2011-08-08, 04:46
Bannlyst
PSVita suger... den har inte ens 3D, som nintendos nya konsol. Det innebär att grafiken kommer vara 2D, det kommer att vara som att spela med nintendo 8-bit. Jag förstår inte vad de tänkte när de gjorde den här konsolen.
Citera
2011-08-08, 05:10
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
PSVita suger... den har inte ens 3D, som nintendos nya konsol. Det innebär att grafiken kommer vara 2D, det kommer att vara som att spela med nintendo 8-bit. Jag förstår inte vad de tänkte när de gjorde den här konsolen.
Oj vad rolig du är. Du borde bli komiker.

Om du inte försökte skämta: Är du dum i huvudet?
Citera
2011-08-08, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri

Exakt. PSVita kommer att ha en dimension mindre och alltså sakna djup. Jag gillar spel med djup, typ rollspel i stil med Oblivion, och kan inte tänka mig att köpa en konsol som bara har två dimensioner. Jag tror att många resonerar på samma sätt.
Citera
2011-08-08, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Oj vad rolig du är. Du borde bli komiker.

Om du inte försökte skämta: Är du dum i huvudet?
http://www.youtube.com/watch?v=YpfKlXNa6Kc&feature=feedu
Citera
2011-08-08, 22:29
Medlem
Sgt_Stingers avatar
Haha ^^

kommer förmodligen skaffa en förr eller senare, om det kommer intressanta spel till den...
Citera
2011-08-08, 23:51
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Tycker att Vita är intressant förutom det fula namnet och de överflödiga funktionerna. Nu blev det ju en 3DS för min del, men på E3 visade dom något bilspel där man kunde forma banan själv vilket såg jävligt coolt ut.
Citera
2011-08-08, 23:53
Medlem
Är inte PSVita ganska Dead on arrival??
Citera
2011-08-09, 00:26
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Hela spelmarknaden känns rätt död just nu. Vita kommer säkert skörda en del frukter bland DS-användarna som vill byta upp sig men inte hamna i 3D-tvånget - dock inte mycket frukter... mest ruttna frukter.
Citera
2011-08-09, 12:33
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Det beror rätt mycket på hur priset och spelutbudet till 3DS ser ut när Vita väl släpps. Plus den mer oförutsägbara faktorn att det här blir den första portabla generationen där konsolerna utsätts för tung konkurrens från mobiltelefoner och surfplattor. Jag tror i och för sig kanske att det drabbar Nintendos publik mer än Sonys, men å andra sidan vore ju Sony dumma om de inte ville ta en rejäl bit av den kaka som Nintendo hade ensamrätt på med DS, och det lär ju bli rätt svårt när man ska konkurrera med mobiler som folk redan äger och de extremt billiga spelen till dem.
Citera
2011-08-09, 12:39
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Det beror rätt mycket på hur priset och spelutbudet till 3DS ser ut när Vita väl släpps. Plus den mer oförutsägbara faktorn att det här blir den första portabla generationen där konsolerna utsätts för tung konkurrens från mobiltelefoner och surfplattor. Jag tror i och för sig kanske att det drabbar Nintendos publik mer än Sonys, men å andra sidan vore ju Sony dumma om de inte ville ta en rejäl bit av den kaka som Nintendo hade ensamrätt på med DS, och det lär ju bli rätt svårt när man ska konkurrera med mobiler som folk redan äger och de extremt billiga spelen till dem.

Borde inte mobiler/surfplattor osv. hota Vita mer än 3ds? dels så har vita mer gemensamt med en mobil/surfplatta och så är väl 3ds lite mer intressant (speciellt med nya priset) för en snäppet yngre målgrupp som troligvis inte har en dyr smartphone.
Citera
2011-08-09, 22:12
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Borde inte mobiler/surfplattor osv. hota Vita mer än 3ds? dels så har vita mer gemensamt med en mobil/surfplatta och så är väl 3ds lite mer intressant (speciellt med nya priset) för en snäppet yngre målgrupp som troligvis inte har en dyr smartphone.
https://www.flashback.org/t1408993

Mobiler och surfplattor har aldrig och kommer aldrig att hota dedikerade spelplattformar. Varken gårdagens Snake-spel eller framtidens farmcities kan ersätta dedikerade spelplattformar. Det enda som hotar Vita/3DS är och kommer alltid att vara konsumenternas dalande intresse för spel.
Citera
2011-08-09, 22:22
Medlem
Phazarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
https://www.flashback.org/t1408993

Mobiler och surfplattor har aldrig och kommer aldrig att hota dedikerade spelplattformar. Varken gårdagens Snake-spel eller framtidens farmcities kan ersätta dedikerade spelplattformar. Det enda som hotar Vita/3DS är och kommer alltid att vara konsumenternas dalande intresse för spel.

Med tanke på prisskillnaden mellan ett 3DS/Vita-spel mot iPhone/Android-spel tror jag absolut att det kommer hota Nintendo resp. Sony.

OnT: Jag är lite småsugen på att köpa en Vita, dock inte när den släpps. Jag gillar verkligen min N3DS och ser fram emot spelsläppen de lovat. Det som skulle göra att jag köper en Vita är för att komma åt de lite mer "mogna"(?)* spelen (grafiken?).

*[Nej, jag menar inte att N3DS spel är barnsliga.]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in