2014-05-19, 11:43
Medlem
Fjodorovs avatar
Tycker personligen det är en väldig tillfällighet att inte bara stöter de på han den där blatte-komikern som har kommit att bli politisk kommentator i tidningar m.m. nuförtiden utan allt sparas på film också och de framstår precis så som media har velat framställa dem som.

Allting passade ihop lite för väl om man nu ska vara lite sådär foliehattig.
Citera
2014-05-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Jag har pratat om den specifika situationen som Almqvist m.fl. befann sig it, en blöt utekväll som slutar upp med konfrontation med babbar. Det är nog situationer som vi alla har befunnit oss i någon gång och vi har hasplat ur oss både det ena och det andra. Nu hamnade Almqvists eskapader både på film, som sedan även kom ut i pressen, vilket man får se som dubbel inkompetens.

Du får det till att jag förespråkar att politiska företrädare när de representerar partiet under framträdanden osv, skall slänga sig med epitet som "hora" mot meningsmotståndare. Lite högre nivå kunde man ju faktiskt förvänta sig av dig.

Och vad gället Farage, så har han använt neger-ordet för 17 år sedan. Det blåser nu upp till storm:

http://www.friatider.se/anklagelsen-...f-r-17-r-sedan

Enligt din logik så skall nu Nigel Farage, en av storbritanniens skickligaste politiker på mycket länge, resignera, eftersom det politiska förtroendet har försvunnit för Farage. Denna slutsats drar du ifrån medias häxjakt. Nå, nu förväntar jag mig att du börjar predika för Farages avgång och att SD skall ta avstånd ifrån både honom som person och UKIP för all framtid.
Vad jag vet finns det inte på film, och viktigare, vad jag vet kallade han inte någon ordinär kvinna för "hora", på stan. Kan Farage bevisas ha sagt N-ordet detta är det klantigt av honom. Men det är Farages problem, inte mina. Behövs det damage control här för UKIP? Tveksamt. Gammalt citat och enbart hörsagen vad jag kan förstå. Om det skulle visa sig vara så att Farage sagt det och därmed anser att "neger" är att bra tilltalsord för afrikaner är det väl bättre att vara öppen med det. Neger låter inte alls lika illa som "hora" i min öron.
Citera
2014-05-19, 13:25
Medlem
lampross avatar
Dags att döpa om tråden kanske: "Eftersom inget händer i kulturkriget, låt oss debattera allt och ingenting inom svensk politik"...

Jag drar slutsatsen att mediakriget är vunnet. Jaha... det gick fort.
Citera
2014-05-19, 18:05
Moderator
Meijis avatar
Maud Olofssons spektakuära, arroganta väljarförakt LÄNK fick Jenny Nordberg att skriva en kritisk kolumn: Sverige förtjänar bättre politiker.

Citat:
Det här är maktens syn på hur samhället fungerar nu, sade en svensk kollega efter att vi båda sett Maud Olofssons framträdande i Aktuellt häromdagen. Att det går bra att ljuga, eller att vägra svara på frågor. Att låtsas som om det är vi som inte förstår hur vårt eget statsskick fungerar. Att svenska folket accepterar en sådan behandling hur som helst utan att protestera.

Har svenska politiker alltid varit så här chockerande arroganta? Så … dåliga?

[---]

Kanske är Fredrik Reinfeldt det mest framgångsrika exemplet på en iskall förvaltare med endast ett ansiktsuttryck. Som i värsta fall bara maniskt kan upprepa: ”Jag fick ingen information.”...

Låt mig antyda hur det går till i resten av världen: Den som har makt och är ytterst ansvarig för något har en skyldighet att hålla sig informerad om allt från priset på blåbär till eventuella miljardaffärer. Liksom jag har en skyldighet att gå upp ur sängen på morgonen. För annars får jag sparken. Ja, det händer faktiskt i resten av världen att den som gör ett dåligt jobb, eller ljuger för mycket, till slut förlorar jobbet. Det händer även om det förstås är hemskt obehagligt att något är någons fel. Och att någon får ta konsekvenserna.

Till konstitutionsutskottet, den funktion som finns till för att kunna granska ministrars arbete, ville inte förra näringsministern komma. Hon har uppgett att hon känt sig ”vuxenmobbad” där. I mina efterforskningar av begreppet finner jag att det betyder ungefär långvarig kränkande särbehandling.

[---]

.. hur vore det om ni slutade att kränka mig, för att tala ett språk som svenska politiker tycks förstå. ...

http://unvis.it/www.svd.se/nyheter/i...er_3565088.svd
Citera
2014-05-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Lägg märke till hur han väljer den lägsta möjliga siffran 3-4 miljoner vältdöda, av ett spann på upp till 10 miljoner, i den planerade svälten av Ukrainas befolkning. Och hastar över den utrotningen på en mening.?

Kanske hoppas han på ett pulitzer pris?
Citera
2014-05-19, 22:44
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det kan också varit så att mediakriget om mångkulturen är en av orsakerna till att Schweizarna röstade nej till finansiering av JAS.
De hade tidigare röstat för minskad invandring och våra Svenska multikulti företrädare sågade då Schweizarna vid fotknölarna.
Jag vill inte vara den som är den, men att finansieringen för köp av ett nytt stridsflygplan inte gick igenom berodde till största delen på att dom franska Schweizarna röstade nej för att Rafale inte var med i upphandlingen. Schweiz kommer måsta köpa ett nytt plan förr eller senare och Jas kan då komma att bli aktuellt igen, att det inte blev köp denna gång handlar om mer än bara pengar och Svenska blunders.

