Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag köpte NFS most wanted och Assassins Creed liberation.. Assassins creed var helt okej. Spelet är ju ganska tydligt nerbantad för Vita men vem inbillar sig att dom kan få in hela det spelet i en vita-version? Spelet är bra och har helt klart AC-feelingen..Inget dåligt spel men inget jag är supernöjd med heller..
NFS måste jag dock lovorda. Riktigt bra gamingkänsla och spelet är enormt stort. Kommer ta ett jävla tag att varva. Det som är riktigt kul i spelet är att du kan connecta alla dina vänner med spelet. Vilket betyder att du kommer ha en topplista på varje fartkamera, bana eller hur högt ni hoppat. Utmana dina vänners resultat på olika banor osv osv. Spelet ska vara 98% likt ps3-versionen med enda skillnaden att det är mindre trafik(det är bra med mindre trafik, hade varit extremt jobbigt att undvika crasher jämt och ständigt annars) och man kan bara spela 4 samtidigt i multiplayersektionen. Alltså kan ni även jämföra era framsteg med vänner som har ps3-versionen. Ni får speedpoints efter varje grej ni gör och dom poängen kan ni ta med er överallt. Från ps3 till vitan och till pcn tex.. Mycket praktiskt och kallas autolog.. Bästa spelet till Vitan fram tills nu.. KÖP!
Körningen, grafiken och spelmotorn är grym! Men gillar inte att man får tillgång till grymma bilar direkt. Gillar känslan av att få kämpa sig uppåt. Att man inte heller kan modda och custom sin bil mer. Allt man kan göra är att uppgradera lite säker. Vill kunna bestämma allt från paintjob till fälgar. Onlineläget är väl sisådär i mina ögon, lite halvjobbigt upplägg. En till sak är själva banorna. IAF online så ska banorna vara avskärmade, dvs man ska inte kunna köra fel. GPSen är svår att tyda ibland och det är ofta man missar en avfart.
PS: Vet att inlägget verkar lite väl kritiskt, men man lägger ofta mer fokus på svagheterna. Spelet är helt klart värt ett köp! 7/10 i betyg