2012-11-13, 17:23
Medlem
repeaters avatar
Nu är startutbudet för PS+ på Vita utannonserat. Första månaden kommer vi få tillgång till följande spel:

Uncharted: Golden Abyss
Gravity Rush
Tales from Space: Mutant Blobs Attack
Chronovolt

Sony fortsätter leverera med Plus. Enda lilla smolket i glädjebägaren var att PSN-användare i USA fick 6 spel istället för 4. (Vi får 20% rabatt på en uppsättning spel istället)
Citera
2012-11-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Sony fortsätter leverera med Plus. Enda lilla smolket i glädjebägaren var att PSN-användare i USA fick 6 spel istället för 4. (Vi får 20% rabatt på en uppsättning spel istället)

Kommer man att kunna "checka ut" Vita spelen även om man bara har en PS3?

Det skulle vara trevligt med en rejäl samling spel om man i framtiden skaffar en Vita (förutsatt att man fortfarande har ett PS+ abonnemang).
Citera
2012-11-13, 20:03
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam

Det skulle vara trevligt med en rejäl samling spel om man i framtiden skaffar en Vita (förutsatt att man fortfarande har ett PS+ abonnemang).
Jag tror det. Man har ju tidigare kunnat köpa PSV-spel via sin PS3 för att senare ladda ner dem på PSV, så jag skulle tro att samma system kommer vara i kraft här.
Citera
2012-11-13, 20:23
Medlem
Citat:

Personligen tror ja de inte kommer gå i början utan att man måste ha en Vita registrerad på sin ps3a. Men de kommer nog bli ett rama skri då man egentligen betalar för det med, så Sony kommer ändra de sen. De är vad jag tror

Edit: http://blog.us.playstation.com/2012/11/13/playstation-plus-for-ps-vita-available-next-week-take-the-tour/

Är de alla spelen som kommer gratis den 19 nov? Lite små segt att man redan har uncharted, blobs attack och gravity rush. Men men wipeout blir pepp!
Senast redigerad av iowa88 2012-11-13 kl. 21:12.
Citera
2012-11-13, 22:32
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Citat:

Taget från US-bloggen:
Citat:
Don Mesa on November 13th, 2012 at 9:34 am said:

Is there going to be ps vita free content on ps plus?
The PS Vita games mentioned above for PS Plus are free when you sign up for PS Plus.

If you dont have a ps vita can you add content to the download list and download it later on?
Yes you can. Download away with your Plus membership, and when you get your PS Vita they’ll be sitting there waiting for you to transfer over.

Can you download content in 2 PS3 and 1 PS vita?
You’re entitled to DRM on 2 home consoles and 2 portables.

Where is the monthly update?
Plus updates come weekly every Monday on the PS blog.

Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
http://blog.us.playstation.com/2012/11/13/playstation-plus-for-ps-vita-available-next-week-take-the-tour/

Är de alla spelen som kommer gratis den 19 nov? Lite små segt att man redan har uncharted, blobs attack och gravity rush. Men men wipeout blir pepp!
Det där gäller dock US, så inget gratis Wipeout, Jet set Radio eller FF Tactics i EU. Istället får EU Chronovolt och 20% rabatt på diverse spel. Iaf som det ser ut just nu.
Citera
2012-11-14, 03:45
Medlem
Jag har också alla de där spelen på listan, så inget ps plus för min del.
Som jag förstår så måste man fortsätta vara ps plus medlem då man skall spela hemladdade plus spel?
Är det tidsinställt eller synkas det genom nätet? Tänkte om man kopplar ur linan då ps plus går ut, kan man fortsätta spela de spel som tillhör plus?
Citera
2012-11-14, 10:30
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Jag har också alla de där spelen på listan, så inget ps plus för min del.
Som jag förstår så måste man fortsätta vara ps plus medlem då man skall spela hemladdade plus spel?
Är det tidsinställt eller synkas det genom nätet? Tänkte om man kopplar ur linan då ps plus går ut, kan man fortsätta spela de spel som tillhör plus?
Har du Chronovolt? Konstigt isf. då det inte är släppt ännu. (Säger dock inte att det ensamt är värt att skaffa Plus för).

Funktionaliteten hos spel du får via Plus är tidsinställd. Du kan därför inte tricka dig förbi detta.
Citera
2012-11-16, 21:13
Medlem
NFS Most wanted för 277 kr inkl frakt på cdon.se.
Stick o köp nu för bövelen!
Citera
2012-11-17, 13:36
Medlem
deathbykebabs avatar
Går det att föra över PS1-spel som ligger på PS3ans hårddisk sedan tidigare till PSV?
Citera
2012-11-17, 14:41
Medlem
A.Riddles avatar
Vad tror ni om att köpa AC Liberation och NFS Most Wanted till PSV då? De har ju båda fått 7/10 av gamereactor, har kört Most Wanted på PC (som verkar bra) och jag älskar AC

http://cdon.se/spel/assassin%27s_creed_3_liberation-21145702

http://cdon.se/spel/need_for_speed_most_wanted-21145696

Eller om någon kan tipsa om något billigare
Citera
2012-11-18, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Har du Chronovolt? Konstigt isf.

Nej, men dom andra.

Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Vad tror ni om att köpa AC Liberation

Spelet är okej, men om du verkligen älskar Assassins creed spelen så kan du nog bli missnöjd..
Det blev jag.
Spelet känns inte lika fritt. Tycker att man bara knapprar på en knapp och hon dödar massa människor utan att man har någon större kontroll över vad man gör.
Citera
2012-11-18, 11:27
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Vad tror ni om att köpa AC Liberation och NFS Most Wanted till PSV då? De har ju båda fått 7/10 av gamereactor, har kört Most Wanted på PC (som verkar bra) och jag älskar AC

http://cdon.se/spel/assassin%27s_creed_3_liberation-21145702

http://cdon.se/spel/need_for_speed_most_wanted-21145696

Eller om någon kan tipsa om något billigare

Om du måste välja mellan dom två spelen så hade jag valt NFS Most Wanted. Båda spelen är bra om man jämför med andra spel som kommit till vitan men NFS absolut bästa fram tills nu. Detta är dock min subjektiva åsikt.. NFS ska ha högre betyg än 7/10!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in