2014-04-21, 13:24
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Är det verkligen lagligt, att specificera att tjänsten är reserverad för någon med "invandrar bakgrund"?? (Man kan indirekt se till, att så blir fallet genom att efterfråga t.ex. flytande urdu, men här finns inte någon sådan motivering.)

annonsen har legat ute säkert ett år, så vem vågar vara kinkig o bråka ... tänk på värdegrunden!

har för mig det förut stod att sökande skulle tala svenska dåligt - man vill bara ha de mest hopplösa fallen alltså. Svensk ungdom får däremot ta sig till Norge. E de de som menas med "folkutbytet?
Citera
2014-04-21, 14:39
Medlem
danger.mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det logiska, enligt Wilhelmsson's sätt att resonera, vore väl att skicka villaägarna till miljonprogrammet?

Analogt med den nuvarande kritiken mot "Det fria skolvalet" så kommer vi förmodligen att se motsvarande kritik mot "Det fria bostadsvalet" som skapar ond segregation. Bättre då att alla får en bostad anvisad av myndigheterna, så att man säkerställer en optimal, mångkulturell, blandning av olika grupper.

Jag kommer ihåg när jag läste ett inlägg på blogg av en vänsterpartist (fråga mig inte varför!) där han påstod att det är dåligt med att folk har för mycket valfrihet (inte bara gällande boendet utom även val av vänner och bekanta!) och förespråkade att "grytan rörs om" med tvång, allt i namn av bekämpning av diskriminering och rasism. Det var för länge sen och någon länk har jag tyvärr inte.

Det du skriver om är alltså inte alls så långsökt tyvärr. Även om den politikern eller aktivisten jag nämnde ovan är en fullständig nolla, så tror jag knappt att hans sinnessjuka idéer är någorlunda unika.
Citera
2014-04-21, 15:34
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danger.mouse
Någon på Avpixlat gjorde en skärmdump: http://bayimg.com/ganDPaAfl

Det här är en fruktansvärd läsning. Vad tänker göra den psykopatiska lilla byråkraten med bostadsrättsinnehavarna eller villaägarna efter deras egendom har tvångsinlösts? Skicka dem till ett koncentrationsläger kanske?

Är det någon som vet mer om denne Anders Wilhelmsson?

Tackar! Sånt här kan nog få en del att vakna iallafall.
Citera
2014-04-21, 15:41
Medlem
Vindens avatar
Det här mediakriget verkar helt ha kommit av sig. Om man inte räknar kriget som pågår för att försköna verkligheten och tysta ner alla obekväma åsikter. Finns det något som faktiskt tyder på ett öppnare debattklimat i Sverige eller är det som jag känner: Åsiktskorridoren blir trängre och trängre?
Citera
2014-04-21, 15:54
Medlem
danger.mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Tackar! Sånt här kan nog få en del att vakna iallafall.

Det var så lite! Låt oss sprida det runt.
Citera
2014-04-21, 16:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
Det här mediakriget verkar helt ha kommit av sig. Om man inte räknar kriget som pågår för att försköna verkligheten och tysta ner alla obekväma åsikter. Finns det något som faktiskt tyder på ett öppnare debattklimat i Sverige eller är det som jag känner: Åsiktskorridoren blir trängre och trängre?

När tråden var ny fanns det ett mediakrig, långt in i hälften av tråden också. Nu verkar som i dessa valtider vara samlad front för mångkultur, knappt några kritiska röster tillåts höras längre. Åsiktskorridoren är snävare än någonsin.
Citera
2014-04-21, 16:41
Medlem
Är detta verkligen sant? Är Denne Anders Wiliamsson verkligen på riktigt! Tänker på alla som slitit ihop till sitt hus eller bostadsrätt . Som varje månad kämpar med hyror och avgifter. De gamla som pysslar i sin lilla trädgård och rensar i rabatterna. De som lever under mitt hem är min Borg! Som alltid röstar på rött, grönt eller blått ! Nu blir många oroliga och rädda och tappar förtroendet för politikerna. Vem vet snart står kommunen med ett gäng flyktingar utanför dörren och kastar ut folk på gatan!
Citera
2014-04-21, 16:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
När tråden var ny fanns det ett mediakrig, långt in i hälften av tråden också. Nu verkar som i dessa valtider vara samlad front för mångkultur, knappt några kritiska röster tillåts höras längre. Åsiktskorridoren är snävare än någonsin.

