2014-01-23, 16:54
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Det blev inte från Aftonbladet som förmaningarna om att hålla flankerna kom, överraskande nog så är det SvD själva som låter tusen blommor blomma, och blir släpper fram kulturmarxistsisk kritik mot den egna publiceringen:

http://www.svd.se/kultur/rasistiska-...74.svd?sidan=1

"Publicistisk ryggrad" är nyspråk för att inte låta någon glasnost errodera den av media påbjudna sanningen.

Sedan kanske vi var lite väl optimistiska när det gällde Svenskans tillnyktring, så länge pekoral likt det nedan publiceras så tänker jag inte prenumerara på skräpet:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...er_8912904.svd
Rasmus Törnblom förtjänar inte ens att få sitt kranium förädlat till att bli mitt penisfodral den dag han trillar av pinn (vilket förhoppningsvis sker snart, på en Muf-tillställning på en finlandsfärja var han har intagit för många red bull-vodka och mitt i en fistpump på disco-golvet slutar hans lilla hjärta att pumpa av ren pinsamhet). Sen kan han begravas i sin Jack and Jones-kostym och vid begravningen så kan jag hålla en eulogi över honom, eller snarare läsa upp berättelsen om

Citat:
Ursprungligen postat av Samir i Lönneberga
Samir slänger igen dörren bakom sig, glasrutorna i den provisoriska baracken skallrar tomt och billigt. "Fucking horkärring", skriker Samir när han vänder sig om mot socialkontoret och ger baracken dubbelt fuck off. Han sparkar undan stödet på sin moped, den som han fick av fittorna i syföreningen när han kom hit. Trodde de att han var bög eller, en jävla kärringmoped. Han ville ju ha en cross! Hjälmen sitter fastspänd på pakethållaren och används bara när han har en guzz eller om han behöver krascha ett skyltfönster.

Samir förflyttades till Lönneberga på prov för att se om ensamkommande kunde integreras bättre om de fick växa upp i en svensk familj. Han hatar stället. Stället hatar honom. Familjen han bor hos tröttnade efter några veckor och lät honom flytta ut i friggeboden. På väggarna sitter det planscher med negrer (Samir är inte neger men känner ändå en stor släktskap med 50 cent) och brudar med stora bröst. Över sängen ligger det ett överkast med ett stort marijuanalöv.

Som tur är så håller sig aina borta från Lönneberga, de vet att Samir bestämmer här. Det här är hans hood. Ingen fuckar med Samir. Det är fredag och han borde egentligen åka tillbaka till skolan efter sitt möte med socialsekreteraren Anna-Lisa. Men Samir, som egentligen är 19 men på papperet är 15, är märkbart upprörd. Anna-Lisa ville inte ge honom några pengar fastän det var fest på mellanstadiet ikväll. Han som hade tänkt att köpa sprit och sälja till skitungarna. Han tänker på Anna-Lisa rätt så mycket, egentligen rätt så ful men de stora pattarna får honom att hårdna. Samir sladdar i gruset och drar iväg in på cykelvägen, väjer mellan barnvagnar och pensionärer.

Det är kväll och Samir hänger på sin moped utanför mellanstadiediscot. Föräldrarna ville inte släppa in honom. Hans guzz är där inne, Samir blir mer och mer förbannad ju längre tiden går. Han sms:ar henne igen. "aboo, kom ut då hora!" Flickan stapplar ut på höga stilettklackar och kort kjol. Hon har några kompisar med sig, men de stannar i en klunga längre bort och iakttar. Frida, som hon heter, går fram till Samir. "Hej Samir", säger hon leende. Samir spottar henne i ansiktet, tar tag i hennes hår och kallar henne svennehora. "Var har du varit?", väser han i hennes öra. Frida fnittrar och försöker avväpna situationen, men i ögonen ser Samir att hon är rädd. Hennes kompisar tittar på på avstånd, föräldrarna som står i dörren tittar också passivt på. "Sätt dig där bak", beordrar Samir flickan. Frida spänner av hjälmen och drar den över huvudet. Samir häver sig på tutan när han kör rakt mot klungan av tjejer. Gruppen skingras, någon skriker "idiot!", Samir vrider på huvudet för att se vem som kränkte hans heder men ser inte trottoarkanten, mopeden välter. Skrapsår, gråt och blont långt hår som trasslar in sig i bakhjulet som fortfarande snurrar.