Har tyvärr inget att tillföra diskussionen i övrigt utan överlåter det åt er som har en förmåga med ord, tack för en intressant tråd dock!
Citera
2014-05-19, 22:52
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Kanske hoppas han på ett pulitzer pris?
I Walter Durantys efterföljd.
Citera
2014-05-20, 09:51
Medlem
Pandelumes avatar
Sveriges invandringspolitik uppmärksammas i Foreign Affairs från igår. Bl a Tino Sanandaji intervjuas vilket gör att relevant kritik mot invandringspolitiken kommer med. Återstår att se om det har någon impact på etablissemang eller mediekrig.

http://www.foreignaffairs.com/articl...kholm-syndrome

Citat:
Ursprungligen postat av Tino Sanandaji i Foreign Affairs
And yet Sanandaji now argues that Sweden should stop taking in people who share his background. “Immigration has meant that Sweden has imported a bunch of social and economic problems that to a degree didn’t exist before,” he tells me, sitting in a modern conference room at his office in the upscale Östermalm neighborhood of Stockholm. “For a number of reasons -- a long period of peace, a homogenous population -- Sweden has had a unique combination of welfare, growth, and equality. That idyll is to a certain degree over.”
Citera
2014-05-20, 10:14
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Sveriges invandringspolitik uppmärksammas i Foreign Affairs från igår. Bl a Tino Sanandaji intervjuas vilket gör att relevant kritik mot invandringspolitiken kommer med. Återstår att se om det har någon impact på etablissemang eller mediekrig.

Inte lyckats läsa hela ännu. Noterar att Ivar Ekman som i vanliga fall arbetar för SRs Konflikt skrivit artikeln. Tycker det är ett ganska lustigt fenomen när svenska journalister utan att skämmas verkar kunna skriva realistiska artiklar utan onödigt gråt för utländsk publik medan deras inhemska följer en helt annan agenda. Konflikt är förvisso rätt så bra men tar alltid i realiteten ställning för den förda invandringspolitiken utan några förklaringar till varför många tycker att den är idiotisk.
Citera
2014-05-20, 10:56
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume

Nu när jag har läst hela så misstänker jag att Ivar Ekman lite i smyg tycker att Sverige bör lugna ner sig gällandes volymerna vi plockar in.

Ett grundläggande problem med svensk invandringspolitik är att vi aldrig har brytt oss om realiteter som antalet jobb som genereras per år. Inte heller bryr vi oss om kostnader och alternativkostnader. Kortsiktigt så kan man säkert smacka in betydligt större mängder folk än vår ekonomis jobbgenererande förmåga och skrika rasist till de som klagar. Men i Sverige har vi sysslat med det sedan början av nittiotalet oavsett om vi går igenom depression, recession eller liknande. Det går inte att låtsas att det är en kortsiktig undantagspolitik längre utan det är business as usual. En direkt felaktighet som finns i artikeln är att Ivar låtsas om att problemen med jobbgenerering jämfört med invandringsvolymer uppstod efter finanskrisen 2008. Så är det inte utan det problemet har funnits sedan början av nittiotalet. Egentligen sedan sjuttiotalet men under lång tid så maskerades problemet genom att överanställa inom offentlig sektor.
Citera
2014-05-20, 11:20
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Dags att döpa om tråden kanske: "Eftersom inget händer i kulturkriget, låt oss debattera allt och ingenting inom svensk politik"...

Jag drar slutsatsen att mediakriget är vunnet. Jaha... det gick fort.
Du måste ta in allt som händer runt om på redaktionerna för att fatta läget...
  • Expressen och Researchgruppen hänger ut pensionärer som näthatat på Avpixlat
  • Aftonbladet startar politism med LO och kör på som de alltid gjort
  • SvD samarbetar med expo efter att en redaktör bett folk skicka email till henne för att "debattera"
  • DN ber sina läsare om ursäkt för att ha haft en annons för en bok i blaskan
Det ser onekligen ut som om den efterlängtade "vändningen" kommit

Det som sker i media skall man lämna till dem och väljer de bort er är det bara att sluta läsa, svårare än så är det inte.
Citera
2014-05-20, 11:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Nu när jag har läst hela så misstänker jag att Ivar Ekman lite i smyg tycker att Sverige bör lugna ner sig gällandes volymerna vi plockar in.

Ett grundläggande problem med svensk invandringspolitik är att vi aldrig har brytt oss om realiteter som antalet jobb som genereras per år. Inte heller bryr vi oss om kostnader och alternativkostnader. Kortsiktigt så kan man säkert smacka in betydligt större mängder folk än vår ekonomis jobbgenererande förmåga och skrika rasist till de som klagar. Men i Sverige har vi sysslat med det sedan början av nittiotalet oavsett om vi går igenom depression, recession eller liknande. Det går inte att låtsas att det är en kortsiktig undantagspolitik längre utan det är business as usual. En direkt felaktighet som finns i artikeln är att Ivar låtsas om att problemen med jobbgenerering jämfört med invandringsvolymer uppstod efter finanskrisen 2008. Så är det inte utan det problemet har funnits sedan början av nittiotalet. Egentligen sedan sjuttiotalet men under lång tid så maskerades problemet genom att överanställa inom offentlig sektor. (min fetstil)

A propos det fetstilade... varför tror du det? Jag har också läst hela artikeln och finner inga tecken på, att han "lite i smyg tycker att Sverige bör lugna ner sig gällandes volymerna vi plockar in".

-----

PS En detalj ...

Citat:
A recent survey showed that about 30 percent of young male members of Landsorganisationen, Sweden’s largest trade union, support the party.

LO är inte Sveriges största fackförening. LO är motsvarigheten till TUC - Trades Union Congress.

http://en.wikipedia.org/wiki/Trades_Union_Congress
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in