2013-12-18, 23:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Därför som jag förespråkar att man inte gömmer sig bakom sin låsta dörr när eventuella journalister eller Reaserchgruppen knackar på dörren. Det räcker med att några tar till våld så vågar de sig inte ut och trakassera hederligt folk.
Vad Solsjenitsyn pratar om är nog inte så mycket om att skrämma folk som att göra det fysiskt omöjligt för folk att fortsätta sin "granskning".
Citat:
but had understood they had nothing left to lose and had boldly set up in the downstairs hall an ambush of half a dozen people with axes, hammers, pokers, or whatever else was at hand.
Efter en sån "granskning" lämnar inte journalisten skrämd. H*n lämnar inte. Alls.

Kan låta hårt men det är de tipsen vi svenskar idag får av de som var med om samma sak på för snart hundra år sen. Jag har svårt att tro att några är mer lämpade att ge tips än överlevande från Aschbergklanens senaste folkmordförsök.
Senast redigerad av baggebo1 2013-12-18 kl. 23:27.
Citera
2013-12-18, 23:39
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad Solsjenitsyn pratar om är nog inte så mycket om att skrämma folk som att göra det fysiskt omöjligt för folk att fortsätta sin "granskning". Efter en sån "granskning" lämnar inte journalisten skrämd. H*n lämnar inte. Alls.

Kan låta hårt men det är de tipsen vi svenskar idag får av de som var med om samma sak på för snart hundra år sen. Jag har svårt att tro att några är mer lämpade att ge tips än överlevande från Aschbergklanens senaste folkmordförsök.
Jag förstod mycket väl vad han menade men jag tycker inte att situationerna är jämförbara, ännu. "Mediakriget" har gått över i en ny fas, som har påpekats tidigare idag i tråden. Nu får SD-politiker ytterdörren hemma sprängd i bitar. Det är något nytt som tar form. Jag vill inte tro att dödligt våld är nödvändigt just ännu. Men jag kan ha fel, det kanske bara är så att den fula kärringen har lyft på slöjan och visar sitt fula tryne.
Citera
2013-12-18, 23:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Jag förstod mycket väl vad han menade men jag tycker inte att situationerna är jämförbara, ännu. "Mediakriget" har gått över i en ny fas, som har påpekats tidigare idag i tråden. Nu får SD-politiker ytterdörren hemma sprängd i bitar. Det är något nytt som tar form. Jag vill inte tro att dödligt våld är nödvändigt just ännu. Men jag kan ha fel, det kanske bara är så att den fula kärringen har lyft på slöjan och visar sitt fula tryne.
Vad Solsjenitsyn fattade alldeles för sent var alltså (översatt till modern svenska) att han och alla hans polare var sverigedemokrater när de kunde har varit medlemmar i motståndsrörelsen. Solsjenitsyn menar att det var för att de var sverigedemokrater och inte motståndsmän de dödades, en efter en. Kanske hade han rätt. Kanske överdriver han. Han lyckades överleva de flesta. Men vad hände med hans sista verk?
Senast redigerad av baggebo1 2013-12-18 kl. 23:48.
Citera
2013-12-18, 23:53
Medlem
Intressant att notera att ju mer som händer desto svårare är det för etablissemangspersoner att skriva sanningen. Marika Formgren skrev t.ex. ett lysande blogginlägg för några dagar sedan men sedan Fria Tider avslöjat att regimen har anlitat kriminellt patrask för att förfölja oppositionen så har hon varit tyst.

Man skulle tro att de som var kritiska mot Expressen från början skulle vara mer kritiska idag, efter bomber och annat, men det är precis tvärtom. Det är för mycket som står på spel helt enkelt. Vad de senaste dagarna har visat är att regimen har tappat all sin legitimitet, och det går inte att skriva om Expressen på ett seriöst sätt utan att den saken blir uppenbar för läsaren.
Citera
2013-12-19, 01:07
Medlem
Ser nu, på tal om mitt eget inlägg precis här ovan att Hanne Kjöller nu försvarar samarbetet med Researchgruppen i stort sett med Thomas Mattssons egna argument. Finns på DN.

Hon är ingen idiot. Tvärtom, hon vet precis vad hon lånar sig till. Och allt bara för att förlänga sitt anställningskontrakt i två år till då tidningen läggs ner.
Senast redigerad av Andraandningen 2013-12-19 kl. 01:09.
Citera
2013-12-19, 02:13
Medlem
Durcherrss avatar
Tycker det är obehagligt hur hatisk media har blivit. Nu är de helt öppna med att de stöder de antivita kommunisterna och vill utrota oss svenskar. Jag trodde att de skulle vänta ca 10 år till innan de skulle vara öppna med sin agenda, men jag hade tydligen fel...

Uthängningar, bomber och deltagande på svenskfientliga/antivita kommunistiska demonstrationer visar de stöd för helt öppet.
Citera
2013-12-19, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Ser nu, på tal om mitt eget inlägg precis här ovan att Hanne Kjöller nu försvarar samarbetet med Researchgruppen i stort sett med Thomas Mattssons egna argument. Finns på DN.

