2013-11-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Nej men det finns väl någon sorts uppfattning att invandringen är nödvändig för att hålla efterfrågan och tillväxt/konsumtion uppe inom EU. Här är vi inne på massinvandringens egentliga raison d´etre. De länder som inte ökar sina befolkningar kraftigt kommer att bli losers i framtiden. Jag tror att det här budskapet spreds för en 5-10 år sedan i Bilderberggruppen och i Davos. Några som t.ex. Fredrik Reinfeldt verkar sitta hårt fast i det. Ett budskap från det anglosaxiska storkapitalet/storbankerna. Som kräver ständigt ökad tillväxt för att lån ska kunna betalas tillbaka i framtiden enligt någon sorts kedjebrevslogik? Eller? Någon kan gärna utveckla......fast OT detta.
Men om så vore fallet så är det ju bara att öppna slussarna för t.ex. kineser och indier, som är duktiga arbetsmyror och säkert lika duktiga konsumenter. Att gå runt och vänta på att det ska blossa upp konflikter i MENA så att vi får hit en massa låg- och ickeutbildade flyktingar som hamnar på bidrag på livstid, och därför blir resurssvaga konsumenter, vore en extremt ineffektiv plan.
Citera
2013-11-03, 17:32
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Nej men det finns väl någon sorts uppfattning att invandringen är nödvändig för att hålla efterfrågan och tillväxt/konsumtion uppe inom EU. Här är vi inne på massinvandringens egentliga raison d´etre. De länder som inte ökar sina befolkningar kraftigt kommer att bli losers i framtiden. Jag tror att det här budskapet spreds för en 5-10 år sedan i Bilderberggruppen och i Davos. Några som t.ex. Fredrik Reinfeldt verkar sitta hårt fast i det. Ett budskap från det anglosaxiska storkapitalet/storbankerna. Som kräver ständigt ökad tillväxt för att lån ska kunna betalas tillbaka i framtiden enligt någon sorts kedjebrevslogik? Eller? Någon kan gärna utveckla......fast OT detta.
De statliga finanserna dräneras med hjälp av flyktingar/invandringen. En allokering av monetära medel, från stat till flyktingentrepenörer, som en ny marknad att exploatera, en ny oljefyndighet och så vidare. Vi ser det även hända i sjukvården och skolan.
Citera
2013-11-03, 17:42
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Men om så vore fallet så är det ju bara att öppna slussarna för t.ex. kineser och indier, som är duktiga arbetsmyror och säkert lika duktiga konsumenter. Att gå runt och vänta på att det ska blossa upp konflikter i MENA så att vi får hit en massa låg- och ickeutbildade flyktingar som hamnar på bidrag på livstid, och därför blir resurssvaga konsumenter, vore en extremt ineffektiv plan.

Jo och det verkar vara så bråttom att få hit mer folk. Vilka som helst. Nästan panik. Få hit kineser och indier låter sig inte göra i en handvändning......den svenska invandringspolitiken är en stor gåta.
Senast redigerad av stevenstills 2013-11-03 kl. 17:45.
Citera
2013-11-03, 17:49
Medlem
glimmandes avatar
Citat:

Man fixar inte ekonomin genom att dra på sig extra minusposter. Inte nationalekonomiskt och inte privat. Ekonomiargumentet är mer ett svepskäl.

Vi smackar in enorma mängder folk som ej behövs i produktionen av diffusa humanistiska skäl (och pga ännu diffusare och skummare påtryckningsgrupper). Sedan måste det motiveras ... Öhh, fyrtiotalister går i pension! Maten! Vi svenskar är inavlade lantisar och kan enbart räddas genom nytt blod i form av rejält inavlade klankurder ifrån Turkiets landsbygd! Osv. i all oändlighet.

Tror mer på att vi är utsatta för typ 50% dumsvennar samt 50% hårdföra sociopater som vill vår död. Sociopaterna driver på sin folkmördaragenda. Emellanåt nämner de humanism och mänsliga rättigheter. Jajo, humanism nickar dumsvennarna instämmande.

