2011-01-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Utformningen verkar vara riktigt kass. Om man inte har små japanska flickhänder så lär man behöva hålla i konsolen med fingertopparna om man vill använda de analoga spakarna - och det vill man väl?
Högtalarna sitter ju bredvid styrspakarna med, vilket gör att de antagligen kommer täckas över av fingrarna/händerna.
Citera
2011-01-27, 18:03
Medlem
repeaters avatar
3G finns tydligen enbart i en SKU vid launch, är alltså valbart:

http://www.eurogamer.net/articles/2011-01-27-sony-outlines-ngp-asynchronous-gaming
Citat:
Multiple versions of the NGP will launch from late 2011, each with Wi-Fi capability. Only one, however, will also feature 3G.

"The first thing to clarify, which I'm not sure the presentation did a perfect job of doing today, is that all of the devices will have Wi-Fi capability; a separate SKU will have 3G," House said.
Undrar hur mycket billigare de 3G-lösa varianterna blir?
Citera
2011-01-27, 18:44
Medlem
Ugh, den var ju inte vacker direkt. Vansinnigt stor. Ska bli intressant att se vad den retailar på. Känns som att det kan bli dyrt.
Citera
2011-01-27, 18:51
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Ugh, den var ju inte vacker direkt. Vansinnigt stor. Ska bli intressant att se vad den retailar på. Känns som att det kan bli dyrt.

Pachter tror på $250 :P
Citera
2011-01-27, 18:57
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, fast tekniken har ju blivit billigare. Sedan att PSP Go var dyrare berodde nog på att Sony försökte på något sätt kompensera för alla de återförsäljare som sålde PSP Go och inte kunde tjäna pengar på att sälja fysiska spel till konsolen, skulle jag gissa på i alla fall. Jag köpte min PSP (den första modellen, före de började revisionera PSP) för en 2500 kr eller något, så det måste vara att PSP Go var dyrare eftersom den saknade fysiska spel.
Jag undrar om SONY vågar dra en SONY. Dvs bara för att 3DS kommer kosta $250 i USA så drar dom till med $300 eller mer med motiveringen att den innehåller überteknik, trots avsaknaden av 3D-skärm.

Ett högre pris än 3DS tror jag inte konsumenterna vill ha med tanke på att 3DS erbjuder 3D och PSP2 endast erbjuder.. bärbart HD.
Citera
2011-01-27, 19:04
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Ugh, den var ju inte vacker direkt. Vansinnigt stor.
Så vänta här.. den är både vansinnigt stor och designad enbart för japanska minihänder? Nå'nting här känns lite off..
Citera
2011-01-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba

Pachter trodde att Kinect skulle kosta $50 och den kom att gå på $150. $750 confirmed?!+1

Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Så vänta här.. den är både vansinnigt stor och designad enbart för japanska minihänder? Nå'nting här känns lite off..

Det sämsta av två världar.
Citera
2011-01-27, 19:13
Medlem
Kennie.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ett högre pris än 3DS tror jag inte konsumenterna vill ha med tanke på att 3DS erbjuder 3D och PSP2 endast erbjuder.. bärbart HD.
Är 3D-teknik ens något som konsumenterna vill ha? Själv är jag inte det minsta intresserad av det.
Citera
2011-01-27, 19:16
Medlem
SOM jag trodde alltså!

Aftonbladet skriver "PSP2 lika kraftfull som Playstation 3".

Verkligheten säger: Grafiken är av "PS3"-kvalitet.
Citera
2011-01-27, 20:26
Medlem
Ufojesuss avatar
Finns det någon som helst efterfrågan på en sånhär apparat? Det känns som de upprepat samma misstag som de gjorde med PSP, fast värre. En bärbar som försöker efterlikna en stationär konsolls upplevelse, som upplagd för urvattnade portar av ordentliga spel, fast klumpigare & dyrare än föregångaren. Att den släpps över ett halvår efter konkurrenten gör ju inte saken bättre.
Kommer några tredjepartsutvecklare överhuvudtaget vara intresserade av en Sony-handheld efter PSP & (till viss del) PS3? Det ska bli intressant när det dyker upp siffror på utvecklingskostnader för spel till PSP2 resp. 3DS.

Citat:
Ursprungligen postat av lumba

Om den "bara" skulle kosta lika mycket som 3DS skulle Sony ropa ut det över hustaken i ett försök att få folk att vänta på deras maskin, det är en gammal beprövad teknik de använt sedan PSX.
Citera
2011-01-27, 20:35
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Verkligheten säger: Grafiken är av "PS3"-kvalitet.
Om ens det. Det verkar som att det är snäppet under.

Det intressanta är att Sony marknadsför den som "lika kraftig som PS3" - OK. Men vad ska vi då med PS3 till när en så liten manick som "PSPhat" ligger på samma nivå. Inte riktigt sylvass marknadsföring, men det är ju inte heller Sony kända för att ha.

När de nu mer eller mindre påstår att deras flaggskepp är obsolet, lär de skynda sig och lansera PS4 illa kvickt.
Citera
2011-01-27, 21:38
Medlem
lumbas avatar
Tycker ni är lite väl negativa

Tycker det är bra att sony satsar på hästkrafter och många kontrollsätt, vad hade den annars kunnat erbjuda som gör att den skiljer sig från 3ds?

3ds = 3d, nintendo-spel.

psp2 = sony-spel, många olika kontrollsätt, apps(?)

Så länge priset inte är helt åt helvete så verkar båda vara värda att äga.

Bara läst positiva saker om spakarna dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in