Citat:
Ursprungligen postat av
hogerspoket
Masri, den grundligt kränkta feminist-salafisten, försöker dra vidare paralleller mellan rasism i USA och Sverige.
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...or-feminister/
Det går sådär...
Att Lindersborgskan tillåts härja på AB-kultur är på något sätt kopplat till såsseriets intessen i AB, men vem som tycker Masris pekoral fyller någon funktion är för mig höljt i dunkel.
Wål-å-dårskij är många saker, men inte korkad - hur kommer det sig att dylika krönikor publiceras? De är ju på småbarnsnivå?
Snarare är det Mona Masri som är självaste rasisten! Bara rubriken är väl oerhört rasistisk? Eller hur ska man tolka hennes rubrik: Våldet mot icke-vita unga män är i högsta grad en fråga för feminister? Notera "icke vita", i vid mening menar hon att alla män, utom vita män är utsatta för våld? Det vill säga hon hävdar att alla män som är gula, svarta, bruna osv. är utsatta för våld, dock inte vita. Är inte det här rasism? Självaste begreppet rasism utgörs ju av att en ras/etnicitet föregår den andra. Det är väl klart som korvspad att vita trakasseras av färgade/bruna, det finns otaliga bevis för det, t.ex.:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/trak...amilj-att-fly/. Ur artikeln:
"– Svennehora, ni är smutsiga, det är några av glåporden som vi har fått höra sedan första dagen. Det är mest ungdomar och barn. Men även vuxna kvinnor och män kan vräka ur sig vad som helst, säger Maria."
"– Många här drabbas. Men vi råkar ut för saker och kallas för svennar alltför ofta för att jag inte ska tro att det i alla fall delvis beror på att vi är ljusare i hyn än de flesta andra här.
– Och då är vi ju ändå inte en helsvensk familj, säger hennes mamma och skrattar."
Viss humor får man väl ändå säga att "svennarna" uppvisar:
"– Häromdagen sa en man att jag kunde knulla min egen mamma på arabiska. Han bara stod och gapade när jag också svarade på arabiska att han kunde göra det med sin egen mor om han nu tycker om det, säger Lisa."
Jag kan ändå förstå polisen, det är vanligt förekommande med denna rasism mot svenskar (vita?):
"Polisen gör inte så mycket, anser hon. Alla anmälningar har lagts ned.
– En gång ringde jag när det var hundkamp här i området, men fick till svar 'tror du inte att vi har annat att göra än att åka till Rosengård och få problem'."