Samir är uppe på två röda, viftar med armarna och skriker att han ska döda. En förälder kommer fram för att titta hur det gick. Samir tar fram sin butterfly-kniv och sticker ner mamman. "Jävla svennehora, titta vad du gjorde!" och så pekar han mot mopeden. Han sticker en gång till och gör sedan en roundhouse-spark i magen på subban. Samir försöker ställa mopeden upp men Fridas hår har trasslat in sig i hjulet så han skär loss håret och sparkar omkull den gråtande tolvåringen. "Hora flytta på dig", väser han och hotar med knuten näve.

Under tiden har någon ringt 112 och otroligt nog så kan man skönja ett blått blinkande ljus i fjärran. Polisen måste ha varit precis i närheten. Även Samir blir uppmärksam på det smått otroliga. Han startar mopeden och sticker iväg, mellan två betongsuggor in på en cykelväg och försvinner ut i natten.
Citera
2014-01-24, 08:56
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg utbrutna till ny tråd om legaliseringdiskussionen: (FB) Legaliseringsfrågan börjar normaliseras i media (utbruten)
/Mod.
Citera
2014-01-24, 10:30
Moderator
TheLuckys avatar
Sakine Madon irriterar sig över den intellektuella ohederligheten. Varje meningsmotståndare beskylls för att vara sd:are.

”Så här kan det låta: Debattör 1 skriver att hederskultur måste motverkas, att hetslagstiftningen är knepig eller att radikal islamism behöver bekämpas. Debattör 2 kontrar då genast med guilt by association: "Tadaaa, du tycker som SD och Avpixlat!"

”Journalisten Katarina Mazetti skrev ilsket på sin offentliga Facebooksida att Olssons program "kommer att ge henne en massa hyllningar på Avpixlat", och även vänsterfeministen Maria Sveland viftade snabbt med SD-kortet (ETC.se 17/1).
Men varför hänvisa till främlingsfientliga? Saknas egna argument? ”

Sista meningen här: ordet främlingsfientliga. Redan där kan vi ana varför hon inte begriper att hon själv är delaktig i den intellektuella ohederligheten. Följande mening av henne säger allt:

”Man skulle kunna tycka att vi har så stora problem med rasism att vi inte behöver skapa den där den inte finns.”

Vi har så stora problem med rasism är inget annat än en mytbildning. Sakine är hjälplöst fast i en politiskt korrekt verklighetsuppfattning. Varje diskussion är dömd att krascha på samma sätt som om man skulle diskutera socialtjänstlagen utifrån Johannesevangeliet.
Citera
2014-01-24, 10:41
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Sakine Madon irriterar sig över den intellektuella ohederligheten. Varje meningsmotståndare beskylls för att vara sd:are.

”Så här kan det låta: Debattör 1 skriver att hederskultur måste motverkas, att hetslagstiftningen är knepig eller att radikal islamism behöver bekämpas. Debattör 2 kontrar då genast med guilt by association: "Tadaaa, du tycker som SD och Avpixlat!"

”Journalisten Katarina Mazetti skrev ilsket på sin offentliga Facebooksida att Olssons program "kommer att ge henne en massa hyllningar på Avpixlat", och även vänsterfeministen Maria Sveland viftade snabbt med SD-kortet (ETC.se 17/1).
Men varför hänvisa till främlingsfientliga? Saknas egna argument? ”

Sista meningen här: ordet främlingsfientliga. Redan där kan vi ana varför hon inte begriper att hon själv är delaktig i den intellektuella ohederligheten. Följande mening av henne säger allt:

”Man skulle kunna tycka att vi har så stora problem med rasism att vi inte behöver skapa den där den inte finns.”

