2012-03-18, 23:55
Medlem
Jag har tänkt att köpa ett ps vita någon dag här framöver och jag funderar på några saker.

Är det värt att köpa 3g om jag har en iphone som jag kan dela internet med?
Vilka kostnader är det för att ha abonnemang för 3g?
Går det att flasha eller vad man nu gör med den?
Hur stort minne behöver man? Är 16 gb att rekommendera?
Citera
2012-03-19, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skolen
Jag har tänkt att köpa ett ps vita någon dag här framöver och jag funderar på några saker.

Är det värt att köpa 3g om jag har en iphone som jag kan dela internet med?

Det finns ingenting som är värt med 3G på vita.
Surfa? Gör du på mobilen då vita idag har kass webläsare.
Som jag förstått funkar inte multiplayer via 3G utan endast wifi.
Det vore typ om du skall kolla kartan på vita, vilket du gör på din mobil, eller tanka upp dina trophies och jämföra med dina vänner, vilket du kan göra genom att dela ut wifi hotspot från din smarthone.

Citat:
Går det att flasha eller vad man nu gör med den?

Nej, men du kan köpa spel över psn och spela dem från minneskortet.

Du kan även föra över bilder film och musik på minneskortet. Däremot så har jag hört att sony kanske kan övervaka dina filer som du överför med det där programmet.
Skall visst inte funka om din pc inte är ansluten till internet samtidigt vilket låter sjukt skumt.
Senast redigerad av lonian 2012-03-19 kl. 00:59.
Citera
2012-03-19, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Det finns ingenting som är värt med 3G på vita.
Surfa? Gör du på mobilen då vita idag har kass webläsare.
Som jag förstått funkar inte multiplayer via 3G utan endast wifi.
Det vore typ om du skall kolla kartan på vita, vilket du gör på din mobil, eller tanka upp dina trophies och jämföra med dina vänner, vilket du kan göra genom att dela ut wifi hotspot från din smarthone

Ja då kan jag lika gärna köra på en med wifi bara.

Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Du kan även föra över bilder film och musik på minneskortet. Däremot så har jag hört att sony kanske kan övervaka dina filer som du överför med det där programmet.
Skall visst inte funka om din pc inte är ansluten till internet samtidigt vilket låter sjukt skumt.

Vad gör dom ifall dom märker att jag lagt in en tankad film? Om de var det du menade.
Senast redigerad av skolen 2012-03-19 kl. 11:29.
Citera
2012-03-22, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Tror inte det finns ett enda spel som fungerar utan minneskort, du blir helt enkelt tvungen att köpa ett om du vill kunna använda maskinen. En annan grej som många inte verkar känna till är att man INTE kan spela online över 3G, bara surfa, tanka ner uppdateringar, leaderboards etc. Att använda sin telefon som wifi-hotspot & spela över 3G med den ska däremot fungera utmärkt

köpte mitt vita första dagen... men har ändå varit i butiker och hört mig för lite, typ frågat om specifikationer! obehagligt!

det fetstilta jag har citerat visste INTE folket på elgiganten på Kungsgatan, Siba på Kungsgatan eller Game i skrapan... fan vad man kunde blivit lurad!!
Citera
2012-03-24, 15:38
Medlem
Ibland kan det som säljare vara bra att inte veta för mycket, eller också så visste dom om det men blånekade för dig.
Citera
2012-03-25, 01:22
Medlem
Kerubs avatar
Vad svårt det ska vara att hitta ett 32 gb kort då!

Det finns på webhallen men är slut i lager hela tiden.
Citera
2012-03-25, 18:02
Medlem
Det är väldigt dåligt med information om att jailbreaka vita.
Vilken uppdatering ska man ha?
Vilka fördelar/nackdelar?
Gäller garantin om man gör de? Är det som på ps3 att det inte går att återställa?
Vad kan man göra då man har jailbreaka den?
Citera
2012-03-25, 23:16
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Det är väldigt dåligt med information om att jailbreaka vita.
Vilken uppdatering ska man ha?
Vilka fördelar/nackdelar?
Gäller garantin om man gör de? Är det som på ps3 att det inte går att återställa?
Vad kan man göra då man har jailbreaka den?

Finns ingen jailbreak ännu
Citera
2012-03-26, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Finns ingen jailbreak ännu

http://youtu.be/d00bzBfxmOg

http://youtu.be/SkBUgsak-Lo

Ska tydligen vara något eller några PSP spel som man kan kryphåla sig genom för att få in sina emulatorer och liknande. Jag tror de använder save filerna i spelet att hacka sig in med.
Dessa PSP spel går att köpa på PSN, men om de avslöjar dessa namn kommer ju sony ta ner dem direkt... så de håller det hemligt.

edit:

http://pspslimhacks.com/
"25th March Update: The name of the title is now public its Everybody’s Tennis or Minna no tennis in Japan."
Senast redigerad av lonian 2012-03-26 kl. 07:31.
Citera
2012-03-26, 10:44
Medlem
lumbas avatar
Det där kände jag till, men vitan räknas väl inte som jailbreakad när man använder gamla psp-exploits? Man kan väl inte göra någonting utanför psp-emulatorn?
Citera
2012-03-26, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Det där kände jag till, men vitan räknas väl inte som jailbreakad när man använder gamla psp-exploits? Man kan väl inte göra någonting utanför psp-emulatorn?

Precis, men jag antar att det var detta som skolen tänkte på.
Citera
2012-03-26, 21:10
Medlem
Som tex den här personen
http://psvita-forum.com/topic/475-ps-vita-running-hombrew-under-the-psp-emulator/

Har han lyckats få in bara just de spelen som han visar eller har han en emulator som gör så att han kan spela alla psp spel som finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in