Ungefär den här typen av galningar som styr i Sverige:
http://beyoungandshutup.com/2013/06/...or-anti-white/
Senast redigerad av glimmande 2013-11-03 kl. 17:52.
Citera
2013-11-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Lyssna (fem minuter) på Irene Wennemo, Dagens Arena, Malin Siwe, Expressen, och Carl Rudbeck, Sydsvenskan i inslaget "Panelen" som kommenterar bl.a. svenska politikers unika invandringspolitik (för dem, som uppger sig vara från Syrien) i programmet "Godmorgon, världen".

Alla tre (!) anser, att Sveriges sonderweg är orimlig.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...yaudio=4749138

Efter 5.20

Gissar att detta är modellen för framtiden. Sverige kommer fortsätta vara konsensusstyrt, alla tongivande kommer vara överens. Det är bara att de kommer vara överens om något annat än idag.

Detta gäller på alla nivåer och det viktiga är att se till att samma inflationseffekt på de NYA gemensamma överenskommelserna som vi sett mot vettlös, hängiven multikulti, verkar även på det nya, Sverigevänliga paradigmets programpunkter.

När pendeln väl svänger så ska den fortsätta svänga, då ska de opportunistiska överbuden gå mot allt större respekt för det svenska folkets rätt, mot allt större krav på invandrares prestation och anpasslighet, mot allt större fokus på effektiv hjälp i närområdet för planetens olycksbarn.

Steget från öppna gränser till storskalig repatriering är inte så långt som man kan tro, inte i ett märkligt land som Sverige. Det är bara det att retoriken kommer vara lika human och nyttoinriktad som lobbandet för massinvandringen var. Det går att bibehålla den mysiga känslan av upphöjd, kollektiv godhet i soffan om man bara klär in politiken i rätt språkdräkt. Tala bara om självfinansierande möjligheter till utveckling av humankapitalets självförverkling och demokratibyggen i framtidens rika Afrika. Om kretsloppsmigration från den energislukande subarktiska zonen till ekvatorns energisnåla och bördiga habitat för en globalt hållbar miljöbelastning.

Vissa hopplösa fall av floskelförbrytare som Ullenhag kommer förstås att offras, liksom aggro-invandrare och inpiskade vänsterflummare som inte får det där mejlet om att det är dags för att öppna hörnfönstret som turligt nog hela tiden funnits där man målat in sig.

Ett kortsiktigt mer realistiskt utfall kan vara någon form av Lucia-beslut under valrörelsen där S och M tillsammans med experttyckare över en natt enas om att det behövs ett flyktingmottagningsmoratorium. Eller någon sorts begränsning, åtminstone. Kanske ett nybbygt svenskfinansierat flyktingläger i närområdet där "våra" syrier kan tas om hand på ett bra sätt - tillsammans med många andra?
Senast redigerad av oyto 2013-11-03 kl. 18:46.
Citera
2013-11-03, 18:52
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Gissar att detta är modellen för framtiden. Sverige kommer fortsätta vara konsensusstyrt, alla tongivande kommer vara överens. Det är bara att de kommer vara överens om något annat än idag.

Detta gäller på alla nivåer och det viktiga är att se till att samma inflationseffekt på de NYA gemensamma överenskommelserna som vi sett mot vettlös, hängiven multikulti, verkar även på det nya, Sverigevänliga paradigmets programpunkter.

När pendeln väl svänger så ska den fortsätta svänga, då ska de opportunistiska överbuden gå mot allt större respekt för det svenska folkets rätt, mot allt större krav på invandrares prestation och anpasslighet, mot allt fokus på effektiv hjälp i närområdet för planetens olycksbarn.

Steget från öppna gränser till storskalig repatriering är inte så långt som man kan tro, inte i ett märkligt land som Sverige. Det är bara det att retoriken kommer vara lika human och nyttoinriktad som lobbandet för massinvandringen var. Det går att bibehålla den mysiga känslan av upphöjd, kollektiv godhet i soffan om man bara klär in politiken i rätt språkdräkt. Tala bara om självfinansierande möjligheter till utveckling av humankapitalets självförverkling och demokratibyggen i framtidens rika Afrika. Om kretsloppsmigration från den energislukande subarktiska zonen till ekvatorns energisnåla och bördiga habitat för en globalt hållbar miljöbelastning.

Vissa hopplösa fall av floskelförbrytare som Ullenhag kommer förstås att offras, liksom aggro-invandrare och inpiskade vänsterflummare som inte får det där mejlet om att det är dags för att öppna hörnfönstret som turligt nog hela tiden funnits där man målat in sig.

