2012-10-03, 00:55
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Nu har sony gått ut med att de har en 10 års planerad livstid på Vita.
Man kan ju hoppas de lyckas bättre nästa år.

John Koller påstår en massa galenskaper, nästan värre än Pachter.
Citera
2012-10-20, 22:37
Medlem
TKD_1337s avatar
CDON säljer Playstation Vita för 1800 kr på rea. Bra pris.

Hur ser det ut på RPG-fronten? Kommer det något spännande? I nuläget finns det inga riktigt bra RPG-spel till konsolen.
Citera
2012-10-23, 22:04
Medlem
Någon mer som har problem med syncningen till ps3an? Var ett tagsedan jag syncade vitan med ps3an så skulle jag labba över ps allstar här om dagen och de går fan inte. Varje gång jag försöker står de bara "koppla ihop vitan och ps3an med usb kabeln" eller hur felmeddelandet nu lyder.

USB kabeln är connectad och fungerar vad jag vet, är ju samma kabel som man har vid laddningen och den funkar i laddarn. Har kollat efter system uppdateringar osv med så allt ska vara de senaste så att säga. Tips?

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
CDON säljer Playstation Vita för 1800 kr på rea. Bra pris.

Hur ser det ut på RPG-fronten? Kommer det något spännande? I nuläget finns det inga riktigt bra RPG-spel till konsolen.

Mja köpte min för 1990 på releasedagen (elgiganten). Har dock inte kollat alls på vad vitan ligger på idag förrens du skrev detta. 1800 känns ju dock inte som livets rea pris med tanke på vad elgiganten loska fram på releasen.
Citera
2012-10-23, 22:34
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Någon mer som har problem med syncningen till ps3an? Var ett tagsedan jag syncade vitan med ps3an så skulle jag labba över ps allstar här om dagen och de går fan inte. Varje gång jag försöker står de bara "koppla ihop vitan och ps3an med usb kabeln" eller hur felmeddelandet nu lyder.

USB kabeln är connectad och fungerar vad jag vet, är ju samma kabel som man har vid laddningen och den funkar i laddarn. Har kollat efter system uppdateringar osv med så allt ska vara de senaste så att säga. Tips?

Mja köpte min för 1990 på releasedagen (elgiganten). Har dock inte kollat alls på vad vitan ligger på idag förrens du skrev detta. 1800 känns ju dock inte som livets rea pris med tanke på vad elgiganten loska fram på releasen.

CDON är fortfarande klart billigast just nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=913549.

Vad gäller dina sync-problem så är det bara att kolla upp felkoden (finns särskilda såna) på internet eller kontakta supporten. Om du ringer supporten (Nordisk Film) så kostar det 7,5 kr per minut () så jag rekommenderar att du mailar de. Det kan dock gå segt. Jag fick svar på danska på min fråga efter över en månad.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-10-23 kl. 22:48.
Citera
2012-10-25, 10:06
Medlem
Citat:
CDON är fortfarande klart billigast just nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=913549.

Vad gäller dina sync-problem så är det bara att kolla upp felkoden (finns särskilda såna) på internet eller kontakta supporten. Om du ringer supporten (Nordisk Film) så kostar det 7,5 kr per minut () så jag rekommenderar att du mailar de. Det kan dock gå segt. Jag fick svar på danska på min fråga efter över en månad.

Jo kollade de med på pricerunner efter jag postade skumt att de ändå inte sjunkt något i pris alls.

Grejen är jag få inte någon felkod alls då hade jag bara googlat de som vanligt, utan nu står de bara koppla ihop ps vitan med ps3an med en usb kabel eller nått liknande. Inge av de där E92389 och allt va de nu heter.

Får nog flyga in på ps3 forumet tror jag har större chans att få svar där.
Citera
2012-10-25, 20:52
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Jo kollade de med på pricerunner efter jag postade skumt att de ändå inte sjunkt något i pris alls.

Grejen är jag få inte någon felkod alls då hade jag bara googlat de som vanligt, utan nu står de bara koppla ihop ps vitan med ps3an med en usb kabel eller nått liknande. Inge av de där E92389 och allt va de nu heter.

Får nog flyga in på ps3 forumet tror jag har större chans att få svar där.

Har du kollat i LiveArea -> Inställningar -> System - Felhistorik? Där ser man felkoderna man fått.

http://playstation.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3764/~/ps-vita-checking-error-history
Senast redigerad av TKD_1337 2012-10-25 kl. 20:57.
Citera
2012-11-02, 00:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Vad tror ni om Call of Duty: Black Ops - Declassified?

