2011-08-09, 22:36
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phazaran
Med tanke på prisskillnaden mellan ett 3DS/Vita-spel mot iPhone/Android-spel tror jag absolut att det kommer hota Nintendo resp. Sony.

OnT: Jag är lite småsugen på att köpa en Vita, dock inte när den släpps. Jag gillar verkligen min N3DS och ser fram emot spelsläppen de lovat. Det som skulle göra att jag köper en Vita är för att komma åt de lite mer "mogna"(?)* spelen (grafiken?).

*[Nej, jag menar inte att N3DS spel är barnsliga.]
Det har existerat "småspel-för-en-billig-peng" i över ett decennium nu och var väldigt populärt även innan iPhone/Android - men det hotade aldrig bärbara konsoller (vi kan fortsätta i diskussionen i den andra tråden om du vill).

Jag gissar att 3DS och Vita kommer ha snarlikt spelutbud. 3DS fokuserar inte längre på barn utan på vuxna, vilket Vita också lär göra. SONY lär sig liksom aldrig av sina tidigare misstag. Att vänta är nog klokt. Vita lär sjunka i pris (om nu inte SONY satsar på den dumma strategin om att förlora pengar på hårdvara) väldigt snabbt den med.
Citera
2011-08-11, 11:14
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phazaran
Med tanke på prisskillnaden mellan ett 3DS/Vita-spel mot iPhone/Android-spel tror jag absolut att det kommer hota Nintendo resp. Sony.

Just det låga priset är snarare ett problem för iOS/Android, det går inte att ta ordentligt betalt för "normala" spel när de är översvämmade av $.99-spel, så det kommer inte några sådana till plattformen... de är ungefär lika hälsosamma som Atari 2600 på slutet. Apple fuckade upp helt enkelt, deras användare förväntar sig att spelen ska kosta växelpengar. Det kan möjligtvis skada flashspel-från-2003-portade-till-kassett-marknaden på DS, vilket i förlängningen leder till en billig onlinetjänst i stil med XBLA för den typen av spel även på DS, vilket är positivt.
Citera
2011-08-21, 20:52
Medlem
Har en fråga, Vad är skillnaden på psp vita och psp vita WI-FI, Innebär WI-FI att man har wifi överallt eller bara att man kan använda wifi
Citera
2011-08-21, 21:38
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lessigas
Har en fråga, Vad är skillnaden på psp vita och psp vita WI-FI, Innebär WI-FI att man har wifi överallt eller bara att man kan använda wifi

finns en model med endast wifi och så finns det en med wifi+3g.
Citera
2011-08-22, 01:58
Medlem
Har svårt att tro att de kommer fortsätta sälja båda i längden.
Blir nog mest för att testa vilken som säljer bäst.
Citera
2011-08-23, 20:05
Medlem
http://www.blogngp.com/2011/02/goodbye-umd/
Senast redigerad av lonian 2011-08-23 kl. 20:11.
Citera
2011-08-23, 20:49
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
http://www.blogngp.com/2011/02/goodbye-umd/

Det där har vi väl vetat om sen de först officiellt visade upp konsolen?
Citera
2011-08-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Det där har vi väl vetat om sen de först officiellt visade upp konsolen?

något jag missat
Citera
2011-08-30, 01:11
Medlem
-Mystics avatar
Det börjar riktigt klia i fingrarna efter en ny smartphone, men jag tror det är bäst att vänta tills PS vita kommer då får man mycket bättre specs och roligare spel (behålla en gammal mobil för sms/ringa). Jag undrar dock om ni tror att Vita kommer att ha ett stort stöd av olika apps som smartphones har?
Citera
2011-08-30, 11:33
Medlem
Vad jag tror är att priserna på appsen kommer vara så dyra att man hällre tankar hem dem gratis på sin smartphone.
Citera
2011-08-30, 13:26
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Vad jag tror är att priserna på appsen kommer vara så dyra att man hällre tankar hem dem gratis på sin smartphone.

Vad får dig att tro det? Kanske Sonys officela appar blir så dyra men jag hoppas inte andra appar blir det...
Citera
2011-08-30, 15:24
Medlem
Jag har svårt att tro att det kommer bli lika fritt att skapa appar till vita som till smartphones.
Men nog hade det varit skoj att få in emulatorer och sådant annat som sony garanterat förbjuder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in