2011-01-28, 19:04
Medlem
Rookie81s avatar
Uncharted ser helt ok ut.
Citera
2011-01-28, 19:57
Medlem
hjärnprotess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Njae. De kan inte göra det i TVapparater än (till rimligt pris?), och om de gjort det till en portabel spelmaskin hade det varit rätt svårt att marknadsföra den utan att behöva kasta skit på glasögondriven 3D (se Nintendos promotion av 3DS). Så it makes sense, givet Sonys egen situation. Dessutom hade väl priset blivit ännu läskigare än det redan ser ut att bli om de även tryckt in 3D..

Tycker du verkligen att det "makes sense"? Att Nintendo rackade ner på att behöva sitta där med brickor när man ska spela 3D är ju självklart, men Sony skulle naturligtvis kunna marknadsföra sin PS3DP utan att nämna något dåligt om sina nuvarande 3D-TVs, och vad framtiden har att förpassa dom till.

Att det kan vara en prisfråga däremot känns inte speciellt otroligt; men jag hade hellre sett 3D än en pekskärm, hellre 3D än 3G...
Citera
2011-01-28, 20:15
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnprotes
Tycker du verkligen att det "makes sense"? Att Nintendo rackade ner på att behöva sitta där med brickor när man ska spela 3D är ju självklart, men Sony skulle naturligtvis kunna marknadsföra sin PS3DP utan att nämna något dåligt om sina nuvarande 3D-TVs, och vad framtiden har att förpassa dom till.

Att det kan vara en prisfråga däremot känns inte speciellt otroligt; men jag hade hellre sett 3D än en pekskärm, hellre 3D än 3G...

Jag måste nog hålla med lite här. Sony presenterade väl även ett knippe videokameror med 3D-display på mässan om jag inte missminner mig vilket gjorde att jag nästan blev hundra på att liknande teknik skulle komma att användas i NGP:n.

Men priset var nog en avgörande faktor. Det känns som om Sony, med NGP, ville visa ett riktigt monster och att 3D nog var med på ritningarna men så drog nog priset iväg alldeles för mycket. De har ju bränt sig förut...
Citera
2011-01-28, 20:15
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennie.
Nintendo vinner i ... teknik? Läste jag verkligen rätt nu?

Vad har Sony för teknik som väger upp för 3D menar du?
Citera
2011-01-28, 20:20
Medlem
LantisBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus

Han menar nog att NGP vinner i prestanda.
Citera
2011-01-28, 20:24
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:

NGP kommer prestera grafik som ingen annan bärbar spelkonsol kommer kunna slå på ett bra tag. Det räcker för många. Uppenbarligen inte för dig, men smaken är som baken.
Citera
2011-01-28, 21:06
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LantisBo
Han menar nog att NGP vinner i prestanda.

Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
NGP kommer prestera grafik som ingen annan bärbar spelkonsol kommer kunna slå på ett bra tag. Det räcker för många. Uppenbarligen inte för dig, men smaken är som baken.

Men att kalla bättre prestanda, något en dresserad apa kunnat lista ut, för bättre teknik blir ju rent objektivt fel. Om de lyckats få fram teknik som hade gjort det möjligt att få grym prestanda men samtidigt hålla storleken, priset & batterianvändningen nere etc. hade det kanske varit något att diskutera.
Citera
2011-01-28, 21:47
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Men att kalla bättre prestanda, något en dresserad apa kunnat lista ut, för bättre teknik blir ju rent objektivt fel. Om de lyckats få fram teknik som hade gjort det möjligt att få grym prestanda men samtidigt hålla storleken, priset & batterianvändningen nere etc. hade det kanske varit något att diskutera.

Men vänta nu. Om inte Sony ger oss asgrym portabel grafik, vem fan gör det då? Nintendo verkar skita i det (nu när man sett vad NGP kan klara av). Om nu NGP slår allt som finns vad gäller portabel grafik så är det på ett sätt revolutionerande teknik. Du vet noll om pris och batterikapacitet. Storlek kan diskuteras. Vissa vill ha en ordentlig skärm, andra föredrar något man kan ha i bakfickan. Visst den e lite tjock men det får man ta i mitt tycke.
Citera
2011-01-28, 21:49
Medlem
Kennie.s avatar
Citat:
Någon skrev att Nintendo vinner "på både teknik och spel" och syftade då antagligen på 3D-tekniken. Är det ens någon som vill ha 3D-skärmar? Är det verkligen en så stor grej, det där? På vilket sätt skulle en ny skärmteknik kunna bidra till att spelen blir bättre? Är det något som ska möjliggöra bättre spel och ge utvecklare mer "frihet" så är det en rejäl uppgradering av hårdvaran i övrigt. Att köpa en 3D-TV kommer inte att göra min Xbox 360 till en bättre konsol. Det här med 3D känns för övrigt i stort som en fluga. Förstår inte hypen.
Citera
2011-01-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
fast den största fördelen i psp2:s fall måste ju vara dubbla analoga spakar.. går ju fan inte att styra 3d:spel utan det..
Citera
2011-01-28, 23:47
Medlem
treeflows avatar
Ser fin ut, skulle nog vilja ha en till rätt pris. Grejen är bara den att iPhone 4 är ett fullgott alternativ, jag tror jag PSP2 floppar om den inte ger rätt "vill ha"-sug eller tar ett för litet kundunderlag dvs. unga människor som reser mycket.

Tror inte på detta 100% men personligen så gillar jag den.
Citera
2011-01-28, 23:55
Medlem
JTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wmathyy
Snacka om att gräva sin egen grav...
Vafan håller Sony på med?

Gillar PS3 jag har, men PSP2 kommer ju inte ha någon chans att konkurrera med 3DS.

PSP har sålts i 62 miljoner ex, och det är beräknat innan julhandeln -10, och du undrar vad Sony håller på med?

Uppenbarligen finns det en marknad för PSP också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in