2013-10-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Men ... Peter Wolodarski har ju mer eller mindre bett Henrik Arnstad fara och flyga på grund av återkommande faktafel. De kan inte hitta seriösa debattörer som säger det de vill, så de kör en clownkavalkad. De vi kan lura, de kan vi lura, är etablerad medias nya paroll.

/SD-trollet

EDIT: DE HAR ARNSTADS ÅSIKTER SOM EN SJÄLVSTÄNDIG INTERNATIONELL NYHET. DET HÄR KAN INTE HÄNDA. DN FÖRSÖKER BEVISA ATT DET INTE FINNS NÅGON BOTTEN.
Att klicka på "Världen" och få upp som första rubrik "Författaren Henrik Arnstad..." är PK-Sverige i ett nötskal. Som sagt, Nordkorea by Proxy. Internationella nyheter som inte passar den inhemska agendan måste nu tolkas åt oss.
Citera
2013-10-01, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Så här ska nyhetsrapportering i det aktuella fallet se ut:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ho...ng_8567066.svd

"Högerpartierna bildar norsk regering" (rubrik baserad på torra fakta)

"För första gången kommer det som många beskriver som ett högerpopulistisk parti – en beteckning som partiet själv inte vill veta av – in i en regering i ett nordiskt land."

DN:s val att låta hela nyheten förmedlas av en Arnstad-kommentar är naturligtvis att DN själva inte vågar skriva "utpräglat rasistiskt" och "nationell katastrof", så man låter Arnstad stå för det istället. Det är Nordkorea by proxy.

"Nationell katastrof" var just vad Lawen Mohtadi kallade den s.k. zigenarregistreringen för. DN:s nya buzzword kanske?

Samtidigt undrar man ju vad de skulle ta till för sorts uttryck om Forsmark exploderade i en fullständig härdsmälta eller om vi blev invaderade av Ryssland... Jag menar, snacka om att missbruka ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag tänkte lite samma sak. Jonas Bonnier trodde han gjorde ett klipp när han anställde Peter Wolodarski som chefredaktör, men det visar sig nu att han inte har några spärrar. Det här är att gå för långt. DN riskerar hela sin ställning som främsta regeringsorgan.

Ytterligare en katastrofaffär för Jonas Bonnier, DN:s sämste VD någonsin och tidningens dödgrävare.

De får väl kasta honom i havet som de gjorde med småprofeten Jona.

Det stormar i det svenska medielandskapet. Journalisterna kastar det mesta av sin last överbord och åkallar i sin desperation högre makter. Till slut upptäcker de Jonas B, nersupen och avsomnad under ett skrivbord. När de väcker honom och frågar vem han är svarar han: "Jag är en hebré, och jag dyrkar HERREN, himmelens Gud, som har gjort havet och det torra!".

Fan Jonas, "vad är det du har gjort!".
Citera
2013-10-01, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirou
Framförallt han så är han förmodligen den mest meningslösa och tröttsamma skribenten i den här tråden.

Som tur är, tycker flera av oss andra motsatsen. Lampros bidrar med många analytiskt intressanta inlägg. Hans bidrag är t ex avsevärt mycket mer intressant än mina. Men framför allt så är det viktigt att tråden berikas av olika vinklar och olika åsiktsyttringar för en mer komplett bild av det mediakrig som nu pågår med större styrka än på länge, vilket både debatten om zigenarregistren och drevet mot Hanne Kjöller visar med all önskvärd tydlighet.
Citera
2013-10-01, 09:12
Medlem
lampross avatar
Professor Karl-Olov Arnstberg läxar upp svensk media i en intervju i Dispatch International. Han ger en ny vinkel på medias mörkanden och lögner. Det kan klassas som "trolöshet mot huvudman" säger han:
Citat:
– Det är djupt upprörande att svenska journalister så totalt skriver ner svensk polis och det svenska samhället. De missbrukar sin förtroendeställning, något som enligt svensk rätt är ett brott, i brottsbalken reglerat under rubriken ”trolöshet mot huvudman”. Är brottet, som i det här fallet, grovt, döms förövaren till fängelse i lägst sex månader och högst sex år. Den paragrafen är i och för sig relevant också för en majoritet av våra riksdagspolitiker.
Där ser man. MSM, med sin antivita propaganda, bryter inte bara mot FN:s rasismstadga ICERD, deklarationen om mänskliga rättigheter 1945 och folkmordsdokumentet från 1948. Nu kan även trolöshet mot huvudman läggas till anklagelseregistret.

Det börjar, som jag hävdat, närma sig åtalbara handlingar för den svenska "eliten".

- - -

Arnstberg vet en del om romer. Han skrev en bok om dem 1997. Här är två frågor i ämnet som han besvarar i den aktuella intervjun:
Citat:
1. Är det din bedömning att svensk polis bör skaffa sig underrättelseinformation om kriminella romer?

– Detta hade i de flesta sammanhang varit en konstig fråga. Men med referens till den pågående debatten så är den begriplig. Svaret är naturligtvis självklart ”ja!”. Varför skulle just romer undantas från den underrättelseinformation som polisen bedriver rörande kriminella grupperingar?