Ett kortsiktigt mer realistiskt utfall kan vara någon form av Lucia-beslut under valrörelsen där S och M tillsammans med experttyckare över en natt enas om att det behövs ett flyktingmottagningsmoratorium. Eller någon sorts begränsning, åtminstone. Kanske ett svenskfinansierat flyktingläger i närområdet?

Att EU måste ta sitt ansvar och dela på ansvaret som Sverige idag själv tar blir den nya reträttpositionen för pk-eliten och dess opinionsbildare.

(Vilket också förutspåtts av flera FB skribenter och dessutom kunnat utläsas i bl.a. direktiven för M:s migrationsutredning )

För oss som vill ha en förändring på allvar och dessutom vill ha upprättelse och ansvar utkrävt av de ansvarslösa partier, opinionsbildare och de söndrande krafter som förorsakat migrationshaveriet så räcker inte detta.

Trycket måste fortsätta och öka till den grad att de etablerade partierna i grunden känner ett hot mot sin blotta existens och tills de går in i en process av truth and reconsiliation där de får göra avbön.
De skall också tvingas till att genomföra de restriktioner och ta det ansvar som de inte gjort tidigare.

Sjuklövern har i grunden ingen trovärdighet inom det här området - de vill bara undkomma en ytterst farlig och besvärlig valrörelse 2014.

Den opinionsbildande pk-sfären hjälper motvilligt till, temporärt.

Det är inte en ideologisk förändring vi ser - bara dunster för att trixa sig ur den väg som annars riskerar leda till omfattande skador för sjuklövern i valet 2014.
Citera
2013-11-03, 18:57
Medlem
Citat:
Det finns ett fullständigt surrealistiskt klipp där Anders Borg på någon typ av internationellt seminarium står och tackar USA för att de startar krig vilket leder till att Sverige får en massa nya medborgare. Någon som vet vad jag menar? Fula bruna tegelväggar i bakgrunden om jag minns rätt.
Citera
2013-11-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Att EU måste ta sitt ansvar och dela på ansvaret som Sverige idag själv tar blir den nya reträttpositionen för pk-eliten och dess opinionsbildare.

(Vilket också förutspåtts av flera FB skribenter och dessutom kunnat utläsas i bl.a. direktiven för M:s migrationsutredning )

För oss som vill ha en förändring på allvar och dessutom vill ha upprättelse och ansvar utkrävt av de ansvarslösa partier, opinionsbildare och de söndrande krafter som förorsakat migrationshaveriet så räcker inte detta.

Trycket måste fortsätta och öka till den grad att de etablerade partierna i grunden känner ett hot mot sin blotta existens och tills de går in i en process av truth and reconsiliation där de får göra avbön.
De skall också tvingas till att genomföra de restriktioner och ta det ansvar som de inte gjort tidigare.

Sjuklövern har i grunden ingen trovärdighet inom det här området - de vill bara undkomma en ytterst farlig och besvärlig valrörelse 2014.

Den opinionsbildande pk-sfären hjälper motvilligt till, temporärt.

Det är inte en ideologisk förändring vi ser - bara dunster för att trixa sig ur den väg som annars riskerar leda till omfattande skador för sjuklövern i valet 2014.

Personligen vill jag inte se EU ta ett "större ansvar". Europa har inget ansvar för andra världsdelars problem, det är en rasistisk konstruktion av kollektiv skuldbeläggning. Vill man hjälpa så är det av ren altruism och görs bäst i närområdet, vare sig hjälpen kommer från tyska, svenska eller portugisiska skattebetalare.

Även jag vill se ett ansvarsutkrävande ("Sorry Maud - Somaliabromsen löstes ut och tog din pension!") och inte heller jag litar på opportunister. Eller, jo - jag litar på opportunisternas anpasslighet efter ett nytt paradigm. Deras cyniska själviskhet är användbar om man bara kan få dem att börja bjuda över varandra i rätt riktning istället för fel, som nu. SVT-journalister ska börja tänka tanken att karriären kan komma i kläm om de är för utpräglade kulturmarxister, politiker ska oroa sig för att just deras lönekuvert kommer gå dem förbi.

