Citat:
Ursprungligen postat av
tauceti

Några månader för att han skrev; -
Zigenarbrott är något gott. '
-
Nej, vi kan och bör inte släppa ut en sådan farlig man ut i samhället, jag menar, tänk om han skriver igen, eller ursäkta, jag menar, tänk om han fortsätter med sina brott ute bland allmänheten. En risk för samhället.
Mitt scenario i huvudet, om hur åklagaren ska framföra vikten utav att hålla en sådan "farlig" man inlåst.
Självklart rör det hela sig om att Etablissemanget inte tål att låta sig hånas, tittar man på Dan Parks alster så är det ju hånandet av diverse politruker osv.
Sen det här "Zigenarbrott är något gott" anspelar ju på den hysteri som uppstod i samband med att någon restaurang serverade zigenarsoppa och ett visst mått av den zigenarbrottslighet som Etablissemanget låtit skölja över nationen då man vägrar göra något åt de zigenarklaner som härjar i landet.
De flesta av hans verk rör ju något som var på tapeten när han drog upp de, där han driver med Etablissemanget och diverse lättkränkta invandrare.
De tål helt enkelt inte att hånas, det är samma visa med näthatandet, de tål inte heller det då många så kallade näthatare drar ner brallorna på Etablissemanget, så kriget mot näthatarna är en form av
"håll käften och sluta håna oss (trots att vi är inkompetenta och borde avgå) tål inte att en spegel hålls upp och visar oss hur större och större delar av allmänheten ser oss, annars kastar vi er i fängelset".
Samma sak med Robert Aschbergs program Trolljägarna där han inte tål att hånas som den pajas han är, så då är det jakt på de elaka nättrollen.
Ganska uppenbart, som alla andra diktatorer och diktatorwannabes så tål de inte att hånas.
Vad de missar är att de framstår precis så som näthatarna presenterat de, det blir en självuppfyllande profetia.
Park har helt enkelt fått de att gå rakt i hans fälla och gör honom samtidigt till en martyr för det fria ordet. Åklagaren är idiot.