Man kan väl sammanfatta det som, att kriget ändrade inriktning efter Breiviks terrordåd. Sedan dess har mediakrigets tyngdpunkt varit att media bekrigar - hånar, förtalar och försöker skrämma - gemene man, och i mindre grad varit ett inbördekrig hos media.
Citera
2014-04-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det logiska, enligt Wilhelmsson's sätt att resonera, vore väl att skicka villaägarna till miljonprogrammet?

Analogt med den nuvarande kritiken mot "Det fria skolvalet" så kommer vi förmodligen att se motsvarande kritik mot "Det fria bostadsvalet" som skapar ond segregation. Bättre då att alla får en bostad anvisad av myndigheterna, så att man säkerställer en optimal, mångkulturell, blandning av olika grupper.

Att konfiskera egendom och tvinga de rättmätiga ägarna till läger, låter i mina öron starkt påminnande om obehagliga händelser i ett sydligt grannland för ett antal decennier sedan. Det var så illa att det visst fortfarande skrivs böcker och görs filmer om det...
Citera
2014-04-21, 18:54
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Att konfiskera egendom och tvinga de rättmätiga ägarna till läger, låter i mina öron starkt påminnande om obehagliga händelser i ett sydligt grannland för ett antal decennier sedan. Det var så illa att det visst fortfarande skrivs böcker och görs filmer om det...
Det låter lite mer som något både Mao och Stalin ägnade sig åt med viss framgång. Kulturrevolution och utrotandet av kulaker och självägande bönder för det gemensammas bästa... Eller Pol Pots vackra tankar om den ädle jordbrukaren som skulle danas ur blodet från oönskade akademiker och intellektuella. Det här är inget nytt. Det har gjorts förut. Det skulle säkert gå att genomföra igen! Vem ska försvara äldre svenskars rätt till sina betalda villor med låga kostnader, när somaliska och arabiska jättefamiljer trängs bland kackerlackor och mögel och där deras barn inte kan läsa läxorna och bli läkare, utan istället handlar med knark och begår rån?

Detta blir snart en realitet. Redan nu har vissa steg tagits i försiktighet och med obefintlig publicitet. Det kommer mera! Om fyra år är detta vedertaget!
Citera
2014-04-21, 20:58
Medlem
Muhamedssons avatar
Ni lever i en sagovärd i era fina svenska kvarter! Fy fan säger jag efter att ha gått en runda i ett Fridolins getto! Ett Getto jag förr var stolt över. Fy fan Reinfeldt!
Citera
2014-04-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det låter lite mer som något både Mao och Stalin ägnade sig åt med viss framgång. Kulturrevolution och utrotandet av kulaker och självägande bönder för det gemensammas bästa... Eller Pol Pots vackra tankar om den ädle jordbrukaren som skulle danas ur blodet från oönskade akademiker och intellektuella. Det här är inget nytt. Det har gjorts förut. Det skulle säkert gå att genomföra igen! Vem ska försvara äldre svenskars rätt till sina betalda villor med låga kostnader, när somaliska och arabiska jättefamiljer trängs bland kackerlackor och mögel och där deras barn inte kan läsa läxorna och bli läkare, utan istället handlar med knark och begår rån?

Detta blir snart en realitet. Redan nu har vissa steg tagits i försiktighet och med obefintlig publicitet. Det kommer mera! Om fyra år är detta vedertaget!

Det är sådant som man sysslar med i länder vilka styrs av utopiska - därmed verklighetsfrämmande - ideologier. I vårt fall är denna utopi "det mångkulturella samhället". Utopister är alltid beredda att förr eller senare ta till vilka medel som helst för att skapa sin utopi. Det är därför utopier och utopister måste motverkas, så att de inte vinner politiskt makt. Vi svenskar har inte fyllt vår demokratiska plikt de senare decennierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in