Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det logiska, enligt Wilhelmsson's sätt att resonera, vore väl att skicka villaägarna till miljonprogrammet?
Analogt med den nuvarande kritiken mot "Det fria skolvalet" så kommer vi förmodligen att se motsvarande kritik mot "Det fria bostadsvalet" som skapar ond segregation. Bättre då att alla får en bostad anvisad av myndigheterna, så att man säkerställer en optimal, mångkulturell, blandning av olika grupper.
Jag kommer ihåg när jag läste ett inlägg på blogg av en vänsterpartist (fråga mig inte varför!) där han påstod att det är dåligt med att folk har för mycket valfrihet (inte bara gällande boendet utom även val av vänner och bekanta!) och förespråkade att "grytan rörs om" med tvång, allt i namn av bekämpning av diskriminering och rasism. Det var för länge sen och någon länk har jag tyvärr inte.
Det du skriver om är alltså inte alls så långsökt tyvärr. Även om den politikern eller aktivisten jag nämnde ovan är en fullständig nolla, så tror jag knappt att hans sinnessjuka idéer är någorlunda unika.