Vi har så stora problem med rasism är inget annat än en mytbildning. Sakine är hjälplöst fast i en politiskt korrekt verklighetsuppfattning. Varje diskussion är dömd att krascha på samma sätt som om man skulle diskutera socialtjänstlagen utifrån Johannesevangeliet.
Madons problem är att hon själv från och till blir kallad för nyttig idiot som hjälper SD framåt. Därför måste hon försvara sig mot den skitkastningen och vi här och många med andra får för oss att hon har ett mer avspänd inställning till SD än många andra.
Så är inte fallet. Madon är en kurdisk rasist och suprematist som hatar blonda svenskar. Punkt. Därför hatar hon också SD. Förutom det råkar hon vara liberal och hävdar principer om allas lika värde, dvs att slippa hederskultur. Det öppnar upp för attacker från mångkulturalisterna. Och då måste hon försvara sig själv.
Citera
2014-01-24, 11:17
Medlem
IHSVs avatar
Älskar denna tråd. Hinner inte kolla varje dag så är inte alltid uppdaterad, men kommer hela tiden tillbaka. Mycket intressanta synpunkter som framförs.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Madon är en kurdisk rasist och suprematist som hatar blonda svenskar. Punkt. Därför hatar hon också SD.

Okej, jag måste fråga. Jag har läst en del av det hon skriver men har inte riktigt sett det här att hon skulle vara särskilt "Nûjensk", d.v.s. kurdisk rasist. Hur har du kommit fram till det?
Citera
2014-01-24, 11:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Den Libertarianske Henrik Alexandersson börjar tydligen "känna in rummet".

Citat:
Bara en sådan sak som omdaningen av språket. Ord som kan vara beskrivande och faktiskt inte behöver vara värderande rensas ut. Man anar en tilltagande ängslighet hos alla som över huvud taget vågar öppna munnen.

Vi har gjort något älskat som ordet negerboll till något fult. Är inte det en smula kontraproduktivt? Är inte det att skapa problem i onödan? (Och det är bara ett av många exempel.)

Citat:
Och den där utrensningen bland gamla seriealbum och sagoböcker. Visst, vi hade en inskränkt syn på andra folkslag för 50 år sedan. Rent av fördomsfull. Så intressant. I dag antas vi i någon mening vara mer upplysta.

Citat:
Allt bråkande om feminismen gör mig en smula konfunderad. Jag är humanist. Jag anser som sagt att alla skall ha lika rättigheter. Det behöver inte vara krångligare än så. Men detta gör mig tydligen, i vissa feministers ögon, till något slags reaktionär dinosaurie.

Citat:
Jag är orolig för Sverige. Nyspråk, whitewash, moralpanik och politiskt korrekt fanatism. Sådant gör dåliga saker med ett land och dess folk.
Citera
2014-01-24, 11:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det blev inte från Aftonbladet som förmaningarna om att hålla flankerna kom, överraskande nog så är det SvD själva som låter tusen blommor blomma, och blir släpper fram kulturmarxistsisk kritik mot den egna publiceringen:

"Publicistisk ryggrad" är nyspråk för att inte låta någon glasnost errodera den av media påbjudna sanningen.

Någon som har tagit del av skribentens (Elise Karlssons) funderingar tidigare? Är det den här Elise Karlsson?

https://www.blogger.com/profile/17385190156443034703

Bodil Zalesky sågar eftertryckligt en tidigare (2010) artikel (om litteratur) av Elise Karlsson, rubrik: "Igår försökte jag läsa en krönika av Elise Karlsson".

Citat:
Ursprungligen postat av Bodil Zalesky
Vad är det Elise Karlsson berättar i den här texten? Nästan ingenting alls. Det hade räckt med rubriken: ”Boomen med korta texter blev inte lång”. Man kan bara hoppas att boomen för den här typen av kritikertexter snart är över.

http://bodilzalesky.com/blog/2010/02...lise-karlsson/

I den här artikeln (2012) - "Det vita perspektivet är styrande" - utgår Elise Karlsson från ett (personligt) viktimologiskt perspektiv och framhåller, att hon minsann är "halvsvensk". Är det hennes (enda?) USP?

Citat:
Ursprungligen postat av Elise Karlsson
Kastades tillbaka till min barndom, alla de där samtalen som mina klasskamrater höll över mitt huvud. Hur språken jag inte förstod ställde sig mellan mig och de andra, ytterligare något som demonstrerade att jag inte hörde hemma. Som halvsvenskt barn utan annat språk än svenska i Rinkeby på 80- och 90-talet var man udda. Samtidigt väntade det omgivande, svenska samhället förstås hela tiden där ute, redo att släppa in mig och låta mig få mina privilegier.

http://unvis.it/www.svd.se/kultur/de...de_7676672.svd

-----

Citat:

Undrar om inte "sanning" är ett begrepp, som PK-folket och kulturmarxisterna idag har utmönstrat som passé?