Hon är ingen idiot. Tvärtom, hon vet precis vad hon lånar sig till. Och allt bara för att förlänga sitt anställningskontrakt i två år till då tidningen läggs ner.
Jag tycker dock att det är bra att hon tar upp RG-bloggen där identifierbara personer hängs ut pga att de skrivit enstaka inlägg på Avpixlat. Som någon skrev i tråden om uthängningarna så är det sökbara registret ett smörgåsbord för galningar, förutom att det gränsar till förtal. RG är naturligtvis medvetna om att människor blir identifierbara men de bryr sig inte.
Citat:
Jag tycker alltså inte att samarbetet var anmärkningsvärt. Inte heller tycker jag att det var fel att gå ut med uppgifterna. Däremot tycker jag att Research*gruppens egen publicering på sidan ”Avkodat” är problematisk.

Under rubriken ”Vilka är rasisterna som gömmer sig bakom Avpixlat?” redovisar gruppen individerna bakom inläggen, med signatur och ibland kön, ålder och bostadsort. Signaturerna kan vara av typen ”Svensk tant” men är ibland också byggda utifrån hela eller halva personnamn. Några går att spåra hyfsat lätt med hjälp av Eniro.

Under var och en av signaturerna presenterar Researchgruppen en ambitiös graf över nätaktiviteter, över vilka tider på dygnet personerna postat sina inlägg och vilka andra som ofta kommenterat i samma trådar. Däremot berättas inget om på vilka sidor inläggen är publicerade eller vad det har stått i dem.
http://www.dn.se/ledare/signerat/lattsinnig-avkodning/

Jag tycker att det är konstigt att det är så tyst kring detta register som de lagt upp. Jag talade med en jurist som ansåg att det borde anmälas till Datainspektionen för prövning. Vem som helst kan anmäla till Datainspektionen. För att anmäla bloggen till JK för förtal så krävs att man är en av de drabbade, att man är identifierbar via registret. Osäkert om det hela utgör förtal, skulle inte tro det, JK lär inte göra något. Om någon vill anmäla så var medveten om att RG plockar ut alla anmälningar.

Johan Lundberg är kritisk mot Expressens fokus och tycker att de borde jaga vänsterantisemiter: http://mobil.svd.se/c.jsp;jsessionid...p%3bnew%3dtrue
Senast redigerad av Anomiea 2013-12-19 kl. 08:12.
Citera
2013-12-19, 08:20
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomiea

Jag tycker att det är konstigt att det är så tyst kring detta register som de lagt upp.

Hela affären med Expressens samarbete med vänsterterrorister och övriga etablissemangets tystnad är fullständigt bisarr. Jag har fram tills nu tyckt att gammelmedia och våra politiker håller låg nivå och att de har sjuka åsikter. Men nu har de gått över alla moraliska gränser. Det är så ynkligt att det är svårt att förstå. Vet inte om de fattar att de leker med elden eller om det är just det de vill.
Citera
2013-12-19, 08:36
Medlem
Roadworkers avatar
I GP idag 19/12-13
"Göteborg har blivit två nationer"
I den ena nationen sover en 22-åring med pistol under kudden,
i den andra har folk ingen aning om vad som händer, skriver Mattias Hagberg.
http://www.gp.se/kulturnoje/1.221523...-tva-nationer-
Citera
2013-12-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Hela affären med Expressens samarbete med vänsterterrorister och övriga etablissemangets tystnad är fullständigt bisarr. Jag har fram tills nu tyckt att gammelmedia och våra politiker håller låg nivå och att de har sjuka åsikter. Men nu har de gått över alla moraliska gränser. Det är så ynkligt att det är svårt att förstå. Vet inte om de fattar att de leker med elden eller om det är just det de vill.
Kan ju inte vara någon annan anledning än att media inte vill granska den vänsterextrema sfären. Samma mönster går ju igen – krafterna bakom Forserum, hijabuppropet, Kärrtorp etc förblir ogranskade. Man ska nog inte underskatta hur starkt stöd dessa rörelser har inom media.
Citera
2013-12-19, 12:01
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomiea
Kan ju inte vara någon annan anledning än att media inte vill granska den vänsterextrema sfären. Samma mönster går ju igen – krafterna bakom Forserum, hijabuppropet, Kärrtorp etc förblir ogranskade. Man ska nog inte underskatta hur starkt stöd dessa rörelser har inom media.

Bland media, ja, där en stor majoritet röstar vänster vilket är väl dokumenterat. Det borde inte förvåna någon att de saknar förmåga att se bjälken i det egna ögat. Men det är även för tyst bland opinionsbildare, "intellektuella", författare, akademiker, politiska etablissemanget, jurister osv. Alla som känner sig som demokratins väktare och som borde vara livrädda för en upprepning av Weimarrepublikens fall.
Citera
2013-12-19, 12:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
I GP idag 19/12-13
"Göteborg har blivit två nationer"
I den ena nationen sover en 22-åring med pistol under kudden,
i den andra har folk ingen aning om vad som händer, skriver Mattias Hagberg.
http://www.gp.se/kulturnoje/1.221523...-tva-nationer-
Festligt att man kan skriva en så lång artikel om gängbrottsligheten utan att vid ett enda tillfälle ens antyda att invandringspolitiken kanske kan ha en liten, liten, liten roll i utvecklingen.
Här är det "Nyliberalismen" som är ensam bov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in