2. Kan det finnas någon anledning att hålla koll på romernas barn?

– Det är skillnad på att befinna sig i ett relevant register och att vara misstänkt för brott. Men detta är mera en fråga till polisen än till mig. Om polisen vill informera sig om en speciell grupp, så finns det allt möjligt de kan få veta via barnen. Dessutom, om de vuxna exempelvis ska häktas bör man veta om det finns barn som drabbas. I kriminella familjer dras dessutom barn ofta in i försörjningen.
Arnstberg är en hedervärd regimkritiker. Ord och inga visor, inget hymlande!
Senast redigerad av lampros 2013-10-01 kl. 09:29.
Citera
2013-10-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Professor Karl-Olov Arnstberg läxar upp svensk media i en intervju i Dispatch International. Han ger en ny vinkel på medias mörkanden och lögner. Det kan klassas som "trolöshet mot huvudman" säger han:

Där ser man. MSM, med sin antivita propaganda, bryter inte bara mot FN:s rasismstadga ICERD, deklarationen om mänskliga rättigheter 1945 och folkmordsdokumentet från 1948. Nu kan även trolöshet mot huvudman läggas till anklagelseregistret.

Det börjar, som jag hävdat, närma sig åtalbara handlingar för den svenska "eliten".

- - -

Arnstberg vet en del om romer. Han skrev en bok om dem 1997. Här är två frågor i ämnet som han besvarar i den aktuella intervjun:

Arnstberg är en hedervärd regimkritiker. Ord och inga visor, inget hymlande!

Arnstberg är en riktig samhällsforskare, av den gamla stammen som har riktig kunskap som rättesnöre. Han sysslar inte med propaganda och politiskt tillrättalagt kappvändande. Men så är han också illa tåld av konsensuseliten.
Citera
2013-10-01, 22:45
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros

Och just av detta skäl - beskrivandet av verkligheten som den verkligen ser ut - får Arnstberg aldrig uttala sig i MSM. Istället får bluffexperter som nästan fil. kand. Henrik Arnstad bre ut sig.

Journalistkårens rekordlåga förtroende bland allmänheten grundar sig i den vitt spridda missuppfattningen att journalisterna skulle vara objektiva sanningssökare. Om man istället inser att de är propagandamakare i mediaföretagens sold ser man att de faktiskt sköter sina jobb rätt bra. Bonniers, SVT och Schibsted är deras huvudmän, inte folket.
Citera
2013-10-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
EDIT: DE HAR ARNSTADS ÅSIKTER SOM EN SJÄLVSTÄNDIG INTERNATIONELL NYHET. DET HÄR KAN INTE HÄNDA. DN FÖRSÖKER BEVISA ATT DET INTE FINNS NÅGON BOTTEN.
DN behöver en haverikommission. Wolodarrhänt tar nu alla tillfällen att vinkla till att allt är polisens fel. I en artikel om att ingen vill vittna i gångbromålet har man, för att smyganknyta till romer och REVA, valt en rubrik som insinuerar att det är polisens fel att ytterst få vågar vittna:

Få vittnesmål kan bero på misstroende
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fa-...a-misstroende/

Inte ett ord om kontexten: I ett område invaderat av folk från klankulturer inom vilka misstro mot myndigheter är en tradition, vill ingen riskera livet genom att tjalla på en negerhatande kurdklan. Nej, misstron mot polisen beror väl förstås på registrering av romer...
Senast redigerad av CrispyKreem 2013-10-01 kl. 23:35.
Citera
2013-10-02, 00:09
Medlem
Pro-Enfalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
DN behöver en haverikommission. Wolodarrhänt tar nu alla tillfällen att vinkla till att allt är polisens fel. I en artikel om att ingen vill vittna i gångbromålet har man, för att smyganknyta till romer och REVA, valt en rubrik som insinuerar att det är polisens fel att ytterst få vågar vittna:

Få vittnesmål kan bero på misstroende
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fa-...a-misstroende/

Inte ett ord om kontexten: I ett område invaderat av folk från klankulturer inom vilka misstro mot myndigheter är en tradition, vill ingen riskera livet genom att tjalla på en negerhatande kurdklan. Nej, misstron mot polisen beror väl förstås på registrering av romer...

All in agendajournalistik.
Citera
2013-10-02, 08:40
Moderator
Siegfrids avatar
Dispatch International har egen tråd. Tjafs om den tidningen får ni ta där.
/Mod
Citera
2013-10-03, 09:10
Medlem
lampross avatar
Not: Jag kommer nedan att nämna tidningen Nya Tider. Jag har själv medverkat där på frilansbasis. Men jag ska i denna rapport försöka ge en objektiv bild av det faktum att NyT fick presstöd igår.

