2013-01-24, 01:03
Medlem
Play-Asia säljer Madden NFL 13 för $45 och det är fraktfritt. Spelet är inte regionslåst. Kanske är det intressant för dig?

Jag hade köpt något som denna för $2,8. Just denna är från Hong Kong så det tar oftast runt två veckor för att få hem varan. Dessa typer av skydd är bäst då de skyddar även när du använder din PlayStation Vita.[/quote]

Tack för hjälpen! Blir till att beställa Madden när lönen kommer. Tycker att affärerna har ett väldigt klent utbud på Vitaspel, så man får nog beställa de spelen man vill ha.
Citera
2013-01-29, 00:57
Medlem
Drog ner de där Sonic & all star racing transformed, eller vafan de nu heter. Hur som have hett tips till alla! Sjukt underhållande
Citera
2013-02-01, 16:29
Medlem
Har Ps Vita samma funktion som PSP att om man bara trycker på stäng av knappen mitt under ett spel (istället för att hålla in den tills maskinen dör), släcks den då och tar mindre batteri så att trycker man igen så får man upp samma plats i spelet direkt? Kanske dum förklaring, men hoppas ni vet vad jag menar. Jag tror det finns ett namn på det men hittar inget på Google :/
Citera
2013-02-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Har Ps Vita samma funktion som PSP att om man bara trycker på stäng av knappen mitt under ett spel (istället för att hålla in den tills maskinen dör), släcks den då och tar mindre batteri så att trycker man igen så får man upp samma plats i spelet direkt? Kanske dum förklaring, men hoppas ni vet vad jag menar. Jag tror det finns ett namn på det men hittar inget på Google :/

Yes den funktionen finns kvar.
Citera
2013-02-09, 01:37
Medlem
repeaters avatar
Just nu säljer CDOn FIFA Football för 49 kronor. Det rör sig alltså om det första FIFA som kom till Vita, inte FIFA 13, men enligt uppgift är i princip den enda skillnaden mellan spelen att de (förstås) har uppdaterat laguppställningarna mellan spelen. Tänkte att någon kunde vara intresserad hursomhelst.
Citera
2013-02-09, 02:12
Medlem
Wonderwallss avatar
Hej!

Jag är lite utan en nybörjare när det kommer till spelkonsoler. För flera år sen (ca tio) fick jag ett ps2 av min far och det var chippat med tusen spel nerbrända på cdskivor. Nu när jag har flyttat hemifrån och inte har haft en TV på flera år (vilket har gjort att jag inte har kunnat köpa ps3 även om jag har haft råd) så har jag bestämt mig för att sluta vänta på att köpa mig en stor tv (bor för tillfället i ett kollektiv i Oslo) att köpa mig antingen psp eller ps vita. Vet ej om skillnaden mellan dessa diskuteras någon annanstans men tänkte fråga här ändå.

Eftersom jag är van vid att ha ett ps2 där jag bara laddar ner random spel från tpb och spelar så känns ju psp nästan självklart då jag tror att jag läsa att den gick under pga piracy (=lätt att få massa spel utan trubbel). Läste även att det inte går att piratkopiera spel till ps vita? Eftersom pengar inte är det jag fokuserar på utan kan tänka mig att lägga 2000 + minneskort till ps vita undrar jag mer om spelen där är dyra generellt (mest intresserad av jrpg som persona 3) och vad som är mest värt i längden?

Och ifall jag ska köpa ps vita, är det värt att köpa 3G? Eller måste den ha ett eget simkort?
Citera
2013-02-09, 02:26
Medlem
Wonderwallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderwalls
Hej!

Jag är lite utan en nybörjare när det kommer till spelkonsoler. För flera år sen (ca tio) fick jag ett ps2 av min far och det var chippat med tusen spel nerbrända på cdskivor. Nu när jag har flyttat hemifrån och inte har haft en TV på flera år (vilket har gjort att jag inte har kunnat köpa ps3 även om jag har haft råd) så har jag bestämt mig för att sluta vänta på att köpa mig en stor tv (bor för tillfället i ett kollektiv i Oslo) att köpa mig antingen psp eller ps vita. Vet ej om skillnaden mellan dessa diskuteras någon annanstans men tänkte fråga här ändå.

Eftersom jag är van vid att ha ett ps2 där jag bara laddar ner random spel från tpb och spelar så känns ju psp nästan självklart då jag tror att jag läsa att den gick under pga piracy (=lätt att få massa spel utan trubbel). Läste även att det inte går att piratkopiera spel till ps vita? Eftersom pengar inte är det jag fokuserar på utan kan tänka mig att lägga 2000 + minneskort till ps vita undrar jag mer om spelen där är dyra generellt (mest intresserad av jrpg som persona 3) och vad som är mest värt i längden?

Och ifall jag ska köpa ps vita, är det värt att köpa 3G? Eller måste den ha ett eget simkort?

Plus, kan jag köpa spel på ex walmart när jag åker till USA i sommar?
Citera
2013-02-09, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderwalls
Plus, kan jag köpa spel på ex walmart när jag åker till USA i sommar?

PS vita är regionsfri så det går att köra spel från USA.
Citera
2013-02-14, 15:48
Medlem
Fissionballss avatar
Hejsan!

Jag köpte Playstation Allstars Battle Royale till PS3an på PS store och då hävdade de att man genom "cross buy" skulle få Vita-versionen av spelet på köpet men jag har ingen aning om hur jag ska komma åt den.

Har ingen skiva så kan inte komma åt "disc benefits", på PS store i min download list finns bara PS3-versionen och jag har skickat tre mail till supporten och frågat flera gånger men får inget svar. Är det någon här som har någon aning om hur jag ska gå tillväga?

Tacksam för svar
Citera
2013-02-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fissionballs
Hejsan!

Jag köpte Playstation Allstars Battle Royale till PS3an på PS store och då hävdade de att man genom "cross buy" skulle få Vita-versionen av spelet på köpet men jag har ingen aning om hur jag ska komma åt den.

Har ingen skiva så kan inte komma åt "disc benefits", på PS store i min download list finns bara PS3-versionen och jag har skickat tre mail till supporten och frågat flera gånger men får inget svar. Är det någon här som har någon aning om hur jag ska gå tillväga?

Tacksam för svar

Testat att tanka ner vita versionen? Så funkade de på Motorstorm rc iaf, köpte de till vitan gick sen in och bara drog ner de till PS3an
Citera
2013-02-17, 10:12
Medlem
noremlacs avatar
Någon som har gett sig på VHBL-hack?
Har eventuellt en Vita på g där jag har möjligheten att testa.
Citera
2013-02-24, 14:44
Medlem
TKD_1337s avatar
Det är konstigt att Uncharted: Golden Abyss fortfarande kostar mycket (400-500 kr hos nästan alla butiker) när den varit ute i ett år. Säljer den så pass bra?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=938175
Senast redigerad av TKD_1337 2013-02-24 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in