2011-01-13, 18:04
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article8406642.ab

Fanns ingen tråd om PSP2. Innan julen kommer den alltså komma.
Citera
2011-01-13, 18:18
Medlem
Kaustis avatar
Jag tror den kommer floppa ganska rejält om dom inte kommer med nåt mer än bra grafik. Hoppas verkligen att dom slänger in en telefonfunktion i eländet. Det är liksom 2011, inte 1995 nu...
Citera
2011-01-13, 18:29
Medlem
NO800854Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Jag tror den kommer floppa ganska rejält om dom inte kommer med nåt mer än bra grafik. Hoppas verkligen att dom slänger in en telefonfunktion i eländet. Det är liksom 2011, inte 1995 nu...

Vad fan ska man med telefonfunktionen till? Om det stämmer att den kommer att ha 2 analoga spakar och ha en skärm med HD-upplösning så kommer den knappast att bli så liten att du kan ta med den överallt. Kommer vara ett jävla jobb att sätta in och ur simkort.

Att den kommer att vara lika kraftfull som ett PS3 tror jag inte heller på. Hur fan ska man kunna packa ner all den kraft i en apparat som förhoppningsvis inte väger ett halvt kilo?

Det enda man kan hoppas på är att den går att flasha lika lätt som det första psp:t. Då kommer den bli ett givet köp.
Citera
2011-01-13, 18:42
Medlem
Kommer förstås köpa det även om det är bra eller inte. Älskar Sony stuff, men dem gör oftast bara kvalitetsgrejer.
Citera
2011-01-13, 21:38
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Försäljningsmässigt lär den få minst lika mycket stryk av 3DS som PSP fick av DS, sen tror jag inte ett dugg på de där med PS3 grafik..men det återstår ju att se.

Men men, ge mig San Andreas stories med en upphottad grafik så köper jag den utan att ifrågasätta nånting.
Citera
2011-01-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuntsucker
Kommer förstås köpa det även om det är bra eller inte. Älskar Sony stuff, men dem gör oftast bara kvalitetsgrejer.

antar att du äger en psp go i så fall.
Citera
2011-01-15, 01:11
Medlem
Man kan ju hoppas att det släpps mer exklusiva titlar till PSP2an som inte kommer till någon annan spelkonsol. Jag tycker PSP1an inte kommit med något speciellt mer än Loco roco, därav jag funnit så mycket mer nöje i nintendo DS:et som har ett unikt styrsystem (touchscreenen&dualscreen). Om nu psp2:an har 2st spakar, samt fyra sidoknappar precis som ps3 dosan har så kan vi nog äntligen få se lite mer 3D spel och FPS som håller måttet. Hoppas då inte de bara rippar och converterar om spel som redan finns på ps3 till psp2, eller att det släpps samtidigt. Men det blir nog mycket sådant i början ändå bara för att folk ska ha någonting att spela.
Citera
2011-01-26, 16:55
Medlem
Kennie.s avatar
I morgon ska PSP2 visas för första gången. Har någon koll på vilken tid det blir i Sverige, och är det något som kommer att streamas?
Citera
2011-01-26, 19:24
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennie.
I morgon ska PSP2 visas för första gången. Har någon koll på vilken tid det blir i Sverige, och är det något som kommer att streamas?
Klockan 6 imorrn Engelsk tid startar presskonferensen och om jag inte är helt bakom flötet blir det väl klockan 7 här i Sverige.

Den här artikeln kan vara intressant att läsa inför konferensen: http://kotaku.com/5743481/what-we-think-we-know-about-the-psp2?skyline=true&s=i
Citera
2011-01-26, 21:06
Medlem
Kennie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Klockan 6 imorrn Engelsk tid startar presskonferensen och om jag inte är helt bakom flötet blir det väl klockan 7 här i Sverige.

Den här artikeln kan vara intressant att läsa inför konferensen: http://kotaku.com/5743481/what-we-think-we-know-about-the-psp2?skyline=true&s=i
Ah, tack så mycket för tiden.

Är det någon som har en PSP Go? Jag är lite fundersam på själva formfaktorn (det ryktas ju om att PSP2 kan komma att se ut som en större PSP Go). Jag kan förstå att den måste vara enkel att transportera mellan ficka och hand, men den ser ju ut som en Disney-leksak. Hur är det att spela på en PSP Go jämfört med en vanlig PSP?
Citera
2011-01-27, 09:05
Medlem
kpows avatar
Här är hela Sonys konferens om "PSP2" sammanfattad:
http://level7.nu/texter/read.php?id=201252

3G, två touch-skärmar, två analoga spakar, 5"-skärm och mycket mer.
Citera
2011-01-27, 09:39
Medlem
Rookie81s avatar
Väldigt intressant.... Såg inget om HDMI-ut dock eller multimediafunktionerna men ur ett "gamerperspektiv" är den som sagt väldigt intressant. Skiter egentligen i touchskärmar hit och dit. Styrpinnarna var det som jag var mest orolig över men det har de ordnat. Jävligt sugen men det dröjer lite väl länge innan den släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in