flera veckor har hennes kollegor rapporterat med glädje om den här nya "folkrörelsen" i landet, där folk går man och huse för att möta upp Jimmie Åkesson när han valtalar, och tydligt demonstrerar att hans rasistiska åsikter inte är välkomna där. Brandmän, sjukhuspersonal och operasångerskor förenas i gemensam kamp mot ond intolerans. Men sedan... vad hände? Trots denna våg av godhet som svepte över landet kunde de rasist-nazism-högerextremistiska krafterna inkassera en tredubblad vinst på valdagen. Något hade uppenbarligen gått helt fel. Brittas krönika är till 90% ännu en i raden av dessa "SD är ett skitparti"-utrop som vi får titt som tätt från södermalmsmurvlarna. Men i slutet kan man ana en känsla av självkritik. Folk lyssnar uppenbarligen inte på oss längre. Trots att vi talar om hur hemskt SD är så lyder den dumma pöbeln oss inte.

Citat:
I mitt journalisttäta valdistrikt på Södermalm i Stockholm röstade 3,5 procent på SD. I Sjöbo i Skåne är SD största parti med 24 procent av rösterna. Beröringsskräcken är enorm bland huvudstadens skribenter och kulturpersonligheter. Bäst att ösa nedsättande epitet över SD så ingen tror att man på minsta sätt kan kopplas ihop med dem. Medan antirasisterna vände ryggen åt SD växte de okontrollerat.

http://www.expressen.se/kronikorer/b...maste-mota-sd/

Som sagt. Kanske det här med kastrullocksslammer och vuvuzelatutande inte var en sån jättesmart idé när allt kommer omkring. Ny taktik erfordras.
Citera
2014-05-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag var inte med före kl 23 utan knäppte på ljudet exakt 5 sekunder innan. Programledaren fann sig rätt snabbt och låtsades inte om vad som hade hänt utan kommenterade en massa andra saker och ställde irrelevanta frågor till någon statsvetare som naturligtvis omedelbart påpekade att det stora var siffran för SD som avvek så markant från VALU.

Jag menar att allt det här beteendet från journalister och även vår statsminister legitimerar ett massivt valfusk i september. Om SD inte är på plats i varje vallokal så kommer vi att få en stolen election. Det är helt uppenbart.

Man vet aldrig vad som kan hända. Ett sätt att angripa SD är att försöka associera dem med SVP, såsom man gjort i dels debatten om partibesök i skolan, dels när det gäller andelen kriminella SVP-företrädare. Ett annat kan mycket väl vara att försöka hitta på allehanda fultricks i kommande valrörelse och valprocess. Vi får se varthän det barkar.
Citera
2014-05-28, 00:22
Bannlyst
det är alltid lika roligt när man får ta del av det elitiska förfarandet och bejaka sig med den övre delen av samhällsklassen. Som att tanten på Östermalm brydde sig om 1200 negrer i Gambia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in