Förövrigt är det konstigt att Uncharted: Golden Abyss fortfarande kostar 400 kr och att det knappt finns några nya speldemos.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-11-02 kl. 00:28.
Citera
2012-11-02, 02:17
Medlem
Citat:

Förövrigt är det konstigt att Uncharted: Golden Abyss fortfarande kostar 400 kr och att det knappt finns några nya speldemos.

Black ops känns riktigt B. Förvänta mig mycket mer av de jag sett i trailers osv.

Jag tror price drops demos and shizzle kommer komma som fan nu när vita + kommer. De vill väl locka vita folket att signa upp sig där med. Intet mig emot då ja älskar PS+
Citera
2012-11-04, 11:20
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Är det någon särskild sorts RPGn du tänker på? Av toppen av mitt hövve kommer ju åtminstone de följande: "Persona 4: Golden", "Ragnarok Odyssey", "Soul Sacrifice", "God Eater 2", "Rainbow Moon", "Tales of Innocence R", "Phantasy Star Online 2". Räknas "Zero Escape: Virtue's Last Reward" som ett RPG? Det är ju hursomhelst ute nu också.

Citat:
Det ser ut att bli skit, skit och åter skit.
Citera
2012-11-04, 20:04
Medlem
TKD_1337s avatar
Tack för tipsen. Jag tänker mest på något RPG i stil med Skyrim eller Dragon Age. Ragnarok Odyssey såg intressant ut så jag kanske köper det.

Angående Call of Duty-spelet så får jag helt enkelt vänta på recensioner.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-11-04 kl. 20:22.
Citera
2012-11-05, 00:20
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Tack för tipsen. Jag tänker mest på något RPG i stil med Skyrim eller Dragon Age. Ragnarok Odyssey såg intressant ut så jag kanske köper det.
Jag hade inte heller tackat nej till ett RPG av den typen, men det är ju inte riktigt den traditionen som är dominerande på rollspelsscenen för handhelds, så jag tror inte det kommer dyka upp något i den stilen i första taget tyvärr. Ragnarok Odyssey ser rätt schysst ut, men det är ju en helt annan sorts RPG (Monster Hunter light, typ). Inte heller är det klart när spelet ska få release i Europa, men det är klart, man kan ju alltid importera från USA eller Japan där det är ute.

Citat:
Angående Call of Duty-spelet så får jag helt enkelt vänta på recensioner.
Javisst, det återstår ju givetvis att se hur spelet blir. Men det faktum 1) att det är utvecklat av Nihilistic som gjorde "Resistance:BS" och 2) att varken Sony eller Activision knappt velat visa upp några screenshots eller videos av spelet bådar ju verkligen inte gott.
Citera
2012-11-09, 05:03
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Jag hade inte heller tackat nej till ett RPG av den typen, men det är ju inte riktigt den traditionen som är dominerande på rollspelsscenen för handhelds, så jag tror inte det kommer dyka upp något i den stilen i första taget tyvärr. Ragnarok Odyssey ser rätt schysst ut, men det är ju en helt annan sorts RPG (Monster Hunter light, typ). Inte heller är det klart när spelet ska få release i Europa, men det är klart, man kan ju alltid importera från USA eller Japan där det är ute.

Javisst, det återstår ju givetvis att se hur spelet blir. Men det faktum 1) att det är utvecklat av Nihilistic som gjorde "Resistance:BS" och 2) att varken Sony eller Activision knappt velat visa upp några screenshots eller videos av spelet bådar ju verkligen inte gott.

Ja, tyvärr så är inte den typen av RPG vanlig till bärbara konsoler. Det vanliga är ju att det består av japanska figurer (manga-aktiga).

Kollar man på Activision:s hemsida så har de knappt någon information om spelet: http://www.callofduty.com/declassified. Så visst känns det skumt...

Jag beställde precis Dungeon Hunter: Alliance (stilen påminner om Diablo) för £20 och det är fraktfritt. Det finns ett demo på PS Store och det kändes värt att köpa det. Spelet har lågt betyg på Metacritic (49 av 100) men bra användarbetyg på Metacritic och Zavvi.

http://www.zavvi.com/games-ps-vita/dungeon-hunter-alliance/10535542.html
http://www.metacritic.com/game/playstation-vita/dungeon-hunter-alliance/user-reviews

Ett litet tips om du och andra (de som läser tråden) vill köpa.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-11-09 kl. 05:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in