Idag talar de om "berättelser". Det är (enl. dem) *ideologiskt* (!) normativt anbefallt vilken "berättelse" som bör torgföras - oberoende av hur evidensen ser ut.

LYSSNA på denna skenheliga förkunnelse från Göran Rosenberg (12 januari 2014) med anledning av annonsen i DN för Anstbergs och Sandelins bok.

Att "de stora liberala medierna" medvetet undertrycker någon diskussion av (besvärande) fakta är enl. Rosenberg både berömligt och självklart (!), eftersom "de stora liberala medierna" gör detta med syftet att utöva en "social kontroll" (!) av väljarkåren. ("Social kontroll" är ett citat. )

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...?programid=438

Spola fram till 37.30 (och lyssna fem minuter).
Citera
2014-01-24, 14:46
Medlem
Citat:

Sedan kanske vi var lite väl optimistiska när det gällde Svenskans tillnyktring, så länge pekoral likt det nedan publiceras så tänker jag inte prenumerara på skräpet:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...er_8912904.svd

Ett närbesläktat uttryck är journalistiskt mod

från dagens arena

Journalistiskt mod krävs mer än någonsin

Så vilka betalar priset för somligas rop på yttrandefrihet? Alla vi som står upp för alla människors lika värde, som ser den slaskbruna förskjutningen i det offentliga samtalet som oacceptabel. Våldets och människohatets ideologiska inkarnation är inte en värdig jämlike med demokratin. Nu, mer än någonsin, behövs mod och motstånd. Inte minst inom journalistiken.

http://www.dagensarena.se/opinion/jo...r-an-nagonsin/

Ett annat sätt att säga ;beskriv inte verkligheten när den inte är PK.

2014-01-24, 15:01
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHSV
Älskar denna tråd. Hinner inte kolla varje dag så är inte alltid uppdaterad, men kommer hela tiden tillbaka. Mycket intressanta synpunkter som framförs.

Okej, jag måste fråga. Jag har läst en del av det hon skriver men har inte riktigt sett det här att hon skulle vara särskilt "Nûjensk", d.v.s. kurdisk rasist. Hur har du kommit fram till det?

Hon twittrar:
Citat:
Åker tunnelbana och blir löjligt glad när jag ser mörkhåriga som jag misstänker har liknande rötter. Har det med åldern att höra?
och lite längre ner känner sig Sakine lite ensam om sin svarthårighet i det vita Skellefteå
Citat:
@ebairu Kom på att det kan bero på att jag flyttat, efter mååånga år, från Flemingsberg till Skellefteå.
https://twitter.com/Sakine/status/304860291592761344
Citera
2014-01-24, 15:16
Medlem
Sakine kallar personer som är kritiska mot invandringspolitiken och som skriver uppskattande om hennes texter för rasister och "små små män" "utan stolthet" "som klänger" på henne. Sakines lojalitet ligger hos kurder och i andra hand invandrare, främst unga tjejer som hon kan identifiera sig med. Sakine skriver ingenting utifrån perspektivet vad som är bra för svenskar, det bryr hon sig inte om, och jag ställer inga sådana krav på henne - hon är ju kurd, vilket hon ju även är tydlig med själv.

Tweetsen där Sakine säger vad hon tycker om personer som uttrycker uppskattning för hennes artiklar utan att som henne vara för fri invandring (hon raderade dem rätt snabbt): http://www.freeimagehosting.net/a4eq2
Senast redigerad av Anomiea 2014-01-24 kl. 15:26.
Citera
2014-01-24, 17:38
Medlem
Knullkungens avatar
Sketch om SD; http://www.svt.se/folkets-framsta-fo...autostart=true
Citera
2014-01-24, 18:09
Medlem
Stratakastas avatar
Kurder är hatade över hela mellanöstern, i vissa länder används kurd som skällsord. Alla kurder i Sverige, från Özz till Nalin har bidragit till denna PKism som förstör landet, Özz brukar smutskasta turkar hela tiden samtidigt som han kallar svenskar rasist, dessa människor är helt otroliga...

Värt att tillägga, de flesta kurder är också kommunister, kanske därför PK svenskar älskar de?
Det var väl inte länge sedan USA blev arg på Sverige pga en socialdemokratisk kurd dansade med terrorist stämplade PKK i norra irak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in