2013-09-30, 21:34
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Vad är poängen med den här tråden, nuförtiden? Förstasidan ger mest sken av att det är en gigantisk ryggdunkartråd där man får några "Mycket intressant läsning" om man skriver ett tillräckligt långt inlägg. Skulle det vara intressant att "höger"-delarna av mediebranschen har en lite annan syn än vänsterdelarna? Finns det något "krig"?

Mycket bra inlägg!

TS handlade väl, om jag fattat saken rätt, om det inbördeskrig i MSM som då såg ut att blossa upp? Per Gudmundson, Johan Lundberg m.fl. började ifrågasätta mångkulturen. Dessa dissidenter har nu läxats upp och ställt in sig i ledet, så det blev inget mediakrig i TS bemärkelse.
Därefter har tråden blivit en ganska läsvärd oändlighetsloop om MSM:s lögnpropaganda.

Istället kan vi fröjdas åt att de stora dagstidningarna går mot avgrundens rand och att alternativmedia växer och frodas.
Citera
2013-09-30, 21:43
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Istället kan vi fröjdas åt att de stora dagstidningarna går mot avgrundens rand och att alternativmedia växer och frodas.

Exakt! Jag försökte få svar i Nya Tider-tråden om tidningen hade fått sitt presstöd idag men ingen tycks veta. Först var det sagt att besked skulle lämnas i fredags. Sedan var det idag som gällde, och nu har det sannolikt inte hänt något idag heller.

Min gissning är att det sitter ett gäng jurister på presstödsnämnden och undersöker om det går att hitta något kryphål som ska göra att man kommer undan i det här fallet, enligt en lag från 1750 eller så och som inte har använts på de sista 200 åren. Kanske även jurister på kulturdepartementet är inblandade i fördröjningsprocessen.

Men det är väl foliehattstankar.
Citera
2013-09-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Mycket bra inlägg!

TS handlade väl, om jag fattat saken rätt, om det inbördeskrig i MSM som då såg ut att blossa upp? Per Gudmundson, Johan Lundberg m.fl. började ifrågasätta mångkulturen. Dessa dissidenter har nu läxats upp och ställt in sig i ledet, så det blev inget mediakrig i TS bemärkelse.
Därefter har tråden blivit en ganska läsvärd oändlighetsloop om MSM:s lögnpropaganda.

Åja. Jag vill nog påstå att mediekriget är i full gång. Ivar Arpis recension av Johan Lundbergs nya bok häromdagen, visar på att motståndsrörelsen är liten, men i livet. MSM har därtill bytt metod. Nu går man på offensiven, med resultat att man vinner den ena Pyrrhussegern efter andra. Snart orkar man inte mer. Det skall bli intressant att se hur det går i valrörelsen.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...in_8563426.svd
Citera
2013-09-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Skämtare där Nordfront ligger på en ding-ding världs trovärdighet.

Även, om de skulle lyckas sätta kommat där det ska vara så är de inte trovärdiga för det. Folket går inte och röstar efter snyggast broschyr. Det var inte fyrfärgstryck på tjockt papper med korrekt grammatik som röstade fram onkel Adolf...

Kan du påvisa en enda (medveten) lögn i någon av Nordfronts alla artiklar?
Citera
2013-10-01, 00:01
Medlem
DN briljerar igen. Istället för att meddela nyheten att Höyre och Fremskrittspartiet har bildat regering, meddelar man det genom att låta fascismbesatte Arnstad kommentera:

"Det är en sorgens dag för Europa"

Citat:
"Det är första gången i Nordens historia som ett utpräglat rasistiskt parti i egen kraft kommer in i en regering. Det är en nationell katastrof som jag inte trodde skulle inträffa när farhågorna började komma i våras."

"Henrik Arnstad säger att han nu är akut oroad för de muslimska och romska minoriteternas medborgerliga rättigheter i Norge. Detta bland annat mot bakgrund av att Fremskrittspartiets Per Sandberg krävt att romer ska förbjudas i Norge."
Eh, nej, han har föreslagit att romer ska nekas invandra till Norge. Hur fan skulle han lyckas "förbjuda romer"?
Citera
2013-10-01, 00:06
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
DN briljerar igen. Istället för att meddela nyheten att Höyre och Fremskrittspartiet har bildat regering, meddelar man det genom att låta fascismbesatte Arnstad kommentera:

När jag håller musen över din länk står det "Historikern Henrik Arnstad" i adressen. När jag går in i artikeln har någon uppdaterat till "Författaren Henrik Arnstad".
Citera
2013-10-01, 00:07
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:

Eh, nej, han har föreslagit att romer ska nekas invandra till Norge. Hur fan skulle han lyckas "förbjuda romer"?
DN är spritt språngande galna. En liten eloge ska de dock ha för att de benämner fil.arn Henrik Arnstad som "författaren och journalisten" istället för historikern.
Citera
2013-10-01, 00:09
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
När jag håller musen över din länk står det "Historikern Henrik Arnstad" i adressen. När jag går in i artikeln har någon uppdaterat till "Författaren Henrik Arnstad".
Byter man ut "författaren" mot "historikern" i länkadressen så hänvisas man snabbt tillbaka till "författaren"...
Citera
2013-10-01, 00:14
Medlem
Citat:

Men ... Peter Wolodarski har ju mer eller mindre bett Henrik Arnstad fara och flyga på grund av återkommande faktafel. De kan inte hitta seriösa debattörer som säger det de vill, så de kör en clownkavalkad. De vi kan lura, de kan vi lura, är etablerad medias nya paroll.

/SD-trollet

EDIT: DE HAR ARNSTADS ÅSIKTER SOM EN SJÄLVSTÄNDIG INTERNATIONELL NYHET. DET HÄR KAN INTE HÄNDA. DN FÖRSÖKER BEVISA ATT DET INTE FINNS NÅGON BOTTEN.
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-10-01 kl. 00:19.
Citera
2013-10-01, 00:17
Medlem
Så här ska nyhetsrapportering i det aktuella fallet se ut:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ho...ng_8567066.svd

"Högerpartierna bildar norsk regering" (rubrik baserad på torra fakta)

"För första gången kommer det som många beskriver som ett högerpopulistisk parti – en beteckning som partiet själv inte vill veta av – in i en regering i ett nordiskt land."

DN:s val att låta hela nyheten förmedlas av en Arnstad-kommentar är naturligtvis att DN själva inte vågar skriva "utpräglat rasistiskt" och "nationell katastrof", så man låter Arnstad stå för det istället. Det är Nordkorea by proxy.
Citera
2013-10-01, 00:22
Bannlyst
Citat:

Arnstad är komplett tokig och har troligtvis en bokstavskombination. Inget den människan säger kan tas på allvar.
Citera
2013-10-01, 00:35
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
EDIT: DE HAR ARNSTADS ÅSIKTER SOM EN SJÄLVSTÄNDIG INTERNATIONELL NYHET. DET HÄR KAN INTE HÄNDA. DN FÖRSÖKER BEVISA ATT DET INTE FINNS NÅGON BOTTEN.
Jag tänkte lite samma sak. Jonas Bonnier trodde han gjorde ett klipp när han anställde Peter Wolodarski som chefredaktör, men det visar sig nu att han inte har några spärrar. Det här är att gå för långt. DN riskerar hela sin ställning som främsta regeringsorgan.

Ytterligare en katastrofaffär för Jonas Bonnier, DN:s sämste VD någonsin och tidningens dödgrävare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in