En sådan process kommer först att hejda PK, sedan att rulla tillbaka PK. Nyckeln på alla nivåer är inte att bryta konsensus utan att ändra konsensus. Med rätt konsensus kan saker ske snabbt i Sverige.
Citera
2013-11-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Det finns ett fullständigt surrealistiskt klipp där Anders Borg på någon typ av internationellt seminarium står och tackar USA för att de startar krig vilket leder till att Sverige får en massa nya medborgare. Någon som vet vad jag menar? Fula bruna tegelväggar i bakgrunden om jag minns rätt.

Jodå, jag vet precis vad du menar. Det var jag som länkade det tidigare i tråden.

http://www.iie.com/events/event_detail.cfm?EventID=222

Han säger det mot slutet. Orkar inte se igenom det igen eftersom jag spyr när jag hör eller ser honom.

Edit: Eller säger han det under frågestunden som inte tycks vara med här.
Edit 2: Här är mitt ursprungliga inlägg med länk som inte längre fungerar. Kanske Anders Borg själv som raderat alla spår av sin galenskap.
https://www.flashback.org/sp41853666
Senast redigerad av Andraandningen 2013-11-03 kl. 19:26.
Citera
2013-11-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jodå, jag vet precis vad du menar. Det var jag som länkade det tidigare i tråden.

http://www.iie.com/events/event_detail.cfm?EventID=222

Han säger det mot slutet. Orkar inte se igenom det igen eftersom jag spyr när jag hör eller ser honom.

Edit: Eller säger han det under frågestunden som inte tycks vara med här.
Edit 2: Här är mitt ursprungliga inlägg med länk som inte längre fungerar. Kanske Anders Borg själv som raderat alla spår av sin galenskap.
Tack!

Moderaternas approach i invandringsfrågor blev bara så plågsamt tydlig här. Utåt, t.ex. i media, talar de om "öppenhet" och "mångfald" och låtsas ha humanistiska motiv för sin invandringspolitik. I mer slutna rum - som här - är man öppen med sin nyliberala agenda. Målet är att sänka lönerna och riva ner välfärdssamhället.

Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Synd att länken inte funkar längre. Kanske går att hitta någon annan inspelning om man letar runt lite.

Edit: Jo, uttalandet finns med. Ca 36 min. in i klippet, precis som du skrev.
Senast redigerad av Nebeltag 2013-11-03 kl. 19:49.
Citera
2013-11-03, 19:58
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Tack!

Moderaternas approach i invandringsfrågor blev bara så plågsamt tydlig här. Utåt, t.ex. i media, talar de om "öppenhet" och "mångfald" och låtsas ha humanistiska motiv för sin invandringspolitik. I mer slutna rum - som här - är man öppen med sin nyliberala agenda. Målet är att sänka lönerna och riva ner välfärdssamhället.

Synd att länken inte funkar längre. Kanske går att hitta någon annan inspelning om man letar runt lite.

Edit: Jo, uttalandet finns med. Kring 00:36 ff., precis som du skrev.

Herregud, så fullständigt surrealistiskt! Hade inte länken återfunnits hade jag faktiskt inte trott på ditt påstående några poster upp. Det lät nämligen som en dålig NWO-parodi.

Anders Borg står minuten före och pratar om hög strukturell arbetslöshet bland ungdomar och invandrare. Sedan klämmer han till med "ni sköter krigen och vi tar emot flödena" och så skrattar alla i glada vänners lag.

Vad gör media? Jo jagar Avpixlats bidragsgivare som om en mellanchef på Ericsson tillhörde rikets verkställande makt
Citera
2013-11-03, 20:27
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Borg
Sweden is now in absolute terms the country that has the most immigrants in Europe. In absolute terms we are receiving as many people as France, England and Germany. And Sweden are among 10 million people, and the others around 50-60-70 million. Basically the US is providing these immigrants, you make war and we get the refugees (publiken skrattar och tycker det är jättekul /min anmärkning). Our largest ethnic minorities in Sweden are Iraqis, Iranians, Somalies, Afghans and we think basically this is an assest for the Swedish society. We have opened up the borders in a decision from my government in 2008.
Resten handlar om hur man måste luckra upp diverse system för att dessa grupper ska kunna få ett jobb. Reinfeldts och Borgs plan är extremt cynisk och välplanerad. Lyssna från 36:00 och framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in