Nu går det bra för radikalhögern i Norden. I Norge har FrP bildat regering med Höyre. Det är ett beskt piller att svälja för vår sjuklöver, MSM och "elit". Ett lika beskt piller är detta att den oberoende svenska högertidningen Nya Tider fått presstöd. Det var i sig odramatiskt, man uppfyllde kriterierna till punkt och pricka och fick omsider ja, men Makterna valde att obstruera och ge NyT uppmärksamhet, kalla den fascistisk och rasistisk och jag vet inte allt. Redaktör Suk kunde då gå ut i media och ge en annan bild av det hela.

NyT fick presstöd. Systemet fungerar trots allt. Tiden är förbi för mindfuck och värdegrundstjafs. Mediaprofessorn Axberger och kulturminister Adelsohn-Liljeroth har gjort vad de kunnat för att föra in "demokrati"-aspekter på NyT:s presstöd. Varför då frågar man sig, NyT stödjer så vitt jag kan se demokratin.

Norge och hela Europa går högerut, och svensk press förändras av aktörer som NyT, Fria Tider och Avpixlat. Att publicera uppgifter om invandrade brottslingar som dessa gör är norm i hela i Europa och nu kommer kanske svensk MSM att ta efter. Vidare så är kanske betydelsen av NyT:s presstöd realiter inte är så stort, men det uppfattas ju så av "eliten". Det är det spinn denna affär fått och då får "eliten" bita i det sura äpplet nu.
Citera
2013-10-03, 14:30
Medlem
Pandelumes avatar
Vet inte exakt hur nyliberalerna på Neo tänker. Men här är ett utdrag ur PAulina Neudings intervju med Harvardprofessorn Niall Ferguson:

Citat:
Ursprungligen postat av Niall Ferguson
- Låt mig vara tydlig med det här: Jag är invandrare själv, och jag har inget emot invandring. Problemet med Europa är att man inte kan hantera och integrera invandrare. Och det här misslyckandet kommer att ha katastrofala följder framöver, utan tvivel. Jag tror inte det finns något som oroar mig mer. När jag ser hur europeiska städer har utvecklats, ser jag enbart problem framför oss. Och, du vet, det vi såg i Stockholms förorter nyligen är bara ett mycket begränsat exempel på den typ av problem vi kommer att få se i större städer framöver. Tänk bara på Paris.

Vilken typ av problem då?

– Jag skulle i korthet beskriva det som ett problem med våld. Risken finns att vi kommer att se konflikter mellan etniska grupper. Vi skapar multietniska städer i multikulturalismens namn, och i takt med att dessa städer får större problem med sin ekonomi blir klyftorna djupare. Och här finns en risk att alienerade och delvis radikaliserade andra och tredje generationens invandrare kommer i konflikt med en utsatt vit underklass. Detta händer redan i England, och man kan se de första tecknen på detta i Skandinavien.

– Det som är verkligt häpnadsväckande för mig är hur oförmögen den europeiska eliten är att hantera detta. Och de ursinniga försöken att stigmatisera dem som försöker ta upp problemet. De blir utpekade som islamofober eller rasister.

http://magasinetneo.se/artiklar/miss...ofala-foljder/

Det här är ett väldigt starkt uttalande för att komma från en professor från Harvard, dvs från elitskiktet av tänkare. Inget snack om "dynamiska effekter på sikt" eller "värdegrund". Bara mörker. Vad är Neos agenda? Vill de inleda en kritisk diskussion om mångkulturen som påminner om inlägg på Snaphanen (det var där jag fick tipset) och Gates of Vienna? Hade för mig att de var mer som Migro, men det kanske är fel? Eller ska Niall Ferguson (och kanske hela Harvard University) utmålas som "rasist"?
Citera
2013-10-03, 15:05
Medlem
Ördögs avatar
Det här präktiga pekoralet återges i Arnstad-tråden på M&J, men passar förvisso också här. Vi går mot en "kommande politisk katastrof", huga. Och fil.arn konstarerar en massa kloka saker, som vi borde ta till oss för att undvika en dylik.

Politisk risk. Inte science fiction!
http://arbetarbladet.se/kultur/1.633...ience-fiction-

Citat:
Norge har satt rasister i regeringen. Det kastar nytt brutalt ljus också över det som sker här i Sverige, skriver Gävleförfattaren/debattören Jan Sjölund i en debattartikel i dag. Han varnar för en kommande politisk katastrof.
---
Enligt Henrik Arnstad är det tre saker som måste ske i Sverige för att förhindra en kommande politisk katastrof.

Först och främst måste saker konsekvent börja nämnas vid sitt rätta namn. Sverigedemokraterna är ett fascistiskt parti, punkt slut. Hela den internationella forskningen på området är enig om detta: Sverigedemokraterna, och deras systerpartier ute i Europa, är så kallade neofascister. Varje gång de benämns annorlunda göms det verkliga problemet undan.

För det andra ska man aldrig ställa upp på att ”våga ta debatten” på Sverigedemokraternas villkor. I samma ögonblick som man ställer upp på fascisternas felaktiga grundantagande – till exempel att islamiseringen är ett stort samhällsproblem – så hjälper man dom bara oavsett vad man själv argumenterar för.

Och för det tredje: samarbeta aldrig politiskt med Sverigedemokraterna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in